Şimdi Ara

İstanbul-Fethiye hangi yol?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
3
Favori
8.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar arkadaşlar.

    İstanbuldan Fethiyeye 1 hafta sonra tatile gitmeyi düşünüyorum.Aracım benzinli ve yakıt tüketimini dikkate alarak yol boyu masraf açısından alttaki yollardan hangisi mantıklı olur?

    1)İstanbul-Sakarya-Bilecik-Kütahya-Afyon-Burdur-Fethiye

    Bu güzergah aslında ana güzergah diye biliyorum.Daha önceden Fethiyeye gittiğimizde bu yolu kullanmistik ama özellikle Burdur sonrası bozuk,virajli ve dar yollar vardı.Büyük rampalar var ayrıca.Bu yolda sadece Sakaryaya kadar hgs+yakıt tüketimi masrafim olacak araba açısından.786 km mesafe

    2) İstanbul-Osmangazi Köprüsü-İzmir Otobanı-İzmir-Aydın-Muğla-Fethiye

    Aydın sonrası ana yollar kullanılacak bu yolda ama yol süresi 1 saat daha kısa hem de otoyol olduğundan İzmire kadar rahat giderim diye düşünüyorum.Osmangazi Köprüsü 180 küsür lira İzmir otobanı ise 470 lira tutuyor sitesine göre.Köprü ücreti 470 in içinde mi bilmiyorum.Aydın sonrası Muğlaya kadar ve Muğla fethiye arasını hiç bilmiyorum,hiç gitmedim.Yol uzunluğu 781km yani iki yolda aynı mesafede.

    Sizce fark ne olur?Hangisini kullanayım.








  • bilecik ustunden daha mantikli, hizi 110 sabitleyip frene basmazsaniz diger yola gore benzin tuketimi az olur


    ayrica benzin az olsun diyorsaniz istanbul-izmir otoyoluna bulasmayin bence, o otoyola o kadar para verdikten sonra 180 ile gitmemek garip oluyor xd o hizda da araba likir likir icer benzini

  • Hesher kullanıcısına yanıt

    Hızı 140 sabitlerim İzmir otobaninda o zamanda yakar tabi.Benim aslında ogrenmek istediğim iki mesafe de aynı ama birinde pek rampa yok sanırım.İzmir sonrası da kaymak gibi değildir bence.Yolu kısaltmıyor otoban gitmenin anlamı yok o zaman.

  • daxtor55 D kullanıcısına yanıt

    izmirden sonra yol kotu degil, soke'ye kadar tamamen duz otoban zaten, sonrasi da 2 seritli yol ve birkac yer disinda cok yakit yaktirmaz diye hatirliyorum, tatil beldesi oldugu icin ayri bir ozenmisler oraya xd


    burdurdan fethiye yolu sikinti olabilir, kutahya civari da virajliydi ben bir kez gitmistim, yine kotu koy yolu degil ancak diger taraf kadar iyi degil (bir de genelde kucuk yollari daha cok seviyorum ben); otoban ucreti oldugu icin ben burdur derdim, secim size kalmis : ) rahat edeyim diyorsaniz otoban, yoksa diger yol, otoban 2-3 saat daha kisa olur sanirim

  • Hesher kullanıcısına yanıt

    Burdur sonrası sıkıntılı diğer yolda ama yakıt tüketimi de en fazla 50-100 lira oynayacağından afyon üzeri giderim.

  • daxtor55 D kullanıcısına yanıt
    Bende bu cumartesi Düzce’den Fethiye için yola çıkacağım.Fethiye’de 10 günlük bir kamp yapacağım.Benim güzergahım Sakarya-Bilecik-Kütahya-Afyon-Burdur-Fethiye olacak.Bu yolu özellikle seçtim çünkü Burdur’da Sagalassos Antik Kenti ve Kibyra Antik Kentlerini ziyaret edeceğim.Yol olarak yaklaşık 800km ve zaman olarak duraklarla beraber 12-13 saatlik bir rota oluşturdum.Geçen sene bu yol üzerinden Antalya-Olympos’a gitmiştim ve Burdur’dan sonra Antalya yoluna sapmıştım.Yol gayet güzeldi.Bu sefer Burdur’dan sonra Fethiye yoluna sapacağım.2 saat süresince virajlı ve rampalı yoldan gideceğim ama sorun olacağını sanmıyorum.Şimdiden iyi tatiller
  • eğer yol parası konusunda sıkıntınız yoksa otobandan gitmenizi tavsiye ederim

  • İstanbul-Osmangazi Köprüsü-İzmir Otobanı-İzmir-Aydın-Muğla-Fethiye

    macera aranmaz direk otobanda gidilir
    bir radar kitleseler size zaten otoban parası çıkıyor
    1. güzergahı her sene kullanıyorum özellikle afyon'dan sonra yollar çok müsait ve rahat.
  • Bu Eylül'de ben de Beşiktaş-Ölüdeniz yapacağım.

    Kuzey Marmara kullanmadan TEM'den klasik yol (Sakarya-Bozüyük-Kütahya-Afyon-Sandıklı-Keçiborlu-Burdur-Çavdır-Söğüt-Seydikemer-Ölüdeniz) ile 805km / 9 saat 30 dk

    Bu yolun seveni de çoktur, Bozüyük tesiste bir kahve alıp yola devam etmek keyiflidir ancak Afyon sonrası özellikle Burdur'dan ötesi sıkıyor yol.


    Tamamen otoyol + Osmangazi ile 807km / 8 saat 43 dk


    Bir İzmir'li olarak istisnasız otoyol seçerim. Neden?

    Çünkü İstanbul'dan direkt Aydın çıkışına kadar kesintisiz gidiyorsunuz, akabinde Çine yoluna bağlanıp duble yoldan 110'la sabit gidersiniz. Yatağan'dan sonra Muğla çevre yolunu takip ile Akyaka'ya Sakar geçidinden iniş ve Köyceğiz, Ortaca üzerinden müteakip tertemiz, nefis bir rota ile Fethiye'ye veya Ölüdeniz'e varış.


    Sonuç direkt otoyol + Osmangazi köprüsü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can-KSK -- 14 Temmuz 2023; 14:2:8 >




  • Bende bugün bu güzergah için yola çıkacağım. Gündüz sıcak olduğu için gece yolculuk yapacağım. Çocuklarda uyumuş olur. İzmir güzergahını kullanacağım. Burdur - Fethiye arasını bir kere kullandım çok hoşuma gitmedi açıkçası. Osmangazi Köprüsü sonrası eski yoldan İzmir.

  • Kaza risk oranı gözyüle bakarsak otoban daha güvenli değil mi ?

  • OPTİMİST kullanıcısına yanıt

    Şahsi düşüncem, hem daha güvenli hem daha rahat. TEM'in o kamyon, tır yoğunluğu kimi zaman bunaltıyor. Ama İstanbul-İzmir otoyolunda (bayramlar hariç) insanı yoran-bunaltan trafik yoğunluğu oluşmuyor.

  • Yaklaşık 6 senedir İzmir-İstanbul git-gel çok yaptık, Antalya-İstanbul, İzmir-Fethiye, İzmir-Antalya, İzmir-Isparta vs derken bir sürü güzergah kullandım. Kesinlikle 2. seçenek olarak İstanbul-İzmir otoyolunu öneriyorum. Yaklaşık 800 km gideceksiniz ve bu yorucu bir süre olacak, yolculuğunuzun en yorgun dönemi en sonlara doğru, yani Burdur-Fethiye arasında olacak. Kaldı ki bu güzergahta genelde en çok 90'ı görürsünüz güvenlik adına maksimum değerler bu olur. 110'luk bir yol değil.


    Yolculuğun büyük kısmını dinç geçirmek adına yaklaşık 450 km'lik mesafeyi (İstanbul-İzmir) 500 TL'ye satın almak daha mantıklı bir seçim olur. Bahsettiğiniz 470'e köprü ve otoyol dahil. KDV güncellemesiyle 500 kabul edin. İzmir sonrasında hiç durmadan Aydın ve sonrasında Muğla'ya kadar yol tatlı akıcı, Sakar geçidinden sonrası da yol epey keyifli geçecektir.


    Geçtiğimiz bayram İzmir'den İstanbul havalimanı tarafına giderken Çandarlı'dan geçmek zorunda kaldığımız için yıllar sonra Çanakkale güzergahını kullanalım dedik, köprü+full paralı yolla yaklaşık 380 TL ödediğim halde o güzergahtan bin pişman olduk. Keşke Bergama'dan Soma'ya İzmir-İstanbul otobanına girseydik diye çok söylendik yol boyunca.


    Tekrar anladım ki yolculukta para değil konfor daha önemli ve akıcı olmayan güzergahlarda oyalanmak epey yorucu oluyor. Zaten son 2 senedir yol üzerindeki işletmelerin yemek kaliteleri ciddi düştüğü için yolculuk için atıştırmalıkları evde hazırlamaya başladık. Ne kadar da olsa bize otoyol parasının çoğunu çıkarıyormuş gibi düşünüyorum.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Evet Burdur sonrası kesinlikle 110luk yol değil. Çavdıra kadar olan kısmında aşırı dar tek şeritli bir yolu vardı sonraları rampalar başlıyor. Evden çıkışım sabah 4 gibi olacak oraya öğlen düşmeyi istiyorum ama zor olabilir. İzmire eski yoldan gitmiştim kesinlikle daha o yoldan gitmem. Akhisar ve Manisa ayrımı özellikle sevmemiştim. Büyük ihtimalle gidişim Afyon üzerinden dönüşüm İzmir otobanı üzerinden olacak. Afyondan alacaklarım olacağından o yola bir şans vereyim diyorum giderken.

    İzmir otobanında ve Osmangazi köprüde gişeden ödemelerde sadece nakit mi alınıyor? HGSye bakiye mi atayım? İstanbul otobanındaki gibi kaçak geçişlerde 15 gün içinde ödeme olayı var mıdır?

  • daxtor55 D kullanıcısına yanıt

    Akhisar'a çevre yolu yapıldı, artık merkezi görmeden geçiş yapılabiliyor. Ama Manisa çereyoluna girişte bazen bunaltıcı bir trafik olabiliyor. Eski güzergahı kullanırsam ve buralarda az birşey bile trafik görünüyorsa kaçış için Akhisar veya Saruhanlı'dan otoyola giriyorum, çok rahat oluyor.


    İzmir-İstanbul eski güzergahı ve körfezi bile dolaşmayı seviyorum ama 2 tane kedi olunca yolculuğu maksimum 7-8 saatte tamamlanacak şekilde planlamam gerektiğinden artık geze geze gidelim diyemiyoruz, güvenlik sınırları içerisinde biran önce varmamız gerekiyor maalesef.


    Otoyol'da 2 eski aracımda da 3-4 defa gişede problem yaşadım, Hgs plaka okursa kağıt çıkıyor ve cezalı geçiş yapılabiliyor, 1 defa Orhangazi çıkışında plaka okumadığı için para talep etmişlerdi. Ben her halükarda bakiye yüklüyorum en rahatı her zaman hgsde bakiye olması. Bir de yola çıkmadan plakaları temizlemek iyi olabilir, bahsettiğim problemleri eski araçlarımda yaşadım, hatta İstanbul'dan Çorlu'ya giderken kuzey marmarada full cezalı kaçak yazıyordu sonradan birkaç gün içinde kendisi hgs'den eşleştirme yapıp düştü bakiyeleri. Yeni aracımda plaka da yeni olduğundan gittiğim güzergahlarda okumama problemi olmadı henüz. Ben bu durumu plaka yeniliği / temizliğine bağladım.


    Ek olarak bu arada yakıta yaklaşık %20 zam geldiği için planlamayı tekrar gözden geçirebilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canocan_07 -- 16 Temmuz 2023; 9:4:29 >




  • HGS yükleyeceğim,HGS olmadan nakit yazan gişelerden kredi kartıyla gecis yapılabiliyor.

    Yakıta zam gelmesi çok kötü oldu evet.Otoyoldan gidişte daha düşük olacaktır diye düşünüyorum tüketimimin.

  • Gittim döndüm Fethiyeden.Giderken Afyon üzerinden gelirken İzmir üzerinden otobanı kullandım.
    Yakıt tüketimi otobanda daha yüksek oldu.Rüzgar ve rampalar sebebiyle fazla yaktı Balıkesirde tekrar yakıt aldım onunda yarısını bitirmisimdir.Giderken bu kadar yakmadı çeyrek depo civarı yakıt kalmıştı.Muğlada ışıklar,sakar geçidi,göcek tüneli(ücretli) vs.de vardı.
    Yol konforu olarak İzmir üzeri daha rahat eski yoldan giderken Afyon dinar yolu ve burdurdan sonraki yolda uykusuzluğun etkisiyle fazla yoruldum.470 lira toplam yol ücreti ödedim dönerken.
    İzmir yolunu Fethiye için tavsiye ederim diğer yol Antalya icin uygun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daxtor55 -- 30 Temmuz 2023; 19:48:43 >
  • daxtor55 D kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, ağustos sonunda bende gideceğim, Dönerken rampalar vs. dediğinize göre Fethiyeye giderken otoban kullanıp gitmek, yol eğiminide kullandığımız için yakıt maaliyeti açısından daha uygun olacaktır diye anlıyorum değil mi? Aracım çok konforlu değil, bebeğimizde var, çok fazla hızda yapamam, yakıttanda tasarruf etmem gerekiyor, bebek uyurken gece gidicem.


    Son öneriniz ne olur? :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi staidmcgun -- 15 Ağustos 2023; 15:27:24 >
  • staidmcgun kullanıcısına yanıt

    gece gidecekseniz otobana gerek yok, hatta osmangaziye de gerek yok.

    saat aksam 9 gibi yola çıkıp

    istanbul

    sakarya

    bilecik

    kütahya

    afyon

    ------------ burada bir benzinlikte uyku; saat 6'ya kadar

    burdur

    söğüt

    fethiye


    en mantıklı rota olur.

    saat 11-12 gibi inersiniz...


    hayırlı yolculuklar...

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.