Şimdi Ara

İsveçli uçak üreticisi ilk tam ölçekli hibrit elektrikli uçağını tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İsveçli uçak üreticisi ilk tam ölçekli hibrit elektrikli uçağını tanıttı
    İsveçli hibrit elektrikli uçak üreticisi Heart Aerospace, 30 koltuklu bölgesel hibrit elektrikli uçağı ES-30'un geliştirilmesinde önemli bir dönüm noktasını işaret ederek gelecek yıl göklere çıkacak versiyonun ilk tam ölçekli prototipini tanıttı.



    Tamamen elektrikli ilk uçuş 2025 yılının ikinci çeyreğinde yapılacak



    Kanat açıklığı 32 metre olan Heart Experimental 1 (Heart X1) isimli gösteri uçağı, Heart'ın ES-30 uçağının test ve geliştirme platformu olarak hizmet verecek. HX-1, şarj operasyonları, taksi ve dönüş prosedürlerine odaklanarak yer tabanlı testler için kullanılacak.



    2025'in ikinci çeyreğinde ise tamamen elektrikli ilk uçuşunu gerçekleştirmesi planlanıyor. Bu uçuşa hazırlık olarak Heart, önümüzdeki aylarda hem uçakta hem de uçak dışında donanım testleri yaparak kritik sistemleri test edecek.



    Ayrıca Bkz.Uzayda mahsur kalan astronotlar dünyaya seslendi: İşte ilk açıklamalar



    Geçtiğimiz Temmuz ayında duyurusu yapılan ES-30, 200 km'ye kadar uçuşlar için iki elektrik motoru kullanacak şekilde tasarlandı ve buna ilaveten menzili 400 km'ye kadar çıkarmak için iki küçük turboprop motor da eklenecek. Bu hibrit konfigürasyon, çevre dostu performans ile operasyonel çok yönlülük arasında bir denge sunmayı amaçlıyor.



    ES-30, geleneksel uçaklara göre daha düşük karbon emisyonları, daha sessiz operasyonlar, azaltılmış işletme maliyetleri ve basitleştirilmiş bakım gibi çok sayıda avantaj vaat ediyor. Özellikle elektrik motorlarının sağladığı anlık tork sayesinde sadece 1.100 metrelik nispeten kısa pistlerden de kalkış yapabilecek.



    İsveçli uçak üreticisi ilk tam ölçekli hibrit elektrikli uçağını tanıttı



    Proje şimdiden birçok havayolu şirketinin ve yatırımcının ilgisini çekti. United Airlines ve Mesa Air Group halihazırda 100'er adet ES-30 için şartlı sipariş verirken, Air Canada projeye 5 milyon dolar yatırım yaptı.




    Kaynak:https://www.greencarcongress.com/2024/09/20240915-heart.html
    Kaynak:https://www.investingothenburg.com/news/all-news/major-milestone-swedish-hybrid-plane-maker#:~:text=The%20new%20demonstrator%20has%20been,the%20second%20quarter%20of%202025.







  • Savaş uçağı konusundaki deneyimi biz de buraya aktarabilsek keşke adamlar 100 tane satmış 2 milyar dolar eder herhalde. Neyse önce togg başarılı olsunlar.

  • Hım, elektrikli pırpırlı :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MBK3334 VAUVJ M kullanıcısına yanıt
    Elektrikli jet motoru olacak değil her halde. Bir şey yanmıyor ki arkadan fırlatasın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Doğru, hahah zaten dalga geçtim turbo motorlu görünümlü de elektrikli de olur ama. Bir gün farklı teknolojiyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 16 Eylül 2024; 15:40:34 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bunun şarj süresini çok merak ediyorum. Uçağın yerde kaldığı süre çok az olmalı, bu tür küçük uçaklar kolay boşaltılıp, doldurulduğu için daha da az kalır yerde.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MBK3334 VAUVJ M kullanıcısına yanıt
    Turbo motor dediğiniz gibi hidrojen yakarken olur herhalde. Oda elektrik ile üretilirse dolaylı elektrikli olmuş oluyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt
    Aynen denenmeli bence

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 400 km menzil ve 30 kişilik kapasite çok az uçak için.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.