Şimdi Ara

İstanbul trafiğinde MOTOSİKLET kabusu (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
1
Favori
8.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sahsim adima soyliyim motor degil ama atv kullaniyorum ve cok kez seridimde giderken otomobil tarafindan sıkıştırıldığım oluyor buda bir gerçek bazılarıda küçük araç diye sıkıştırmaktan geri durmuyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Motorları trafikte istemiyorum. Motorcular kadar kural tanımayan bir araç yok. Miinübüsçülerden beterler. Motorcu arkadaşlara:

    1- İki aracın arası, şerit çizgilerinin üstü yol değildir. Efendi gibi bir aracın arkasında gidin. (söyler misiniz böyle bir şey görüyor musunuz?)

    2- Siz de motorlu taşıtsanız siz de emniyet şeridini kullanmayın.

    3- Şehir içi hız sınırlamaları sizin için de geçerli. Uyduruk motorlar bile 100 le gidiyor.

    4- Kırmızı ışık sizin için de geçerli. Öyle az durup sağa sola bakıp geçilmiyor. Siz de yaya araç yoksa bile beklemek zorundasınız

    5 - Çok hızlı gittiğinizden ve şerit aralarından seyrettiğinizden aynada gözükmüyorsunuz. Az önce yukarıda da yazdım siz de araçların yanından değil arkasından trafikte akmalısınız. Kaç kere iyi ki yol müsait diye az önce geçmemişim yoksa bu motorcu yerdeydi ve başımıza bela almıştık şimdi demişimdir.


    Şimdi bu yazını okuyan,motosiklete binmiş adam seni ciddiye alıp cevap bile vermez çünkü bu maddeleri sıralarken kafanı kullanmamışsın.Sebeplerini yazayım,

    1 - Motosiklet araba gibi şerit aracı değildir,bu hem kullanım sebebiyle alakalı hem de diğer etkenler sebebiyle böyle.Motosiklet arabanın arkasından giderse arabanın üzerinden geçebileceği çukuru,leşi,tozu-pisliği,su birikintisini vs. vs. göremez.Motosikletli panik frene motosikletli gibi hazır değildir,kaza yaptığı taktirde ölümcül olması muhtemel.Motosikletli hava akımları ve rüzgarla özellikle de büyük vasıtaların yarattığı türbülanslara karşı hassastır.Daha bir çok sebep sayabilirim bu konuyla ilgili.

    Ayrıca motosikletin işi trafikte rahat ilerleyebilecek olanların tercihidir sadece bir keyif aracı veya trafikte araçların arasında bekleyip trafik hacmini artıracak araçlar değillerdir.

    2 - Emniyet şeridinin amacı acil durumlarda gerekli yardım araçlarının trafik şartlarında gideceği yere rahat ulaşabilmesidir.Bir otomobil emniyet şeridinde kalırsa orayı tıkar,yardım araçlarının geçmesini engeller fakat motosiklet bozulsa bile rahatlıkla bir yerden bir yere taşınabilen bir araç.Ayrıca aradan dereden geçmek zorunda kalmamak için,dört veya fazla tekerlekli araçların sıkıştırmalarına maruz kalmamak için aynı zamanda da trafik hacmini azaltacakları için bunda çok yanlış bir şey göremiyorum amaç olarak.

    3 - Şehir içi hız sınırlamaları elbette geçerli,nasıl diğer vasıtalar hız yapabiliyorlarsa motosikletliler de yapmakta tasvip ettiğim veya uyguladığım bir durum değil.

    4 - Üçüncü maddeyi cevap olarak kabul edebilirsin.

    5 - Daha önce konuştuğun gibi basit ve buram buram cahillik kokan şeyler konuşuyorsun bu maddede yine.İlk maddeyi cevap olarak alabilirsin.Aynalardan motosikletlilerin diğer araçlara nazaran görülme şansının düşük olması normaldir.Büyük oranda motosikletlinin sorumluluğudur kendini kör noktada bırakmamak,acemiler çok sık bu hataya düşer.Motosikletli'den şüphelendiysem tereddüte düşmek yerine dönerek kontrol ederim gerekirse.Kör noktaya düşen diğer araçlar için de geçerlidir bu.Ayrıca altındakini hakkıyla süren bir motosiklet sürücü siz anlamadan geçip gider zaten,aynada görmene gerek yok sadece şerit değiştirirken sinyal vererek kurallar dahilinde değiştir yeter.Sen sorumluluğunu yap.

    Motosiklet kullanmadan atıp tutmak yersiz,kullanmayan yorum yapmasın zaten bu konuda.




  • şerit nedir bilmeden giderken birgün birini ya arabaya ya da bariyere yapıştıracağım ama hayırlısı
  • Bende eskiden bisiklet kullanırken şikayetçiydim. Hele siz bide bisikletlileri düşünün trafikte, çocuk aracı olarak görünüyor. Satın 2 tekerli aracınızı alın 4 lastik. Trafiğe trafik katın olsun bitsin ülkemizin neyi iyi ki zaten..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -gg- -- 30 Eylül 2013; 21:30:42 >
  • Hem otomobil hem motorsiklet kullaniciyim. Konuyu acan arkadasi motor kullanmaya davet ediyorum sonra olaylara nasil bakacagini ogrenecegini biliyorum. Istanbul gbi trafigi bol sehirde motorlar kacinilmazdir.emin olun trafikte koskoca arabanin icinde kicini yaya yaya oturan tek insanlari gordukce ayni nefreti bende duyuyorum.trafikteki motor kullanicilarinin yuzde 10luk artisi bile trafigi rahatlatmaya yetecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skaksi

    Hem otomobil hem motorsiklet kullaniciyim. Konuyu acan arkadasi motor kullanmaya davet ediyorum sonra olaylara nasil bakacagini ogrenecegini biliyorum. Istanbul gbi trafigi bol sehirde motorlar kacinilmazdir.emin olun trafikte koskoca arabanin icinde kicini yaya yaya oturan tek insanlari gordukce ayni nefreti bende duyuyorum.trafikteki motor kullanicilarinin yuzde 10luk artisi bile trafigi rahatlatmaya yetecektir.

    Adam sanıyor ki,dur trafikte yak bir cigara,leş gibi korumayla kaskla ortalama 180kg tek bacağa binsin bir şey olmaz.Cahillik çok zor çok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tüylü Bamya

    quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Motorları trafikte istemiyorum. Motorcular kadar kural tanımayan bir araç yok. Miinübüsçülerden beterler. Motorcu arkadaşlara:

    1- İki aracın arası, şerit çizgilerinin üstü yol değildir. Efendi gibi bir aracın arkasında gidin. (söyler misiniz böyle bir şey görüyor musunuz?)

    2- Siz de motorlu taşıtsanız siz de emniyet şeridini kullanmayın.

    3- Şehir içi hız sınırlamaları sizin için de geçerli. Uyduruk motorlar bile 100 le gidiyor.

    4- Kırmızı ışık sizin için de geçerli. Öyle az durup sağa sola bakıp geçilmiyor. Siz de yaya araç yoksa bile beklemek zorundasınız

    5 - Çok hızlı gittiğinizden ve şerit aralarından seyrettiğinizden aynada gözükmüyorsunuz. Az önce yukarıda da yazdım siz de araçların yanından değil arkasından trafikte akmalısınız. Kaç kere iyi ki yol müsait diye az önce geçmemişim yoksa bu motorcu yerdeydi ve başımıza bela almıştık şimdi demişimdir.


    Şimdi bu yazını okuyan,motosiklete binmiş adam seni ciddiye alıp cevap bile vermez çünkü bu maddeleri sıralarken kafanı kullanmamışsın.Sebeplerini yazayım,

    1 - Motosiklet araba gibi şerit aracı değildir,bu hem kullanım sebebiyle alakalı hem de diğer etkenler sebebiyle böyle.Motosiklet arabanın arkasından giderse arabanın üzerinden geçebileceği çukuru,leşi,tozu-pisliği,su birikintisini vs. vs. göremez.Motosikletli panik frene motosikletli gibi hazır değildir,kaza yaptığı taktirde ölümcül olması muhtemel.Motosikletli hava akımları ve rüzgarla özellikle de büyük vasıtaların yarattığı türbülanslara karşı hassastır.Daha bir çok sebep sayabilirim bu konuyla ilgili.

    Ayrıca motosikletin işi trafikte rahat ilerleyebilecek olanların tercihidir sadece bir keyif aracı veya trafikte araçların arasında bekleyip trafik hacmini artıracak araçlar değillerdir.

    2 - Emniyet şeridinin amacı acil durumlarda gerekli yardım araçlarının trafik şartlarında gideceği yere rahat ulaşabilmesidir.Bir otomobil emniyet şeridinde kalırsa orayı tıkar,yardım araçlarının geçmesini engeller fakat motosiklet bozulsa bile rahatlıkla bir yerden bir yere taşınabilen bir araç.Ayrıca aradan dereden geçmek zorunda kalmamak için,dört veya fazla tekerlekli araçların sıkıştırmalarına maruz kalmamak için aynı zamanda da trafik hacmini azaltacakları için bunda çok yanlış bir şey göremiyorum amaç olarak.

    3 - Şehir içi hız sınırlamaları elbette geçerli,nasıl diğer vasıtalar hız yapabiliyorlarsa motosikletliler de yapmakta tasvip ettiğim veya uyguladığım bir durum değil.

    4 - Üçüncü maddeyi cevap olarak kabul edebilirsin.

    5 - Daha önce konuştuğun gibi basit ve buram buram cahillik kokan şeyler konuşuyorsun bu maddede yine.İlk maddeyi cevap olarak alabilirsin.Aynalardan motosikletlilerin diğer araçlara nazaran görülme şansının düşük olması normaldir.Büyük oranda motosikletlinin sorumluluğudur kendini kör noktada bırakmamak,acemiler çok sık bu hataya düşer.Motosikletli'den şüphelendiysem tereddüte düşmek yerine dönerek kontrol ederim gerekirse.Kör noktaya düşen diğer araçlar için de geçerlidir bu.Ayrıca altındakini hakkıyla süren bir motosiklet sürücü siz anlamadan geçip gider zaten,aynada görmene gerek yok sadece şerit değiştirirken sinyal vererek kurallar dahilinde değiştir yeter.Sen sorumluluğunu yap.

    Motosiklet kullanmadan atıp tutmak yersiz,kullanmayan yorum yapmasın zaten bu konuda.



    Ellerinize sağlık çok güzel demişsiniz, motorsiklet kullanmayıp yorum yapanların yorumlarının ne kadar gereksiz ve mantıksız olduğunu sadece motorsiklet kullananlar ya da benim gibi arka koltukta bütün olup biteni gözlemleyen bayanlar anlar :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Maddelere bir ek de ben yapayım :

    6 - Racing motor kullananlar, herhangi bir aracın tam yanından geçerken ara gaz vererek motoru bağırtmak sizi çok daha havalı falan yapmıyor, ya da araçtakilerin hayranlığını kazanmıyorsunuz. Aksine apaçi ruhunuz açığa çıkıyor ve küfür yiyorsunuz. Arabada bebek olabiliyor mesela. O bebek uykuda olabiliyor. Sizin o anlamsız ara gazınız yüzünden sıçrayarak, korkarak uyanıp korkudan ağlayabiliyor. Benim de böyle durumlarda sizi durdurup o motorun üzerinden indirdikten sonra motorun egzos borularını uygun yerlerinize monte edesim gelebiliyor.

    Efendi gibi kullanana kimse bir şey demez. Fakat saygısız, dayaklık adam da çok maalesef.

    Hocam kusura bakmayın ama şu eklediğiniz yorum gerçekten bence çok mantıksız olmuş, anladık bebeğiniz var araçta uyuyor ama motorsiklet kullanan insanlar, racing motor alanlar da acaba bu arabada bebek var mı diyerek hızını ona göre mi ayarlayacak yani, trafiktesiniz gürültü olması kaçınılmaz zaten. Adam o an havalı olmak, araçtakilerin hayranlığını falan kazanmak istemiyor ki, keyfine bakıyor, anın tadını çıkarıyor, ne yapsın yani bebekler rahatsız olmasın diye binmesin mi racing motora :) Efendi gibi motor kullanmak yada kullanmamak bütün mesele bu mu yani sizin için :)




  • Sen bu kadar mantıksız mısın ? Sence iki tekerleki bir araç 4 tekerlekli bir aracı ortadan takip edebilir mi ? Arkadaş sen arabanı kullanıyosun. Ben motorumu. Çukur geliyo sen ortalıyosun her seferinde, ben direk çukura giriyorum O yüzden motorsikletler arabaların tam arkasından gidemezler. Diğerleri için haklısın ama

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tüylü Bamya

    quote:

    Orijinalden alıntı: skaksi

    Hem otomobil hem motorsiklet kullaniciyim. Konuyu acan arkadasi motor kullanmaya davet ediyorum sonra olaylara nasil bakacagini ogrenecegini biliyorum. Istanbul gbi trafigi bol sehirde motorlar kacinilmazdir.emin olun trafikte koskoca arabanin icinde kicini yaya yaya oturan tek insanlari gordukce ayni nefreti bende duyuyorum.trafikteki motor kullanicilarinin yuzde 10luk artisi bile trafigi rahatlatmaya yetecektir.

    Adam sanıyor ki,dur trafikte yak bir cigara,leş gibi korumayla kaskla ortalama 180kg tek bacağa binsin bir şey olmaz.Cahillik çok zor çok..

    Cahil degilsin ya varmi baska dusuncen aciklada okuyalim cahilligimiz gtsin abii

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skaksi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tüylü Bamya

    quote:

    Orijinalden alıntı: skaksi

    Hem otomobil hem motorsiklet kullaniciyim. Konuyu acan arkadasi motor kullanmaya davet ediyorum sonra olaylara nasil bakacagini ogrenecegini biliyorum. Istanbul gbi trafigi bol sehirde motorlar kacinilmazdir.emin olun trafikte koskoca arabanin icinde kicini yaya yaya oturan tek insanlari gordukce ayni nefreti bende duyuyorum.trafikteki motor kullanicilarinin yuzde 10luk artisi bile trafigi rahatlatmaya yetecektir.

    Adam sanıyor ki,dur trafikte yak bir cigara,leş gibi korumayla kaskla ortalama 180kg tek bacağa binsin bir şey olmaz.Cahillik çok zor çok..

    Cahil degilsin ya varmi baska dusuncen aciklada okuyalim cahilligimiz gtsin abii

    Daha okumaktan aciz birinin bana karşı kibirlenmesi ne hoş...Ne demek istediğimi anlayamadıysan bu sayfanın mesajlarını tekrar oku.




  • bizim milletin yüzde 80 ine at arabası bile fazla sen kalkmış 2 tekerden bahsediyorsun dostum.boşuna yorma kendini şeker dağıtır gibi ehliyet dağıtıldıkça boşa konuşmak yersiz
  • 2 lastikli araç kullanan insanların bir çoğu bilinçlidir. algıları her zaman açıktır. kendine güveni tamdır. ama benim de gördüğüm bazı hatalar var. kask kullanmayanları vs saymıyorum..

    genelde sol şeritte ilerlerken sıkışık trafikte bariyer ve araç arasından geçmeye çalışıyorlar. inanın hep tetikte oluyorum bu sebepten dolayı. cidden birine zarar vermek an meselesi.

    sucular ve fastfoodcuları falan sürücü kategorisine koymuyorum. diyecek lafım yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gncttyslgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Maddelere bir ek de ben yapayım :

    6 - Racing motor kullananlar, herhangi bir aracın tam yanından geçerken ara gaz vererek motoru bağırtmak sizi çok daha havalı falan yapmıyor, ya da araçtakilerin hayranlığını kazanmıyorsunuz. Aksine apaçi ruhunuz açığa çıkıyor ve küfür yiyorsunuz. Arabada bebek olabiliyor mesela. O bebek uykuda olabiliyor. Sizin o anlamsız ara gazınız yüzünden sıçrayarak, korkarak uyanıp korkudan ağlayabiliyor. Benim de böyle durumlarda sizi durdurup o motorun üzerinden indirdikten sonra motorun egzos borularını uygun yerlerinize monte edesim gelebiliyor.

    Efendi gibi kullanana kimse bir şey demez. Fakat saygısız, dayaklık adam da çok maalesef.

    Hocam kusura bakmayın ama şu eklediğiniz yorum gerçekten bence çok mantıksız olmuş, anladık bebeğiniz var araçta uyuyor ama motorsiklet kullanan insanlar, racing motor alanlar da acaba bu arabada bebek var mı diyerek hızını ona göre mi ayarlayacak yani, trafiktesiniz gürültü olması kaçınılmaz zaten. Adam o an havalı olmak, araçtakilerin hayranlığını falan kazanmak istemiyor ki, keyfine bakıyor, anın tadını çıkarıyor, ne yapsın yani bebekler rahatsız olmasın diye binmesin mi racing motora :) Efendi gibi motor kullanmak yada kullanmamak bütün mesele bu mu yani sizin için :)

    Siz anlatmak istediğimi anlamamışsınız. Olayın hızla falan alakası yok ki. Adam gitsin gazlasın tabi, keyfine baksın, umurumda değil.

    Kişisel hak ve özgürlükleriniz ancak çevrenizdeki insanların hak ve özgürlüklerine saygı gösterdiğiniz sürece geçerlidir.

    Yukarıda yazdığım şeyi trafiğin içinde, arabanın dibinden geçerken, tam camın hizasında yapıyor ve boşta alabildiğine bağırtıyor motoru, kasıtlı ve bilinçli, fındık kadar beyniyle hava attığını düşünüyor.

    Evet trafikte gürültü var, fakat motoru arabanın 50 cm dibinde boşta redline'a kadar bağırtmanın anlamı nedir, insanları rahatsız etmekten başka? Bunun yerine viteste insan gibi hızlanıp yanımdan geçse kimse rahatsız olmayacak zaten, normal trafik gürültüsü olaca. Şükür bunu yapabilecek kadar düzgün kullananlar, düşünceli insanlar da var, adam beni normal geçiyor, geçtikten sonra yapıyor fantazisini, benim dibimde değil, o mutlu, ben mutlu, efendi kullanandan kastım bu adamlar. Fakat diğer tipin yaptığı saygısızlıktır, apaçiliktir, savunulacak bir yanı yok.

    Yok adam onu mu düşünecek, arabada bebek mi var ona mı bakacak, onu düşünme, bunu düşünme, salla gitsin, böyle diye diye zaten her geçen gün insaniyetten, medeniyetten uzaklaşıyoruz, odunlaşıyoruz, insan içinde nasıl davranılır unutuyoruz. Çevresini de düşünecek efendim, kafasının içinde beyin taşıyorsa şayet, düşünecek. Çevresi boşken motoru bağırtıyor mu, fantazi mi yapıyor, ne yapıyorsa yapsın, banane. Trafikte etrafına saygı göstermeyen adam sonra gelip de benden saygı göstermemi beklemesin.

    Bütün mesele çevreye saygı ve insanlık




  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde bakınca da siz haklısınız evet, böyle insanlardan nefret ediyorum, dün forumda dolanan range roverlıyı linç eden motorcular tadında, kendilerini yolların efendisi sanan tipler, saygısız tripler.. Türkiyenin en büyük sorunu sanırım saygı ve hoşgörü, insanlarımız birbirlerine saygı duymayı öğrendiğinde insanlığı da öğrenmiş olacak ama biraz zor.
  • Cadde de sağına soluna bakmadan atlayan dallamanın yüzünden motoru yatırmıştım,o hırsla ışıklarda yakalayıp kafamdaki kaskı çıkartıp yan camını patlattıktan sonra korumalı eldivenim ile burnunu kırmıştım.Haktır.
  • Hayır sanki memleketteki tüm 4 ve üzeri tekerlekli araç kullanıcıları sütten çıkmış ak kaşık,bir tek motorcular kasap gibi araç kullanıyorlar.
    Trafik bilinci yok ki,ne araba,ne motorsiklet kullananda,ne ticari sürücüsünde,ne yayada..
    Herkes anca birbirine laf yetiştiriyor,araba motorcuya,motorcu arabaya,herkes taksiciye,taksici bilmemneye.
  • 6 ay önce bir akşam vakti alışveriş dönüşündeyiz yanımda eşim sağ arkada kendi koltuğunda 1 yaşında kızım var.

    Apartmanın otoparkına girmek için ana caddeden sağa sinyal veriyorum arkayı kontrol ediyorum hafif yavaşlıyorum (malum 90derece dönecek araç) gözüm arkada özellikle sağ dikizde zira 20mt arkamdaki sokak>cadde bağlantısının önünden geçerken bir motorun peşimden manevra yaparak cd.ye çıktığını görmüşüm ki ben sağa-otoparka dönerken "kaldırımla benim arama fırlarmı" diye tedbir yapıyorum, neyse bir an baktım sağ dikizde motor yok "güzel soldan geçti gitti demekki dedim ve arabamın burnunu otopark girişine sakince soktum aracın burnu bariyere girerken arkadan kızımın oturduğu taraftan bir patırtı koptu eşimin çığlığı kızımın bağrışı o anı siz düşünün...

    Neyse elfreni dörtlü deyip aşağıya indik yerde yamulmuş 2 seksen kanuni, kaldırımın yol tarafında tam kenarda eleman boylu boyunca kalmış, kızımın birşeyi olmadığını kontrol ettikten
    sonra elemanı kaldırdık Allah'tan kimsede bir şey yok.

    Ben sağa sinyal verdiğimde yolun kenarına yanaşacağımı sanmış, hızını kesmemiş sağdan kaldırıma çıkmış oradan gitmek istemiş (tabi o hızda kaldırımda akşam vakti bir yaya ya denk gelse sonuç ne olurdu muamma zira çıktığı kaldırım akşam üzerleri bebek arabası ve çocuk kaynıyor) ama evdeki hesap çarşıya uymayınca kızımın olduğu taraftaki arka kapıya çarpmış...

    Şimdi bunu yapan üniversiteye giden biri, olsun olsun 21-22 yaşında ve dediğine göre 10-12 yaşından beridir 2 teker tecrübesine sahip...

    Motorlulardan özellikle uzak durmaya çalışırım, yanından geçerken hangi şeritte ise daha fazla açılır, önümde ise mümkün olduğunca mesafe bırakır onun hızına göre ağardan, herhangi bir devrilme olur ise yaşam alanı bırakmaya çalışırım. Fırsatını bulduğumda ise açıktan açıktan sollarım.

    ama yukarıdakii yaşadığım örnekteki gibi kaldırıma çıkanlar, solun soluna girenler, dikizin kör noktasından fırlayanlar, kasksız gezenler, eksoz bağartanlar, ışıkta herkes gibi beklemeyip aradan fırlayanlar, birde kendileri kasklı arkadakiler kasksız gezenler var vsvs. bitmez.

    Burada motorcular açısından (bir kısmı için) sorun, motoru trafikte ayrıcalıklı ve öncelikli araç olarak benimsemeleri, aradan geçebilir çizgiden gidebilir kaldırıma çıkabilir vs. aslında motorun trafikte otomobilden "güvenlik" dışında hiçbir ayrıcalığı bulunmamakta hatta kaportası insan olan bir aracın kullanıcısının çok daha dikkatli ve temkinli sürüş yapması gerekmekte.

    Diğer taraftan otomobil kullanıcılarınında (bir kısım) motorun güvenlik zaaflı bir araç olduğunun bilincine varmaları gerek.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: gncttyslgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Maddelere bir ek de ben yapayım :

    6 - Racing motor kullananlar, herhangi bir aracın tam yanından geçerken ara gaz vererek motoru bağırtmak sizi çok daha havalı falan yapmıyor, ya da araçtakilerin hayranlığını kazanmıyorsunuz. Aksine apaçi ruhunuz açığa çıkıyor ve küfür yiyorsunuz. Arabada bebek olabiliyor mesela. O bebek uykuda olabiliyor. Sizin o anlamsız ara gazınız yüzünden sıçrayarak, korkarak uyanıp korkudan ağlayabiliyor. Benim de böyle durumlarda sizi durdurup o motorun üzerinden indirdikten sonra motorun egzos borularını uygun yerlerinize monte edesim gelebiliyor.

    Efendi gibi kullanana kimse bir şey demez. Fakat saygısız, dayaklık adam da çok maalesef.

    Hocam kusura bakmayın ama şu eklediğiniz yorum gerçekten bence çok mantıksız olmuş, anladık bebeğiniz var araçta uyuyor ama motorsiklet kullanan insanlar, racing motor alanlar da acaba bu arabada bebek var mı diyerek hızını ona göre mi ayarlayacak yani, trafiktesiniz gürültü olması kaçınılmaz zaten. Adam o an havalı olmak, araçtakilerin hayranlığını falan kazanmak istemiyor ki, keyfine bakıyor, anın tadını çıkarıyor, ne yapsın yani bebekler rahatsız olmasın diye binmesin mi racing motora :) Efendi gibi motor kullanmak yada kullanmamak bütün mesele bu mu yani sizin için :)

    Siz anlatmak istediğimi anlamamışsınız. Olayın hızla falan alakası yok ki. Adam gitsin gazlasın tabi, keyfine baksın, umurumda değil.

    Kişisel hak ve özgürlükleriniz ancak çevrenizdeki insanların hak ve özgürlüklerine saygı gösterdiğiniz sürece geçerlidir.

    Yukarıda yazdığım şeyi trafiğin içinde, arabanın dibinden geçerken, tam camın hizasında yapıyor ve boşta alabildiğine bağırtıyor motoru, kasıtlı ve bilinçli, fındık kadar beyniyle hava attığını düşünüyor.

    Evet trafikte gürültü var, fakat motoru arabanın 50 cm dibinde boşta redline'a kadar bağırtmanın anlamı nedir, insanları rahatsız etmekten başka? Bunun yerine viteste insan gibi hızlanıp yanımdan geçse kimse rahatsız olmayacak zaten, normal trafik gürültüsü olaca. Şükür bunu yapabilecek kadar düzgün kullananlar, düşünceli insanlar da var, adam beni normal geçiyor, geçtikten sonra yapıyor fantazisini, benim dibimde değil, o mutlu, ben mutlu, efendi kullanandan kastım bu adamlar. Fakat diğer tipin yaptığı saygısızlıktır, apaçiliktir, savunulacak bir yanı yok.

    Yok adam onu mu düşünecek, arabada bebek mi var ona mı bakacak, onu düşünme, bunu düşünme, salla gitsin, böyle diye diye zaten her geçen gün insaniyetten, medeniyetten uzaklaşıyoruz, odunlaşıyoruz, insan içinde nasıl davranılır unutuyoruz. Çevresini de düşünecek efendim, kafasının içinde beyin taşıyorsa şayet, düşünecek. Çevresi boşken motoru bağırtıyor mu, fantazi mi yapıyor, ne yapıyorsa yapsın, banane. Trafikte etrafına saygı göstermeyen adam sonra gelip de benden saygı göstermemi beklemesin.

    Bütün mesele çevreye saygı ve insanlık

    Benzer bir durum birkaç gün önce benim de başıma geldi.

    Bir motorcu arkadaş açık camın yanından geçerken özellikle beni rahatsız etmek için red line a kadar gazı açtı.

    Kendim de motosiklet alıp kullanmayı düşündüğüm için özellikle dikkat etmiş ve rahat geçsin diye yol da vermiştim üstelik.

    Motosiklet, otomobil vs farketmez, Altın Elbiseli Adam Paris-Amsterdam da söylediği gibi "sığır her yerde sığır, ayı her yerde ayı".

    Kimse hatasız değil, ancak benim tek istediğim "iyi niyetli" ve "düşünen" insanlarla karşılaşayım, motosiklet, otomobil, kamyon, traktör vs sürmesi ya da yaya olması, ya da evinin balkonundan olması(yolda trafik akarken yol kenarında ki çöp koytenerine basket atmaya çalışanlar) farketmez.




  • Her geçen gün daha da çekilmez hale gelen İstanbul trafiği için, yeni yollar yapılıncaya kadar, en iyi çözüm MOTORSİKLETİR.

    Trafikteki araçların, tahmini olarak yüzde 50-60'ı Yolcusuz hale geldi. Çoğu araç da bir kişi var. Bu oranın, daha da artacağı kesin.

    Yolların genişletilmesi de, kolay kolay mümkün olmadığına göre, Motorsiklet ten başka çare kalmıyor.

    İstanbul ' un, en azından şehir içi ana yollarında, zaten EMNİYET şeridi kalmadı. Kalanında da, şimdiye kadar uygulanan sistemler ve yöntemler ,

    araçların Emniyet şeridi ihlallerini önleyemedi ( EDS ve yeni çıkan CEZA artış kanunlarına rağmen ). Önlenmesi de mümkün görünmüyor.

    Çünkü yollar bu kadar aracı kaldırmıyor. İstanbul'un bir kaç noktasına trafik personeli ( ki yağmurda , kışta ve özellikle onca Egzoz gazında,

    Allah kolaylık versin onlara ) koymanın da çözüm olmadığı çok açık. Sabit noktaların nerede olduğu zaten biliniyor. 100 - 200 metre ilerilerinde

    ihlaller yeniden başlıyor.

    Büyükşehir belediyesi, emniyet şeridi bile olmayan, iki şeritli yolun birini belediye otobüsleri için tahsis etmek zorunda kaldı ki, bu da

    yetersiz kalıyor ve uygulanamıyor. Zaten yetersiz olan emniyet şeritleri, görevli olsun, olmasın, resmi araçlar tarafından,

    aşırı hızlı ve tehlikeli kullanılıyor. Bütün bunlara nispeten çözüm olabilecek motorsiklet kullanımı da çeşitli yöntemler ile engelleniyor

    ( Köprü geçiş ücreti dahil ). Zaten Emniyet şeritleri olmayan yollarda, 1-1,5 metrelik motorsiklet şeritleri açılabilir ki çoğu yol buna müsait .

    Emniyet şeridi olan yollarda, emniyet şeridi kullanım kuralları, azami emniyet kuralları hesaplanarak (!),

    sadece ambülans, görevli polis, itfaiye gibi zorunlu araçlar ile motorsikletlere tahsis edilebilir.

    Emniyet şeridi motorsikletlere tahsis edildiğinde, diğer araçların emniyet şeridi ihlalleri de olamayacaktır.

    Çünkü, o kadar motorsikletin arasına giremeyecekler, girseler de oto kontrol ( yani moto kontrol ) ile emniyet şeridini kullanarak

    trafikteki diğer araçlara ve insanlara haksızlık edemeyeceklerdir.

    Ayrıca, rahatlayan trafikte, daha az petrol tüketimi ve döviz gideri olacaktır.

    Bu önerinin olumsuz yönler var mıdır ?, nelerdir ?

    Klasik emniyet şeridi amaç ve kurallarını hatırlatacaklara, ÇARESİZLİKTEN çoğu emniyet şeridinin ZATEN kaldırıldığını ve

    kaldırılmaya da devam edileceğini hatırlatırım.

    İstanbul trafiğin de Allah herkese kolaylık versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi foterc -- 3 Ekim 2013; 13:36:12 >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.