Şimdi Ara

Jaguar xe 2.0 dizel inceleme...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
6.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2015 jaguar xe 2.0 dizel

    Merhaba arkadaşlar,
    Baştan belirtmek isterim ki ilk incelemem olacak, sürçü lisan edersem şimdiden affola...

    Önceki arabam 2014 cla 180d amg idi, 1 sene bindim, 75 binde aldım, 115 binde sattım. Bu arabamı ise 2019 agustos sonunda 30 bin km de aldım, hatasız,boyasız tramersiz olarak. Donanım prestige +, bunun üstünde portfolio ve Rsport var, lakin ikinci elde genelde prestige+ bulunuyor.
    Donanım listesini uzun uzun yazmaya gerek yok, Cla amg ile arasındaki farkları yazsam fikir verir herhalde...

    Öncelikle - leri, far sensörü, xenon ve yağmur sensörü yok, xenon olmayışı çok garibime gitti, araştırdım Türkiyeye gelen tek halojen farlı buymuş, aydınlatması iyi değildi daha sonra mercek-beyaz ampul uygulaması yaptırdım...

    + larıysa,

    Elektrikli ve hafızalı tam deri koltuklar, koltuk ısıtma,navigasyon, anahtarsız çalıştırma,elektrikli bagaj,şerit takip...

    Youtuber ler gibi önce bagajı anlatayım size, yine cla ile kıyaslayarak.

    460 litrelik bagaj elektrikli olarak içerden, bagaj kapağından ve anahtardan açılabiliyor, cla elektrikli değildi, fakat bundan az daha geniş ve kullanışlıydı, bunda tam boy bir stepne var ama, cla da yoktu. Jaguarın handikapı aslında hacimden ziyade kullanışlılık, bagajın derinliklerine dogru arkadan itişten mütevellit tümsek var ve arka koltuklar katlanmıyor...

    Arka koltuklara geçersek, cla bu konuda zaten yetersizdi, bu ondan hallice, ama d sınıfı bir sedan için diz mesafesi özellikle dar; benim için önemli mi, hiç değil çünkü hiç oturmadım oraya😂
    Baş mesafesi orta boylara kadar yeterli, 1,85 geçerseniz sıkıntı başlar gibi...

    Geçelim asıl mekana...
    Deri koltukların tek eksiği bel destek ayarı, rahatlığı, yan destekler ve oturma pozisyonu mükemmel, koltuk ve direksiyon ayarları elektrikli ve hafızalı...

    Göstergeler iki analog arası dijital, direksiyon görünüm ve malzeme olarak güzel ama ince, cla daha güzel oturuyordu ele...

    8 inc bir multimedya ekranı var, dokunmatik ama algılaması biraz gecikmeli, dokununca önce bir ses sonra tepki, yanlarda fiziksel kısa yol tuşları var, car play ve android oto yok.
    Cla da dokunmatik ekran yoktu...

    Cla malum koldan vitesliydi ve 7 ileri çift kavramaydı, geçişler nisbeten hissediliyordu, hatta sıkışık trafikte kararsızlığa düşüp silkeliyordu.

    Bundaysa çok havalı bir kontrol ünitesi var, multimedya kontrol ünitelerinin yerinde , çalıştırınca çıkan, stop edinçe içeri giren çevirmeli bir ünite. 8 ileri tam otomatik bir ZF, hiç hissetmiyorsunuz geçişleri ve manuel müdehaleye ihtiyaç duymuyorsunuz, herşey tam zamanında...

    Ve bu arabayı en farklı kılan kısım, cla ya göre tabii...

    Malum cla 1,5 litre 260 nm tork ve 109 hp idi, kalktıktan sonra giderdi ama kalkana kadar tam bir işkenceydi, yakıtı harikaydı şehir içi ağırlıklı ortslama tüketimim 5,5-6 civarıydı, yol tutuş ve direksiyon hisleri çok çok iyiydi, yalıtım nispeten zayıf, motor rüzgar ve yol sesi duyulurdu.

    Amortisör konforuysa berbattı, hem 40 yanak rft lastikler, hemde sert amortisör pürüzsüz asfalt dışında tam bir işkenceydi...

    Jaguarım 2.0 litre, 430 nm tork ve 180 hp, fabrika verisi 0-100 7 sn civarında, ben bir kere denedim, normal modda 8.5 ölçtüm, cla ya bakarak uçak resmen. Tork 1750 devirden itibaren ayağınızın altında, anlık bir tepki gecikmesi var ama...

    Özellikle ara hızlanmalar muhteşem, arkadan zıp zıp gelip artistlik yapanlara çok güzel cevaplar verebiliyor...

    Pekiyi bu kadar uçup kaçan araba ne yakıyor?
    Aynı tarz sürüşümde fark sadece 1 lt, yani 6-6,5 gibi,ne kadar basarsam basayım 7,5 üstünü görmedim ortalamada, ki 230 larda uzun süre gitiğim halde.

    Yol tutuş ve direksiyon hissi cla dan bir tık geride, yol ve rüzgar sesi bir tık iyi, amortisör konforuysa fersah fersah iyi... Cla dan en büyük farkıysa bu arkadan çekişli ( hayır yanlamayı sevmem 😎)

    Sürüşü muteşem zevkli, yol bitsin istemiyorsunuz...

    235 bin liraya aldım bunu, 30 bindeydi, şimdiyse 52 binde, 8 ayda 22 bin km yol yapmışım, 70-80 bine kadar binmeyi düşünüyorum, malum sonrasında km arttıkça satışı zorlanır bunların, zaten ikinci eli pek parlak değil.
    Bakımı yetkili serviste kaç paradır bilmiyorum, en son ocakta özel serviste yaptırdım, 1300₺ verdim orjinal parçalarla...

    Rengi metalik maviydi, oğlumun ısrarına dayanamadım ve brushed black, fırçalı siyah kaplama yaptırdım...

    Bu kadar yeter herhalde, benim unuttuğum, sizin merak ettiğiniz sorulara zevkle cevap veririm.

    Allah cümlemize kaza bela vermesin, sizlere daha iyilerini nasip etsin...







  • Ford ile ortak parçaları nelerdir ?
  • foto yok mu reyiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: willyyyyy

    foto yok mu reyiz
    Varsa da atmasın. Forumun lanetinden haberin yok herhalde. Arabasının fotoğrafını atan ya kaza yapıyor ya da arabasının başına bir şey geliyor
  • yazının başından beri x-type incelemesi diye okuyorum sonra x type da 8 ileri otomatik yoktu diye düşünüyorum güle güle kullanın allah kaza bela vermesin. antalyada bir tane mavi rengi var baktıkça insanın ağzının suyu akıyor. çok güzel bir seçim.
  • Düzgün bir yerde yaptırılan Bakımları ihmal etmezseniz, çat diye satarsınız! Çünkü insanlar güvenemiyor.
    Kazasız belasız işallah.
  • Ford ile ortak parçaları yok, bu kasa JLR Tataya satıldıktan sonra çıktı, bunun öncekinhali x type. Mondeo bazlı bir modeldi...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Audi a4 1.8 tfsi vs 2.0 dizel
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aksinaletinsan kullanıcısına yanıt
    Kaplama yaptırdıktan sonra satma ihtimali düştü, ya tanıdığa gidecek yada söktüreceğiz ...
  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt
    Emin misiniz ?

    Bendeki bilgiye göre 180hp 2.0L I4 jaguar motoru yok. Motor kodunuzu paylasir misiniz ?

    300/250bhp 5,500rpm
    365/320 N⋅m (269 lb⋅ft) @ 1,200 – 4,500rpm
    2016–present
    DOHC I4, Turbocharger
    Jaguar XE, XF, XJ, E-Pace, F-Pace, Range Rover Evoque, Range Rover Velar


    Motor Sanziman ve aktarım ?

    Selamlar; düzeltiyorum.

    Ingenium ailesi, Jaguar Land Rover tarafından hem benzinli hem de dizel varyantlarda üretilen bir dizi modüler motordur. Modüler bir mimari kullanır, talep ve gereksinimlere bağlı olarak 3, 4, 5 ve 6 silindirli versiyonlarda (tek tek 500 cc'lik silindirler etrafında üretilir) üretilmesini mümkün kılar. Ford'dan gelen motorların yerini 2015'in sonlarından itibaren Jaguar Land Rover'ın yeni Ingenium motor hattının motorları aldı.

    Teşekkür ederim, sizden bir sonraki modelde motor değişmiş görünüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Mayıs 2020; 13:10:16 >




  • Ford ile ortak herhangi bir bağı yok. Kullanılan şanzıman zf8.
    Ais japon şanzıman üreticisi birçok önden çekişli araca malzeme veren bağımsız marka.(bildiğim kadarıyla bağımsız, bazı firmaların hissesi varsa bilgim yok) . Jag arkadan itişli ve zf kullanıyor. Zf de birçok arkadan itişli araçlara şanzman veren bağımsız firma.
    Motor LR ile ortak sadece (onlar aynı firma olduğu için ) . Bmw ile tek ortak noktası distrübütör kosifler oluşu. Kısaca bildiğim bir marka ile ortak parça kullanımı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Kaplama yaptırdıktan sonra satma ihtimali düştü, ya tanıdığa gidecek yada söktüreceğiz ...
    Hiç öyle düşünmeyin ;)
  • Neiss N kullanıcısına yanıt
    Zf'nin kim olduğunu biliyorum. Şanzıman yerlesmesine göre farkli cekisler olabilir, ön cekerler aissin arka olanlar zf diyenayirmak doğru olmaz.

    Ford üst model araçlarında zf8 kullanıyor bunlardan biri edge.

    Burada bahsettiğim drive-train'in tamamini PSA-Ford motorlarini satin alabiliyor. Bu durumda ECU, Şanzıman Motor aktarma organlarinin direk şaseye uygulanıyor.

    Lr ve jaguar grubu icin.

    Motor ortak olabilir, nitekim jaguarda bu Motor yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Mayıs 2020; 13:41:59 >
  • Motoru o, vitesi bu dan ziyade ben arabamı her sabah yeniden görünce ve yolda aldığım zevke bakıyorum...
    Yoksa Ford motoru olsa ne oluuur, Tata kaportası olsa ne olur...
  • Güzel tercih, maşallah diyelim.

    Benim de 6 yıldır x300 ya da x308 kasa xjr alasım var ama elimde patlar ye korkuyorum

    Ne zaman malum sarı siteye girsem ilanlara bakar dalarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 20 Mayıs 2020; 19:8:41 >
  • individual İ kullanıcısına yanıt
    Eğer ki maddi olarak çok zorlamayacaksa al dostum gönlündeki arabayı, içine oturduğundaki alacağın haz kelimelerle anlatılmaz, başkası beğenecek diye yaptığımız seçimler yüzünden mutluluğu yakalayamıyoruz maalesef...
  • aksinaletinsan kullanıcısına yanıt
    Yani rahat satar mıyım o gün geldiğinde?
    Gerçi şu anda 350 de verseler satmam çünkü büyük zevkle biniyorum, henüz doyamadım...
  • İngilizler az ve özdürler, biri Range Rover diğeri Jaguar dir. Birde kardeşleri Mini var. ;)
  • Geçen yıl açmışım bu konuyu, 52 bindeymiş arabam ve 70-80 bine kadar binerim demişim. Şimdi 76500 oldu kilometrem.

    Dört disk ve balata değiştirdim, aküyü değiştirdim, peryodik bakım yaptırdım ve dört lastik aldım, 20 bin lira harcadım...
    Artık değişme zamanım geldi, 5.20 i düşünüyorum ne dersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Geçen yıl açmışım bu konuyu, 52 bindeymiş arabam ve 70-80 bine kadar binerim demişim. Şimdi 76500 oldu kilometrem.

    Dört disk ve balata değiştirdim, aküyü değiştirdim, peryodik bakım yaptırdım ve dört lastik aldım, 20 bin lira harcadım...
    Artık değişme zamanım geldi, 5.20 i düşünüyorum ne dersiniz?

    XE den sonra 1.6 E segment almayın bence. Tekrardan 2.0 2. El araç veya 0 km CLA 1.5 184Hp 4matic alınabilir. Ben yılda 20 25k km yapıyor olsam gider 1.6 dizel 160hp mercedeslerden birini tercih ederim muhtemelen, o olmazsa 2. El W213 E220d filan.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    XE den sonra 1.6 E segment almayın bence. Tekrardan 2.0 2. El araç veya 0 km CLA 1.5 184Hp 4matic alınabilir. Ben yılda 20 25k km yapıyor olsam gider 1.6 dizel 160hp mercedeslerden birini tercih ederim muhtemelen, o olmazsa 2. El W213 E220d filan.



    Alıntıları Göster
    Benim de en büyük korkum performans...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.