İkisini de kullanmış birisi olarak golf4'ün 5'ten tek iyi yanı iç malzeme kalitesinin daha iyi olması idi. BUnun dışında golf 5 ekonomiden konfora kadar her konuda bence daha iyi. Golf 6 ne olur bilemem. Merakla bekliyoruz.
Muhakkak. Konfor, tüketim gibi kriterler gelişmek zorunda zaten. Aynı şasi üzerine kurarsanız bu sadece makyaj olur. benim demek istediğim fakat yazıda belirtmediğim husus tasarım. Elbette tasarım göreceli bir kavram ama bir çokGolf tutkunu tarafından kabul edilen gerçek şu ki IV'ün tasarımı özellikle desensiz farları ile gerçekten bir efsane olmuştu. Fakat V ise benim de katıldığım görüş ile sanki pompa ile şişirilmiş gibi duruyor. Umarım yanlış anlaşılmaz. Aracı kesinlikle kötülemiyorum. Sadece kendi kendime eleştriyorum.
oncelikle hem golf 4 u hemde golf i yakından tanıyan biri olarak sunu soylemeliyim ki, golf 5 plastik kalitesi dişinda herturlu golf 4 ten ustundur. bunu ancak iki aracı da uzun sure kullananlar bilir.
golf 6 nın platform değiştirmemesi 6 nın rezil bir aaraba olacagi anlamina gelmez asla. basarili bir platform uzerine kurulan daha guncel bir araç olacaktır. ancak kalitesini ne olacagini tabiiki de gelince gorucez. golf un en guzel yanni tabiki de yumusa suspansionlara ragmen cok basarili arka suspansiyonu ile iyi yol tutusudur. aynı yol tutusu diger firmalar cok daha sert ve konfor bozucu suspansiyonlar ile elde edebiliyorlar. eger ki golf bu guzelligini bozar ise ozman sanırım ciddi bir dususe gecer. cunku golf un rakıplerinden artisi rakiplerine oranla sundugu yuksek konfordur. bu suspansiyon sistemi de bunun bir parçasidir.
bekleyip gorecegiz.
efsane her zaman efsanedir.golf her zaman tutmuştur bu da tutar...
çok büyük bir dış dizayn farkı göremedim.
sadece kapı üstü çizgisi değişik geldi o kadar.
hayırlı günler.
quote:
Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı
efsane her zaman efsanedir.golf her zaman tutmuştur bu da tutar...
zaten anlaşılan o ki vw de senin gibi düşünen insanlara güvenerek aracın kalitesinden ödün vererek sözde yeni golf ü çıkarıyorlar...
not= dış görünüş itibarı ile albenisi olan bir araç olduğu fikrimce sabittir....
quote:
Orjinalden alıntı: ERDM
quote:
Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı
efsane her zaman efsanedir.golf her zaman tutmuştur bu da tutar...
zaten anlaşılan o ki vw de senin gibi düşünen insanlara güvenerek aracın kalitesinden ödün vererek sözde yeni golf ü çıkarıyorlar...
not= dış görünüş itibarı ile albenisi olan bir araç olduğu fikrimce sabittir....
kalitesinden ödün verdiğini nerden biliyorsun aracı gördünmü?elinle tuttunmu?golf 5 te öyle denildiği gibi golf 4 ten daha kalitesiz bi araç değil,aksine çok daha kaliteli bi araç.golf 6 nında çok kaliteli olacağını düşünüyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı
quote:
Orjinalden alıntı: ERDM
quote:
Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı
efsane her zaman efsanedir.golf her zaman tutmuştur bu da tutar...
zaten anlaşılan o ki vw de senin gibi düşünen insanlara güvenerek aracın kalitesinden ödün vererek sözde yeni golf ü çıkarıyorlar...
not= dış görünüş itibarı ile albenisi olan bir araç olduğu fikrimce sabittir....
kalitesinden ödün verdiğini nerden biliyorsun aracı gördünmü?elinle tuttunmu?golf 5 te öyle denildiği gibi golf 4 ten daha kalitesiz bi araç değil,aksine çok daha kaliteli bi araç.golf 6 nında çok kaliteli olacağını düşünüyorum.
sadece düşünüyorsun...
golf 6 ile ilgili çıkan bütün topicleri ve haberleri takip ediyorum...
benim de izlenimim bu ... ( düşünce değil...)
quote:
Orjinalden alıntı: ua_tayfa_kapalı
kalitesinden ödün verdiğini nerden biliyorsun aracı gördünmü?elinle tuttunmu?golf 5 te öyle denildiği gibi golf 4 ten daha kalitesiz bi araç değil,aksine çok daha kaliteli bi araç.golf 6 nında çok kaliteli olacağını düşünüyorum.
Golf VI tabi ki belirli bir kalite standardının üstünde olacak, zaten bunu yapmazlarsa intihar etmiş olurlar. Amma ve lakin, bir önceki kasada beklediklerini bulamayan Golf severler bu kasada devrim bekliyorlardı. VW Grubu bırakın devrimi, platform değiştirmedikleri gibi, aracın çok noktadan bağlantılı gelişmiş arka aks sistemini ve 1.6FSI gibi başarılı bir motoru bile maliyet nedeni ile üretimden çekmeye karar vermiş.
Bu durum yeni modelin kalitesiz olacağı anlamına gelmez ama, gelişim bekleyen sadık Golf kullanıcılarını hayal kırıklığına uğratacağı kesin. Özellikle Audi A3' ün firma tarafından ana model ilan edilmesi(bu yapılanın başka bir adı yoktur), bence Golf adına çok üzücü bir durum. Bilirsiniz A3 daha prestijli bir araç olmasına rağmen, her zaman için Golf' ün daha iyi olduğunu savunan bir kitle vardır. Her kesime hitap eden bir araç olarak bilinen Golf' ün bu şekilde kısıtlanması, bu görüşü değiştirecek gibi gözüküyor.
golf 6,golf 5 ile aynı şaseyi kullanabilir ancak gerek direksiyon sistemi gerek süspansiyon sistemi bir bütün olarak ele alındığında eminim ki golf 5 den daha rijit bir otomobil yaratmışlardır.
sonuçta şu da var ki ne kadar az parça;o kadar tıkırtısız,sessiz,yıllara meydan okuyabilen bir araç.
benim düşüncem vw uzman olduğu bu sınıfta yine dengeleri belirleyen,sınırları çizen bir otomobil yaratacaktır.her ne kadar şu an yapılanlar eleştirilse de golf 5,golf 4 den daha iyidir,golf 6 da golf 5 den daha iyi olacaktır.
bence golf 6 makyajlı bir golf olacakki aslında bu benim düşüncem değil bunu zaten vwnin yöneticileride ilk agızdan açıkladılar. şu bir gerçek golf 5 elbette golf 4 kadar efsaneleşemedi ama vw yöneticileri kesinlikle yeni çıkacak modelin golf 4ü unutturacağını söylemişler alman vw sitesinde 1,6 8v lik motorun kullanılmaya devam edileceğini 16fsi nin kullanımdan kaldıralıcagını bunun sebebinde gncel modellerde tsi teknolojisinin kullanılacak olmasını gösteriyorlar 1,4 tsi 122hp lik golf 6da 1,6 dizellerin olacağını ve bunun günümüz teknolojisi olan commonrail e geçileceğinide belirtmişler yani yeni modellerin daha sessiz olacağını söyleyebiliriz, gti nin üretimine devam edilecekmiş ve 250 hp olacakmış ilk modeller r32 ise 280 hp olacakmış, ayrıyeten bi adette golf cabrio model üretilecekmiş ama 2010 da. araç seneye paris otomobil fuarında sergilenecekmiş.
Halk otomobili anlamına gelen Volkswagen, halk otomobili olmaktan çıktı. Duyguları harekete geçiren Scirocco ve Golf Cabrio gibi otomobillerin yanı sıra Passat Coupe gibi iddialı otomobillerin yanında Golf'ün altıncı nesli adeta basit kalıyor. Yeni modeller, Alman üreticinin hedeflerini büyüttüğünü gösteriyor.
Büyük hedefi olmayan zafere ulaşamaz. VW'nin patronu Martin Winterkorn büyük hedefler koyma konusunda iddialı. Audi'nin yöneticisiyken 2015 yılına kadar Mercedes ve BMW'yi geçme iddiası, bu hedeflerden sadece biri. Grup olarak ise dünyanın en karlı ve en çok satan otomobil firması olan Toyota'yı gözüne kestirmiş durumda. Winterkorn, bu hedeflere ulaşmanın ancak yeni modellerle mümkün olduğu görüşünde ve bu yüzden 2010 yılına kadar bir kısmı niş, bir kısmı ekonomik 12 yeni modelle sahne alacak. Marka, 90'lı yılların sonlarına doğru hız kaybetti ve eski hızlı günlerine tekrar dönmek istiyor. Pazarlama Müdürü Michael Kern: "Volkswagen'i otomobil dünyasının temel kavramı haline getirmek istiyoruz. Tıpkı baş ağrısı denilince akla gelen Aspirin veya hazır kahve denildiğinde akla gelen Nescafe gibi" diyerek varmak istedikleri noktayı işaret ediyor. Dolayısıyla duyguları harekete geçiren iddialı modellere yer vermek gerekiyor; kimi zaman prestijli bir sedan, kimi zaman trend yaratacak bir spor otomobil ve kimi zamansa herkesin rüyası bir cabrio. Golf gibi vazgeçilmez otomobilleri de unutmamak gerekiyor. Evet, Volkswagen 1974 yılında Beetle'ı (Kaplumbağa) rafa kaldırarak satışa sunduğu Golf ile adeta bir ikon yaratmıştı. Tabii, aynı başarıyı her otomobille yakalamak ve bir ilki gerçekleştirmek her zaman mümkün değil. Volkswagen'in satışa sunmaya hazırlandığı 4 kapılı Passat Coupe buna iyi bir örnek. Bu sefer ilk olmayı ve trend yaratmayı başaramasa da, Volkswagen geç de kalmış sayılmaz. Bu alanda, yani 4 kapılı coupe alanında Mercedes, CLS ile ilk olmayı başardı ve amacına da ulaştı. Ancak E Serisi ile aynı platforma sahip olan CLS'nin üst orta sınıfta yer aldığı ve Passat platformlu Passat Coupe'nin de orta sınıfta yer alacı düşünülürse, geç kalınmış sayılmaz. Mercedes gibi VW de 4 kapılı coupesini geliştirirken var olan bir platformu kullanma yolunu seçmiş. Üreticinin orta sınıf temsilcisi Passat en iyi seçim. Dingil mesafesi değiştirilmeyen, 4,78 metre uzunluğa, 1,87 metre genişliğe ve 1,41 metre yüksekliğe sahip Passat Coupe, böylece platformunu aldığı Passat'tan biraz daha geniş ve alçak bir siluet ortaya koyuyor. Şık ve zarif hatlara sahip olan Passat Coupe incelendiğinde türünün ilk örneği olan Mercedes CLS'yi andıran tasarım ayrıntıları gözden kaçmıyor. Gözden kaçmayan bir başka unsur ise üreticinin malzeme ve işçilik kalitesini, alışagelmiş VW anlayışının bir adım daha ilerisine taşımış olması. Öte yandan Audi TT'den tanıdığımız 3 kademeli ayarlı aktif süspansiyon sistemi de Passat Coupe'de kullanılacak olan önemli teknolojilerden. Motor kaputunun altında da önemli teknolojilere yer veriliyor. Common rail teknolojisine sahip 2,0 litrelik dizelin yanı sıra 4 ve 6 silindirli benzinli motorlarla satışa sunulacak olan Passat Coupe, Ocak 2008'de tanıtılacak. Ayrıca daha güçlü dizel motor seçenekleri üzerinde de duruluyor. Örneğin çift turbo beslemeli 200 HP gücünde bir dizel motorun yanı sıra dizel VR6 da üzerinde durulan seçeneklerden. Bir yandan Passat Coupe ile yeni ufuklara yelken açan üretici diğer yandan ise cabrio tutkunlarının kalbini kazanmaya çalışıyor. Yıllardır süregelen ve kendine köklü bir hayran kitlesi edinen tente tavanlı Golf Cabrio üretimine son verilerek bozguna uğramıştı. Görünen o ki, tüketici Eos'ta aradığı heyecanı bulamadı. Tente tavanın cabrioların vazgeçilmezi olduğunu savunan Tasarım Sorumlusu Ulrich Hackenberg'e göre yapılabilecek en iyi şey, tente tavanlı Golf Cabrio'yu tekrar hayata döndürmek. Yeni Golf VI ile aynı platformu paylaşacak olan Golf Cabrio'nun 2008 yılının ilkbaharında lanse edilmesi ve 2010 yılında da satışa sunulması planlanıyor. Yıllık üretim adedinin ise 35.000 adet olması öngörülüyor. Son dönemin trendi, açılabilir metal tavan yerine Golf Cabrio'da daha önceki yıllarda olduğu gibi bir tente tavana yer verilecek. Doğal olarak 4 yetişkini rahat ettirecek geniş bir iç mekan söz konusu olacak, ancak bu kadarla da kalmayıp çok daha fazlasını da sunacak. Bu yüzden tavan uzmanı Karmann'la tavan sistemi üzerinde çalışılıyor. Amaç, cabrioların genel sorunu olan bagaj kısıtlamasını ortadan kaldırmak. Hedefse katlanabilir bir arka koltuk sırası ve geniş bir yükleme alanı elde etmek. Öyle ki, Golf Cabrio'nun bagajına bir bebek arabası bile sığabilecek. Doğal olarak, 2008 yılının sonbaharında Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak olan Golf VI çok daha fonksiyonel ve kullanışlı bir araç olacak. Sadece daha çarpıcı bir tasarıma sahip olmakla kalmayan Golf VI, aynı zamanda markanın imajını da yukarılara taşıyacak. Tamamen yeni bir otomobil söz konusu olsa da, güncel Golf'ün altyapısı kullanılacak. Dolayısıyla Golf'ün dış boyutlarında ciddi bir değişim olmayacak. Wolfsburg ve Mosel'deki tesislerde üretilecek olan Golf VI'nın genel silueti güncel Golf'ten çok farklı olmayacak. Yani radikal bir karoser değişimi yaşanmayacak. Ancak bu yapıya showcar olarak hazırlanan Golf GTI W12'den çarpıcı tasarım ayrıntıları ilave edilecek. Doğal olarak Golf VI'nın kaputunun altında bir W12 motor yer almayacak. Motor seçenekleri arasında 1,4 litre ile 1,6 litrelik TSI'lar bulunacak. Daha önceki Golfler'de olduğu gibi GTI devam edecek. 2,0 litrelik TFSI motorun gücü ise 250 HP ile oldukça iddialı. Öte yandan, 350 HP gücünde, aşırı beslemeli, sıralı 5 silindirli bir motor üzerinde de duruluyor. R36 ise 280 HP gücünü dört tekerlekten çekişle yere aktaracak. En önemli yenilikse dizel cephesinde yaşanacak. Üretici 2,0 litrenin yanı sıra artık bir de şimdiden Euro 5 normlarını yerine getiren 1,6 litrelik bir dizel seçeneğini programa dahil edecek. 2 supaplı 1,9 TDI'ı devreden çıkartan VW, start-stop özelliğinin ardından hibrid versiyonları da devreye sokacak. Ancak bunun için bir süre daha beklemek gerekiyor. Oysa yine Golf'le yakından ilgili, üstelik çok daha kısa vadede karşımıza çıkacak olan bir başka yenilik söz konusu. Mart 2008'de Cenevre'de sergilenecek ve Haziran ayında da tüketiciyle buluşacak olan Scirocco da bir anlamda Golf'un türevi. Portekiz'deki tesislerde yılda 19.000 adet üretilmesi planlanan Scirocco, daha önceki yıllarda olduğu gibi Golf ile aynı platformu paylaşacak. Ancak 4,25 uzunluğa, 1,80 metre genişliğe ve 1,40 metre yüksekliğe sahip olan Scirocco çok daha dinamik ve sportif bir tasarıma sahip olacak. Sert bakışlı büyük farların ortasını dolduran devasa ızgara adeta ürkütücü bir canavarın ağzını andırıyor. Bu sportif görünüme uygun olarak güçleri 200 HP'yi geçen TSI motorlar hazırlanıyor, hatta dizel cephesinde bile 170 HP'lik bir güç söz konusu olacak. Görünen o ki, Winterkorn koymuş olduğu hedefleri gerçekleştirmek için, ne gerekiyorsa yapmaya hazır. 2008 yılı itibariyle harekete geçecek olan model atağının amacına ulaşıp ulaşmayacağını ise zaman gösterecek. Sonuçta yeni modelleri pazara sunmakla iş bitmiyor, tüketicinin bu yeni otomobilleri beğenmesi ve tercih etmesi gerekiyor.
VW' in Golf VI için 2008 sonunu beklemeyeceğine dair çok haber var son günlerde. Gündoğdu arkadaşımızın link verdiği haberde yer alan tanıtım tarihi 2008 sonbaharı, ancak dediğim gibi 2008 başından itibaren, VW her an süpriz yapıp birdenbire Golf VI' yı piyasaya sürebilir.
Forum' un VW bölümünde de yazılıp çizilen bir şey var; firma çok ciddi indirim kampanyasında şu anda. Şöyle ki Primeline için 27-28 gibi fiyatlar veren bayiler var. Bununla da bitmiyor, 1.4TSI motorlu versiyonlarda 6-7Bin YTL dolayında indirim söz konusu. Bunun yanısıra, Aralık başında start alacak olan bir yıl sonu kampanyası da var gündemde.
Dolayısıyla firmanın stoktaki Golf V' leri bir an önce eritmeye çalıştığını söylemek yanlış değil.
Her an her şey olabilir, VW sıkı bir süpriz yapabilir bu konuda.
Spy Photo golf olamayacak kadar küçük. Bilmem farkettiniz mi...
Belki yeni polo olabilir..
quote:
Orjinalden alıntı: Loop
Spy Photo golf olamayacak kadar küçük. Bilmem farkettiniz mi...
Yukarıdaki linkten de görebileceğiniz üzere Spy Photo Golf VI' ya ait.
Eğer bu fotolardaki gibi çıkarsa golf IV kadar başarılı olur bence. Golf V biraz zorlanmış ve havasını kaybetmiş bir kasaydı. Golf VI daha klasik hoş hatlara sahip bence.
Dıştan hiç alman otomobili izlenimi vermiyor..
bana biraz güncel kasanın şişmanlığı alınmış ve uzatılmış hali gibi geldi.
herneyse kasayı gelince gözle görmek lazım ama inanıyorum ben güzel olmuş....
yukarda herkes vw nin stratejisini kendine göre yorumlamış... bi yorumda ben yaziim;
bence vw 6 kasası ile nerdeyse a3 e yaklaşan fiyatı geri çekicek ve başka marka ve modelleri (örnek: astra focuk auris vs vs ) tercih edenlerin önüne fiyatı ile daha albenili bi golf sunucak ama önemli olan astranın iç mekanına focusun yol tutuşuna rakip bi model çıkarması bunlardan ödün vericeyini sanmıyorum
arka süspansyon konusuna gelirsek evet burda piyasanın kullandığı başka sistemlere geçicek ama unutmayalımki focuslarda bu amontisör sisteminin pahalı ve araca extra maliyet yüklediği ve bununla ilgili bişiler yapılacağı kulaktan kulağa dolaşıyo...
sonuç: hepimize hayırlı olsun
ve yeni topikleri görür gibiyim
golf 5 vs 6....
golf 6 vs astra hb
golf 6 vs focus
golf 6 vs auris
...
...
yandık
banamı oyle gelıyor yoksa golf ıyıce alfaya benzıyor gıt gde
Doğru tespitler.
quote:
Orjinalden alıntı: Erreguay
bana biraz güncel kasanın şişmanlığı alınmış ve uzatılmış hali gibi geldi.
herneyse kasayı gelince gözle görmek lazım ama inanıyorum ben güzel olmuş....
yukarda herkes vw nin stratejisini kendine göre yorumlamış... bi yorumda ben yaziim;
bence vw 6 kasası ile nerdeyse a3 e yaklaşan fiyatı geri çekicek ve başka marka ve modelleri (örnek: astra focuk auris vs vs ) tercih edenlerin önüne fiyatı ile daha albenili bi golf sunucak ama önemli olan astranın iç mekanına focusun yol tutuşuna rakip bi model çıkarması bunlardan ödün vericeyini sanmıyorum
arka süspansyon konusuna gelirsek evet burda piyasanın kullandığı başka sistemlere geçicek ama unutmayalımki focuslarda bu amontisör sisteminin pahalı ve araca extra maliyet yüklediği ve bununla ilgili bişiler yapılacağı kulaktan kulağa dolaşıyo...
sonuç: hepimize hayırlı olsun
ve yeni topikleri görür gibiyim
golf 5 vs 6....
golf 6 vs astra hb
golf 6 vs focus
golf 6 vs auris
...
...
yandık
bu vw golf c sınıfı hatchback araba değilmi
daha nasıl olabilir ki ..
buyrun siz çizinde görelim .. 3 aşağı beş ykarı hep aynı stilde olacak .. 3 yıl öncesi ile 5 yıl sonrası uçurum şeklinde bir değişklikmi bekliyorsunuz
adamlar motorda şanzumanda değişiklik yapmış işte
daha ne istiyonuz daha ne istiyonuz
vw golfu airbus 380 nemi çevirsin
wv başka bi tasarım bilmiyo heralde bütüm arabaları birbirinde calma