Şimdi Ara

Kader Saçmalığı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
1
Favori
4.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Allah’ın isim-sıfatlarından olan ve Kur’an’da 39 yerde geçen Kadîr ile 7 yerde geçen Kadir sözcükleri de kaderle aynı kökten gelen kelimelerdir. İkisinin söz­lük anlamı da “her şeyi kudretiyle belirleyen, öl­çüye bağlayan” demektir.

    Yine Allah’ın isim-sıfatlarından biri olan ve Kur’an’da 3 yerde geçen Muktedir sözcüğü de kaderle aynın kökten olup “kudretiyle her şeyi bir ölçüye bağlı olarak çekip çeviren” de­mektir.

    Kur’an’daki kaderin anlamı budur. Ve bu anlamda bir kaderin değişmezliği, Allah’ın tabiata, varlığa koy­duğu yasaların değişmezliğidir ki, Kur’an bunu açıkça ve defalarca ifade etmiştir.

    Bu değişmezlerin insanın fiilleriyle, iradesi ve öz­gürlüğü ile bir ilgisi yoktur. Oradaki değişmezlik, ka­nunların Yaratıcı tarafından koyulmasıdır. İnsan fiil­lerinin Yaratıcı tarafından Önceden belirlenmesi değil­dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Poun kullanıcısına yanıt
    Niye böyle gereksiz bi atraksiyona gireyim ki!

    Ben yaratıcının varlığını bizatihi biliyorum. Bu konu benim açımdan tartışma dışı zaten.

    Ancak Kabul etmeliyim ki inanç değil ancak izlenmesi gereken metod ve yol yanlıştı. Bunu bayağı bi düzelttim denebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz, varlığın ve evrenin yönetimine, iş ve oluşa, ontolojik yapıya ilişkin kanunlar koya­mayız; bizim böyle bir yetkimiz yoktur. Ama biz, kendi fiillerimiz, yönetimimizle ilgili ka­nunlar koyarız ve koymalıyız.
    Biz bu ayrımı, bir satranç benzetmesiyle anlatı­yoruz: Satrancı, varlık ve oluşun seyri olarak alıyor ve diyoruz ki: Satrancın nasıl oynanacağına ilişkin kural­ları Allah koyar. Bizim orada kural koyma yetkimiz yoktur. Allah, satrancın galip veya mağlubunu önceden belirlemez, ilan etmez. Ama Allah, ezel ve ebedi kuşatan ilmiyle satrancın galip ve mağlubunu bilir.Beceriksiz oynayanın yenilgisinin sebebi O’nun bilmesi de­ğildir. Yenilen veya yenen O bildiği için öyle bir sonuçla karşılaşmıyor; onların oyun şeklinin o sonuca götürceğini Allah biliyor.

    Allah; varlık, iş ve oluşa ilişkin yasaları hem bilir, hem belirler; ama Allah, insanın fiillerine ilişkin sonuçları belirlemez, bilir. Bilmesi O’nun Tanrılığının bir gereği olduğu gibi, sonuçları belirlememesi de Tanrılığın bir gereğidir. Fiillerimizin sonuçlarını bilmekle kalmayıp aynı zamanda belirlerse bu bizi so­rumlu tutmamasını gerektirir. Hem belirler hem sorumlu tutarsa bu zulüm olur. Oysaki Allah zulümden arınmıştır…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şirke batanlar şöyle diyecekler: “Allah dileseydi, ne biz şirke sapardık ne de atalarımız. Hiçbir şeyi haram da yapmazdık.” Onlardan öncekiler de azabımızı tadıncaya kadar bu şekilde yalanlamışlardı. De ki: “Yanınızda, önümüze çıkaracağınız bir ilminiz var mı? Zandan başka bir şeye uymuyorsunuz. Sadece saçmalıyorsunuz siz.”
    En’am, 148

    Ortak koşanlar dediler ki: “Eğer Allah isteseydi ne biz ne de atalarımız Allah dışında bir şeye kulluk/ibadet etmez, O’na rağmen hiçbir şeyi haram kılmazdık.” Onlardan öncekiler de aynen böyle yaptılar. Resullere düşen, açık bir tebliğden başkası değildir.
    Nahl, 35

    Bu ayetlerden anlaşılıyor ki kendi irademizle seçtiğimiz yanlış yollarda sorumluluğu Allah’a yüklemek şirk içinde olmanın göstergesidir. Bu anlamda bakıldığında müşrikler tam da alın yazısının var olduğunu kabul eden günümüzdeki mevcut kadercilik anlayışına sahiptirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlahi gücün bilme hali biraz farklıdır diyelim. Mesela biz esasen görüyor olamayız. Duyuyoruz ancak bu fiili görme diye tanımlıyoruz.

    Bu uzun bi hikaye. Ancak kısaca denebilir ki duyma ve görme delil ya da şahitliği çağrıştırır ise bilme bu ikisinin sağlıklı bi karmasıdır.

    İlahi kudretin görmeden ve duymadan (basar ve semi) ne anladığını anlamak biraz zor bi iş.

    Bildiği şeyin yöneldiği nesne bakımından bize göre sorun mevcut denebilir.

    ...............

    Anlaşıldığı kadarı ile bizim burada olmamamız gerekiyormuş. İlahi kudretin hak sahibi kıldığı bi nesne var. Bu nesne bizce şeytan olarak ifade edilmiş.

    Şimdi kader denen şeyin bu varlık çevresinde döndüğü düşünülebilir. Kader esasen bilinen bir hal ise şeytanın hak sahibi olması(kabaca kul hakkı) bilinen kaderin yönü ve şeklini belirler.

    Biz ciniz diyelim. Şeytan da bizim sulaleden bi varlık. Burada kader eğer ki şeytana bi hak tanıyacaksa bilinen hal her birimize de tanınacak hakların mevcudu üzerinedir. Ancak bu hakkın kazanımı adına ihlal edilmesi gereken bir kısım kulluğa dair haklarımızın da olması lazım gelir ki bu nedenle dünyada kaos var denir.

    Bu karışık bi konu. Ancak bi şekilde insan ve cin denen ayrımda kader denen ayracı insanın değil de şeytanın biline bilen bir kısım haklarının cereyanı olarak ifa edildiği düşünülebilir.

    Yani kader Özünde şeytana bir hak tanıyışıdır. Mehil verme halidir ki ya cinlerden olduğumuz için biz de bunu yaparız ya da insan olduğumuz için buna karşı çıkar ve dünya denen mezbelede çekilen sıkıntıların bilinen kaderi sona erdirmek için olduğunu ileri süreriz.

    Bu açıdan ilahiyat bazlı olarak ins cin denen bir karşılaşma ve mucadelenin varlığı ileri sürülür.

    Bu durum kadere tabidir de denebilir Ken ilahın bu durumu sonlandırma mümkündür. Yani buna mudahale tek şekilde yapılabilir ve bu sona erdirme şeklindedir ve fakat bir kısım yerel varlık bunu sona erdirmeyerek kendine kader yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Mart 2019; 21:55:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    kader bu açıdan saçmalığımız mıdır? evet denebilir. şeytan denen varlığın vucuda gelmesine neden olan biziz. ilahi kudret değil.bu açıdan kendi kaderimizdeki bu sarsıntılı mevcudat bizim saçma sapan kabullerimizden ileri geldi.

    bu açıdan ilahi kudrete karşı da bir şey diyemiyoruz ki bu da kadercilik gibi gözükse de zaten hakkımız da değil denmesi gerekir.

    ................................................
  • sen arkadasinin yapacagi secimleri bile dogru tahmin edebiliyorken bi tanri icin cokda zor olmasa gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E96D116AC -- 4 Mart 2019; 23:48:29 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • e92v8 kullanıcısına yanıt
    He aynen heee sana söyledim sen yaşayacaksın sen göreceksin. :)
  • Bir öğretmen sınıfındaki öğrencilerin sınavdan 3 aşağı 5 yukarı ne alacağını bilmez mi? Veya kimin takdir teşekkür alacağını? Hoca desin ki Ahmet Mehmet sen takdir aldın murat sana hiçbirşey yok sınav falan da yapmıyorum sizin yapacağınız belli zaten.. Murat bu duruma itiraz etmez mi? İşte mahşerde kullar buna itiraz edeceği için sonsuz adalet sahibi de dünyadaki sınavı önümüze koyacak..
    Konuyu kilitleyebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senin gibiler için kader var.

    * Müslüman bir ülkede doğdun,
    * Az çok bir din eğitimi aldım,
    * Kuran'ı az çok okumuşsundur.

    Tüm bunlara rağmen gittin ateist/deist oldun. Yani kendi seçimini yaptın. (irade)

    Eğer seni direk cehenneme koysaydı soracaktın ki "Neyin cezası bu bir suç işlemedim ki?"
    Şimdi hatandan dönmeyip olur da cehenneme girersen verecek cevabın olmayacak.
  • Kardeşim mantıklı düşünürsen dünyada seçimleri sen yapmıyor musun? Sadece senin ne yapacağını Allah biliyor. Allah'ın senin ne yapacağını bilmesi senin cennete veya cehenneme girmene engel değil. Sonuç olarak Allah'a itaat edersen Cennete, etmezsen Cehenneme giriyorsun.
  • kişinin kendi seçimleri ile ilah arasında bir ilinti yoktur dendiği an, ancak bu seçimlerin de ilahça bilinebilir kısmı var denirse ilahın bu konudaki tavrı 'beni ilgilendirmez şeklinde olurdu'.

    burada mantık hatası ile bilme durumu tanımlanıyor ve ilahi güçle karıştırılıyor.

    beni ilgilendirmeyen, konum olmayan, emrim sünnetim olmayan, benim varlık nedenimi açıklamayan hem de zıt olan hatta kafirce yapılan şeyi biliyor dediğiniz an ilah kafirin işinden bana ne demiş olmalıdır ki bu işlerin yeri cehennem diye tanımlanmış zaten.

    ....................

    kısaca bana ne diyenin bildiği bi şey vardır ancak bu kadardır ve içerik bakımından bir şeyi ya da hali olumlamaz.

    ......................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 5 Mart 2019; 13:23:54 >
  • blackshow kullanıcısına yanıt
    hep aynı şekilde savunuyorsunuz adam bunu kabul etmiyor işte oda diyor ki. "Bizleri yaratmadan öncede biliyordu ne yapıcağımızı bilirken yaratması anlamsız olur diyor" Başka açıklamanız yoksa bunu tekrarlamayın konu boşa uzamasın.
  • bir müslüman olarak kader bana da saçma geliyor.
    tecavüze uğramış birine senin kaderinde varmış! denilir mi mesela...
  • erco35coast kullanıcısına yanıt
    haklısınız ve bu kader konusunun hiçbir zaman herkes tarafından kabul edilebilir bir açıklaması olamayacak.Kaderinde varmış mükafatını fazlasıyla alır gözüylemi bakılacak şimdi,asla insanın aklına yatan şeyler değil bunlar.Bütün bu tartışlamaların sebebi herşeyin bilinmesi eğer ki herşeyi biliyorum birşey hariç oda sizlerin akıbeti denseydi inançlı insan sayısı daha fazla olurdu
  • The souls migration kullanıcısına yanıt
    "yazdıklarıma itiraz edecek olan birinin çıkacağını bildiğim için bu kişi itirazını yaptığı anda, hiçbir güç ve kudretin baskısı altında kalmayıp, kendi hür ve özgür iradesiyle bu sayfada, sahip olduğu ideoloji ve görüş çerçevesi altında yine bildiklerini, kabul ettiklerini yazacaktır. peki bu nedir? bu bir iradedir. ha kader yok diyen için de irade var mıymış? evet yine var." kaderin veya iradenin varlığına kanıtın bu mu yani? allahın sonsuz hafızası ve herşeyi kuşatıcı ilmini atıyorsun sen. sen bu mesaja cevap verdin diyelim allah bunu önceden biliyordu, senin ne yazdığını ne yazacağını allah taa milyon yıl öncesinden biliyordu çünkü bu kuranda böyle yazar allahın sıfatlarıda aynen bunu söyler. demek istediğimi hala anlamıyorsunuz yada anlamak zorunuza gittiği için anlamak istemiyorsunuz. ne yaparsan yap allah herşeyi öncesinden bilir ve allahın bildigi bilgi değişmez şimdi buna bir itirazın varsa sen müslüman değilsin kardeşim açık ve net. bilgi eksikliğim var diyorsun ve yazdığın saçma sapan cümleleri görmüyorsun? sataşma değil benimki alakası yok. tanrısal bakamıyorsunuz olaya ona göre zaman ve mekan kavramı yok deyip sıyırdıgınızı sanıyorsunuz. şunu hiçbir zaman unutma doğru tektir ve yanlışla büyüyen insanın doğru her zaman zoruna gider. herkesin tanrıyla anlaşma yaptığını ve kimsenin hatırlamadıgını söylüyorsun bende diyorum ki herkes şeytanla anlaşma yaptı ve dediler ki "ben sana tapıyorum" şimdi buna hatırlamıyorum diyecekler siz uyurken ne zaman uykuya daldığınızı hatırlıyormusunuz? senin saçmalığına kanıt olmadıgı gibi bunada bir kanıt yok yani ikiside aynıdır ve kimse buna itiraz edemez ikisininde gerçeklik payı sıfırdır saçma sapan örnekler verme bilgili çocuk ben bilgisizim bilemiyorum . ne olursa olsun neye karar verirsen ver allah seni yaratmadan önce bunu biliyordu hadi buna yok de bakalım?. yok dersen allah bilmiyordu dersin allah bilmiyorsa tanrı olmaz, evet dersen allah biliyordu dersin ve bu seferde cennet cehennem olmaz anladın mı şimdi




  • The souls migration kullanıcısına yanıt
    o gücün kudretini varlığını anlamak mı? anadan babadan miras kalan dini yaşıyorsun ve anlamak mı diyorsun? zorumuza gider tabi çünkü çelişkiler ve mantık hatalarıyla dolu olan bir din var otada(gerçi hepsi aynı ama olsun konumuz islam). bunu bana anlatırsın da iğrenç hastalıklarla doğan bir insana anlatamazsın dostum, kolsuz bacaksız veya kafası hariç hiçbir yerini kullanamayan bir insana anlatamazsın çünkü onlar da sana der ki bu nasıl bir sınav? işte öyle bir sınav ki tıpkı liselilerle ilkokul öğrencilerinin aynı sınava tabi tutulması kadar aptalca diyebilirsin sadece. bu gibi mitolojiler hep uydurmadır ve her biri başkasının kopyasıdır. allah kimseye zulmetmeseydi sırf cehennemde yakmak için insanları yaratmazdı. çünkü allah onları yaratırken cehenneme gideceğini biliyor. bilmiyor mu yoksa?




  • urfes U kullanıcısına yanıt
    biri ayet uydurur diğeri imanın şartlarını reddeder . kardeşim inandığınız dini adam gibi savunun bari. mesela 4. maddeye bak bu madde tanrısallıkla tamamen uyuyor sen allahın sonsuz ilminin sonsuz hafızasının sonsuz bilgisinin oldugunu reddediyorsan başka tabi.
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    yaratıcının varlığını biliyorum diyemezsin inanıyorum diyebilirsin çünkü onun varlığına da yokluğuna da bir kanıt yoktur olamaz. inanmak ve bilmek çok ayrı şeylerdir sen güneşin ısı ve ışık kaynağı olduğunu bilirsin ama güneşin içinde cehnnem olduğunu(sadece misal veriyorum) bilemezsin sadece inanabilirsin bunları karıştırma
  • urfes U kullanıcısına yanıt
    Bilmeside aynı şeydir. bizi daha yaratmadan önce cehheneme gideceğimizi bilmesi bunu bildiği halde bizi yaratıp 60-70 yıl sonra canımızı alıp sonsuz ateşte yakması zulüm değil de nedir? sonucu biz belirlesek bile allahın sonucu bildigi gerçeğini değiştirmez ne olursa olsun sonuç biliniyor ve mutlaktır.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.