Şimdi Ara

Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
14
Favori
62.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracınızın teknik özellikleri büyük ihtimalle aşağıdaki gibi:

    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=200244

    Yani jantlar 6Jx15 (derinliği 6, çapı 15 inç, cm için 2,54 ile çarpın)

    lastikler ise 185/60 R 15 T (yani taban alanı yani yere basan alan 185 mm genişliğinde, lastiğin kesit alanı yani yanak yüksekliğinin taban alanına oranı %60 ve haliyle lastik 15 inç janta oturuyor. Son T harfi ise lastiğin 190 km/s hıza kadar test edildiğini söylüyor).

    http://marksink.com/tire_wheel_offset/tires.html

    Buradaki hesaplayıcıya sol tarafa orijinal ebadınızı girince sağda çeşitli alternatifleri ve yarattıkları sapmaları görebilirsiniz.

    Buna göre 205/55/16 ebadı sizde %5 sapma yaratıyor ki çok fazla. 205/50/16 ya da 205/45/16 düşünmeniz gerekiyor, bunlar da fazla bulunan lastikler değiller. Aracınızın gücünü arttırmayacaksanız, yeni nesil kaliteli ve yuvarlanma direnci düşük bir lastik almanız şartıyla bu ebatlara çıkabilirsiniz.

    195/50/16 size sadece %0,27 sapma ile uyuyor, ben performans ve görünümde optimumu yakalamak için bu ebada geçmenizi öneririm. Kaliteli, mümkünse hafif bir jant alırsanız sürüş keyfine büyük katkısı olacaktır. Bu ebatta bulamazsanız kaliteli olmak koşuluyla 195/55/16 da düşünebilirsiniz.

    17 Polo'da GTI dışında kullanılmıyor dolayısıyla performansı düşüreceğinden önermiyorum. Yine de en yüksek performans lastiklerinin çoğunun 17" altında bulunmadığı gerçek, dolayısıyla öyle bir lastik istiyorsanız bulabileceğiniz en hafif 17" jantı alın ve alabileceğiniz en ince lastiği alın.




  • Güzel konu teşekkürler :)
    Up'lamakta fayda var
  • up!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    @ali_candan

    Lastiğin çapı da, tabanı da bayağı artmış. Orjinale dönmeniz iyi olur ama o ebatta lastik bulamayabilirsiniz. 195/55 15 hatta 205/50 16 da sizi çok daha tatmin edecektir.

    Lastik büyütürken ya +10 formülünü kullanmak ya da aşağıdaki hesaptaki gibi lastik çapını mümkün olduğunca sabit tutmak gerekiyor:

    Lastik çapı (cm) = (taban genişliği/10*profil yüzdesi)*2 + 2,54*jant çapı

    Accord: Çap = 185/10*0,65*2 + 2,54*15 = 62,15 cm
    Sizin lastik: Çap = 255/10*0,55*2 + 2,54*17 = 71,23 cm

    Lastiğiniz %14,6 daha geniş çaplı ki herhalde rekordur benim duyduğum. %3 üzeri kesinlikle önerilmez, %2'ye bile şüpheyle bakanlar az değil.

    Bu arada diğer faktörler sabit kalmak koşuluyla lastik toplam çapını büyütmek eğer ağırlıklı sabit ve yüksek hızlarda, otoban ve şehirler arası yollarda kullanıyorsanız ekonomi sağlayabilir, ancak dur-kalk trafikli bir yerde kullanıyorsanız orjinal lastik çapı en iyi ekonomiyi sağlayacaktır.

    Merhaba,

    Bahsettiğiniz formül hesabında jant bir büyürken toplam çapın azalması söz konusu olabilir mi?
    Örneğin aracın orjinal ebatları 195/65/15, takmayı düşündüğüm 205/50/16,
    Buna göre hesaplarsak, 15 jant 63,45 cm, 16 jant 61,14 cm çıkıyor ve azalma söz konusu..
    Bunu nasıl yorumlamak gerekir?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koton


    Merhaba,

    Bahsettiğiniz formül hesabında jant bir büyürken toplam çapın azalması söz konusu olabilir mi?
    Örneğin aracın orjinal ebatları 195/65/15, takmayı düşündüğüm 205/50/16,
    Buna göre hesaplarsak, 15 jant 63,45 cm, 16 jant 61,14 cm çıkıyor ve azalma söz konusu..
    Bunu nasıl yorumlamak gerekir?

    Teşekkürler.

    O formülü unutun. Lastik ebat değişiminde asıl olan lastik dış çapını korumaktır. Bunun için lastik dış çapında maksimum %2,5 luk değişimlere izin verilir.

    Aşağıda verdiğim bağlantılardan bu değişimi görebilir, çeşitli kombinasyonlar uygulayabilirsiniz.


    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    Sizin bu ebat değişiminiz limitlerin dışındadır.

     Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş)




  • konu için teşekkürler.
  • Eline saglık
  • Güzel konuymuş. Canlandırmak lazım...
  • up lıyorum...

    Arkadaşlar daha önce accord aracım vardı ve jant küçültmeme rağmen çok yakmaya devam etmişti.

    Şimdi Lantis'im var. 14" aliminyum jantlar var ve jantların birinin hali harap. Lastikci 100 tl ye alıp 400 tl ye 15" jant verebileceğini söyledi. 17" Aliminyum Jant alsam nasıl olur?

    Aracımın değerleri:
    97 model
    115 Hp
    1.8 Dohc motor
    BRC Lpg
  • çok faydalı bir konuymuş, bu zamana kadar görmemiş olmam kötü.

    Benim çıkardığım sonuç. Ne çok küçük ne çok büyük orta karar bir şey almak en mantıklısı.
  • 15" hiç beğenmiyorum ben ya. gerçekten bu kadar performans farkı var mı
  • Jant büyüdükçe yol tutuşu ve konfor azalıyor..Lastik fiyatı artıyor... ÇUKURA DÜŞMENİN MALİYETİ, FİYATI ARTIYOR...Yanak yüksekliği tam tersine küçülüyor...Benzin tüketimi artıyor....Jantın motora yükü artıyor... Bunları bilen çok az...Büyük olsun....Büyük....Daha büyük janttt... Arabayı yüksek göstersin....Vaaayyyy.....jantlara baaakk... Bütün düşüncemiz bunlar olmasın..Zevkler ve renkler tartışılmaz derler....Karar sizin....Saygılarımla..
  • s.a ,
    öncelikle çok güzel konu olmuş

    2009 model 1.6 golf var. üzerinde demir jant var 195/65/r15
    jant gözüme çok küçük gözükmekte tekerlerim normakl düzeyde yani 1 yıl falan daha götürür.

    205/55/R16 yapsam öncelikle görsellik tatmin eder mi?

    sonrasında konforda ve içeriye ses gelmede çok sıkıntı yaşar mıyız?

    kısacası , direk 15 olarak çelik jant almak mı mantıklı yoksa teker ve jantları 16ya dönüştürmek mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Koton


    Merhaba,

    Bahsettiğiniz formül hesabında jant bir büyürken toplam çapın azalması söz konusu olabilir mi?
    Örneğin aracın orjinal ebatları 195/65/15, takmayı düşündüğüm 205/50/16,
    Buna göre hesaplarsak, 15 jant 63,45 cm, 16 jant 61,14 cm çıkıyor ve azalma söz konusu..
    Bunu nasıl yorumlamak gerekir?

    Teşekkürler.

    O formülü unutun. Lastik ebat değişiminde asıl olan lastik dış çapını korumaktır. Bunun için lastik dış çapında maksimum %2,5 luk değişimlere izin verilir.

    Aşağıda verdiğim bağlantılardan bu değişimi görebilir, çeşitli kombinasyonlar uygulayabilirsiniz.


    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    Sizin bu ebat değişiminiz limitlerin dışındadır.

     Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş)


    bENDE 323 Lantis var. yeni Jant lastik taktırdım.
    14" vardı, 15" yaptık. yani 195/50/15

    Lastik yanağı biraz yüksek mi olmalıydı? 50 yanak az mı acaba.

    Şimdi ise yakıt ne olacak onu merak ediyorum. km de 30 krş yakıyordu 14" de.
    ama şimdi biraz ağırlaştığını hissediyorum aracın.




  • resim daha önce paylaşılmıştı ve birçok kişinin zaten arşivinde mevcuttu ama genel bir toparlama açısından faydalı bir konu olmuş.
  • 175/65/14 ebatını 185/60/15 yapmayı düşünüyoruz bir araca makul bir değer aracın gidişini performans olarak etkilesede yol tutuşu artacağını düşünüyorum teste gelincede gayet başarılı 17-18-19 '' bana abartı ve gösterişden ibaret geliyor orjinal en ideali yada yakın ölçüler
    birde doblo premio kullanan arkadaşlar 195/60/16 bulamazsanız 205/55/16 hem yol tutuş hemde bulunabilirlik açısından daha iyi bir seçenek nokıan yada mıchelın gibi yumuşak lastik tavsiye ederim pırellı gerçekten sert (chrono) serisi frenleme ve ıslak zeminde gerçekten vasat araç kayıyor esp devreye giriyor vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    güzel konu, teşekkürler.

    sorsan herkes yollardaki çukurlardan şikayetçi, yakıttan zaten şikayetçi,

    ama yine herkes geniş tababn-büyük jant peşinde.

    herşeyi birlikte isteme, vazgeçememe zaafı milletçe en büyük sorunumuz bana göre.

    +1.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • faydalı bir konu. teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    güzel konu, teşekkürler.

    sorsan herkes yollardaki çukurlardan şikayetçi, yakıttan zaten şikayetçi,

    ama yine herkes geniş tababn-büyük jant peşinde.

    herşeyi birlikte isteme, vazgeçememe zaafı milletçe en büyük sorunumuz bana göre.


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • selamlar arkadaşlar 15 den 17 ye dönelim mi? sizce cok sıkıntı yaratır mı? golf 6 var 2009 için
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.