Şimdi Ara

Jawa 250 cruiser

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
8.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar jawa classic 250 motorsikletin 2 zamanlı motoru yerine 4 zamanlı ( 250 cc 4 zamanlı bir motor) bir motor yüklesek başarılı olur mu , fiyat olarak ne tutar ve ruhsata işlemede sorun çıkar mı yardımlarınızı bekliyorum.

    Ayrıca motoru cruiser e dönüştürmek istiyorum.


    Lütfen ona para vereceğine git ybr 125 al gibi mesajlar yazmayın zevk meselesi şimdilik projem bu ileride değişirse önerilerinizi alırım . :)



  • Ruhsatta sıkıntı çıkacağı kesin; geri kalanlar görece..
  • Bildiğim kadarıyla motorun faturası ya da çıkma motor kullanılmışsa hurda belgesi alarak ruhsata işletilebiliyor. Yanlışssam düzeltin lütfen.
  • çok karmaşık. zira alacağın motorun hurda belgesi, servis tutanağı, mühendislik onay belgesi, proje, ruhsat vs gibi ıvır zıvırlar ile sana en az 3000 liraya mal olur bu ülkede. birde yetkinlik belgesi alamaz o kadar para harcadığınla kalırsın zaten nasıl uygun bir motor bulacaksın? çin malı takacaksan hiç elleme zira problemleri şaseden değil motorundan. ama elinde, tanıdığında pert bi japon, italyan vs varda takacaksan biraz uğraş ve modifiye ile yapıp kullanabilirsin. bence iyi bir rektefiye ettir ve classicin motoru iile devam et.
  • Aslinda sorunum asiri yakit sarfiyati 1 lt 7 km yol yapabiliyor bu makina sizce 250 cc 2 zamanli bir motor icin normal mi ? 3000 lira verilirdi ama yetkinlik belgesi alamama ihtimali varsa riske girilecek bir para degil.
  • ne yaptın usta sen 250 cc motorda 1 lt ile 7 km???
    abi karbürütör memelerini değiştir küçülttür bişey yap yoksa benzini değil cebini yakar....

    gaz pistonundaki avans mili 3 kademe halindedir sök bak muhtemelen seninki 3. kanalda takılıdır onu 1. ye tak sonra memeleri sık yada memeleri büyükse küçülttür. zaten o kadar yakıtla boğulması lazım gitmez bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihangir151 -- 1 Ocak 2010; 18:32:00 >
  • Hocam motor yatmış bayağı hafif gözden geçirdim daha önce kullanan arkadaştan aldım bilgiyi ben denemedim bile şu an yola çıkılacak durumda değil bayağı rektefe gerekiyor ki motora hayranlığımdan dolayı masrafı göze alıyorum. Sizce 2 zamanlı 250 cc bir motor ne yakar ortalama 1 lt 30 km giderse motor modifiyesine ihtiyacım kalmıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hayran olunmaz mı yaa ceylan bitanedir. 30 km yaparmı tam bilemiyceğim ama tatmin edecek kadar iyi diyebilirim yakıt tüketimi. tabi şimdiki 4 zamanlılarla karsılastırmamak gerek. rektefe işi kolay şişme yapmadıysa ve silindir gömleğinin durumu iyiyse işin kolay olur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Thereman

    Hocam motor yatmış bayağı hafif gözden geçirdim daha önce kullanan arkadaştan aldım bilgiyi ben denemedim bile şu an yola çıkılacak durumda değil bayağı rektefe gerekiyor ki motora hayranlığımdan dolayı masrafı göze alıyorum. Sizce 2 zamanlı 250 cc bir motor ne yakar ortalama 1 lt 30 km giderse motor modifiyesine ihtiyacım kalmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihangir151 -- 4 Ocak 2010; 3:15:46 >
  • TEsekkur ederim ilgilenen herkese net bilgiyi motor bakimdan ciktigi zaman paylasirim sizlerle.
  • Bizim ülkemizde birşeyler tasarlamak yasak Sana kolay gelsin kardeşim.
  • kolay olmuş olsaydı çoktan custom motor işine girerdim. helal olsun tt custom'a...
    quote:

    Orijinalden alıntı: kuruerhan

    Bizim ülkemizde birşeyler tasarlamak yasak Sana kolay gelsin kardeşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thereman

    Arkadaşlar jawa classic 250 motorsikletin 2 zamanlı motoru yerine 4 zamanlı ( 250 cc 4 zamanlı bir motor) bir motor yüklesek başarılı olur mu , fiyat olarak ne tutar ve ruhsata işlemede sorun çıkar mı yardımlarınızı bekliyorum.

    Ayrıca motoru cruiser e dönüştürmek istiyorum.


    Lütfen ona para vereceğine git ybr 125 al gibi mesajlar yazmayın zevk meselesi şimdilik projem bu ileride değişirse önerilerinizi alırım . :)

    Merhabalar...
    Öncelikle bu motorla ilgili ölçüm hataları vardır. Motorunuzun 1litre ile 7 km yol yapabilmesi için ya km saatinizin bozuk olması, yada mars ölçü sistemine göre değerlendirme yapmanız gerekir. Bu motorun hacmi gereğince bu kadar benzini yakarak dişarı atması imkansız...Fabrika verisi 80km hızda 3.7 litre olan motor hiçbir şartta hiçbir ayarsızlıkla 11-12 litre tüketimi yapamaz...Bu kadar benzini yakarak atamaz...

    Diğer taraftan yeni motor değişiminde proje çizilmesi gerekiyor. Benim şu anda elimde 1992 model jawa 350TS var...Onun için araştırma yaptığımda motorun projesinin çizilmesi gerekitğini söylediler.

    Ancak en büyük sorun arka teker olacaktır. Alacağınızın motorun aktarması sol tarafta olacaktır. Jawalarda aktarma zinciri sağ taraftadır. Bu nedenle arka tekeri de komple değiştirmelisiniz. Bence gereksiz...

    Mevcut motorun elden geçirilmesi hem daha ekonomik hem daha güçlü hemde daha nostaljik bir sonuç almanızı sağlayacaktır.




  • Değerli Forum Üyeleri,
    Konuşmalardan anladığım kadarı ile Jawa konusunda bilgi sahibi arkadaşlarımız var. Çok sevindim zira ben de bir tane almayı düşünüyorum ve Konya'da oturuyorum. Öncelikli olarak sadece klasik tadından dolayı almak istediğimi belirtmek istiyorum. Tabiki işe gidip gelirken kullanmak da istiyorum.
    Öğrenmek istediklerim;
    Bu sitede ve diğer sitelerde bahsedilen aşırı benzin sarfiyatı ile ilgili fikirler ve bilgiler var. Kullanan varsa şehir içi kullanım değerlerini verebilirseniz sevinirim. Zira heves ile aldığım motora sarfiyat nedeni ile binemezsem üzülürüm.
    İkincisi alacağım motorda nelere dikkat etmem gerekiyor.
    Üçüncüsü ise Konya merkezde konu hakkında bilgi alabileceğim bilir kişi veya tamirci varsa ve benimle paylaşırsanız sevinirim.

    Saygılarımla.
  • Merhabalar. Öncelikle kararınız hayırlı olsun. Daha önce 2 defa sahibi olma fırsatı bulduğum jawa 350 TS için birkaç öneride bulunmak isterim.

    Jawa motoskletler 2 zamanlı, hacmine göre ortalama güce sahip, düşük devirli ve uzun ömürlü motorlardır. Genel kullanım özellikleri için imal edildiğinden amortisör, fren ve yol tutuş özellikleri de yine ortalamalardadır. Tüketimi zamanına göre makul, günümüzdeki motorlara göre yüksektir. Motor sağlığı yerinde ve makul kullanıldığında şehir içinde 4-5 litre civarında yakıt tüketirler. Motor ayarları ve karbüratör sorunları olan motorlarda bu tüketim değerleri 10 litreye kadar ulaşır. 2 zamanlı olduğu için benzine yağ karıştırmak suretiyle motorlarında yağlama yapıldığı için benzin sarfiyatınıza birde yağ eklemek zorundasınız :)

    250 cc kullanmadım. ancak 250cc için arızalanan parçaları temin etmek biraz daha zor olduğu söyleniyor. Özellikle sıfır parçalar için. Çıkma olarak bol miktarda bulabilirsiniz ama yine de 350 tercih etmeniz daha doğru olabilir.

    350 olanları oldukça tatminkar performansa sahiptir. Motor ayarlarınız yerinde ise düşük hızlarda vites düşmeden rahatça hızlanabilirsiniz. Çift silindirli oluşu sesi ve duruşu ile daha heybetli görünüme sahiptir (tabi bu göreceli bir ) Kullanımı ve oturuş pozisyonu oldukça rahattır. Titreişimi makul seviyededir. Vitesleri 3000 civarında değiştirir ve sabit hızlarda 2500 civarında ilerlerseniz motor sesi rahatsız edici değildir. Heleki hızlanmak istediğinizde, piyasadaki birçok motor ve aracın mavi bir duman bulutu içinde kaldığını aynanızdan seyretmek oldukça keyif vericidir diyebilirim :)

    ancak bazı sıkıntıları yok değil. Özellikle 4 vites oluşu, vites oranlarının uzun oluşu nedeniyle düşük hızlarda sürekli 1 ve 2. vitesleri kullanmanızı gerektirmektedir. vites kolu aynı zamanda debriyaj görevide görür. Bu özellik çok işe yarar ve vites geçişlerinde rahatlık sağlar. Vites kolunu 1. vitese geçirip ayağınızı yavaşça debriyajdan kaldırır gibi vites kolundan kaldırarak motorunuzu sürebilirsiniz. Ancak bu sistem sık arıza yapar. Vites kolu ayarının iyi olması gerekir. vites kolu ayarınız iyi değilse viteslerde kaçırma yada geçmeme sorunu ile karşılaşırsınız. Vites kolu ve debriyajı soldadır. ancak vites değiştirme mekanizması sağdadır. Siztem bir dizi mekanik sistemle kumanda edilir ve acemice müdahalelerde ciddi sorunlar çıkartır.

    250 ve 350 ler için diğer bir sorun debriyaj balatası ve tası. Piyasada bulmak neredeyse imkansız. ikinci el bulmanız gerekiyor. Ben konya ankara ve adana'da bulamadım mesela. bulunan yan sanayi parçalarda oldukça kalitesiz. Buda debriyajın kısa sürede ya kaçırmasına yada viteslere geçmemesine neden oluyor. Vitesleri biraz gariptir. 1 ve 2 ile 3 ve 4 arasında bir N yani vitesi boşa alma seçeneğiniz vardır. Örneğin 4. vitesle giderken yokuş aşağı inişlerde motoru 3'e geçmeden boşa alarak ilerleyebiliyorsunuz. Bu durum ilk başlarda hızlanmalarda size sorun yaratabilir. Mesela hızlanırken 3.vitesten 4. vitese geçerken birden vites boşa geçebiliyor. Buna dikkat etmelisiniz. Vites dişlileri sıfır olarak bulunabiliyor. ama oldukça kalitesiz. vites ayrıma ayları çabuk aşınıyor. bu parçada sıfır olarak bulmak zor. Dediğim gibi. İkinci eli bulunabiliyor. ama sıfırı...zor.




  • Gelelim motor kısmına...Motor rektefiyesi biraz sıkıntılı. 350 için söylüyorum, 58mm orjinal piston ölçüsüdür. Siz 58.5-59-59.5 ve 60mm ölçülerinde piston bulabiliyorsunuz. Ama çin malı pistonlar oldukça kalitesiz. Çabuk klapej çekebiliyor. ayrıca silindir rektefiyesi iyi bir ustaya yaptırılmaz ise maalesef ciddi güç kayıpları ve sıkıntılar yaşanabiliyor. Orjinal silindirleri çok pahalı. 400 YTL civarında. ama pistonları ucuz.

    Elektrik sistemi sorunlu. motor şarj sistemi parçaları bulunmuyor. Motor ateşleme sistemi akü üzerinden çalışıyor. Yani akü bitti mi motorunuz çok zor çalışıyor. Şarjızını sık sık kontrol etmeniz gerekiyor. Yeni nesil elektronik ateşlemeye geçilebiliyor. Verim alan çok kimse tanıdım. Ama ben klasik ateşleme sistemini tercih etmiştim. elektrik tesisatı mutlaka iyi bir ustanın gözden geçirmesi getrekiyor.

    Frenlere kesinlikle çakma balata kullanın. Piyasada bulduğunuz sıfır balatalar teker göbeğine tam uyumlu olmadığından freni tam tutmuyor.

    Motor yağ oranını iyi belirlemeniz gerekiyor. Az koyarsanız ısınıp şişebiliyor. Çok koyarsanız kısa sürede buji yağlayıp yolda kalabiliyorsunuz. dumanı da cabası...

    Karbüratörleri bir çoğunun artık miyadını doldurdu. Piayasada bulunan çin malları da oldukça verimsiz. Ben 4-5 tane denedim verim alamadım. Çareyi ikinci el temiz bir karbüratör ile bulmuştum.

    Yakıt memeleri, 100*90 dır. Genelde az yaksın diye 72*72 kullanıyorlar. Ama tavsiye etmiyorum. Çünkü bu motorlar yakıtla hem yağlanır, hem gider hemde soğur. Bu nedenle motoru tabiri caiz ise doyurmanız gerekiyor. 100*100 meme şehir içinde 5-6 litre, şehir dışında 80km hızı aşmadan 4 litre civarında tüketim sağlayabiliyor.




  • Piasada temiz bir tane bulursanız oldukça keyifli güçlü bir motora sahip olursunuz. Ama ucuz olanları alıp başınıza bela almayın derim. birçoğunun sigorta, muayene veya vergi borcu olabiliyor. Motoru hayati parçalarından birisi olan krang keçesi artık üretilmiyor. arızalandığında motorun yakıt karışımı dengesizleşiyor. Tamiri içinse motorun tamamen ikiye ayrılması gerekiyor.

    aklıma gelen bunlar...biraz uzattım belki ama....Ben kullanırken büyük keyif almıştım. Hatta satmamak için çok ciddi de masraf ettim. Ancak Adana2daki jawa ustam kendi motoruna bile parça bulamayıp satışa çıkardığında...bende jawadan vazgeçtim. sık sık temiz bir tane alıp kullanmayı istiyorum. Ancak yaşadığım sıkıntıları göz önüne alınca...vazgeçiyorum
  • Değerli Tolgakmg.
    Çok keyifli ve bilgilendirici bir yazı yazmışsınız. Zamanınızı ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Çocukken büyük akrabalarımda vardı hep hayalimdir bu motora sahip olmak. Ama anlattıklarınızdan sonra iyi bir usta bulup onunla alım yapmak benim için daha iyi olacak sanırım.
    Verdiğiniz bilgiler oldukça tatmin edici, tekrar çok teşekkür ediyorum.
    Saygılarımla.
    Bu arada sanırım Adana'da ikamet ediyorsunuz.
    İncirlik'te eski BMW şaftlı tek silindirli motorları elden geçirip satan bir motor tamircisi oladuğunu söylemişlerdi. Hiç bilginiz var mı konu hakkında?
  • Rica ederim....:). Ben 2.5 yıl kullandım ve 91 ve 92 model iki adet jawa 350 sahibi olma forsatı buldum. İkiside orjinal görünüm ve aksesuarlara sahipti. Adana-İstanbul-Yalova-Adana, Adana-Malatya-Ankara-Adana gezilerine gittim. yolda birkaç ufak arıza dışında sorun yaşamadım. en zorlu yollarda bile şişme yada güç sıkıntısı yaşamadım. Hatta son kullandığım 91 modelin pistonu 60mm e rektefiye edilmişti...yakıt memeleri de 100x100 olarak kullanıyordum. İnanın şehir içinde gaz vermeye korkardım. Sürat olarak çok fazla hızı sevmiyorum. Ben en çok 130 km hıza ulaştım. Zaten bu hızlarda dahi aşırı yaylanması neticesinde yol tutuşu hayli zayıftı. amortisörlerini kestirip kullananlar var ama ben karşı olduğum için orjinal kullanıyorudum. buda özellikle önden fazlaca yaylanmasına neden oluyordu. Ama 90km hızla giderken devir saatinin 3500 de seyretmesi ve gaz verdiğinde tereddütsüz hızlanması, hiç gaz kesmeden çeyrek gazla 100km hızla ilerlemesi oldukça keyifliydi. ancak dediğim gibi...ya siz anlayacaksınız...yada çok iyi anlayan bir usta bulacaksınız. Konyada bu konuda sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum. Mesela ben debriyaj konusunda iki motorumda da çok ciddi sıkıntılar yaşadım.

    Evet Adana'da ikamet ediyorum. Bahsettiğiniz ustayı biliyorum. Adana'da Adliye karşısında bir yeri var. İyi bir usta...Parça veya sorun konusunda sıkıntı yaşatmıyor. Genelde emniyet çıkması motorları tamir edip satar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.