Şimdi Ara

İstanbul trafiğinde MOTOSİKLET kabusu (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
1
Favori
8.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Motorları trafikte istemiyorum. Motorcular kadar kural tanımayan bir araç yok. Miinübüsçülerden beterler. Motorcu arkadaşlara:

    1- İki aracın arası, şerit çizgilerinin üstü yol değildir. Efendi gibi bir aracın arkasında gidin. (söyler misiniz böyle bir şey görüyor musunuz?)

    2- Siz de motorlu taşıtsanız siz de emniyet şeridini kullanmayın.

    3- Şehir içi hız sınırlamaları sizin için de geçerli. Uyduruk motorlar bile 100 le gidiyor.

    4- Kırmızı ışık sizin için de geçerli. Öyle az durup sağa sola bakıp geçilmiyor. Siz de yaya araç yoksa bile beklemek zorundasınız

    5 - Çok hızlı gittiğinizden ve şerit aralarından seyrettiğinizden aynada gözükmüyorsunuz. Az önce yukarıda da yazdım siz de araçların yanından değil arkasından trafikte akmalısınız. Kaç kere iyi ki yol müsait diye az önce geçmemişim yoksa bu motorcu yerdeydi ve başımıza bela almıştık şimdi demişimdir.

    vs

    vs

    vs

    (LÜTFEN CEVAPLARINIZDA SİZ DE ELEŞTİRİLERİNİZ EKLEYİNİZ...)

    Gerçekten motorlu araç gibi davranın, ondan sonra gelin konuşalım.

    Yetkim olsa İstanbulda yapacağım ilk şey motosiklet yasağıdır. Saçma sapan bir araçtır bu yoğun şehirde...

    Sanki sizin bir farkınız varmı hepiniz motor dusmanisiniz hep sıkıstirmaya çalışıyorsunuz önce eleştirmeye kendimizden başlamak gerekiyor beyefendi ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar3121

    quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Motorları trafikte istemiyorum. Motorcular kadar kural tanımayan bir araç yok. Miinübüsçülerden beterler. Motorcu arkadaşlara:

    1- İki aracın arası, şerit çizgilerinin üstü yol değildir. Efendi gibi bir aracın arkasında gidin. (söyler misiniz böyle bir şey görüyor musunuz?)

    2- Siz de motorlu taşıtsanız siz de emniyet şeridini kullanmayın.

    3- Şehir içi hız sınırlamaları sizin için de geçerli. Uyduruk motorlar bile 100 le gidiyor.

    4- Kırmızı ışık sizin için de geçerli. Öyle az durup sağa sola bakıp geçilmiyor. Siz de yaya araç yoksa bile beklemek zorundasınız

    5 - Çok hızlı gittiğinizden ve şerit aralarından seyrettiğinizden aynada gözükmüyorsunuz. Az önce yukarıda da yazdım siz de araçların yanından değil arkasından trafikte akmalısınız. Kaç kere iyi ki yol müsait diye az önce geçmemişim yoksa bu motorcu yerdeydi ve başımıza bela almıştık şimdi demişimdir.

    vs

    vs

    vs

    (LÜTFEN CEVAPLARINIZDA SİZ DE ELEŞTİRİLERİNİZ EKLEYİNİZ...)

    Gerçekten motorlu araç gibi davranın, ondan sonra gelin konuşalım.

    Yetkim olsa İstanbulda yapacağım ilk şey motosiklet yasağıdır. Saçma sapan bir araçtır bu yoğun şehirde...

    Türkiye'de trafikte kuralları çiğnemek sadece motorculara has bir davranış değil tırından motosiklete kadar bütün motorlu taşıtlar kendi çaplarında trafik kurallarını çiğniyorlar. Tabi kuralları çiğnemeye en elverişli araçta motor olduğu için daha çok göze batıyorlar. Motorun tehlikeli olduğunu kullanan kisilerde farkında ama zaten insanların kabus İstanbul trafiğinde tercih etmelerinin tek sebebi sizin yukarıda saydığınız isyan ettiginiz konuları avantaj olarak görmeleri. Bu konuda motor kullanan insanlara sinirlenmeye hiç gerek bu ülkede su bir gerek insanlar hangi aracı kullanırsa kullansın trafik kurallarınız uymuyor :)

    Ya şu memlekette çözemediğim anlayamadığım tek mevzu şu savunma şekli. Hangi guruba,cemiyete,cemaate eleştiri yapılsa, "tamam biz hataliyiz ama kim dogru ki?". Yani bu mudur? Her hata böyle meşrulaştırılacak mı bu memlekette sonsuza kadar. Bu nasıl hazımsız, nasıl köhne, nasıl toy bir savunma şeklidir.

    Arkadaşlar "Su-i misal emsal olamaz" diye bir laf vardır, yani kötü örnek bir duruma model olamaz. Allah rızası için şu zihniyeti bırakın artık.

    Herkes "ben yanlışım ama herkes yanlış" demek yerine, "ben hakikaten yanlış yapıyorum, bu bana yakışmaz, ben kendi hareketlerimden sorumluyum ve bu hatayı düzeltmeliyim." dese yemin ediyorum güllük gülistanlık memleket olacak burası. Kimsenin kimseye karışması gibi bir durumda kalmayacak ortada. Ama neredeeee böyle bir aile terbiyesi, neredee böyle kendine saygı duyan gelişmiş bireyler.

    Evet her şeyi çözdüm, forum silinebilir :)

    Not: YAZDIKLARIM KESİNLİKLE ALINTI YAPTIĞIM ARKADAŞA ATFEN YAZILMAMIŞTIR. GENEL OLARAK BAHSETTİĞİM DÜŞÜNCE YAPISINA KARŞI BİR TEPKİDİR.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >






  • size tehlikeli gelsede hanginiz şu makinaların üzerine binseniz onlar gibi kullanmazsınız sizin 2 tonluk araçlarınıza konan 1.600 cc lik motorlar adamların tek tekerleğine ve 150 kg ye bağlı.



    adam esasında upsde kurye boş günlerde hayabusasıyla istanbulun tozunu attırıyor o makina ve tecrübe bende olsa bnede o özgürlüğü tatmak isterdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root_echo -- 22 Temmuz 2012; 11:49:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc


    quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Asacam kesecem sürtecem dokunacam diyenlere ithafen ;



    delirmis bunlar

    Motosiklet suruculeri mi?

    evet,cünkü ölüme meydan okuyorlar..bu cesareti nerden buluyorlar,anlamiyorum.
    Edit: Motosikletci düsmani degilim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc


    quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Asacam kesecem sürtecem dokunacam diyenlere ithafen ;



    delirmis bunlar

    Motosiklet suruculeri mi?

    evet,cünkü ölüme meydan okuyorlar..bu cesareti nerden buluyorlar,anlamiyorum.
    Edit: Motosikletci düsmani degilim

    Yaptiklari hic bisey yok ki? Ticari arac surucusu bir tane motosikleti rahatsiz etti dibinden gecti bunlarda uyarmak icin adama bole bisey yaptilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S R T

    quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Motorları trafikte istemiyorum. Motorcular kadar kural tanımayan bir araç yok. Miinübüsçülerden beterler. Motorcu arkadaşlara:

    1- İki aracın arası, şerit çizgilerinin üstü yol değildir. Efendi gibi bir aracın arkasında gidin. (söyler misiniz böyle bir şey görüyor musunuz?)

    2- Siz de motorlu taşıtsanız siz de emniyet şeridini kullanmayın.

    3- Şehir içi hız sınırlamaları sizin için de geçerli. Uyduruk motorlar bile 100 le gidiyor.

    4- Kırmızı ışık sizin için de geçerli. Öyle az durup sağa sola bakıp geçilmiyor. Siz de yaya araç yoksa bile beklemek zorundasınız

    5 - Çok hızlı gittiğinizden ve şerit aralarından seyrettiğinizden aynada gözükmüyorsunuz. Az önce yukarıda da yazdım siz de araçların yanından değil arkasından trafikte akmalısınız. Kaç kere iyi ki yol müsait diye az önce geçmemişim yoksa bu motorcu yerdeydi ve başımıza bela almıştık şimdi demişimdir.

    vs

    vs

    vs

    (LÜTFEN CEVAPLARINIZDA SİZ DE ELEŞTİRİLERİNİZ EKLEYİNİZ...)

    Gerçekten motorlu araç gibi davranın, ondan sonra gelin konuşalım.

    Yetkim olsa İstanbulda yapacağım ilk şey motosiklet yasağıdır. Saçma sapan bir araçtır bu yoğun şehirde...


    Aklı başında yorum yapan arkadaşlardan öncelikle özür dilerim, böyle bir üslubu haketti.

    Sen bilirkişi misin? Sen uzman mısın? Sen kimsin beni trafikte istemiyorsun?

    1) Motosikletler aracın arkasından Gi-DE-MEZ. Güvenlik amacıyla kendini kurtarabileceği bir alana ihtiyaç duyar. Ya sağ tekerlek izinden ya da sol tekerlek izinden gider. Ortadan gitmeyerek hem güvenliğini sağlar hem de araçlardan düşen yağlardan uzak durur.

    2) Doğruyu söyle patates gibi aracın içinde durmaktan, yanında seyir eden motosikletlere çok uyuz oluyorsun dimi. Allah bilir ah şunlara bir dokundursam diye şeytan da yokluyodur. Emniyet şeridi niçin vardır, ne işe yarar onu bi öğren. İhtiyaç halinde çekilirim kenara yolumu veririm, cezaysa da ben ödüyorum arkadaş!!!

    3) Tüm otomobil sürücüleri hız sınırlarına uyuyor da motosiklet sürücüleri mi uymuyor? Genelleme yapmak yanlış, ben de şahincileri sevmiyorum napalım tüm şahincileri öldürelim mi?

    4) Kırmızı ışıkta geçen motosiklet sürücüsünün envanterini siz tutmayın. Bırakın devletin polisleri, EDS sistemi var. Bunu alışkanlık haline getirmiş adam bir gün dalgınlığına gelir sinek gibi yapışır, bu kadar bizi düşünmeyin.

    5) Trafikte motorun nasıl seyir edeceğini yazdım. Trafikte bizi görmüyorsunuz, görmek istemiyorsunuz. Kör nokta genellikle bu işin bahanesi olur.


    3-5 tane kendini bilmez yüzünden tüm motosiklet sürücülerini bir kenara atamazsınız. Vergiyse vergi, ÖTV ise ÖTV... Benim de her otomobil sürücüsü gibi trafikte hakkım var.

    Keşke birinci sayfanın sonlarına doğru yazdığım ikinci yorumu da okusaydınız

    İlginç ve öğretici yorumlar olmuş istifade ettim.

    Ama hala meseleyi anlamayanlar var. Kimse motosikletleri aşağı görüüp bak çarparım demiyor. Tam tersine istemeden çarpacağız diye endişe ediyor. Yani dümdüz açık cümleyi nasıl böyle anlıyorsunuz hayret.

    Ayrıca motosikleti İstanbul için istemiyorum çünkü kültürel düzeyde de trafik için de alt yapısı yok. Yoksa özünde minimalist ulaşım araçlarına sıcağım.

    Bir tuhaf yorum da bizim akan trafikte aralardan geçmek hakkımız diyenler. Bir arkadaşın da açıkladığı gibi akan trafikte aradan gidilmez. öndeki otonun arka lastik hizası hafif içte kalacak şekilde takip edilir.

    Ve siz ne derseniz deyin öyle kurallara uymayan hiçte bir iki motosiklet değil oldukça yüksek bir oranda gördüğüm.

    Ve yine motosiklet motosiklettir, benim için ucuzu pahalısı arasında ayrım yoktur. Bize aşağılıyor diyenler kendileir yok o lahmancucu kebapçı tribine girmişler. Hepsi aynı sınıf ehliyete vergiye plakaya tabi değil mi? Tam tersine pahalı modeller de ayrı artistlikler peşinde trafikte. Gürültü kirliliği ve hız en başta geleni... "

    Ve bence asıl problem motosiklet kullananların kendilerini ayrıcalıklı görmeleri...

    Devekuşuna nesin demişler deveyim demiş. O zaman yük taşı... Yok bu sefer kuşum demiş. O zaman uç... Yok deveyim demiş böylece sürmüş gitmiş... İş vergiye, plakaya, ehliyete gelince motorlu aracız diyorlar. İş emniyet şeridine, yüksek oranda hız ihlaline, akan trafikte aralardan gitmeye, aynadan görünmeyecek kadar hızlı gitmeye gelince idari edin gari bizim araç ufacık ve bunun için var diyorlar.

    Genelleme yapmayı pek seven bir insan değilim ama 14 senedir trafikteyim, beyefendice motor kullanan çok sınırlı... Bazıları araba ile kıyaslamış. Oranlama yaparsak arabaların çok büyük kısmı trafikte daha dengeli motosiklete göre...

    Artı kural ihlali kural ihlalidir, araç farketmez. Ben sadece yıllardır müzdarip olduğum için ve sosyal bir sorumluluk gelişmesine katkıda bulunayım diye bu konuyu açtım.


    Herkese sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karabatak58 -- 22 Temmuz 2012; 12:34:14 >




  • İlginç ve öğretici yorumlar olmuş istifade ettim.

    Ama hala meseleyi anlamayanlar var. Kimse motosikletleri aşağı görüüp bak çarparım demiyor. Tam tersine istemeden çarpacağız diye endişe ediyor. Yani dümdüz açık cümleyi nasıl böyle anlıyorsunuz hayret.

    Ayrıca motosikleti İstanbul için istemiyorum çünkü kültürel düzeyde de trafik için de alt yapısı yok. Yoksa özünde minimalist ulaşım araçlarına sıcağım.

    Bir tuhaf yorum da bizim akan trafikte aralardan geçmek hakkımız diyenler. Bir arkadaşın da açıkladığı gibi akan trafikte aradan gidilmez. öndeki otonun arka lastik hizası hafif içte kalacak şekilde takip edilir.

    Ve siz ne derseniz deyin öyle kurallara uymayan hiçte bir iki motosiklet değil oldukça yüksek bir oranda gördüğüm.

    Ve yine motosiklet motosiklettir, benim için ucuzu pahalısı arasında ayrım yoktur. Bize aşağılıyor diyenler kendileir yok o lahmancucu kebapçı tribine girmişler. Hepsi aynı sınıf ehliyete vergiye plakaya tabi değil mi? Tam tersine pahalı modeller de ayrı artistlikler peşinde trafikte. Gürültü kirliliği ve hız en başta geleni... "

    Ve bence asıl problem motosiklet kullananların kendilerini ayrıcalıklı görmeleri...

    Devekuşuna nesin demişler deveyim demiş. O zaman yük taşı... Yok bu sefer kuşum demiş. O zaman uç... Yok deveyim demiş böylece sürmüş gitmiş... İş vergiye, plakaya, ehliyete gelince motorlu aracız diyorlar. İş emniyet şeridine, yüksek oranda hız ihlaline, akan trafikte aralardan gitmeye, aynadan görünmeyecek kadar hızlı gitmeye gelince idari edin gari bizim araç ufacık ve bunun için var diyorlar.

    Genelleme yapmayı pek seven bir insan değilim ama 14 senedir trafikteyim, beyefendice motor kullanan çok sınırlı... Bazıları araba ile kıyaslamış. Oranlama yaparsak arabaların çok büyük kısmı trafikte daha dengeli motosiklete göre...

    Artı kural ihlali kural ihlalidir, araç farketmez. Ben sadece yıllardır müzdarip olduğum için ve sosyal bir sorumluluk gelişmesine katkıda bulunayım diye bu konuyu açtım.


    Herkese sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ORKOS



    Öncelikle Herkese slmlar..

    Bu güzel ramazan günün de yurdum insanlarınının!!! böyle yazılar yazdığını görmek inanılmaz gurur verdi bana Türkiyeli olmaktan tekrar gurur duydum.

    12 senelik b yaklaşık 7 senelik de A2 ehliyetim var. ikisinide kulanırım. yukarda insan olmamaya çalışan nice mahluk vardı onlara cvp yazmakla uğraşamıcam çokkk uzun sürer sadece 3 aylık hikaye bile yeter eminim. sonra motosikletimle son kazam : yayalara verilen

    kırmızı ışık da arkamda ki insansı nın arabalar korna çalıyodu napayım demesiyle oldu desem biraz örnek olur sanırım..Biz mi kurallara uymuyoruz , yoksa uymaya çalışırken mi oluyor o kazalar ( Motorum 300kg civarında bacağımdan geçti ve sola yattı Allahtan çok

    bişey yok)..Arkamdan gelsin diyen beyin , emniyet şeridinden gelsin diyen zihin!! bizim sizin üzerinizde olduğunuz o yollara kaç lira vergi ödediğimizi biliyor musunuz acaba?? kınamıyorum ''adam gibi'' ler de yok değil sanırım 4000 - 5000 liraya aldığınız o kuş serilerini

    üzerimize sürerken birde bu havanız varken altımız daki motorların ederlerine hiç baktınız mı??? küçücük maddi kısmı bu. yollarda hergün yaşadıklarmızı videoya alsak buradan ötenlerin dilleri nerelerine kaçar merak ediyorum..Başka ülkelerde nasıl olduğunu söyleyen

    kültürlü insana da hell angels ları mı örnek vermeli acaba!

    Dediğim gibi bitmiyor dilim de tüy bitiyo... aslında o ehliyeti o zihniyete veren diğer zihniyeti değiştrimek lazım ama ne ala.. bu adamlara sadece 1 GüN Maksimum 70 yapan bir motosiklet le trafik de gitme eğitimi verilecek. hatta cezası deyim de bunlara şahsı itibar olur.

    Çok sakin yazan arkadaşlarım var insan olmak içinde bulunduğunuz demirle üstünde yol aldığınız motorla değil. bunların çocukluğuna insek eminim ne inşaat lar çıkar o pis bilinçaltından onlarada zaten minübüscüler kamyonlar gerekli dersi veriyolardır eminim. ama

    şöyle deyin o koca araç yanınızdan geçerkenn hımmmmm demekki ben de o 1/4 ağırlığımda bile olmayan bi motorun yanından geçince üstüne kırınca böyle oluyormuş.!!!!!

    Gereksiz kabalaşmışsın, bence gerek yoktu. Sana da ara yorumumu yazıyorum tekrar:

    İlginç ve öğretici yorumlar olmuş istifade ettim.

    Ama hala meseleyi anlamayanlar var. Kimse motosikletleri aşağı görüüp bak çarparım demiyor (en azından ben). Tam tersine istemeden çarpacağız diye endişe ediyor. Yani dümdüz açık cümleyi nasıl böyle anlıyorsunuz hayret.

    Ayrıca motosikleti İstanbul için istemiyorum çünkü kültürel düzeyde de trafik için de alt yapısı yok. Yoksa özünde minimalist ulaşım araçlarına sıcağım.

    Bir tuhaf yorum da bizim akan trafikte aralardan geçmek hakkımız diyenler. Bir arkadaşın da açıkladığı gibi akan trafikte aradan gidilmez. öndeki otonun arka lastik hizası hafif içte kalacak şekilde takip edilir.

    Ve siz ne derseniz deyin öyle kurallara uymayan hiçte bir iki motosiklet değil oldukça yüksek bir oranda gördüğüm.

    Ve yine motosiklet motosiklettir, benim için ucuzu pahalısı arasında ayrım yoktur. Bize aşağılıyor diyenler kendileir yok o lahmancucu kebapçı tribine girmişler. Hepsi aynı sınıf ehliyete vergiye plakaya tabi değil mi? Tam tersine pahalı modeller de ayrı artistlikler peşinde trafikte. Gürültü kirliliği ve hız en başta geleni... "

    Ve bence asıl problem motosiklet kullananların kendilerini ayrıcalıklı görmeleri...

    Devekuşuna nesin demişler deveyim demiş. O zaman yük taşı... Yok bu sefer kuşum demiş. O zaman uç... Yok deveyim demiş böylece sürmüş gitmiş... İş vergiye, plakaya, ehliyete gelince motorlu aracız diyorlar. İş emniyet şeridine, yüksek oranda hız ihlaline, akan trafikte aralardan gitmeye, aynadan görünmeyecek kadar hızlı gitmeye gelince idari edin gari bizim araç ufacık ve bunun için var diyorlar.

    Genelleme yapmayı pek seven bir insan değilim ama 14 senedir trafikteyim, beyefendice motor kullanan çok sınırlı... Bazıları araba ile kıyaslamış. Oranlama yaparsak arabaların çok büyük kısmı trafikte daha dengeli motosiklete göre...

    Artı kural ihlali kural ihlalidir, araç farketmez. Ben sadece yıllardır müzdarip olduğum için ve sosyal bir sorumluluk gelişmesine katkıda bulunayım diye bu konuyu açtım.


    Herkese sevgiler.




  • @ Yaptiklari hic bisey yok ki? Ticari arac surucusu bir tane motosikleti rahatsiz etti dibinden gecti bunlarda uyarmak icin adama bole bisey yaptilar.


    Hocam, ben burda su hakli bu haksiz demiyorum ama kaza aninda motosikletcinin kurtulma sansi zor veya
    en kötü ihtimal yaralanacak. Trafikte olusan yamuk davarnislari Trafik polisi gözetlemesi gerekir, trafikte texas
    olaylari yasandigi sürece bu tür görüntüler ve kaza haberleri malesef hep gündemde kalir.
  • Geri kalmış toplum geri kalmış ülke. Neyi tartışıyoruz?
  • 2 aracıda kullanan birisi olarak söylüyorum.
    Motosikletimde ;
    Önümdeki araç çukura girmemek için bir fren yapar düşmekten son anda kurtulurum
    Önümdeki araç ters yönden girer üstüme sürer kenara gelip duran ben olurum.Orada beni haksız konumada düşürmeye çalışır
    Sinyal vermeden araç sollayan,dönüş yapan olur vurmaktan kıl payı kurtulan ben olurum.
    Işıkta şeritimde durduğumda dibime kadar girip benden hızlı çıkıp beni yendiğini aklınca yarışı kazandığını sanar fakat ortada yarış yoktur orada benim motosikletim benim hayatım vardır.
    Kendince oyun oynayıp önüme kırıp beni yavaşlatan olur ama bilmez duramazsam oda zararlı çıkacak.
    Tek şeritli yolda park edip arabasından inmeye çalışır motosikleti görür kapısını açar ve iner.Çünkü onun önemli işi var benim vurup vurmamam onu ilgilendirmiyordur.
    Şerit aralarından geçer miyim geçerim çünkü tek şerit yolda 5 araba ilerimde biri işini halletmek için çıkmıştır boşluktan geçip giderim.
    Dibime kadar girip korna sellektör yapıp sollamaya çalışan olur halbuki orda hız sınırı vardır.

    Araçta ;
    2 tane meyd in çayna motorlar gelir(küçümsemek gibi bişey değil bu) egzoslarını açmışlardır,ara gazı verirler ışıktan ışığa yarışmaya kalkarlar.Kaskı yoktur koruması yoktur.
    Yine ışıkta beklerken gelir ta dibime yanaşır önden çıkması için fırsat veririm geçer gider.
    Tam yolumda seyrederken 3-4 tane pejolu gelir motosikletin üstüne yatmıştır.Onlar orda yarışıyordur ama tehlikenin farkında değildir.

    Sonuç olarak : Otomobil kullanıcıları : motosikletlilere saygı gösterin.Bazıları onun evine ekmek götürüyor,bazıları işine gidiyor,bazıları geziyor.Aynalarınıza bakın.Sinyallerinizi otomobil fabrikaları süs olarak koymuyorlar onları kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    köyüne dön yiğidim, seni bozmuş koca şehir :)

    Şaka bir yana haklısın! ben 3 sene eğitmenlik yaptım şu koca şehirde eğitim alanlar şanslı 3-5bin insan ama geride kalan yüzbinler? Kuryeler,Eğitimsizler?

    Düşe kalka öğrendikleri bisikletten sonra lambadanak motora geçenler ve nasıl hareket etmesini gerektiğini bilmeyen bir sürü kullanıcı!

    Motosiklet en çağdaş araçtır ancak Kullanıcıları ve karşılaştığın hareketler seni yasaklamaya kadar götürmüştür! Hak veririm sana ama düzenlenmesi için çok sert kurallar ve kaidelerle belirlenmesi lazım?

    Yolda gördüğün Şahin ve Yunuslara bir bak öncelikle? Sonrasına Vatandaşlarına? bu memlekette trafikte düzen olarak sanki birşeyler eksik ha? Gelgelelim Otomobil kullanıcılarının da Muhteşem bir ahenk içerisinde araç kullandığınıda ekleyince motorcu tayfa da kapak gibi parlıyor değil mi?

    köyüne dön yiğidim, seni bozmuş koca şehir :)

    altına imzamı atarım tek farkla. motorsiklet çağdaş toplumun aracı falan değildir. avrupada amerikada sanıldığı gibi yaygın değil. avrupada yaygın olan yerlerdede otomobilin girmediği veya otomobilin para verip girebildiği yerlerde çoğunlukta. bi şehirde motorsikletle otomobili yan yana koyarsanız orda kaos olur işin içinden çıkılmaz. istisnalar tabiki var ancak yukarıda sayılan maddeleri yapmamak koşuluyla olur. düşünün şimdi türkiyenin trafik şartları belli siz bu sayıyı ne kadar arttırırsanız o kadar işin içinden çıkılmaz hale gelecek. burayada yazıyorum hindistandan daha beter hale gelmezse ne olayım.

    Hayatında bir kere fransa,italya,belçika gibi ülkere gittin mi?
    Ve bu kadar kolay sallama kabiliyetini nasıl kazandın?
    Avrupa ülkelerinde motor fazla değil miş miş miş,yuh be bu kadarda atılmaz ki arkadaş.
    Adamdan çok motor var sokaklarda,sakın inanmayın bu ve bunun gibi kişilere.
    Fransada 70 yaşındaki karı kocadan tutunda,doktoru,mühendisi,polisi,işçisi herkesi motor üzerinde gördüm.
    Asıl çağdaş olmayan koca popolu,kabalık timsali araçlar ve bu kamyon bozması koca araçlarda tek başına seyahat edenlerdır.

    amerikaya gittim. zaten gitmeseydim böyle konuşmazdım. hatta geçen sene gittim. wyomingte doğru düzgün motor görmedim desem yeridir. ama haklısınız avrupaya gitmedim. giden arkadaşlarımdan duyduğum bu kimse bana heryer motor demedi. istisna olan 1 - 2 şehir var oralarda abartı motorsiklet var oda heryerde değil şehir içi öle.

    ben şunu anlamadım. istanbulda yada türkiyenin genelinde motorsiklet sayısı artınca trafiğin daha iyi olcanı mı sölüyosunuz.???

    Düşüncemde haklı çıktım,zaten amerika ile ilgili bir şey söylemedim ve avrupa'ya gitmiş birisinin ''burada motosiklet sanıldığı kadar fazla değil'' deme ihtimali yok.Çünkü sanıldığından bile fazla.
    Siz resmen farazi sallamışsınız,ki avrupaya bir kere gitmiş birisi bile mesajınıza gülüp geçer.
    Trafik konusunda ise elbette otomobil yerine insanların motosiklet kullanması trafiği her türlü rahatlatır.
    Park derdi azalır,bir otomobilin kapladığı alana 4 motor girebilir,trafik daha rahat akar v.b,fakat bunlar Türkiye için geçerli değil bu söylediklerim avrupa için geçerlidir.
    Avrupa'da oturmuş bir trafik bilinci,otmobil sürücülerinin motosiklet sürücülerine,motosiklet sürücülerinin ise otomobil sürücülerine gösterdiği karşılıklı saygı ve hoşgörü vardır.
    Türkiye'de bırakın saygıyı bazı hanzo otomobil sürücüleri motosikletlere resmen düşman gözüyle bakıyor,cezası olmasa buldukları yerde sinek gibi ezecekler tüm motorcuları.
    Türkiye'de ne desek boş,hayatında motosiklet koltuğuna oturmamış otomobil sürücüleri bile gelip motor sürme dersi vermeye kalkıyor.
    yukarıda dediğinize binaen. motorsiklet kullananlar motorsiklet kullandığının farkında değiller. bu sadece pizza taşıyan kuryelerde yok büyük cc motorlardada böyle. 50-60lla sıkışık trafikte giderken yanımdan 100le geçeni napıcaz. diceksinizki motorun amacı budur. sıkışık trafikte zaman kazandırır. hayır o iki şerit arasından trafik durduğunda kırmızı ışıkta geçecek yoksa hem kendi can sağlığını hemde diğer araçları tehlike atıyor.

    dedğiniz gibi bende motorlara saygılı davranmaya çalışıyorum. çalışıyorum derken korkudan öyle davranıyorum. deli gibi yanımdan geçiyolar motorlu gördüğümde kaççak delik arıyorum.

    bu trafikte karşılıklı saygıyla olur. motorcular çok iyi kullanıyo ama otomobillerin saygısı yok demek saçmalık. karman çorman bi trafik var sadece istanbul değil türkiyenin heryerinde. türkiyede bu saygı ortamı oluşmadan artan motorsiklet sayısı bizi hindistan tarzı bi trafiğe götürcek. onun dışında park derdi azalması falan herşeye katılıyorum.

    [DHTUBE=]

    sizde yazmışsınız zaten motorsikletin iyi yanları türkiye için geçerli olmadığını.

    ayrıca yalancı durumuna düştüm avrupa konusunda. en kısa zamanda hangi ülke ve şehir olduğunu öğrenip yazıcam.

    Aynı kapıya çıkmaya başladı söylediklerimiz.
    Kısaca motosiklet çağdaş bir ulaşım aracıdır,kaskını,korumanı takıp,kurallara uygun efendi bir şekilde giden motorcunn kimseye zararı olmaz ve motosikletin zibil gibi olduğu büyük avrupa şehirlerinde motosikleti kaldırıp yerine araba koyarsanız trafik içinden çıkılmaz bir hal alır,yani motosikletin trafiğe de büyük yararı vardır.
    Ama bu söyledilerim Türkiye içn geçerli değil,hem 4 teker hem de 2 teker sürücülerinin bilinçli olduğu ülkeler için geçerli.




  • Arkadaşlar bu konu uzar gider.Bence işin özü şu;
    Otomobil sürücüleri;
    -trafikte henüz ehliyeti bile olmayan ergenlere motorsiklet verildikçe,
    -A2 ehliyetine sahip commuter ve scooter sürücüleri sürücü belgesi alımı sırasında gördükleri eğitimi yeterli bulup geri kalanını 'trafikte zamanla alışırım'a bıraktıkça,
    -Motorsiklete başlamak isteyen ve daha önce hayatında gidonu tutmamış olan kişiler minimum 600cc lik motorsikletlerin üzerine binip ölüm saçtıkça (!),
    -Motorsiklet sürücüleri 'fark edilmelerinin zor olduğunu' kabul edip daha dikkatli davranmadıkça,
    -Motorsiklet sürücüleri trafikteki diğer insanlara saygı duymadıkça,
    motorsiklet sürücülerini sevmemeye devam edecektir.
    Motorsiklet sürücüleri ise;
    -Hayatında yalnızca ehliyet sınavı sırasında direksiyon tutmuş veya ehliyeti bile olmayan kişilere otomobil verildikçe,
    -B ehliyetine sahip otomobil sürücüleri sürücü belgesi alımı sırasında gördükleri eğitimi yeterli bulup işin geri kalanını 'trafikte zamanla alışırım'a bıraktıkça,
    -Otomobil sürücüleri trafikte yapacakları manevradan başkalarını haberdar etmenin gerekliliğini kavrayamadıkça,yani SİNYAL kullanmaktan aciz olup korna ve selektörden elini çekmedikçe,
    -Otomobil sürücüleri,motorsikletleri 'fark etmenin zor olduğunu' kabul edip onlara karşı daha dikkatli davranmadıkça,
    -Otomobil sürücüleri kendi araçlarının bir kaportasının olmasına rağmen motorsikletin kaportasının 'SÜRÜCÜSÜ' olduğunu hatırlamadıkça,
    -Otomobil sürücüleri trafikteki diğer insanlara saygı duymadıkça,
    otomobil sürücülerini sevmemeye devam edecektir.
    Yanlış anlaşılma olmasın burda genelleme yapmadım,iki tür araç sürücülerinin de kendimce dikkat etmesi gereken hususları belirttim.Saygılı sürüşler,iyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92

    quote:

    Orijinalden alıntı: elfiasis

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    köyüne dön yiğidim, seni bozmuş koca şehir :)

    Şaka bir yana haklısın! ben 3 sene eğitmenlik yaptım şu koca şehirde eğitim alanlar şanslı 3-5bin insan ama geride kalan yüzbinler? Kuryeler,Eğitimsizler?

    Düşe kalka öğrendikleri bisikletten sonra lambadanak motora geçenler ve nasıl hareket etmesini gerektiğini bilmeyen bir sürü kullanıcı!

    Motosiklet en çağdaş araçtır ancak Kullanıcıları ve karşılaştığın hareketler seni yasaklamaya kadar götürmüştür! Hak veririm sana ama düzenlenmesi için çok sert kurallar ve kaidelerle belirlenmesi lazım?

    Yolda gördüğün Şahin ve Yunuslara bir bak öncelikle? Sonrasına Vatandaşlarına? bu memlekette trafikte düzen olarak sanki birşeyler eksik ha? Gelgelelim Otomobil kullanıcılarının da Muhteşem bir ahenk içerisinde araç kullandığınıda ekleyince motorcu tayfa da kapak gibi parlıyor değil mi?

    köyüne dön yiğidim, seni bozmuş koca şehir :)

    altına imzamı atarım tek farkla. motorsiklet çağdaş toplumun aracı falan değildir. avrupada amerikada sanıldığı gibi yaygın değil. avrupada yaygın olan yerlerdede otomobilin girmediği veya otomobilin para verip girebildiği yerlerde çoğunlukta. bi şehirde motorsikletle otomobili yan yana koyarsanız orda kaos olur işin içinden çıkılmaz. istisnalar tabiki var ancak yukarıda sayılan maddeleri yapmamak koşuluyla olur. düşünün şimdi türkiyenin trafik şartları belli siz bu sayıyı ne kadar arttırırsanız o kadar işin içinden çıkılmaz hale gelecek. burayada yazıyorum hindistandan daha beter hale gelmezse ne olayım.

    Hayatında bir kere fransa,italya,belçika gibi ülkere gittin mi?
    Ve bu kadar kolay sallama kabiliyetini nasıl kazandın?
    Avrupa ülkelerinde motor fazla değil miş miş miş,yuh be bu kadarda atılmaz ki arkadaş.
    Adamdan çok motor var sokaklarda,sakın inanmayın bu ve bunun gibi kişilere.
    Fransada 70 yaşındaki karı kocadan tutunda,doktoru,mühendisi,polisi,işçisi herkesi motor üzerinde gördüm.
    Asıl çağdaş olmayan koca popolu,kabalık timsali araçlar ve bu kamyon bozması koca araçlarda tek başına seyahat edenlerdır.

    amerikaya gittim. zaten gitmeseydim böyle konuşmazdım. hatta geçen sene gittim. wyomingte doğru düzgün motor görmedim desem yeridir. ama haklısınız avrupaya gitmedim. giden arkadaşlarımdan duyduğum bu kimse bana heryer motor demedi. istisna olan 1 - 2 şehir var oralarda abartı motorsiklet var oda heryerde değil şehir içi öle.

    ben şunu anlamadım. istanbulda yada türkiyenin genelinde motorsiklet sayısı artınca trafiğin daha iyi olcanı mı sölüyosunuz.???

    Düşüncemde haklı çıktım,zaten amerika ile ilgili bir şey söylemedim ve avrupa'ya gitmiş birisinin ''burada motosiklet sanıldığı kadar fazla değil'' deme ihtimali yok.Çünkü sanıldığından bile fazla.
    Siz resmen farazi sallamışsınız,ki avrupaya bir kere gitmiş birisi bile mesajınıza gülüp geçer.
    Trafik konusunda ise elbette otomobil yerine insanların motosiklet kullanması trafiği her türlü rahatlatır.
    Park derdi azalır,bir otomobilin kapladığı alana 4 motor girebilir,trafik daha rahat akar v.b,fakat bunlar Türkiye için geçerli değil bu söylediklerim avrupa için geçerlidir.
    Avrupa'da oturmuş bir trafik bilinci,otmobil sürücülerinin motosiklet sürücülerine,motosiklet sürücülerinin ise otomobil sürücülerine gösterdiği karşılıklı saygı ve hoşgörü vardır.
    Türkiye'de bırakın saygıyı bazı hanzo otomobil sürücüleri motosikletlere resmen düşman gözüyle bakıyor,cezası olmasa buldukları yerde sinek gibi ezecekler tüm motorcuları.
    Türkiye'de ne desek boş,hayatında motosiklet koltuğuna oturmamış otomobil sürücüleri bile gelip motor sürme dersi vermeye kalkıyor.
    yukarıda dediğinize binaen. motorsiklet kullananlar motorsiklet kullandığının farkında değiller. bu sadece pizza taşıyan kuryelerde yok büyük cc motorlardada böyle. 50-60lla sıkışık trafikte giderken yanımdan 100le geçeni napıcaz. diceksinizki motorun amacı budur. sıkışık trafikte zaman kazandırır. hayır o iki şerit arasından trafik durduğunda kırmızı ışıkta geçecek yoksa hem kendi can sağlığını hemde diğer araçları tehlike atıyor.

    dedğiniz gibi bende motorlara saygılı davranmaya çalışıyorum. çalışıyorum derken korkudan öyle davranıyorum. deli gibi yanımdan geçiyolar motorlu gördüğümde kaççak delik arıyorum.

    bu trafikte karşılıklı saygıyla olur. motorcular çok iyi kullanıyo ama otomobillerin saygısı yok demek saçmalık. karman çorman bi trafik var sadece istanbul değil türkiyenin heryerinde. türkiyede bu saygı ortamı oluşmadan artan motorsiklet sayısı bizi hindistan tarzı bi trafiğe götürcek. onun dışında park derdi azalması falan herşeye katılıyorum.

    [DHTUBE=]

    sizde yazmışsınız zaten motorsikletin iyi yanları türkiye için geçerli olmadığını.

    ayrıca yalancı durumuna düştüm avrupa konusunda. en kısa zamanda hangi ülke ve şehir olduğunu öğrenip yazıcam.

    Aynı kapıya çıkmaya başladı söylediklerimiz.
    Kısaca motosiklet çağdaş bir ulaşım aracıdır,kaskını,korumanı takıp,kurallara uygun efendi bir şekilde giden motorcunn kimseye zararı olmaz ve motosikletin zibil gibi olduğu büyük avrupa şehirlerinde motosikleti kaldırıp yerine araba koyarsanız trafik içinden çıkılmaz bir hal alır,yani motosikletin trafiğe de büyük yararı vardır.
    Ama bu söyledilerim Türkiye içn geçerli değil,hem 4 teker hem de 2 teker sürücülerinin bilinçli olduğu ülkeler için geçerli.

    aslında herkes aynı şeyi söylüyo. sadece ben şunu söylemek istedim haluk abininde dediği gibi çağdaş ulaşım aracı toplu taşımadır. türkiyede oda düzgün olmadığı için. iki uçu ...lu değnek. buna motoruda dahil edersek kışları napıcaz tabiki kışa uygun kıyafetler var ancak karda buzda vs. mecburen toplu taşımaya veya mecburen otomobil kullanımı gerekecek. keşke birbirine saygılı bi toplum olsakta en azından yazları trafik biraz hafiflese. otomobilde tek kişi gitmek israf olabilir ama motor kullanmaktan çok daha güvenli. canımızı sokakta bulmadık.

    geçenlerde bi konu vardı emniyet şeridinde gidiyodum arabanın biri vurdu bana sonra pizzacılar geldi dövdük diye konu uydurmada olsa motor kullanmanın vehameti bu.

    aklımda bu arada unutmadım




  •  İstanbul trafiğinde MOTOSİKLET kabusu

     İstanbul trafiğinde MOTOSİKLET kabusu

    bu trafikte bende kimsenin sağına soluna aynasına çarpmadan,
    aradan aradan tüymeye bakarım orda beklemek bir ölüm resmen
    belki arabadakiler klimadan serin olabilirler ama o sıcakta durmak ölüm yani
    bilmiyorum motorcular daha iyi bilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: galapagos3

     İstanbul trafiğinde MOTOSİKLET kabusu

     İstanbul trafiğinde MOTOSİKLET kabusu

    bu trafikte bende kimsenin sağına soluna aynasına çarpmadan,
    aradan aradan tüymeye bakarım orda beklemek bir ölüm resmen
    belki arabadakiler klimadan serin olabilirler ama o sıcakta durmak ölüm yani
    bilmiyorum motorcular daha iyi bilirler


    Kesinlikle!

    Unutulmamalı ki tekrar belirtmem gerekirse motosikletin amacı, ulaşımı kolaylaştırmaktır. Kuralları hiçe sayan, kırmızı ışık dinlemeyen, olmadık yer de hız sınırlarını zorluyan tüm motosiklet ve otomobil sürücülerinden nefret ederim. Bazı kişilerin yaptığı bu davranışlardan dolayı, tüm motosiklet sürücülerine yüklenilmemeli.

    Ben en azından kaskımı, eldiveni takmadan yol çıkmam. Havalar müsade etse, tulumlarımı giyer, o şekilde yola çıkarım. Fakat mont bile giymediğim de kendimi korumasız hissediyorum.

    Otomobil sürücüleri hiç bir zaman unutmamalı ki, motosiklette özellikle arkada artçı (yolcu) varsa, kontrolü bir nebze daha zordur. Bir de bunun üstüne kafamız da kask, mont gibi kendimizi korumak amaçlı giydiğimiz fakat böylesi sıcak havalar da bunaltan ekipmanları da giyince, doğal olarak pişiyoruz. Bizler otomobil gibi seyir edemeyiz. Bu zaten motosikletin üretim amacına ters bir durum.

    Bazı kullanıcılar çekemiyorlar. Çünkü kendisi tıkalı trafikte bekliyor, motosiklet sürücüsü geçiyor. Kıskanan veya çekemeyen arkadaşlara söylüyorum; Siz de motosiklet alın, motosiklet kullanımının yaygınlaşmasın da katkı da bulunun. Çoğu Avrupa ülkesin de motosiklet kullanımı çok yoğun olduğu gibi, motosiklet ayriyeten otomobilden önce geçiş üstünlüğüne sahiptir. İnanın bazı durumlar da hayatınızı ne derece kolaylaştırdığını göreceksiniz.

    Ben de bir motorcu olarak, çok uyuz olduğum kullanıcılar oluyor yollar da. Fakat bunun cezasını kesmek ne bana, ne size düşer! Bir anlık öfke ile motorcuya zarar vermek istersiniz fakat ummadığınız bir zincirleme olayı tetikleye bilir ve bunun faturasını çok çok ağır ödeyebilirsiniz. Bu yüzden ne olursa olsun, kuralları uymayan kişileri üşenmeyelim ve şikayet edelim. Kendisini ve çevresin deki insanları düşünmeyerek araç kullanan şahısları, kendimiz cezalandırmaya çalışmayalım. Sert bir tepki göstermek yerine, daha tatlı dil ile uyarmaya çalışalım.

    Bilinçlenelim ve bilinçlendirelim. Yıkıcı olmak yerine, yapıcı olalım. Öfke hiç bir şeyin çözümü olmadı ve olamaz. Öfke sadece kişiye zarar ve bela getirir. Birazcık hoş görülü olalım ve bazen empati yapalım.

    Saygılar...




  • Her araçta olduğu gibi bunun da sürücü kitlesinin beyefendisi var, hödüğü var. Hatta yayada da böyle iş aslına bakarsanız. Misal trafikte sağımdan geçmeden ufak kornayla kendini belli eden motorcuya her zaman yol veririm. Adam beklemesin, rahat rahat geçsin.
    Öte yandan yeri geliyor sırf trafikten kurtarmak için kaldırıma çıkan motorcuya geçerken " bir koyayım ağzının ortasına da düşsün köpek" diye söverken buluyorum kendimi. Kaldırım kimin içindir; yayalar. E senin ne işin var orada?

    Düz yolda giderken yaya geçidinde durarak yaya yol veren ben. Bana yeşil yanan ışıktan geçmek üzere 50-60 ile seyir halindeyken tam geçeceğim anda önüme atlayan yayayla kavga etmeye kalkan yine ben.

    Kurallar hepimiz için konulmuş. Herkes payına düşene uysa hayatımız inanın çok daha rahat olacak.
  • Motosiklet kullanıcısıyım ama daha çok araba ile ulaşım sağlıyorum. Gençlikte ara ara küçük cc.'li motor kullansakta, gerçek anlamda yıllardan beri arzu ettiğim büyük motora kavuşmam otuzbeş yaşını buldu. Motosikleti ise genellikle tatillerde ve haftasonu gezilerinde kullanıyorum. Şehirler arası yollarda şehir içi trafiğine nazaran daha sorunsuz yol aldığımdan dolayı. Şehir dışı dışında şehir içinde motora binmiyorum. Ama başlığı açan arkadaşın celallenmesini oldukça iyi anlıyorum.

    Çuvaldızı önce kendimize batırmamız lazım o kadar kötü motor kullanan insanlar varki gerçektende inip arabadan saldırmamak için kendimi zor tutuyorum. aynı şekilde ortalık mal otomobil kullanıcıları ve yayalardan da geçilmiyor. Bu herşeyden önce bir eğitim ve görgü meselesi. Toplum olarak trafik bilincimiz çok kötü. Firmamızın yabancı misafirleri ile hasbelkader trafiğe çıktığımızda inanın çok utanıyorum. Hatta bir keresinde mahçup mahçup Türkiye'de durumun ne yazık ki bu şekilde olduğunu anlatmaya çalışan arkadaşımıza yabancı konuk "Dert etme ben firmanın afrika, ortadoğu temsilcisiyim sizin gibi ülkelerde durum böyledir,normal karşılıyorum" gibi alaycı bir cevap almıştı.

    Yani artık bende bu cevaptan sonra artık bazı şeyleri dert etmemeyi bizim gibi ülkelerde (ortadoğu ve afrika ülkeleri) durumun bu olduğunu kabul ederek , durumu normalleştirmeye çalışıyorum.




  •  İstanbul trafiğinde MOTOSİKLET kabusu
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.