Şimdi Ara

Kampana Fren Disk Fren Muhabbeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda bazen okuyorumda yok renault kampana fren kullanıyor hala falan diye serzenişler var. İnternette eskiden yapılan bir test verisini sizinle paylaşacağım.

    Lastik taban genişliği corsada daha fazla olmasına rağmen arka disk frenlerle clio dan daha kısa mesafede duramıyor. İşin acayibi aynı teste giren 7 araçtı sanırsam hiçbiri cliodan daha düşük mesafede duramıyor.

    Şimdi soruyorum neye göre kampana freni bu kadar kötülüyorsunuz yada aşağılıyorsunuz ?
     Kampana Fren Disk Fren Muhabbeti







  • Sorun bence disk frenden daha önce icat edilmesi ve kullanılması. Dolayısıyla insanlarda hep eski araçlarda kullanılan teknolojisiz bir fren izlenimi bırakmış.disk fren diyince" oooo lüks ,yeni, daha iyi tutar "gibi düşünceler oluşuyor. Bu benim kendi düşüncem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ''Disk frenler suları kampana tipi frenlere göre daha kolay savurduğundan ıslak şartlarda daha iyi bir performans gösterirler. Ama bu sudan etkilenmedikeri anlamına gelmemelidir. Eğer bir su birikintisine hızla girip vede fren yapmaya kalkarsanız, ilk birkaç saniye frenleriniz çalışmayabilir! Disk frenler daha iyi hava soğutması sağladıklarından performansları daha iyidir. Bazı disklerde ise performansı dahada arttırmak için hava kanalları da bulunabilir.''
  • Frenler ısınınca peformansı azalır. Dört tekerde kampanalı bir araçta bu felakete bile yol açabilir, fakat disk fren daha çabuk soğur, işçiliği değişimi daha kolaydır, maliyeti azdır.
  • Kampanalı araçtan inip 4 disk frenli araca bindiğimde anladım aradaki farkı. Disk fren olan zımba gibi tutuyor. Arabayı olduğu yere çakıyor.
  • Kampana frenler çok sık kullanınca şişiyor yani sorun bir kere bastım durmadı değil.Yoğun trafikte ya da art arda yapılan ani frenler sonucu şişer ve durması süresi normale göre çok uzar.
  • Eveet bir renault aklama konusuna daha hoşgeldiniz Daha öncede bir arkadaş renaultun güvenlik için arka camları manuel yaptığını söylemişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren Disk ve Balata
    5 yıl önce açıldı
    hidrolik disk fren havası alma
    10 yıl önce açıldı
    Fren
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • peki murat 124 te bütün frenler diskken vw kaplumbağada 4 fren kampanayken nasıl kaplumbağa daha kısa mesafede duruyor yada 124 duramıyor ?
  • kampana daha iyi son çıkan premium araçlara bir bakın hepsinde kampana var
  • Ben de şunu merak ediyorum. Kampana fren ok ise reno örneğin neden önler disk kullanıyor da arkalar kampana kullanıyor? 4 ü de kampana kullansın. Ya da premium sayılan araçlar neden 4 disk fren kullanıyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş yanlış yazmış. Disk diyecekti bence.

    @akorkmaz11

    İnternette araştırıyorum mesela ön frenler %80 karşılıyormuş arkalar %20 karşılıyormuş. Frenleme esnasında ağırlık dağılımı ile alakalı malum araç öne yığılma yapıyor.

    Yazanlar kampananın pek bir esprisi olmadığı. Mekanik el freni kullanan araçlar için maliyet açısından daha uygun çözümmüş çünkü arka disk araçlarda ufak bir kampana varmış

    Yani aracında mekanik el freni olanların el freni çekince kampana frenleri devreye giriyormuş.

    MEsela bazıları kampana kilitlenmez diyorda ben atıyorum 10 sene önce yan verirdim el freni çekerek ama kampana olduğu halde arka frenleri kilitlerdi biraz mantıksız olmadımı

    kilitlememesi.
  • Arkadaslarin dedigi gibi freni pompaladiginiz zaman disk frene gore daha cabuk siser.

    Ayrica kampana var, kampana var.Disk fren var, disk fren var.Clioda daha buyuk bir kampana kullanildiysa ve digerlerinde cok kucuk diskler kullanildiysa elbette ki kampana daha iyi performans gosterir.Kampana tirlarin dorselerinde bile kullaniliyor buyukluguyle alakali bir durum biraz da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ozellikle renoda gördüğüm bir durumu anlatayim; fren birakilinca "viyk"diye oter hep arka mekanizma
    Arka disk frene sahip araclarda da gobekte ufak bir kampana olur, el freni icin ve telli-mekanik calisir..zira hidrolik el freni genelde pist veya ralli araclarinda olur.o yuzden avuntu olmasin arka disk fren..sadece bu kucuk kampana, normal frenajda kulanilmadigi icin, daha az yipranir ve el freni daha iyi tutar..
    Arkada sadece kampana olan araclarda el freni daha cabuk ayar ister..
    Esas avantaji, bagajda cok yuk varken ortaya cikar..gecen yaz kampana bakimi yaptirmadan uzun yol yaptim, memleket donusunde, silme dolu bagajin da etkisiyle arka frenlere daha fazla iş düştü (yuke gore dagilim degisiyor) ve ışıklarda durmak icin fren yaptigimda ugultu yapti biraz.. bu durumda disk olsaydi arka frenler, daha gec şişerdi frenler..
    Benim icin kampananin dezavantaji, belirli araliklarla temizlik ve balata ayari istiyor olmasi..kapali sistem oldugundan balata tozlari icinde kaliyor.. ve janta temas eden kisimlari daha fazla paslanma egiliminde oluyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Söylediğiniz bakım olayı enterasan geldi. Ben arabamı 65bin km de aldığımda sadece ön disk fren pabuçları değişimi oldu. 125bin km de aracım şu an. 60bin km gitti frenler ve hiç bakım yaptırmadım. Geçen hatta ustaya bıraktım sağ kapıya çarpmışlardı onu yaptı falan dedim bir bak frenlere bir anormallik var baya yol gitti falan. Senin frenlerde bişey yok dedi daha uzun bir süre götürür.

    Biri diyor sağa sola yalpalar dururken, biri diyor geç fren yapar.

    Bana niye denk gelmiyor böyle şeyler bazen şaşıyorum. Aklıma tek birşey geliyor gayet düzgün araç kullandığım için aracım hem bakım istemiyor hemde böyle yalpalama gibi yada geç frenleme gibi bir durumla karşı karşıya kamıyorum.

    Yanlız ağırlıkta geç fren yapma durumu doğru tespit. Araç ağırken durmakta zorlanıyor. Ben hep tek kullanığım için 1 yada 2 kere başıma gelen bir durum daha doğrusu tedirgin olmuşluğum var.




  • Kampana fren birazcık güncellik kırıntısı taşıyan araçlarda arkada olur. Arkadaki frenin frenlemeye etkisi ön frene göre çok düşüktür. Öyle ki farazi yazıyorum 100'den 40m'de duran aracın arka frenlerini sök 45-50m'de yine durur. Arka taraftaki frenin bir etkisi de aracın frenleme momentini dengelemesidir, kampana frende bu pek mümkün değil. Yine çok da önemli birşey olmadığı için arkada kampana yarışlara katılmıyorsanız yeterli frenlemeyi sağlar, iş görür. Düşük maliyeti sayesinde bazı araçlarda hala kullanılmakta. Takılınacak bir nokta değil. Kampana tantanası yapan adam bir b.ktan anlamıyordur açık ve net. Kampananın disk frene göre en bariz dezavantajı ısınarak frenleme performansını düşürmesidir, arkaların frene etkisi az olduğu için ve yine yazdığım gibi yarışlara katılıp uçuk kaçık hızlarda sürekli frene yapışmadığımız için sorun yok.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.