Şimdi Ara

Jetta TDI verilip Giulietta JTD alınırmı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
7.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82



    Beğendiyseniz neden almayasınız tabi ki alınır.
    0km mis gibi araç sonuçta.
  • Performansı, yakıt tüketimi ikinci eli falan nedir ne değildir bilmem ama taş gibi bi araba olduğunu söyleyebilirim. Adının hakkını veriyo yani. Çok çekici gerçekten. Yolda görsem dönüp dönüp bakarım. hele bi de quadrifoglio verde ise o yoncalar beni benden alıyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    tamam mükemmel senin vw motorun süper.
    vw dediğin firma, fiat'ın bulduğu common rail sayesinde 2008 den sonra sessiz dizel üretebilmeye başladı.
    kaldı ki 1.6 multijet çok daha üstün bir ünite. neyi kanıtlamaya çalışıyorsun? ne güzel yoktunuz ortalıkta yine başladınız ibadete.

    burda bir hata var,



    tamamı ile teorik olarak pompa meme teknolojisi, yakıt enerjisini daha verimli kullanan bir teknolojidir. enjektörün pompa görevi görmesi ve her silindir için ayrı yakıt yolu ve özel püskürtme değerleri toplam basıncın daha yüksek olmasını sağlıyor bu da=daha yüksek verim demek. her bir çevrimde daha yüksek jul enerji değerleri elde edilebiliyor. sesli çalışması çok problem değil, bunun önüne zamanla geçilebilirdi üzerinde ciddi anlamda çalışılsaydı ama partikül filtresi probleminin önüne geçmek imkansız gibi birşey. pompa-meme teknolojisini bitiren olay budur, kükürt ve sülfür atıklarının aşağıya çekilememesi. üstüne common-rail'in düşük üretim maliyeti eklenince sonuç kaçınılmaz oldu.



    Common rail yakıt enerjsini daha etkili kullanan bir sistemdir dostum.
    CR sistemde tek yakıt hattında basınçlı olarak yakıt tutulmaktadır bildiğiniz üzere. CR sistemde çok daha özel püskürtme sistemleri uygulanıyor zaten bkz: multijet. CR sistemde enjektör tamamiyle ecu kontrolünde olduğundan enjektör istediği zaman istediği miktarda püskürtme yapabilir (piston alt noktadayken bile). Pompa meme sisteminde her çevrimde 1 ateşleme yapılması dezavantajı kullanılmaması için yeterli sebeb.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Schneeflocke

    bu aziz kancar arkadaş neden hala kabullenemiyor bizim 1.9 tdi caddymiz vardı 2007 yılında sabah çalıştırırdık tüm mahalle kalkardı sağolsun alarm gibiydi

    Neden tamamı ile konuyu okumadan yorum yapıyorsunuz ben 1.6 TDİ CR motorlardan bahsediyorum 1.9 TDİ den degil

    1. sayfada sana hitaben mesaj yazdım 1.6tdi cr ile 1.6 multijet motor sesi değerleri, sen hala üfürüyorsun amacın nedir?
    al bir daha yazayim
    vw caddy 1.6 tdi crhttp://www.car-emissions.com/cars/view/44422 74db
    fiat doblo 1.6 multijethttp://www.car-emissions.com/cars/view/4543771.5db
    dağlar kadar ses farkı var de sonra mesajları bile okumadan hala amaçsızca diret.
    birde galericisin sanırım bu daha vahim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Pulse_ -- 15 Ağustos 2012; 18:35:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Schneeflocke

    bu aziz kancar arkadaş neden hala kabullenemiyor bizim 1.9 tdi caddymiz vardı 2007 yılında sabah çalıştırırdık tüm mahalle kalkardı sağolsun alarm gibiydi

    Neden tamamı ile konuyu okumadan yorum yapıyorsunuz ben 1.6 TDİ CR motorlardan bahsediyorum 1.9 TDİ den degil

    1. sayfada sana hitaben mesaj yazdım 1.6tdi cr ile 1.6 multijet motor sesi değerleri, sen hala üfürüyorsun amacın nedir?
    al bir daha yazayim
    vw caddy 1.6 tdi crhttp://www.car-emissions.com/cars/view/44422 74db
    fiat doblo 1.6 multijethttp://www.car-emissions.com/cars/view/4543771.5db
    dağlar kadar ses farkı var de sonra mesajları bile okumadan hala amaçsızca diret.
    birde galericisin sanırım bu daha vahim.


    ama caddy'nin kaputu açık, doblo'nun kaputu kapalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    tamam mükemmel senin vw motorun süper.
    vw dediğin firma, fiat'ın bulduğu common rail sayesinde 2008 den sonra sessiz dizel üretebilmeye başladı.
    kaldı ki 1.6 multijet çok daha üstün bir ünite. neyi kanıtlamaya çalışıyorsun? ne güzel yoktunuz ortalıkta yine başladınız ibadete.

    burda bir hata var,



    tamamı ile teorik olarak pompa meme teknolojisi, yakıt enerjisini daha verimli kullanan bir teknolojidir. enjektörün pompa görevi görmesi ve her silindir için ayrı yakıt yolu ve özel püskürtme değerleri toplam basıncın daha yüksek olmasını sağlıyor bu da=daha yüksek verim demek. her bir çevrimde daha yüksek jul enerji değerleri elde edilebiliyor. sesli çalışması çok problem değil, bunun önüne zamanla geçilebilirdi üzerinde ciddi anlamda çalışılsaydı ama partikül filtresi probleminin önüne geçmek imkansız gibi birşey. pompa-meme teknolojisini bitiren olay budur, kükürt ve sülfür atıklarının aşağıya çekilememesi. üstüne common-rail'in düşük üretim maliyeti eklenince sonuç kaçınılmaz oldu.



    Common rail yakıt enerjsini daha etkili kullanan bir sistemdir dostum.
    CR sistemde tek yakıt hattında basınçlı olarak yakıt tutulmaktadır bildiğiniz üzere. CR sistemde çok daha özel püskürtme sistemleri uygulanıyor zaten bkz: multijet. CR sistemde enjektör tamamiyle ecu kontrolünde olduğundan enjektör istediği zaman istediği miktarda püskürtme yapabilir (piston alt noktadayken bile). Pompa meme sisteminde her çevrimde 1 ateşleme yapılması dezavantajı kullanılmaması için yeterli sebeb.

    her cevrimde coklu puskurtme yapilma sebebi emisyonun kaygilari ve common railde yakit hattini yakitin yaglama mecburiyeti yuzunden. onemli oaln yakitin ne kadar etkili atomize edildigidir ki bu da enjeksiyon basinci ile ilgili. zaten cummins, detroit diesel, Cat vb agir is makinalarinda yakit verimliligi yuzunden PD kullanilir.

    googleda cok fazla kaynak bulabilirsiniz bu konuda. bu arada common-rail sistemlere asiri kasildigi icin 3. nesil piezo'larda pompa meme basincina yetistiler hemen hemen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    her cevrimde coklu puskurtme yapilma sebebi emisyonun kaygilari ve common railde yakit hattini yakitin yaglama mecburiyeti yuzunden. onemli oaln yakitin ne kadar etkili atomize edildigidir ki bu da enjeksiyon basinci ile ilgili. zaten cummins, detroit diesel, Cat vb agir is makinalarinda yakit verimliligi yuzunden PD kullanilir.

    googleda cok fazla kaynak bulabilirsiniz bu konuda. bu arada common-rail sistemlere asiri kasildigi icin 3. nesil piezo'larda pompa meme basincina yetistiler hemen hemen.

    her çevrimde çoklu püskürtme sadece emisyon için değildir.
    dikkat ettiyseniz pd sistemlerde 2000 bar civarında püskürtme yapılmaktadır haliyle daha iyi püskürtme yapılmaktadır ancak CR sistemde 1600 bar civarında püskürtme yapıldığı halde PD sistemler kadar yakıt tüketmekte. Demek ki çevrim başına fazla püskürtme emisyon dışında yakıt verimliliğini de getirmektedir. zaten bir motorun emisyon değeri ne kadar azsa o kadar az yakıt tüketir. daha az püskürtme basıncı ile daha az emisyon değeri sağlanıyorsa bu CR sistemin avantajını gösterir. CR sistemlerin basınçları arttıkça PD sistemlerden çok çok daha az yakıt tüketmeye başlayacak. Ağır iş motorlarının PD sistemi tercih etmesinin nedeni, CR sisteme göre daha az hassas olması, püskürtme basıncının çok olmasıdır. Bir jenaratör motorunun enjeksiyon sistemi çok az sorun çıkartmalı ki arada bir yapması gereken işi yapabilsin.

    Eğer ileride CR sistem basıncı artınca büyük ihtimal ağır iş motorlarının da CR sisteme geçtiğini göreceğiz.

    bu arada cummins'in CR sistemli motorları mevcut hatırladığım kadarı ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 16 Ağustos 2012; 11:58:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    her cevrimde coklu puskurtme yapilma sebebi emisyonun kaygilari ve common railde yakit hattini yakitin yaglama mecburiyeti yuzunden. onemli oaln yakitin ne kadar etkili atomize edildigidir ki bu da enjeksiyon basinci ile ilgili. zaten cummins, detroit diesel, Cat vb agir is makinalarinda yakit verimliligi yuzunden PD kullanilir.

    googleda cok fazla kaynak bulabilirsiniz bu konuda. bu arada common-rail sistemlere asiri kasildigi icin 3. nesil piezo'larda pompa meme basincina yetistiler hemen hemen.

    her çevrimde çoklu püskürtme sadece emisyon için değildir.
    dikkat ettiyseniz pd sistemlerde 2000 bar civarında püskürtme yapılmaktadır haliyle daha iyi püskürtme yapılmaktadır ancak CR sistemde 1600 bar civarında püskürtme yapıldığı halde PD sistemler kadar yakıt tüketmekte. Demek ki çevrim başına fazla püskürtme emisyon dışında yakıt verimliliğini de getirmektedir. zaten bir motorun emisyon değeri ne kadar azsa o kadar az yakıt tüketir. daha az püskürtme basıncı ile daha az emisyon değeri sağlanıyorsa bu CR sistemin avantajını gösterir. CR sistemlerin basınçları arttıkça PD sistemlerden çok çok daha az yakıt tüketmeye başlayacak. Ağır iş motorlarının PD sistemi tercih etmesinin nedeni, CR sisteme göre daha az hassas olması, püskürtme basıncının çok olmasıdır. Bir jenaratör motorunun enjeksiyon sistemi çok az sorun çıkartmalı ki arada bir yapması gereken işi yapabilsin.

    Eğer ileride CR sistem basıncı artınca büyük ihtimal ağır iş motorlarının da CR sisteme geçtiğini göreceğiz.

    bu arada cummins'in CR sistemli motorları mevcut hatırladığım kadarı ile.

    CR'nin yakıt verimliliği sağlama sebebi hareketli mekanik pompalarla değil, tamamen Ecu'dan aldığı bilgilerle ateşleme ve ayarlama yapması. hareketli parça sayısı azlığı ve çoklu enjeksiyon tabiki yakıt verimliliğini arttırıyor zaten CR ikisi arasında "modern" olan sistem. ama birebir aynı komponentlere sahip iki motordan PD sistemi kullanılmış model ile muadil CR sistemi kullanılmış modelin çıktıları bir olmuyor. burda anahtar mevzu her silindir için ayrı bir pompa kullanılması ve bunun sağladığı enjeksiyon basıncı avantajı.

    common-rail'in böyle karmaşık bir durumu olmadığı için, daha progressive biçimde derecelendirmeli (ilk-orta-bitiş) püskürtmeleri yapılıyor ama direk silindir kafasından o silindire özel bir pompa olmadığı, yani ortak bir yakıt hattı kullanıldığı için enjeksiyon basıncı o seviyede olmuyor.

    birde yazının en başında demiştim ki, tamamen "teorik" olarak. CR sistem şuanda aşırı mühendisliğe maruz kalıyor zaten. PD bitti, sadece üretim var arıza ve değişim durumları için. doğal olarak son nesil CR sistemlerle, hala 04' yapımı bosch pompaları kullanan PD'yi karşılaştırmak doğru olmaz. ancak teorik bilgi verilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 16 Ağustos 2012; 12:48:30 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.