|
Bildirim
|
Kiralama olayı 2 sene önce geldi. 383z4 modeli de 5 sene önce çıktı. Dolayısıyla elinizdeki modemin kullanılmış olma ihtimali yok. Kiralama yaparken başka aboneden çıkma cihaz takma ihtimalleri var ama satarken sıfır veriyorlar diye biliyorum. Şu anda cihaz satışı olmadığından ellerindeki sıfır cihaz sayısının azaldığını, kiralama yapıldığında başka aboneden çıkma cihaz denk gelme ihtimalinin olduğunu söyleyebiliriz.
Dolayısıyla türksat'tan bile sıfır cihaz temin edememe durumunu göz önüne alırsak, piyasadan ikinci el almak daha mantıklı duruyor. (Kiralama ayda 6 tl, yılda 72 tl eder. Üstelik ileride kiraya zam gelmeyeceğinin garantisi de yok. 50-100 tl arasına ikinci el cihaz bulabilmek mümkün. Cihazların ömürlerinin de kısa olmadığını göz önüne alırsak, ikinci el cihaz almak kiralamadan daha mantıklı gibi geliyor bana.) 383zn 2015 yılında, infinity 401 2016 yılında, ubee 2017 yılında çıktı. Yani bugün alacağınız ikinci el 383zn en fazla 3 yıllık olur. Onun dışında almadan önce CM-MAC adresini kontrol etmeniz gerekiyor. Modemin online olabilmesi için CM-MAC adresinin kayıt edilmesi gerekli. Türksat başka abonenin üstüne kayıtlı, aboneden düşürülmemiş, borçlu abonelerin modemlerini kaydettirmiyor. Modemi almadan önce sahibinden CM-MAC numarasını isteyin. Türksat müşteri hizmetlerini arayıp şu CM-MAC numaralı modemi kaydettirmek istiyorum, bir sorun var mı deyin. Onlar size bir sorun yok ya da sorun varsa modem başkasının üzerine/borçlu diyeceklerdir. Modem sahibine gidip modemi üzerinden düşürtmesini/borcunu ödemesini isteyin. Ondan sonra tekrar arayıp sorgulattırın, sorun yoksa alın. Yurtdışı modem konusunda, docsis şebekesine her modem uymuyor. Türksat tarafından modemin sisteme tanıtılması, modeme konfigürasyon dosyasının gönderilmesi gerekiyor. Yurt dışından gelen modemleri müşteri hizmetleri aktifleştiremiyor. Türksat'ın bir mail adresi vardı, oraya mail atarak aktifleştirebilmelerini sağlıyorsun. Bu modemlerde de rastgele bir zamanda bağlantının kopup yeniden aktivasyon gerektiği, müşteri hizmetlerinin aktifleştiremediği, yine mail atarak aktifleştirmelerini sağlayanlar oldu. (Bu süreçte müşteri hizmetleri hiç bir şekilde yardımcı olamıyor, modeminizi sistem desteklemiyor, ekip gönderiyoruz diyorlar ama gelen ekip anlamıyor vs diyorlardı.) Mail adresi aklımda değil ama anladığım kadarıyla o mail adresine daha üst seviye yetkililer bakıyor. İleride o mail adresi de kapanırsa ya da normal müşteri hizmetlerine dönerse yurtdışından alınan modemler de çalışmaz hale gelebilir. Onun dışında yurt dışından modem düşünüyorsanız upstream frekansı aralığının en az 5-65 mhz aralığında olması gerekiyor. Türkiyede kullanılan upstream frekansı bu aralıkta. Yurtdışında satılan çoğu modem 5-45 mhz aralığında. Almadan önce modemin detaylarına bakıp 5-65 ya da 5-85 mhz olanlarından almak gerekiyor. |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnemyTerritory -- 18 Ekim 2018; 17:38:10 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnemyTerritory -- 18 Ekim 2018; 19:09:38 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eshnud -- 31 Ağustos 2019; 20:42:27 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|