Şimdi Ara

JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :)) (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.478
Cevap
6
Favori
116.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı şeyden bahsetmiyoruz, biotech..Kısa mesafelerde, motor ısınmadan kontak açıp kapayınca tüketim artıyor..Örneğin iş yerin evinden 2 km uzakta, her sabah bu yolu aracınla gidip, akşam dönersen yakıt tüketimin bayağı yükseliyor....Senin bahsettiğin start-stop teknolojisi, motor rölantideyken harcadığı yakıttan tasarruf ediyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 2 Şubat 2008; 14:13:34 >
  • 02 Şubat 2008
    Birinci nesildeki CVT sorunu
    Londra'dan bir Jazz sahibinin bir İngiliz otomobil dergisine yolladığı mektup ve karşılığında aldığı cevap:



    SORU: Otomatik Jazz'ımı sadece 13.000 mil (20.800 km) kullanmıştım ki CVT şanzımanının değişmesi gerektiği ortaya çıktı. Fiyatının 6000 paund olduğunu öğrenmemle durum daha da kötü bir hal aldı (Jazz'ın oradaki ikinci el değeri zaten 6000-7000 paund olmalı - BP). Bu problemi yaşayan başka Jazz sahiplerini de duymuştum. Honda'ya bunun bir imalat hatasından kaynaklanmış olması gerektiğini ve masrafı karşılamalarını istediğimi yazdım. Karşılığında CVT şanzımandaki sorunun farkında olduklarını, fakat otomobilim garantiden çıktığı için yapabilecekleri bir şey olmadığı cevabını aldım. Honda'nın fikrini değiştirmesi için ne yapabilirim?


    CEVAP: Jazz'ınızın yaşını belirtmemişsiniz. Kısa mesafelerde ve hep soğukken kullanılan araçlar uzun yol yapanlara göre çok daha ağır hasar görür çünkü uzun süreli kullanılan araçlara göre çok daha ağır koşullarda çalışır. Direksiyon, fren ve şanzıman da süratle zarar görür. Honda, bu tip kullanımda CVT şanzıman yağının iki yılda bir değiştirilmesini tavsiye ediyor. Ama buna rağmen çok az ya da kısa mesafelerde kullanmanız durumunda CVT şanzımanın bantları (kayışları) kendi kendine tahrip olabiliyor. CVT'lerin diğer bir sorunu da elektromanyetik debriyaj arızası, ama bu diğerine göre çok daha ender görülmekte.


    YORUM: Altın değerinde bir soru ve cevabı, iki şeyi kesin olarak öğrenmemizi sağlıyor:
    1- Jazz'ın dünyanın resmen en az sorunlu otomobili olması, sorunsuz bir otomobil olduğu anlamına gelmiyor. Bundan bir sene kadar önce yabancı bir otomobil dergisinin 100.000 km testindeki Jazz da CVT sorunu göstermişti. Belli ki bu gelecekte Jazz alacaklar açısından büyük bir şanstı, çünkü Honda'nın yeni kasayla ilgili açıkladığı değişikliklerin başında "CVT sorunlarının artık giderildiği" bilgisi vardı. Neredeyse arabanın değeri kadar masraf çıkarabilecek bir parça, garanti süresinin bitişinden sonra korkulu rüyalar görmemize neden olabilir. Otomatik vitese hala ısınamamın da iki üç sebebinden biri bu tür sorunların varlığı. Nadir görülüyor olabilir ama sonuçta Honda'nın "Evet, farkındayız" dediği bir sorun. Düz vitesli otomobilim 3 yaşını dolduralı iki ay kadar oluyor. İyi ki CVT almamışım, şu anda "Ya çıkarsa?" diye soğuk terler döküyor olurdum. CVT'nin performans, verimlilik ve konfor açısından diğer otomatiklere göre tartışılmaz üstünlükleri olduğu doğru ama bozulursa tamir ettirebilmek için arabayı satmanız mı gerekecek? Kalsın, ben düze devam ediyorum. Hele Jazz'ın düzünün 2006'da ABD'de satılan bütün düz vitesliler arasında en iyi şanzımanlı otomobil seçildiğini ve CVT'nin kendi alanında herhangi bir ödül almadığını da biliyorken...

    İkinci nesil Jazz almayı düşünenler: Yeni kasada CVT sorunlarının gerçekten giderilmiş olduğu kesin olarak ortaya çıksın, ondan sonra CVT Jazz alın. Ya da benim gibi başarısını çoktan kanıtlamış düz versiyonu alın ve bu otomobilin 83 beygirle bile son derece tatmin edici bulduğum performansının tadının 100 beygirle neye benzeyeceğini görün :) En sıkışık trafikte bile 6,5 - 7,5 litre düzeyinde kalan tüketim de "bonus"u.


    2- Düşük kilometreli arabalar ikinci elde daha değerli olabilir ama yaşına göre kilometresi az olan arabalardan korkmamız gerekiyor. Yılda ortalama 15-20 bin km kullanılan ve zamanında bakıma sokulan bir otomobilin çok daha sağlıklı olduğunu çeşitli kereler okumuştum. Sanırım arabalarını az kullanmak zorunda kalanlar periyodik bakımlara daha fazla özen göstermeli. Benim gibi günde en az 50 ve yılda da 18-20.000 km yapan birisi arabasını 6 ayda bir bakıma sokuyor ve aslında bu tür arabalar çok "zinde" kalıyor. Bazı tanıdıklarım iki yılda 10.000 km bile yapmıyorlar; yani benimkinden çok daha eskimiş ve aşınmış parçalarla benden 3-4 kat uzun süre idare ediyorlar. Acaba az kullananlara 10.000 km'yi beklemeyip 6-7 ay sonunda bakıma sokmalarını tavsiye etsem doğru bir öneride bulunmuş olabilir miyim? Ben olsam kesinlikle öyle yapardım. Aksi halde doğabilecek masraflar, üşenilen bakımın masraflarını kat kat geçebilir. Az kullanıma bağlı bir CVT şanzıman sorunu İngiltere'deki şanssız Jazz sahibine 18.000 YTL civarında masraf çıkarmış. Bizde ne olurdu acaba, bir tahmini olan var mı?


    Barış Purut'tan alıntıdır...




  • güncel!
  • Oooo kurumuş burası :-)

    Km'yi 17000'e yasladığım şu günlerde silgeç suyuna würth dalgası eklerken; acaba depoya da eklesem mi diye düşünüp, uzman bir arkadaşıma sorayım dedim.O da 20000 olsun ondan sonra dedi.Peki siz ne dersiniz ?
  • Arkadaşlar,

    Çarşamba sabahı kardan dolayı 4 gündür kullanmadığım Jazz'ımı çalıştırmak için kontağı çevirdim. Ama marş basmadı :(

    Bu neden olabilir? (Akü 2 aylık ve orjinal, yetkili servisten alınma)

    1- soğuktan (içi donmuş mudur?)
    2- alarmın ledinden (küçücük camdaki mavi alarm ledi 3 günde aküyü bitirir mi)
    3-4 gündür kullanılmadığından (bundan dolayı bitmemesi lazım)
    4- Sizce başka neden olabilir?

    Sonrasında Bauhaus'dan aşağıdakine benzer bir cihaz almıştım. Birebir aynı olmasa da çok benziyor. Bagajda duruyordu. Artı ucunu akünün artısına, eksisini de şasiye (kaput çubuğunun takıldığı yer) bağladım. (Arabanın kitapçığında böyle yazıyor) 1 dakika bekledim Onun sayesinde tek seferde marş bastı. Şiddetle tavsiye ederim. Hem takviye, hem de lastik şişirici. Mutlaka bagajınızda bulunsun. Bir kere lazım olsa parasını amorti ediyor (çekici ya da usta parası).

    http://urun.gittigidiyor.com/ARABANIZDA-OLMASSA-OLMAZ-AKU-TAKVIYE-KOMPRESOR_W0QQidZZ7772504#aciklama




  • sofokles2000

    Senın akunun gucu azalmıs, çalışmama sebebi ondan. Eger gece sıcaklığın -25 dereceler de oldugu bir yerde yaşamıyorsan hemen git ve servise yaşadıgın sorunu anlat. Ya akünde bir sorun var yada bir arabanın elektirik aksamıyla ilgili bir sorun var. Ben 18 sene Erzurumda yaşadım geceleri -32 dereceyi bile görse arabalarım maksium 2. denememde çalışıyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakNSX

    sofokles2000

    Senın akunun gucu azalmıs, çalışmama sebebi ondan. Eger gece sıcaklığın -25 dereceler de oldugu bir yerde yaşamıyorsan hemen git ve servise yaşadıgın sorunu anlat. Ya akünde bir sorun var yada bir arabanın elektirik aksamıyla ilgili bir sorun var. Ben 18 sene Erzurumda yaşadım geceleri -32 dereceyi bile görse arabalarım maksium 2. denememde çalışıyordu





    İStanbul'dayım. o günden sonra bir daha yapmadı ben de önemsemedim açıkçası... soğuktan dedim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: burakNSX

    sofokles2000

    Senın akunun gucu azalmıs, çalışmama sebebi ondan. Eger gece sıcaklığın -25 dereceler de oldugu bir yerde yaşamıyorsan hemen git ve servise yaşadıgın sorunu anlat. Ya akünde bir sorun var yada bir arabanın elektirik aksamıyla ilgili bir sorun var. Ben 18 sene Erzurumda yaşadım geceleri -32 dereceyi bile görse arabalarım maksium 2. denememde çalışıyordu





    İStanbul'dayım. o günden sonra bir daha yapmadı ben de önemsemedim açıkçası... soğuktan dedim.




    Bende istanbuldayım. Arabanın aküsünü etkileyecek bir soguk olmadı. Bence bir sorun var. Benim civic karın başlangıcından itibaren evin önünde duruyor, ayrıca aküde orjinal değil ve eski. Ama yinede ilk marşta çalıştı. Artık sen bilirsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakNSX


    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: burakNSX

    sofokles2000

    Senın akunun gucu azalmıs, çalışmama sebebi ondan. Eger gece sıcaklığın -25 dereceler de oldugu bir yerde yaşamıyorsan hemen git ve servise yaşadıgın sorunu anlat. Ya akünde bir sorun var yada bir arabanın elektirik aksamıyla ilgili bir sorun var. Ben 18 sene Erzurumda yaşadım geceleri -32 dereceyi bile görse arabalarım maksium 2. denememde çalışıyordu





    İStanbul'dayım. o günden sonra bir daha yapmadı ben de önemsemedim açıkçası... soğuktan dedim.




    Bende istanbuldayım. Arabanın aküsünü etkileyecek bir soguk olmadı. Bence bir sorun var. Benim civic karın başlangıcından itibaren evin önünde duruyor, ayrıca aküde orjinal değil ve eski. Ama yinede ilk marşta çalıştı. Artık sen bilirsin.


    inşallah bi daha yapmaz... Akünün 2 yıl garantisi var. Bir daha yaparsa soluğu serviste alacağım artık.




  • 8.4-8.5 olan trip, Havaların ısınmasıyla birlikte 1 lt düştü.7.4-7.5 larda geziyor.
  • Güncel kasa sanki daha güzel...






     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 20 Mart 2008; 2:48:47 >




  • Bu da en güvenilir araştırma kuruluşlarından biri olan ADAC ve arıza - sorunsuzluk raporu:::

    mini MPV sınıfı , b sınıf içinde verilmiş...

    jazz genel değerlendirmede B sınıf klasmanında 7., kendi sınıfı olan mini mpv sınıfında ise 2. sırada...



    ADAC arıza istatistiği 2006,

     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))

    Yüzdeler araçların 2006 yılı içindeki arıza oranlarını gösteriyor, Baştaki yıllar araçların model yıllarını gösteriyor





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 20 Mart 2008; 2:53:46 >




  • Yeni kasa hem önden hem de arkadan görünüş olarak benim de içime sinmedi..Sadece yan duruşu ( özellikle tavanın yandan görünüşü) güzel..Honda özellikle iç-dış dizayn konusunda çok yenilikçi ve başarılı modeller çıkarmışken yeni kasa jazz bu konuda çok albenili gözükmüyor malesef..Fakat o kadar önemli artıları var ki sınıfın en iddialı araçlarından birisi olacak..Mevcut kasadaki hemen tüm olumsuz özellikler yeni kasada büyük ölçüde giderilmiş durumda...Eski kasanın yüksek satış rakamları elde etmesi, yeni kasanın radikal bir kopuş yaşamamasına neden olmuş olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 21 Mart 2008; 0:00:27 >
  • Araç Kasım-Aralık 2008'de Türkiye'de satışa çıkıyor arkadaşlar. Donanım farkı olabilecek ama görünüm resimdeki gibi. Bende bunu birde Ford Fiesta yeni kasayı bekliyorum. İkiside gelsin, değerlendirip birini almak istiyorum kısmet olursa.
  • Tarih kesin mi? Nerden öğrendiniz??
  •  JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


    Baştan beri yeni kasaya bir türlü ısınamadım.Yeni kasa deyince insanın aklına Yeni Meriva geliyor.Yoksa Yeni Jazz bana hala eski Jazz'ı hatırlatmaktan öteye gidemiyor.Oysa Meriva uçmuş eski kasayla uzaktan yakından ilgisi yok.Ve bence çokta iyi olmuş...




  • İyidir o iyidir! Yeni yenidir nede olsa; hele bi gelsin sever gideriz...
  • Bu arada havalar biraz daha ısındı trip şehiriçi 6.9...
  • Bu aralar özellikle ekonomik kullanıyorum, havaların da ısınmasıyla 6.2-6.4 arası seyretmeye başladı..Bu arada koolandgang, Meriva konusunda haklısın, çok şık bir görünümü var..Ama içerik de en az görünüm kadar önemli..Örneğin Yeni Fiesta da hoş bir dizayna sahip fakat motor yelpazesinde pek bir yenilik göremedim..Umarım Meriva dizeliyle benzinlisiyle performanslı ve ekonomik seçenekler sunabilir?? Ayrıca birr otomatik kullanıcısı olarak easytronik şanzıman hiç mi hiç düşünmüyorum..Çift kavramalı olmadıktan sonra yarı-otomatik bir araca dünyanın parasını dökmek bana pek akıllıca gelmiyor doğrusu..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70

    Bu aralar özellikle ekonomik kullanıyorum, havaların da ısınmasıyla 6.2-6.4 arası seyretmeye başladı..Bu arada koolandgang, Meriva konusunda haklısın, çok şık bir görünümü var..Ama içerik de en az görünüm kadar önemli..Örneğin Yeni Fiesta da hoş bir dizayna sahip fakat motor yelpazesinde pek bir yenilik göremedim..Umarım Meriva dizeliyle benzinlisiyle performanslı ve ekonomik seçenekler sunabilir?? Ayrıca birr otomatik kullanıcısı olarak easytronik şanzıman hiç mi hiç düşünmüyorum..Çift kavramalı olmadıktan sonra yarı-otomatik bir araca dünyanın parasını dökmek bana pek akıllıca gelmiyor doğrusu..


    Jazz'dan sonra alacağım arabada benim de en çok dikkat edeceğim şey otomatik vites teknolojisi olacak.

    Ben de easytronik düşünmem açıkçası.. Ya CVT ya da DSG olmalı.. Ya da son tercih olarak tam otomatik. Örneğin yeni kasa jazz ABD'de CVT yerine tam otomatik olarak satılmaya başlanmış:

    http://hondajazz.blogspot.com/2008/03/baz-zellikler.html




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.