Şimdi Ara

Jant Bijonları En Az Ne Kadar Sıkılmalı???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
20.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sonunda bugün jantl aldım taktırdım çokda güzel oldu.Yalnız Jantlar kalın olduğu için Bijonlar sonuna kadar sıkılamadı ayrıca Ç.Jantın bijonlarını bulamadık lastikler depoda duruyormuş.Benim orjinal bijonları taktık Usta 4 diş sıkması yeterli seninki 6 diş sıktı sağlam tutar dedi ama benim içime sinmedi sanayiye gittim tanıdık bi abim vardı ona sordum başka lastikçiye gösterdik o da bişey olmaz 4 den fazla tutsun yeterli için rahat olsun dedi.Bende size sormak istedim arkadaşlar.Acaba uzun yolda falan problem çıkarabilir mi?Yada sürekli sürüşlerde ısınıp falan çıkma ihtimali olur mu?
    Eğer bijonlar da sorun çıkarmazsa çok süper olacak.Bakın sizde beğenecek misiniz.Gerçi daha jantlar depoda durduğundan dolayı kirlenmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 5 Kasım 2008; 0:24:01 >



  • arkadaşım bijonlar hakkında bi bilgim yok ama kalbini kırmak istemem sadece bu benim görüşüm ve kimseyide bağlamaz bu jant yerine daha yakışıklı bişey alabilirdin. ama yinede güle güle kullan allah kaza bela göstermesin
  • Arkadaşım öncelikle kaale alıpta cevap yazdığın için teşekkür ederim.Tabiki fikrini söyleyeceksin.Ben bu jantları 130ytl ye aldm 4 ünü ucuz olduğu için yani aslında hiçte fena olmadı ama tabiki para olsa daha ne jantlar var.Benim asıl sorunum bijonlar yukarıda yazdığım gibi jantlar kalın olduğu için bijonlar sonuna kadar girmedi 6 diş falan girdi acaba bişey olur mu diye hala içimde bir korku var sonuçta lastik arabanın en önemli parçası insan taşıyoruz can taşıyoruz arabada
  • 4 TANESİ Mİ 130 LİRA?
    TOYOTANIN BİJONLARI ZANNEDERSEM, SAPLAMALAR SABİT, SOMUNLAR SÖKÜLÜP TAKILAN CİNSTEN...
    BENCE SOMUN, CİVATAYA EN AZ 1,5 - 2 CM TUTUNMALIDIR. KAÇ DİŞ EDER BİLEMEM AMA 5-6 DİŞ AZ GİBİ...
    İHMALE GELMEZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    Arkadaşım öncelikle kaale alıpta cevap yazdığın için teşekkür ederim.Tabiki fikrini söyleyeceksin.Ben bu jantları 130ytl ye aldm 4 ünü ucuz olduğu için yani aslında hiçte fena olmadı ama tabiki para olsa daha ne jantlar var.Benim asıl sorunum bijonlar yukarıda yazdığım gibi jantlar kalın olduğu için bijonlar sonuna kadar girmedi 6 diş falan girdi acaba bişey olur mu diye hala içimde bir korku var sonuçta lastik arabanın en önemli parçası insan taşıyoruz can taşıyoruz arabada




  • ne kadar tutması önemlidir fakat tamamen sıkıldıysa problem olmayacaktır. çünkü tekerin döndüğü yönde bijonlar kendiliğinden sıkılır...

    SAYGILAR...
  • 4 TANESİ Mİ 130 LİRA? dostum acaba kullanılmışmı sıfırmı?çok ucuza almışsın.acaba bi sorunu olmasın.bedavaya almışsın valla.bence lastikçi öyle demiş olabilir ama bazı lastikçilerde üstüne çıkıp zıplıyorlar ve dönmeyene kadar sıkıştırıyorlar.
    şimdi o zaman öyle yapanlar yanlışmı yapıyor yani bijon kesmesi olabilirmi?hadi gel kime inanalım
    diğer cavaplarıda merakla bekliyorum bakalım hangisi doğru.?ben en son dişine kadar sıkıştırılacağını biliyorum..
  • O fiyata arkadaşınızdan falan almışsınızdır sanırım :) Modeli yeni bir jant olmasa da jant kapağından kat kat iyidir,güle güle kullanın..Sanayide gösterdiyseniz bijonlarınızın son halini ve onay aldıysanız güvendiğiniz yerden bir sorun olacağını sanmam
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Tek petek ne kadar yakar
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arkadşlar jantlar patronumun eski honda civicten çıkma.Yaklaşık 1-1.5 senedir depoda yatıyormuş.Yani bilindik kişilerden aldım.Benim aklıma takılan sadece bijolar.Saplamalar daha içte görünüyo şuan bijonların 2-3 dişi dışarda.Yani %75 i falan sıkılamış durumda.Şimdi tekrar kontrol amaçlı sıkıladım.Hatta bijon anahtarının üzerine çıkıp iyice sıkıladım. 2 lastikçide iyice sıkıladıktan sonra bişey olmaz dedi ama ben yinede size sormak istedim.

    Bu arada gt 40 arkadaşım tabiki sonuna kadar sıkıldı pek anlatamadım galiba olayı şimdi şöyle düşünün elimizde 1 vida 1 tanede somun var atıyorum kapının deliğinden geçirdik karşı tarafında vidanın az bir yeri var oraya somunu takmaya başladım somun 6 kere döndü ve kapıya kadar geldi iyice sıkıştırdık somuna bakıyorsunuz vidanın biraz dışında hala yani somunun arkasından vida çıkıp görünmüyor bu şekilde yani.Saçma oldu ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 17 Haziran 2007; 21:18:53 >




  • hoplayıp zıplayıp boşluğunu aldıysan bir sorun olmaz bende lastikçiden öyle öğrendim.tabi onların teknolojik bijon sıkma makinaları var ama makinasızda böyle oluyormuşama diş attırırsan ozamanda bijon keser aman dikkat.
  • kardeşim içini rahat tut demiyorum ama, saplama samundan dışarı çıkmaz normalde


    ihmale gelmez içine sinene kadar sor lastikçilere, fazla sıkma saplama kırılır.
  • Bu önemli bir husustur, dikkat edilmesi gerekir. En sağlıklısı torkmetre denen bir cihazla sıkıştırmaktır. Az sıkmak zararlıdır. Çok sıkmakta öyle. Sıkıştırırken üzerine çıkıp zılayınca diş atlama, bijon kesme gibi sorunlar olabilir.

    İçin rahat etmediyse bilen bir yere kontrol ettir. Sonuçta unutmayalım, otomobilde bizi hayata bağlayan lastiklerdir.

    Ayrıca, tam sıkmadıysa bijona geçen somunları değiştirmeyi neden düşünmüyorsun ? hazır ucuza jant almışken onları değiştir olanaklıysa.
  • evet değiştirmeyi düşünerek gittim lastikçiye zaten o içini rahat tut bişey olmaz ama yok illa içime sinmiyor dersen değiştirebilir ama arabanın 1 gün kalması gereki bence gerek yok dedi.Öyle diyince geldim işte.Bu arada üstüne çıkıp sıktım ama öyle 2 metre yükseklikten anahtarın üzerine zıplamadık canım ama gayet sıkılaştırdım heralde lastik patlasa bi daha değiştiremem o sıkıya sizlerden de böyle olumlu cevaplar gelince biraz daha rahatladım arkadaşlar. Yorum yazan herkese teşekkür ediyorum keşke benim durumumu yaşamış birisi yada bir lastikçi arkadaş yorumlasa da daha da bi rahatlasam demi




  • senin durumunu aynen yaşadım, aracım tourneo connect öylesine lastiği söktüm bakıyorum ne var ne yok diye, disk yerinden oynuyor saplamalar dönüyor. bir kafam bozuldu ulan bilya dağılmış galiba dedim.

    doğru servise onlar oynar normaldir dedi, o hevesle ve sevinçle çevre yolunda 190 yaptım, sağlamlığını görmek için, lastikler her şey sağlam fakat rüzgar vurdumu yandan araba serseri mayın gibi geziyor yolda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: E.A.K.K

    senin durumunu aynen yaşadım, aracım tourneo connect öylesine lastiği söktüm bakıyorum ne var ne yok diye, disk yerinden oynuyor saplamalar dönüyor. bir kafam bozuldu ulan bilya dağılmış galiba dedim.

    doğru servise onlar oynar normaldir dedi, o hevesle ve sevinçle çevre yolunda 190 yaptım, sağlamlığını görmek için, lastikler her şey sağlam fakat rüzgar vurdumu yandan araba serseri mayın gibi geziyor yolda

    yok arkadaşım herhangi bi oynama yada değişiklik yok özellikle çukurlara falan girdim öyle ses falan yok.Birde 120-130 yaptım hiçbir oynama yada zıt bişey olmadı .peki herhangi bişi oldu mu?




  • yukarıda rkadaşın bahsettiği gibi en sağlıklısı 11 kg basınca ayarlanmış TORKMETRE ...
  • demek lastikçiler bize yanlış öğretti.ee ben 100 kiloyum bide bijon anahtarının üstünde zıplıyorum oldumu sana 150 kilo, peki siz demişsiniz 11 kilo'ya ayarlı torkmetre bizde rüzgara zıplıyoruz aman iyi tutsun lastik fırlamasın diye.yani biz bu zamana kadar ALLAH'A EMANETMİ GİTTİKYani bijon kesebilirmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gt-40 -- 18 Haziran 2007; 10:37:19 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    demek lastikçiler bize yanlış öğretti.ee ben 100 kiloyum bide bijon anahtarının üstünde zıplıyorum oldumu sana 150 kilo, peki siz demişsiniz 11 kilo'ya ayarlı torkmetre bizde rüzgara zıplıyoruz aman iyi tutsun lastik fırlamasın diye.yani biz bu zamana kadar ALLAH'A EMANETMİ GİTTİKYani bijon kesebilirmiş


    galiba ben yanlış biliyorum.kusura bakma




  • 11 de çok az be kardeşim demi peki sizce jantın orjinal bijonlarından alıp takmalı mıyım yoksa bunlarla dursa olur mu sanırım bu bijonlara gömmeli diyorlar şuanki onlardan peki orjinalin ne özelliği var acaba ??
  • arkadaşlar merhaba,

    bijon sıkma torku (araçların el kitaplarında belirtilir) genellikle 9-11 kg.m arasındadır.

    küçük bir hesap yapalım; arkadaşın kilosu 100kg, zıpladıgı bijon anahtarının kol uzunlugu bastıgı yerden bijonun merkezine kadar olan radyal (dik) mesafe 25cm = 0.25 m
    bu arkadaşımızın zıplamadan sadece bijon anahtarına basmasının bile yaratacagı tork (bükme kuvveti) T=Fxd = 100 kg x 0.25 m= 25 kg.m yani katalog degerinin yaklaşık 2.5-3 katı

    şimdi bu nedemek, aşırı fazla sıkmakla iyimi yaptık kötümü, cevap aslında aşırı sıkılan bijonun daha dayanıksız ve kopmaya hazır hale gelmesi demektir. Biz aslında bijonu sıktıgımızda onun üzerinde kalıcı bir gerilme kuvveti uygulamış oluyoruz. yapmaya çalıştıgımız şey jantı diskin aynasına veya kampananın yüzeyine basılı tutmak, aşırı sürtünme yaratarak disk veya kampananın tek parça halinde dönmesini saglamak. Araç viraj alırken virajın yönüne göre alttaki bijon tekerin yana yatmaya çalışmasından dolayı daha az gerilir ve buna karşılık tam karşısındaki üstteki bijon aksine sıkma sırasında civataya uygulanan gerilimden dahada fazla gerilir (virajın yönüne göre sag ve sol tekerdeki gerilimler çapraz yer degiştirir). Bu gerilme civatanın güvenli taşıyabilecegi yük sınırını aşarsa bijon gerilmeden dolayı kopar. Bu bijon kesmesi degildir aşırı sıkmadan kopmadır.

    Peki öngörülenin aksine zayıf sıkılırsa ne olur? Az evvel belirttigim gibi Bijonların ana görevi jantı diskin veya kampananın üzerine basılı tutmak, aşırı sürtünme yaratarak disk veya kampananın tek parça halinde dönmesini saglamaktır. Aslında fiziksel olarak bijonun veya bijon somunun janta degen havşalı kısmı dışında bijon vidası veya saplama janta degmez/degmemesi gerekir. Eger eksik bijon somunu veya bijon vidası varsa veya gevşek sıkılmış bijon varsa aracın agırlıgı bijonların üzerine gerdirme kuvveti olarak degil artık kesme kuvveti olarak binmeye başlar (jant artık bijonun havşalı başıyla degil gövdesine baskı yapmaya başladıgından dolayı) , ani frenleme, patinaj çekme veya sert viraj dönmelerde jant bijonlar için makas görevi görmeye bıçak gibi kesmeye başlar.

    Kısaca bijonları aşırı sıkmakda, eksik sıkmakda son derece zararlı. Bide konun başındaki arkadaşlarımın merak ettigi 3 diş sıkma 5 diş sıkma yetermi konusu var, kısaca o da şöyle, somunlu olanlarda saplamanın tamamı bijon somununun bütün dişlerini kaplamalı, keza bijon civatasının ise disk veya kampana üzerinde eskiden vidalamayla ne kadar tuttugu diş varsa tamamı yine bu diş sayısınca tutmalı, aksi halde birim diş başına düşen çeki kuvveti artar ve bu dişler aşırı yüklenmeden kesilmeye başlar.

    Biraz uzun oldu ama hayati önem taşıyan bu konuyu bilgim dahilinde açıklama geregi duydum, çünkü bu işin patlak verecegi yer şanslıysanız düz yolda bijonların kopması veya kesilerek enfazla çamurluga gömülmüş bir lastikle durmanızdır, agırlıklı olarak ise sonu facia olabilecek sert viraj alırken veya ani fren yapmanız gereken durumlardır.




  • Peki bu durumda ne yapmalıyım sapmaları mı değiştireyim orjinal cms bijonu mu alayım bu işi nasıl halledebiliriz arkadaşlar?
    kaju arkadaşımızda şansın varsa çakılıp gömülüp durabilirsen iyi falan diye iyice tırsıttı valla
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.