iyi şoför, serit değiştirirken sinyal veren, yağmur yağarken özellikle farlarını yakan, kavşaklarda geçiş önceliğine riayet eden, viraj içinde frene basmayan, kontra hareketleri gerektiğinde uygulayabilen, ıslak zeminlerde gaz pedalına altında yumurta varmış gibi basan, sis farlarını yalnızca sisli havalarda yakan, yağış varken kaldırımda yürüyenleride düşünen, otobanda 90 km hızla en sol şeritten gitmeyen, sigarasını camdan dışarı atmayan, dört lastiğinin dördünüde aynı şeritten sellektörü küfür manasında kullanmayan, flaşörü ''birazdan gelicem'' anlamında kullanmayan, kullandığı otomobilin ne kadar mesafede durabileceğini, yol tutuş özelliklerini, limitlerini bilen ve ona göre davranan ve yolda saygılı, sakin ve seri hareket edebilen şofördür.
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
babamın iyi şoförü tanımlayan bana ilk araba öğrettiği zamanlardan kalan bir açıklaması vardı iyi şoför hakkında... bir şoför nekadar az frene basıyorsa okadar iyi şofördür derdi... ha birde vitesleri hızlanmak kadar yavaşlamak için kullan şofördür iyi şoför derdi...
harbi doğru demiş bravo valla
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
babamın iyi şoförü tanımlayan bana ilk araba öğrettiği zamanlardan kalan bir açıklaması vardı iyi şoför hakkında... bir şoför nekadar az frene basıyorsa okadar iyi şofördür derdi... ha birde vitesleri hızlanmak kadar yavaşlamak için kullan şofördür iyi şoför derdi...
katılıorum ne kadar az frene basarsa derken hızlanmak manasında deil frene basmaya gerek kalmıyacak hızda gitmek bencede en önemlilerinden biriside bu
Hollanda'lılarda bir deyim var: "Turk gibi araba kullanmak" diye. Adamlar kısaca igrenc araba kullananlara, kurallara uymayanlara falan boyle diyorlar. Bence de tum kurallara uyarak arac kullanan birisi refleksleri cok kuvvetli olmasa da, deneyimi az olsa da iyi sofordur, cunku kotulugu belli olmaz... Bunun dısında kuralların onemli olmadıgı memleketlerde (bkz. Turkiye) bence iyi sofor, tum kotu sartlara ragmen, freni ve debriyajı mumkun oldugunca az kullanan, sinirlenmeyen, gaza gelmeyen ve saygılı davranan sofordur. Tabii Turkiye sartlarında refleksler ve tahmin yetenegi de onemli.
quote:
Orjinalden alıntı: SabitSalınım
Herşeyden önce küfür denen rezilliğe bulaşmamış olması gerekir delikanlı adamın.Şöför olmak için de cumhurbaşkanı olmak için de delikanlı olmak yeterlidir.
Yanlış ,Türkiye gibi geri kalmış toplumlarda Cumhurbaşkanı olmak için delikanlı olmak, mahalle ağzı yapmak , boş konuşmak ama çok konuşmak, laf koymak yeterlidir
Ben araba kullanırken kimseyle dalaşmam, küfür bile etsem camım kapalı ederim, adamlar psikopat her türlü insan var, 5 para etmez bir ters evrim geçirmiş goril için niye geleceğimi tehlikeye atayım ki?
O bana küfür etse hayvanlıktan sıyırılıp seviyeme gelebilir mi? Gelemez... Ama ben onun seviyesine inersem çok şey kaybederim... İlk önce insanlığımı
Doğru düşünce tarzı fakat, insan seni sollayıpta 2sn sonra önünde duran bi tip olunca dayanımıyor..
Ben şunu bilir şunu söylerim. Bir sürücü istanbul trafiğine çıkabiliyorsa, istanbulun yoğun sabah trafiğinde tehlike atlatmadan , gerilmeden , küfür yemeden , küfür etmeden ve en önemlisi seyahatini bitirip direksiyondan indiğinde yüzü gülebiliyorsa bu sürücü gerçek bir şöfördür.
ara sokaklarda hız yapmamalı yoksa çarpıp kaçamadığı bisikletli çocuğun babası tarafından burnu kırılabilir.
Beyler cevaplar çok güzel gidiyo.Eğer aramızda ticari araç sürücüleri de varsa onlar için iyi şöför nasıl olur biraz bahsederlerse sevinirim. Doğuya çalışan otobüs şöförlerinden örnek veriyim.Bu arkadaşlar için iyi şöförlük servis yetiştirmek için tam gaz gitmek..............
IYI soför bilincli olan sofördür kamyoncu icinde taksici icinde ayni
1. Soğukkanlı şoför iyi şofördür. Kuralları ne kadar iyi bilirse bilsin , bütün kurallara istediği kadar uysun, karşıdan hatalı sollama yapıp üzerine gelen bir dangalak olunca paniğe kapılıyorsa o kurallar bir işe yaramaz. 2. Doğuya çalışan otobüs şoförlerinin hakkını lütfen yemeyelim. Batıdakiler 900 m rakımlı Bolu Dağı'nda üçbuçuk atarken adamlar doğuda 1500m 'nin altına inmiyorlar. 3-4 ay asfalt yüzü görmüyorlar sürekli buz üzerindeler gıkları çıkmıyo valla.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Beyler cevaplar çok güzel gidiyo.Eğer aramızda ticari araç sürücüleri de varsa onlar için iyi şöför nasıl olur biraz bahsederlerse sevinirim. Doğuya çalışan otobüs şöförlerinden örnek veriyim.Bu arkadaşlar için iyi şöförlük servis yetiştirmek için tam gaz gitmek..............
quote:
Orjinalden alıntı: kkvan
1. Soğukkanlı şoför iyi şofördür. Kuralları ne kadar iyi bilirse bilsin , bütün kurallara istediği kadar uysun, karşıdan hatalı sollama yapıp üzerine gelen bir dangalak olunca paniğe kapılıyorsa o kurallar bir işe yaramaz. 2. Doğuya çalışan otobüs şoförlerinin hakkını lütfen yemeyelim. Batıdakiler 900 m rakımlı Bolu Dağı'nda üçbuçuk atarken adamlar doğuda 1500m 'nin altına inmiyorlar. 3-4 ay asfalt yüzü görmüyorlar sürekli buz üzerindeler gıkları çıkmıyo valla.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Beyler cevaplar çok güzel gidiyo.Eğer aramızda ticari araç sürücüleri de varsa onlar için iyi şöför nasıl olur biraz bahsederlerse sevinirim. Doğuya çalışan otobüs şöförlerinden örnek veriyim.Bu arkadaşlar için iyi şöförlük servis yetiştirmek için tam gaz gitmek..............
Ve ufak araçların 40 la inmeye korktukları yeri 60 la 80 le iniyorlar.Doğu hattında çaışan otobüsümüz var.Yani işin içindeyim ve aslı bu.......
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Ve ufak araçların 40 la inmeye korktukları yeri 60 la 80 le iniyorlar.Doğu hattında çaışan otobüsümüz var.Yani işin içindeyim ve aslı bu.......
valla pekte kulaga hos gelmio ufak araclar bile korkuosa otobusun o hizla orayi inmesi souk kanliliktir ama tehlikedir ve bence en cok dikkat etmesi gereken otobusler cunku tek kisi deil min 40 kisi tasiolar kendi canlarini tehlikee atamaslar orda bencil davranamaz yaani..
quote:
Orjinalden alıntı: milchschnitte
iyi şoför, serit değiştirirken sinyal veren, yağmur yağarken özellikle farlarını yakan, kavşaklarda geçiş önceliğine riayet eden, viraj içinde frene basmayan, kontra hareketleri gerektiğinde uygulayabilen, ıslak zeminlerde gaz pedalına altında yumurta varmış gibi basan, sis farlarını yalnızca sisli havalarda yakan, yağış varken kaldırımda yürüyenleride düşünen, otobanda 90 km hızla en sol şeritten gitmeyen, sigarasını camdan dışarı atmayan, dört lastiğinin dördünüde aynı şeritten sellektörü küfür manasında kullanmayan, flaşörü ''birazdan gelicem'' anlamında kullanmayan, kullandığı otomobilin ne kadar mesafede durabileceğini, yol tutuş özelliklerini, limitlerini bilen ve ona göre davranan ve yolda saygılı, sakin ve seri hareket edebilen şofördür.
%100 katılıyorum ....
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Sadece sabırlı ve saygılı olması yeterli...
böyle şöför zor bulunur
quote:
Orjinalden alıntı: MASTER_E
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Sadece sabırlı ve saygılı olması yeterli...
böyle şöför zor bulunur
trafik saolsun ölebi şöför bırakmıyor dunyada
quote:
Orjinalden alıntı: ahmetdede
quote:
Orjinalden alıntı: MASTER_E
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Sadece sabırlı ve saygılı olması yeterli...
böyle şöför zor bulunur
trafik saolsun ölebi şöför bırakmıyor dunyada
quote:
trafik saolsun ölebi şöför bırakmıyor dunyada
bencede. sabır sabır nereye kadar.
Dikkat. Tecrübe.Yetenek.
Sinyal ve Aynalarını kullanmayı bilen her insan iyi şoför olmaya adaydır basitçe . Tabi makas atmamayı da hayat felsefesi edinmiş olması da lazım