Şimdi Ara

Jant Büyütmenin Etkileri (VW Golf üzerinde test edilmiş) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
14
Favori
62.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • teşekkürler çok faydalı bir konu
  • konuyu tesadüf eseri gördüm

    2004 model 1.6 pasific golf 4 e jant aldım (1.6 16v 105hp)

    normalde aracın jantlar 195/65 r15 benim aracım spor olduğu için fabrika bir jant büyütüp 205/55 r16 yapmış

    bende araca 18 inç spider marka orjinal alman malı jant aldım bileziksiz direk uydu orjinal bijonlar ile şimdi 225/40 r18 lastlik var roadstone lastik kullanıyorum düz desen

    tabi buda yetmedi aracın önünü 8,5 cm arkası 6,5 cm bastım spor yay alacaktım bu kadar basmadığı için orjinalleri kesmek zorunda kaldım ki en iyi orjinalleri kesmek diğer yaylar çoğu dandik

    bu ilk jant atışım değil 4. jant attığım araba

    gelelim asıl meseleye her araba için geçerli

    artıları = arabada muazzam bir yol tutuşu oluyor + rüzgar daha az kesiyor + daha oturaklı gidiyor + en önemlisi şahane bir görüntü oluyor

    eksileri = yakıt %10 %20 arası artıyor (janttan önce golf lpg ile 26 yakıyordu şu an 28 krş yakıyor) + süspansiyon sertleşiyor ama profesyonelce yapılmış ve ayarlanmış bir şekilde olursa önemli olmaz sadece büyük kasislerde farkı hissedersiniz + direksiyon ağırlaşıyor önemsiz bu da + kesinlik ses artışı olmuyor ama genellikle alman araçlar için konuşuyorum zaten az ses alan araç bunlar

    tavsiyeler (4 kere kendim takdım arkadaşları fln sayarsak 10-15 jant atma ve pıstırma işleminden sonra elde edilmiş şeyler)

    ilk olarak orjinal alman bir jant seçin nadir zor bulunuyor ve pahalı tahimini bir 18 inç jant lastik 2500 - 3000 tl replika olmasın çok çabuk kırılıyor ve orjinale göre ağır. Çin malı olupta iyi olanlar var ama şans işi

    sonra arabanın orjinal ebatlarını kullanıın yani lastik çapı büyümesin (jant büyüsün lastiğin yanağı küçülsün çap aynı kalsın) böylece km saati doğru gösterir çamurluğa sürtme ihtmali azalar örnek olarak: 195/65 r15 denk 205/55 r16 denk 215/45 r17 denk 225/40 r18 gibi gibi gidiyor bunlar denk ebatlar

    kendi görüşüm 4 bijon için 17 5 bijon bir araç için 18 jant alınki takdiğiniza deysin

    pıstırma işinede bilen bir yerde yaptırın para önemli değil derseniz iyi marka spor yay ile imkan yoksa kestirme yapın ama ısıtmayın sakın

    ve de jant atarken gözünüzü korkutmayın kesinlikle söylüyorum büyük jant kullanan herkes arabanın eksilerini saydıktan sonra yinede herşeye rağmen takma yönünde tavsiye verirr benimde tavsiyem aynı yönde

    kesinlikle abartılacak bir durum değil 1 ayda adapte oluyorsunuz yeni haline arabanın tüm eksileri normal gelmeye başlıyor

    umarım tavsiyem iyi olmuştur imla hataları varsa kusura bakmayın tesadüf eseri gördüm hızlıca yazdım kontrol etmedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emres159 -- 9 Haziran 2014; 2:21:29 >




  • teşekkürler çok yararlı olmuş
  • 13 inç jant konforlumudur yani ?
  • Eline sağlık arkadaşım güzel konu
  • Merhaba arkadaşlar. Bmw f10 araçlarda 8.7 sn olarak tescillenen 0-100 süresine neden bir türlü ulaşamadığımızı irdelerken şöyle bir çalışma yaptım. Arkaları 18" 275 önler 18" 245 ölçüsünde olan arabamın değerleri android speedometer programı ile şöyle çıkmıştı:

    0-60: 6.4
    0-100: 10.4
    0-120: 13.4
    0-160: 22.4
    1/4 mil: 17.5 sn @141 km/h

    Bugün aracımı bakıma götürdüm ve bana 17" 245 tekerleklere sahip bir başka 520i verdiler. Bunu da aynı şekilde teste aldım ve sonuçlar şöyle çıktı:

    0-60: 5.5
    0-100: 9.5
    0-120: 12.5
    0-160: 22.5
    1/4 mil: 17.5 sn @ 141,5 km/h

    Sonuç olarak ben bu araçta M paketin yani büyük jant ve geniş lastiklerin 0-100 süresini 1 sn kadar artırdığını ispatlamış oldum. Yalnız ilginç bir şekilde M paket araç sürat yükseldikçe daha kararlı hızlanarak 160 km/h hızda geriden gelerek arayı kapatıyor. 1/4 millik bir mesafeyi (400m) ise aynı süre ve hızlarda tamamlayabiliyorlar. Bu arada M paket ile araç 250 km/h hızı hafif meyillde çok rahat görürken diğer araçla yüksek süratlerde istek te yol tutuş ta azalıyor.

    Şimdi 17" jantlık aracın 9.5 sn olan değeri üzerinden gidersek hala 8.7 sn fabrika değerini yakalayamadığımı görüyoruz. Bence bu aradaki 0.8 sn fark ta benzinin oktanı ile alakalı. Bildiğiniz üzere BMW testlerde 98 oktan yakıt kullanıyor ve full performans alabiliyor.

    Not: Telefondaki speedometer programının doğruluğundan kuşku etmenize gerek yok. Program fena değil. Video ile çekim yapıp süreleri bir de öyle ölçtüm aynı değerler çıktı. En azından kadran videolarından daha gerçekçi. Çünkü kadranlarda en az yüzde 2 hata oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 235/65/17 den 255/45/20 geçilirmi ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel ve faydalı bir konu. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel Konu ,Teşekkürler Hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProduceR. -- 13 Nisan 2015; 23:27:14 >
  • 245 40 R18 den 255 35 R19 ebadına geçtim. Yine aracın orjinal ölçüleri içerisinde, kapı içinde bu ebatlar mevcut.

    Görüntü efsane oldu ama aldığım jant replika olduğu için, ağırlık yaptı gibi hissettim. Hızlanma biraz daha hantal, tüketim ise ortalama 110 ile uzun yol giderken 8 litreden 9 litreye çıktı. 2.0tfsi Benzinli Quattro.

    Hafif jant almayı düşünüyorum, güncel olarak 19" 5x112 Audi jant ne önerirsiniz ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.