Şimdi Ara

İstanbul Trafiğine 'Çözüm Budur' Dediğiniz Şeyler ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
1.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İstanbul gibi 15 milyon insanın yaşadığı şehri tek parametre üzerinden değerlendirip sorunun çözümünü düşünmeye çalışırsak çok kısıtlı ve hatta uzun vadede ters etki yapacak bir çalışma yürütmüş oluruz.

    Sorun çözümü için önce sorunları doğru analiz etmeliyiz.

    -Ana problem; trafik.

    -Trafiğe sebep olan etmenler neler:

    -Yolların kaldırabileceğinden daha fazla araç var. Buna sebep de nüfusun plansız şekilde İstanbul'a yığılması. Bu madde ile salt karayolu önlemleri ile sorunu çözemeyeceğimizi anladık bile.
    -Trafiğe çıkacak araç sayısını azaltmanın yolu; etkili toplu taşıma ve bu toplu taşımanın kullanımı olacaktır. Bu madde de kendi içinde sıkıntılı çünkü mevcut toplu taşıma zaten kapasitesinin çok çok üzerinde çalışmakta. Mevcut toplu taşımanın kapasitesinin arttırılarak toplu taşıma daha konforlu hale getirilmeli ve böylece insanlar özel araçları yerine toplu taşımaya yönelebilirler. Şu an zaten çok büyük bir nüfus toplu taşıma kullanıyor.
    -Plansız veya uzun vadede düşünülmeden imar izinlerinin verilmesi. Belirli noktalarda trafiğin daha da yoğunlaşmasının sebebi; yaşam alanlarının neredeyse tek noktada, iş yerlerinin de öbek şeklinde yoğunlaşmasıdır. Örneğin; Büyükdere Caddesi'ndeki plazalar bölgesi sabah ve akşam santimetrelerle ifade edilen hızlarda hareket ediyor.(yaşanmış bir olay örneği vereyim. 4. Levent'te oturan arkadaşım Beşiktaş-Yıldız'a finale gelmek için 4'te evden çıkıyor, otobüse biniyor ve 6'da başlayan sınava ancak 6:40'ta geldiğinden finale giremiyor ve dersten kalıyor.) Bazı yerler artık o kadar fazla insanı kaldırmıyor. Bunun için öncelikle İstanbul içinde homojen insan dağılımı ve artık bu aşamadan sonra bunun da yeterli çözüm olmayacağı bilindiğinden Türkiye geneline dağılımın sağlanması ve diğer şehirlerin aynı cazibeyi sağlaması gerekir. Bu cazibeyi sadece iş koşullarıyla değil, ayrıca kültürel ve sosyal yaşam imkanlarıyla da yapılması gerekir.
    -AVM'ler tek başına o bölgeye çok fazla insanın gelmesine sebep oluşturur. Zaten hali hazırda tek bir AVM çok fazla insanın bir yere gitmesine sebep iken birbirine çok yakın fazla sayıda AVM açılması durumu daha da vahim bir konuma sokmaktadır. E-5 üzerinden örnek verirsek; Merter'de Platform Merter; Zeytinburnu'nda Marmara Forum; İncirli'de Ömür; Bahçelievler'de Metroport, vb. Metroport ile Platform Merter arası E-5 üzerindeki mesafe sadece 3.20 km. Bu örnek verdiğim Merter-Bahçelievler arası yine insanların genelde evlerinin bulunduğu bölge olduğundan yine nispeten biraz daha iyi. Buna rağmen çok yoğun trafiğe sebep oluyorlar. Bunun bir de Büyükdere Caddesi'nde MetroCity, Kanyon gibi versiyonları var.
    -Ev-işyeri olarak genelde 20-30 km uzaktan gelip giden insanlar çoğunlukta olduğundan çok fazla sayıda insan gün içerisinde oradan oraya seyahat ediyor. Bunun çözümü ev ve işyerinin birbirine yakın olması ve böylece o kişinin trafikte daha az mesafe ve dolayısıyla daha az trafikte zaman harcaması demek. Ancak ev ve işyerlerinin yakın olması için şehrin tamamen sıfırdan planlanması gerekir şu anki koşullarda.
    -Sokak ve caddelerin şekil ve şemal olarak düzenli ve nizamlı olmamasından kaynaklanan kavşak noktalarındaki sıkıntılar da trafiği artıran etmenlerden. Cadde ve sokakların garip yuvarlaklar, elipsler, sekiz çizmeleri nedeniyle bazı kavşaklarda dörtyol ağzı olarak tabir edilen noktalarda 8-9 çıkışın olduğu kavşaklar oluşmuş(Buna yakın bir örnek Bahçelievler'de Uefa Kupası meydanı örnek verilebilir, bu noktada 5 adet çıkış mevcut ve bazı çıkışlar anayola çapraz çıkıyor.).
    -Trafik ışıkları, levha ve işaretleri ya yeterli değil ya da hasarlı olduğundan kazaya ramak kalmasına sebep olmakta ve trafiği yavaşlatmakta. Kavşak işaretleri yeterli şekilde aydınlatılmış ve yeteri kadar büyük değil. Bu durum da insanların kavşaklara gelirken levhaları görebilmek için yavaşlamasına, aniden en soldan en sağa geçmesine ve yine trafiğin yavaşlamasına sebep olmakta.
    -Trafikte seyreden sürücülerin yeterli eğitim ve donanıma sahip olmaması da trafiğe sebep olmaktadır. Buna çözüm olarak ehliyet kurslarının daha nitelikli eğitim vermeleri sağlanmalı ve denetimlerin arttırılması sunulabilir.


    Bu sorunlar bazı kısmi çözümlerin haricinde bazı küçük ferdi önlemler de trafiği azaltmaya katkıda bulunabilir:
    -Daha küçük hacimde(boy ve en) araç kullanmak bir çözüm olabilir.
    -Bisiklet veya motosiklet kullanımı bir çözüm olabilir.
    -Araçlarda tek kişi yerine daha fazla kişi seyahat da bir çözüm olabilir. Çünkü aracınıza aldığınız diğer kişi kendi özel aracı ya da toplu taşımayı kullanmadığından başka kişiler bu yolları kullanabilir.
    -Mümkün olduğunca ev-işyerini birbirine yakın ayarlamak, toplu taşıma tercih etmek.
    Yukarıda saydığım küçük önlemler de yaygınlaşırsa trafik belirli ölçüde azalabilir.



    Bu saydığım bilgiler ve kendi bakış açıma göre ulaştığımız en önemli sonuç:
    -İstanbul kaldırabileceğinin çok çok üzerinde insana ev sahipliği yapmaktadır.
    -Bu fazla insan ayrıca plansız şekilde İstanbul'a dağılmış durumdadır.
    -Mevcut yollar, kavşaklar düzensiz. Trafik işaret, levha ve ışıkları hatalı veya eksik.
    -Trafikteki sürücüler yeterli eğitim ve donanıma sahip değil.
    -Toplu taşıma zaten kapasitesinin çok üzerinde çalışıyor. Daha fazla insanın toplu taşıma ile taşınarak özel araç trafiğini azaltmak için toplu taşımanın iyileştirilmesi elzemdir.




  • 1-Niteliksiz nufusu başka yere taşımak

    + Olmaz.Çünkü fakirler şehire rant yaratıyor.Tüketim durursa şehir durur.Keza bu fakir kesimin önemli bir kısmı hizmet sektöründe çalışıyor.
    İşin özü niteliksiz nufus giderse zenginler kendilerine hizmet edecek kişiyi bulamazlar.

  • Doğudan gelen Göçü engelle gerisi gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.