Şimdi Ara

Java ile Script dili (Mesela Python) Etkilesimi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, yazdigim Java programlarimda bir script dilini kullanabilirmiyim ? fakat kullanmaktan kastim komut satirinda script dilini calistirmak deil. mesela yazdigim script Java'da yazdigim, olusturdugum class'lara erisebilecek onlari calistirabilecek ve kullanabilecek. Boyle birsey yapmak mumkunmu ? veya ne seviyede mumkun ? mesela Inkscape'i arastirdim inkscape C++ ile yazilmis ama birsuru Python ile yazilmis extensionlari var ve Programin icine Python interpreter'ide gomulu. Sizce Java ile kullanabilecegim en iyi script dili hangisidir ? benim bildigim tek script dili var oda Python. Baska bir script dilini ogrensem daha mi iyi olur ? eger oyleyse hangi script dilini ogrenmeliyim ?

    Tesekkurler.



  • Sanirim bu is icin en iyisi Scala veya JavaScript.

    Burada cok guzel bir tutorial var JavaScipt'i Java da kullanmak ile ilgili:http://www.java2s.com/Tutorials/Java/Scripting_in_Java/0200__Java_in_Scripting_Languages.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psikolojikSorunlu.insan -- 25 Temmuz 2018; 6:14:52 >
  • Up
  • Sunucu tarafında uygulama için Java ve başka bir dil ikisi aynı runtime içinde calışmak zorunda değil.Java kendi java prosesi içinde, Python kendi derleyicisi ile çalışıp ikisi arasında veri alışverişi yapmak daha mantıklı. Inkscape masaüstü old için, kurulduğu bilgisayarda tek proses içinde çalışmak zorunda olduğu için öyle ayarlamışlar. Ha aynı seyi sunucu tarafında da ayarlayabilirsin ama bence gerek yok. Örneğin Amazon.com sunucu tarafında C++ ve Perl kullanıyor ve tahminen 2 ayrı proses olarak kullanıyordur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam oyun yapiminda script dilleri cok onemli deil mi ? bu sebepten dolayi ayni process icinde calisan bir script dili eklemek istiyorum oyuna (programa) sizce hangi script dilini eklsem iyi olur ? Python'i eledim geriye JavaScript ve Scala kaliyor sanirim en iyi secenek JavaScript

    aa birde Lua var sanirim Lua tam aradigim sey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psikolojikSorunlu.insan -- 26 Temmuz 2018; 3:17:24 >
  • Tek bir sorum var neden? Belki soru için daha farklı bir çözüm öneririz.
  • psikolojikSorunlu.insan P kullanıcısına yanıt
    script engine içerecek bir oyun yazmak kolay değil. Lua oyun yapımcıları tarafından sıklıkla kullanılıyor, ben hiç kullanmadım. Scala script dili değil bu arada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    SQL ve Python hk.
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Netden baktigimda "How to use scala as a scripting language" ve benzeri basliklar goruyorum. sanirsam script dili deil ama script dili olarakta kullanabiliyoruz. Scala hakkinda fazla bilgim yok ama Java ile yazdigimiz class'lari kullanabiliyor olmamiz hosuma gitti.
  • mahoni_38 kullanıcısına yanıt
    Aslinda bende tam olarak bilmiyorum ama oyun yapiminda illaki ihtiyac duyacakmisim gibi. Yani mesela Java'yi ogrendikten sonra birde Lua'yi ogrensem ve gunun birinde Lua'yi oyunuma entegre etmeye ihtiyac duyarsam birdaha Lua'yi ogrenmekle ugrasmam diye dusunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: psikolojikSorunlu.insan

    Aslinda bende tam olarak bilmiyorum ama oyun yapiminda illaki ihtiyac duyacakmisim gibi. Yani mesela Java'yi ogrendikten sonra birde Lua'yi ogrensem ve gunun birinde Lua'yi oyunuma entegre etmeye ihtiyac duyarsam birdaha Lua'yi ogrenmekle ugrasmam diye dusunuyorum.
    öyle öğrenilmez. illaki laızm olurla hayat geçmez. Bir şey yap. Örneğin red alert 2 clone orda bir özellik için bu bir işleve ihtiyacın olur o zaman otur öğren. Ancak her oyun illa java+script kullanacak diye bir şe yyok hatta indie developersan Game Engineler ile yaşar gidersin.

    Önce basit şeylerle başla. harley davidsons bile hayatına bisiklet üreterek başladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahoni_38 -- 27 Temmuz 2018; 12:52:41 >
  • Yapman gereken 2 is var. 1 ini Java yapiyor, digerini Python. Dil farketmez birini X yapsin digerini Y. Bunlari nasil calistirman gerekiyorsa, isin dogasina gore degisir, yeni bir script yazarsin, once java programini calistirir gerekli data manipulasyonunu yapar sonra Python scriptini cagirirsin.
    Yine herhangi bir programlama dili uzerinden isletim sisteminin system cagrisiyla baska bir executable i cagirmak mumkun olsa da, neden boyle yapmak isteyesin ki. Bunun yerine her program parcacigi kendi isini yapsin, bir digeri onun kaldigi yerden data ya da API uzerinden mesajlassin. Ornegin linux teki pipe mantigi gibi, pipeline pattern ile aktarirsin, programlar birbirlerinden bagimsiz calisabilir hale gelir, birini degistirince digerinde degisiklik yapmak zorunda kalmazsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    Evet onu da dusundum ama dediginiz sey yetersiz sanki. Evet haklisiniz cesitli ver manipulasyonlari icin dosya vs vs islemleri icin direct subprocess olarak ihtiyac duydugum scriptleri calistirabilirim. Aslinda beni bu konuyu acmaya iten dusunce suydu: "Yazdigim bir AI scripti oyun icinde kontrol saglamasi icin benim oyun icinda olusturdugum karakter objelerine ve cesitli objelere erismesi lazim bunun icinde Java'nin objectlerini kullanabilmesi lazim." Mesela diyelimki bir bolum yukleniyor ve o bolum icin yazdigim AI scriptini calistiriyorum ve bu script o bolumde yapilmasi gerekenleri yapiyor. Bunun icinde Java'daki olusturdugum objelere erismesi lazim. Bunu sadece AI icin demiyorum bircok bunun gibi cesitli islemler icin. Evet bunlari script dili olmadan sadece Java ile de yapabilirim fakat script dili ile yapmak cok daha pratik ve kolay olur gibi. Yani bir ornek vermek gerekirse Java ile yaptiklarim Bir Ev olsun evdeki cesitli geti gotur islerinide Script dili yapsin istiyorum. Sizce mantikli mi ?


    Edit: Pipe konusunu bi arastiryayim tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psikolojikSorunlu.insan -- 27 Temmuz 2018; 22:11:20 >




  • psikolojikSorunlu.insan P kullanıcısına yanıt
    Eger seni yanlis anlamiyorsam , ki pek mumkun bu saatte, inter process communication gibi bir seyden bahsediyorsun. Bu konuyu arastirabilirsin.

    Bir baska verebilecegim bilgi de, oyun konusunda; ornegin world of warcraft oyun motoru sundugu API sayesinde farkli addonlari destekliyor ve bu addonlar LUA scriptleriyle yaziliyor. Ancak burada senin bahsettiginden farkli olarak memory de ayni segmenti manipule etmiyor lua scripti oyun motoruyla beraber , sadece motorun sundugu api yi kullaniyor.

    Eger kafandaki yapi, master slave gibi birinin digerine "yap koçum" dedigi bir yapiysa basitce bir program parcacigindan digerini cagirirsin.

    Eger paralel ve korele sekilde calismasi gereken iki ayri processten bahsediyorsak, o zaman da cevap ipc, onu inceleyebilirsin. Ama ben bu durumun cok saglikli oldugunu dusunmuyorum oyun icin. Cunku shared memory hack riskini de beraberinde getiren bir konsept.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • python içinden java class larına erişmek için Jython var. Hiç kullanmadım, python 2.7den sonrasını desteklemiyor. Jre üzerinde çalışıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • seyfi84 S kullanıcısına yanıt
    Jython'i arastirmistim. Boyutu devasa (88 mb) Bir mobil oyun icin oyunun boyutunun cok fazla olmasina sebep olur. Ama belki boyut sorunu icin birseyler ayarlamislardir. Bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psikolojikSorunlu.insan -- 30 Temmuz 2018; 4:38:12 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.