Şimdi Ara

İTÜDEKİ İNGİLİZCE BÖLÜMLER NEREYE GİTTİ ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkdslar itunun ınglzce bolumlerının bazısı klavuzda yok...

    koskoca İTÜ nie kendıne bunu yapıyor...

    sımdı sıralamalar 1-2k dusucek....

    ucak muhendslıgı yazacaktk hayaller suya dustu...kontenjan da artmams turkcenın .s

    tıplarn desen kontenjanlar ucmus

    cerrahpaşa 300 den 360 a fırlamış...ne dıyek ?



  • O bazı bölümler %100 İngilizce programların kapatılması yönünde karar almıştı.

    Her bölümde kapatılmadı tabii.
  • hazırlıkta bişey öğretemedikleri içn kapattılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sing for the moment

    hazırlıkta bişey öğretemedikleri içn kapattılar

    Ondan ziyade, hocaların İngilizce düzeyi etkili oldu. %100 İngilizce programları kapatılan bölümlerde böyle bir sıkıntı olduğu söyleniyor.

    Mesela Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün %100 İngilizce programı kapatılmadı; çünkü hocaların çoğunun İngilizce ders anlatışında bir sıkıntı yok.
  • turkce kontenjanlarının da degsmemesı ayrı bır ironi...



    mf3 10200
    mf4 8400

    onerılerınz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teoska

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sing for the moment

    hazırlıkta bişey öğretemedikleri içn kapattılar

    Ondan ziyade, hocaların İngilizce düzeyi etkili oldu. %100 İngilizce programları kapatılan bölümlerde böyle bir sıkıntı olduğu söyleniyor.

    Mesela Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün %100 İngilizce programı kapatılmadı; çünkü hocaların çoğunun İngilizce ders anlatışında bir sıkıntı yok.

    benim abim itüde okuyor onun dediğine göre hocalar ing bölümlerde ilk ing anlatıtorlarmış kimse anlamadığı için tekrar türkçe anlatıtorlarmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sing for the moment

    quote:

    Orijinalden alıntı: teoska

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sing for the moment

    hazırlıkta bişey öğretemedikleri içn kapattılar

    Ondan ziyade, hocaların İngilizce düzeyi etkili oldu. %100 İngilizce programları kapatılan bölümlerde böyle bir sıkıntı olduğu söyleniyor.

    Mesela Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün %100 İngilizce programı kapatılmadı; çünkü hocaların çoğunun İngilizce ders anlatışında bir sıkıntı yok.

    benim abim itüde okuyor onun dediğine göre hocalar ing bölümlerde ilk ing anlatıtorlarmış kimse anlamadığı için tekrar türkçe anlatıtorlarmış.

    Makine Fakültesi için konuşursak aynı söylediğin şekilde gerçekleşiyo.
    İşin diğer yanı ise Teknik eğitimin anadilde verilmesini savunmakta İTÜ hocalarının büyük bir kısmı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ronndella -- 6 Temmuz 2013; 12:34:01 >




  • Mühendislik eğitimi ana dilde verilir, nokta.

    İTU çok geç olmadan kapattı ne güzel.Bizim saf YTU bu sene %100 ingilizce açıyor.Senin etin ne budun ne, kaç hocan ingilizce eğitim verebiliyor.%30 ingilizcede bile ingilizce ders almak ayrı bir dert, geçmek ayrı bir dert iken %100 ingilizce ole başarı gelir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 58_transporter_58

    Mühendislik eğitimi ana dilde verilir, nokta.

    İTU çok geç olmadan kapattı ne güzel.Bizim saf YTU bu sene %100 ingilizce açıyor.Senin etin ne budun ne, kaç hocan ingilizce eğitim verebiliyor.%30 ingilizcede bile ingilizce ders almak ayrı bir dert, geçmek ayrı bir dert iken %100 ingilizce ole başarı gelir mi?

    odtüdekı gıbı yuksek kalıtede ıng hazırlıgı olsa...hocaların da ing sevıyesı anlasılır olsa...ıng bolumn avantajı cok aslnda...

    bu zamanda dilsiz muhendsz ..tekerlksz araba gıbı :D...
  • Bu olay iki uclu degnek gibi aslinda. ODTU benim bildigim kadariyla kurulusundan bu yana ingilizce egitim veriyor, o yuzden bu durum orada bir gelenek haline gelmis ve su anda kaliteli bir ingilizce muhendislik egitimi olmasi bu sebepten diye dusunuyorum, yanlisim varsa duzeltin. İTU'de ise yuzde yuz ingilizce egitim sanirim uc yildir olan bir seydi, bu yuzden (ozellikle dil konusunda bazi muhafazakar zihniyetli akademisyenlerin bulundugu bolumlerde) sorun oldu. Muhafazakarliktan kastim, uzun yillar suregelen yapida ingilizce derdi olmayisidir. İTU bu hizli ve ani degisime ayak uyduramadi bana kalirsa. Yuzde yuz ingilizce egitimi biraz daha zamana yayilmis ve kontrollu bir gecisle oturtulmaya calisilsaydi belki daha farkli, daha basarili bir tabloyla karsi karsiya kalabilirdik.

    Bunun disinda, yari donemini hazirlikta, yari donemini de lisansta gecirmis birinci sinif bir İTU'lu olarak benim gorusum, muhendislikte yuzde yuz egitimin -en azindan İTU'de- olmamasi yonunde. Tabii ki, @teoska'nin dedigi gibi ogretim uyelerinin yeterliliklerinin ust duzey oldugu bolumler buna devam edebilir, zaten ediyorlar da. Kendi bolumumden ornek vereyim, tekstil muhendisligi 2010'da yuzde otuz programini kapatip yalnizca yuzde yuz programiyla devam etti ve hala da boyle. Daha birinci sinif olmam dolayisiyla bolum dersleri ve ogretim uyeleri hakkinda bir sey soylemem yersiz olur ama hazirlik egitimi ve havuz dersleri hakkinda birkac sey soyleyebilirim.

    İngilizce seviyem ortalamanin uzerindedir, bu yuzden yilin basinda proficiency sinavina girmeyi dusundum ama biraz bos zaman acisindan biraz da ingilizceme ekstra bir seyler katmak amaciyla hazirliga kaldim ve A kuruna dustum. Bize ilk gun soylenen, "baharda sizi burada gormek istemiyoruz" oldu. Hocalarin hepsi iyi niyetliydi; ancak egitimin oldukca yetersiz oldugunu soylemem gerekir. Hazirlikta ogrendigim tek sey, essay formati oldu, onu da tam anlamiyla lisansta aldigim ING102 dersinde ogrendim. Yeterlilik sinavi da İngilizce seviyesi ortalama olan her ogrencinin gecebilecegi seviyede ve biraz daha iddiali bir sey soyleyeyim, zorlugu ingilizce egitimi basalti olan Anadolu Liselerinin herhangi bir sinavindan daha zor degil. Tek ekstrasi, essay writing ki, onu da hazirlik bilgileri cok rahat kapatiyor. Zaten hazirlik egitiminin temel amaci ogrenciyi proficiency sinavindan gecer not aldirip lisansa yollamak.

    Havuz derslerinde ise, gerek boyle bir hazirlik egitiminden gecip okula gore upper-int/advanced seviyesinde olan ogrencilerden, gerekse de yine okula gore ingilizce ders anlatma yeterliligi olan hocalardan dolayi saglikli egitim yapilamadigini bizzat bu donemde gordum, tecrube ettim. Hocalarin niyetiyle alakali hicbir sey demiyorum, bana belki de azinlikta olanlar denk gelmistir ama durum boyle. Bunun bolum derslerine sirayet etmesi daha ciddi dezavantajlar dogurabilir. Ben de zaten ayni sekilde dusunuyorum, teknik egitim acisindan ulkede basi ceken bir universitenin yarim yamalak (yetersiz olan bolumlerinde) bir egitim vermesi daha kotu ve sacma olurdu. Muhendislik egitiminin anadilde yapilmasi da olmasi gereken diye dusunuyorum. Tabii bunun yaninda da teknik ingilizcesi yeteri seviyede olmayan ogrenciler olacak, bu da isin baska bir boyutu.

    Son olarak, su anda yaz ogretiminde fizik dersini almakta oldugum hocam da ayni sekilde dusunuyor. Daha once de bunu dile getirirmis. Egitimi de ODTU ve Florida Universitesinde, yani ingilizcesi hayli yeterli.

    Goruslerime katilmayanlar alintilayarak cevaplarsa daha iyi olur, daha saglikli seyler elde ederiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yüzde yüz İNGİLİZCE bölüm okuyan biri olarak MÜHENDİSLİK eğitimi kesinlikle TÜRKÇE yapılmalıdır %30 bile saçmalıktır.

    Ben Odtü'nün bile kalifiye veya iyi kalitede mühendis yetiştirebildiğine inanmıyorum 100 kişiden 10 kişi belki iyidir İngilizce eğitim ile. (Mezun yani tabiri caizse çömez takımı için konuşuyorum.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 8 Temmuz 2013; 0:05:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    Yüzde yüz İNGİLİZCE bölüm okuyan biri olarak MÜHENDİSLİK eğitimi kesinlikle TÜRKÇE yapılmalıdır %30 bile saçmalıktır.

    Ben Odtü'nün bile kalifiye veya iyi kalitede mühendis yetiştirebildiğine inanmıyorum 100 kişiden 10 kişi belki iyidir İngilizce eğitim ile. (Mezun yani tabiri caizse çömez takımı için konuşuyorum.)


    oyle ama odtü hazrlkta kaliteli bır ıng egıtım verıldıgını duydum...ayrıca ezmek ıcın soylemıyorm yanlş anlamayn...taa dağn başlarnda çalısan çoban da derece yapıyor ve bu adam belkı ıngceyle ılk defa tanısıyor gttıgı unıde...

    o acıdan hazrlkta verılen egıtım onemlı bence...ayrıca bu teknık ıng olayı da okurken ogrnmk daha karlı gıbı geldı bana...yanı dersler daha zorlasıyor olablr..mezn oldktan snra da ıng ogrenmk ıcın kıvranmassn...

    ekstradan bır soru ıng sevıyesı begınner olan bırısı ıcın b.içi hazrlkta 1 sene calsmasyla gecebılecegını dusunyr msn :D..ustune 4 yıl ıng egıtım...kımya muh tutuyor da bolum de zormus...fıkrnz varsa paylasn lutfn




  • Türkçe eğitim iyidir arkadaşlar. Siz ingilizce olan bir mühendislik bölümünü okuyunca şakır şakır dil olayını halledeceğinizi mi sanıyorsunuz? %100 İngilizce olayı sadece saçmalıktan ibarettir. İtü sonunda doğru yolu buldu ve %30 a geri döndü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams

    Türkçe eğitim iyidir arkadaşlar. Siz ingilizce olan bir mühendislik bölümünü okuyunca şakır şakır dil olayını halledeceğinizi mi sanıyorsunuz? %100 İngilizce olayı sadece saçmalıktan ibarettir. İtü sonunda doğru yolu buldu ve %30 a geri döndü.

    Boğazıcındekıler ölsün mü abe :D...
  • Peki kapatılan bölümler tamamen mi kapatıldı?

    Mesela zaten bir kaç yıl önce %30 İngilizce idi tüm bölümler sonra bazıları %100 İngilizce'ye döndü şimdi neden eskisine döndürmeyip direkt bölümleri kapadılar garip.

    Ayrıca mühendislik eğitiminde ve mimarlıkta da kesinlikle anadilde eğitim olmalı, aslında tüm bölümlerde öyle. Sömürge ülkesi gibi yabancı dilde eğitim vermek bilimin gelişmesini değil aksine körelmesini sağlar. Ayrıca bu yabancı dil bilmemek anlamına da gelmiyor %100 mühendislik eğitimi alırsın ama üniversiteyi bitirdikten sonra İngilizce seviyen hiç de advanced olmayabilir. Anadilinde eğitim alırsın ayrıca yabancı dilin çok iyi olabilir böylece hem eğitimini iyi almış olur hem de yabancı kaynakları takip edebilirsin.

    Yani İngilizce eğitim veren kurumlar kaliteli, diğerleri köhne, kalitesiz diyorsan Avrupa üni. kalitesiz o zaman. Yani Boğaziçi, Odtü vs Sorbonne, Heidelberg, hatta Ecole normale superieure'dan iyi ha yan yana bile durmazlar.




  • Ben geçen sene itü uçak yada itü makine yazacaktım. Tanıtım gününe gittim, orda hoca bana ben ingilizce anlatmam gerekse de türkçe anlatıyorum dedi. İtü de ingilizce altyapı çok iyi değil. Benim arkadaşım ing. uçak kazanmıştı bana keşke tr yazsaydım, aralarında hiç fark yok dedi, tek fark 2 kat harç ödemem demişti.
    İng. düşünenler kurulduğu günden beri ingilizce eğitim veren ODTÜ ye gelsinler yada Boğaziçi ne gitsinler.

    Ayrıca %30 ingilizceye laf eden arkadaşlar şunu bir düşünün. Yurt dışında iş yapmak istiyorsanız mesleki ingilizceniz olması lazım, mesleğin kelimelerini öğrenmeniz lazım ve bunu %30 ing. ile çok rahat öğrenebilirsiniz + türkçe rahat rahat ders dinleyerek.
  • Bende türkçeyi destekliyordum ama bizimki %100 kalmış artık hayırlısı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.