Şimdi Ara

Kampana Fren ve ABS (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
6.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önemli olan çekiş olan tekerleğin kilitlenmemesi dolayısı ile motorun stop etmemesi. O sebeple kamyon kamyonet gibi arkadan çekişli araçlarda arka fren abs .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    Önemli olan çekiş olan tekerleğin kilitlenmemesi dolayısı ile motorun stop etmemesi. O sebeple kamyon kamyonet gibi arkadan çekişli araçlarda arka fren abs .


    Panik frende debriyaj da kullanıldığı için motorun stop etmemesi ikinci plandadır bana göre. Arka fren kampana olduğu zaman elektronik olarak freni sıkıp bırakma olayı olmuyor söylentisnin yanlış olduğunu öğrenmiş olduk.
  • Arka tekerlek kitlenmesi savrulmaya sebep olacağı için ABS sadece arkada kullanılmakta. Çekişin kaybolması diye bir kaygı yok. Zaten arka tekerlek ABS'sine sahip 4 tekerlekten çekişli araçlar da var.
  • arkadaslar araçta limitör denen bi parca var arabada yukunuz yokken yanı yolcu vs. arka frenler tutmaz ama arka tarafta 3 kişi otursun arka frenler koç gibi tutar çünkü limitör devreye giriyor bizzat denedim frene basınca aracın önü yola yumulur ama araba yüklü iken bu o kadar olmuo çünü arka frenler de devre de



    yanlışım varsa düzeltin
    not: aracımda abs felan yok
  • abs nin mantığı tekerlekleri kitlemeden frenleme yapmak,kitlenme olayı olmaz
  • abs her tekerlekte çalışır önde çalışıp arkada çalışmaz diye mantık dışı birşey olmaz ister kampana olsun ister disk farketmez.
    Çünkü arabaya yön veren ön tekerlekler dışında arkalarında oldukça etkisi vardır arka tekerleğin kızaklanması aracın kontrol edilememesidir araç arkadan savrulur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: herby

    Hocam ne alaka ya benim bu arabamdada bundan önceki arabamda da arkalar kamapanaydı. arabaların ikisinde de abs var hiç bir zaman arka tekerleğin kitlenmesi durmu olmadı. Sanmıyorum başka araçlarda da olucağını

    haklsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    El freni çekme olayına gelince. Bence el frenini hareket halindeyken çekince tekerlekler ABS olsa da kilitlenir diye düşünüyorum. Heralde böyle bir durumda ABS devreye girmiyordur. Merak ettim şimdi. Deneyen oldu mu aceba?


    Bunu eski arabamda denemiştim (Focus Sport Trend). Arka frenler diskti. Hareket halinde el frenini çekince, el freni mekanik olarak bir tel ile balataları sıktığı için arka tekerlekler ABS'ye rağmen kilitleniyordu. Öte yandan ABS sensörleri arka tekerleklerde kilitlenme tespit ettiği için yine de fren hidrolik basıncına etki ediyordu ve fren pedalında ABS'nin darbelerini hissedebiliyordum.
  • Abs olunca kampanada olsa dört tekerde olur.Sadece önde plduktan sonra bir anlamı kalmaz ki sistemin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    El freni çekme olayına gelince. Bence el frenini hareket halindeyken çekince tekerlekler ABS olsa da kilitlenir diye düşünüyorum. Heralde böyle bir durumda ABS devreye girmiyordur. Merak ettim şimdi. Deneyen oldu mu aceba?


    Bunu eski arabamda denemiştim (Focus Sport Trend). Arka frenler diskti. Hareket halinde el frenini çekince, el freni mekanik olarak bir tel ile balataları sıktığı için arka tekerlekler ABS'ye rağmen kilitleniyordu. Öte yandan ABS sensörleri arka tekerleklerde kilitlenme tespit ettiği için yine de fren hidrolik basıncına etki ediyordu ve fren pedalında ABS'nin darbelerini hissedebiliyordum.



    Kesinlikle katılıyorum..fakat hareket halınde el frenı cekınce abs nın devreye gırebılmesı ıcın cok az da olsa ayagının frende olması gerekıyor, cunkı sen hıc fren uygulamıyorken abs beynı donum bılgılerını degerlendırmıyor, fakat aracında esp varsa o ayrı..

    opel corsa da arkalar kampana olmasına ragmen aracta abs var ve her tekerlekte donum bilgi sensörü mevcut.ve panık frende hıcbır tekerlek kılıtlenmıyor.

    Not : Ayrıca sistemin sadece onde yada sadece arkada oldugu durumlarda kesınlıkle stabıl olacagını zannetmıyorum.ve bu gune kadar hıc boyle bırsey duymadım gormedım.

    Arka fren limitoru arkadaki agırlıga gore arka fren basıncını ayarlar dogrudur,fakat arka frenlerın tutması ıcın ılla arkada 3 kısının oturması gerekmıyor, eger arac bos ıken arka fren basıncı olması gerekenden dusukse veya hıc tutmuyorsa,lımıtor ayarı bozuktur veya lımıtor bozuktur.buda uzun surede on dısklere zarar verır cunku dıskler normalden daha cok ısınıcaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ratkow -- 3 Ekim 2006; 0:46:12 >




  • eğer öyle bişey olsaydı arkası kampana olan bir çok araç fren yaptığı zaman arkayı atardı el freni çekmek gibi bişey .. böyle bısey olması ımkansız..
  • Arka kampana olursa kitlenir...

    O yüzden 4 disk fren tercih edilmeli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Arka kampana olursa kitlenir...

    O yüzden 4 disk fren tercih edilmeli


    ne alakası var simdi...arabada abs fren sistemi olursa kitlenmez..ha disk olus ha kampana!...Abs fren sistemi sadece disk li frenlerde degil kampana frenlerdede var bizzat gozlerim gordum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oktard

    Kesinlikle katılıyorum..fakat hareket halınde el frenı cekınce abs nın devreye gırebılmesı ıcın cok az da olsa ayagının frende olması gerekıyor, cunkı sen hıc fren uygulamıyorken abs beynı donum bılgılerını degerlendırmıyor, fakat aracında esp varsa o ayrı..




    Haklısınız, bu ayrıntıyı belirtmeyi unutmuşum. Bu olay sırasında fren pedalına az da olsa baskı uygulamak gerekiyordu...
  • kampana frenler servo yada self enerji sistemiyle çalışır.bu demek değildir ki arkalarda kampana olsa abs olmaz.ancak servo etkisini ortadan kaldıracak mekanizma yapılmış olmalı.bunuda zaten basit bir yay ile 100 sene önce çözmüşler.bu arada araçlarda arkalar genelde kampana.çünkü el freni sistemi mekanik sistem ve disklerde uygulanmıyor diye biliyorum.arkalarıda disk olan araçların arka tekerleklerinde el freni için küçük bir kampana sistemi mevcut.
  • Yahu bilenleri, tecrübesi olanları anladım da, hiç bilmeyen de gelmiş atmış tutmuş yaw.

    Kampana da olsa, disk de olsa, absli de olsa, abs siz de olsa; arka teker frenleri kesinlikle (çok çok kaygan bir zemin olmadıkça) ki lit len mez. Kilitlenmesi demek faciaya davet çıkarması demektir. Ha olur, özellikle dolmuş, minibüs gibi araçların bazen arkası boşken kazık fren anında kilitlendiğini görürüz. Bu ise tamamen arka fren ayarlarını yapan ustanın işbilmezliğidir ve arıza belirtisidir. Zaten doluyken, ağırlık varken kilitlenmez.
  • ilave bilgi olarak:

    otomobillerde yüklü olup olmamasına göre aracın arka frenlerine giden yağ basıncını ayarlayan sistem vardır.
    yani araç yüklü iken arka frenlere daha çok fren basıncı gider. araç hafifse daha az basınç gider.
    önceden mekanikti bu sistem. ama şimdi elektronik . çeşitli isimleri vardır elektronik sistemin. ebd, eba falan gibi. elektronik fren yük dağıtıcısı yani. amaç arka tekerler kilitlenmesindir.

    frene bastığımızda araba öne yığılır. arka hafifler, bu esnada arka fren basıncı azalır. herşey saniyeler içinde olup biter.

    ABS pompalama hızı saniyede 60 pompalamadır. saniyede bilmem kaç bin defa değil.
  • Beyler eski arabalardada olsa ABS siz sistemde olsa arka teker hiçbir zaman kitlenmez! Arkadan itişli BMW araçlarda bile bu böyledir.. Aracın tamamen kaymasını önlemek aracıyla arka frenlerin basıncı ona göre ayarlandığını düşünüyorum.. Fakat etkili bir fren yapılabilmesi içinde ön frenlere nekadar güç uygulanırsa aynı şekilde aktarılmaktadır (ABS'siz sistemlerde)..

    ABS'ye gelince hiçbir tekerde kitlenme olmaması gerekmektedir.. El freni mevzuuna gelince, sadece el freni çekilir ve frene hiç basılmazsa tekerler doğal olarak kitlenir, fakat frenede azda olsa basılırsa kaymayı anlayan ABS beyni, sistemi devreye sokar buda doğrudur..

    Stabilite programlı araçlarda ise iş el frenine gelince biraz daha farklıdır.. (ESP-DSA-DSTC v.b. adlarla adlandırılırlar) Bu tip sistemler, aktif sistemlerdir yani her an arabanın stabilitesi kontrol edilmektedir kısacası sizin frene basmanız gerekmez.. Hızla girdiğiniz bir virajda, direksiyonu aniden kırdığınızda kısacası aracın stabilitesinin bozulma durumunun olduğu her durumda devreye girerler.. Yani tahminimce el freni çekilirde araç düz tutulursa bu sistemin bir etkisi olmaz, araç dümdüz kızaklar.. (burda bir stabilite problemi yoktur çünkü) ama eğerki araç sağa sola yalpalamaya başlarsa, 4 tekere uygulanan fren basıncını kaymanın oran ve yönüne bağlı olarak her bir frene göre ayrı ayrı ayarlayabilir..

    Esp sistemi ile ilgili yazdıklarım hariç hepsi bilgi ve deneyime bağlıdır.. ESP sistemini ise, sistem hakkında olan bilgimi ve mantığımı birleştirerek yazdım; umarım hatam yoktur..




  • bu tartışmaları kaçırmışım yeni gördüm.

    Arkadaşlar kampanada olur olmaz tartışmaları bir yana bunu test etmenin çok pratik bir yolu var.

    Aracınızı yokuşta park edersiniz, geri vitese takar gaz basar hızlandırırsınız ve frene asılırsınız.Eğer arkalar kitlenirse ve abs devreye girmiyorsa olay biter .Demek ki sizin aracınızda arka freni kumanda eden sistem yoktur diyebiliriz.

    Aman dikkat bunu boş bir alanda test edin ,araç bayağı savrulabilir nede de olsa direksiyon kontrolü önde.

    Bunu kimse neden dile getirmemiş anlamadım, acaba işe yaramadığını düşündükleri için mi, yoksa akıllarına gelmedikleri için mi?

    kısa bir not bu iddaalaşmalardan çok yemek yedim ben ordan aklımda kalmış.
    Yok bilmem 4 çeker de geri geri giderken tekerler kitlenir mi ? abs de nasıl olur ,
    kapmanada kitlenir i diskte kitlenmez olayları akşama iftarınızı bedavaya açtırır Hepinize kolay gelsin.

    Son bir ekleme de yapayım.Islak zeminde geri geri giderken test yapmak ilk serde hemen anlaşılmasını sağlıyor.Diğerlerinde (yokuş aşağı veya düz yolda)eğer frene fazlaca asılamazsanız , bazen kitlenme olmayabiliyor .özellikle geniş tabanlı lastik kullananlarda oluyor bu olay.

    antiochos haklı kampanada isterseniz freni kitleyecek şekilde ayarlamanıza izin verir.bunu arka fren içinde bir parçayı ayarlarak sağlayabilirsiniz.Ancak disk frenlerde böyle bir ayar yoktur .kampanada aşındıkça boşluğu almak için konulmuş ayar dişlisi , uzman olmayan ellerde sıkıca ayarlanırsa kitlenme yapabilir.




  • Çok uzatmaya gerek yok. Sadece arka tekerlekte ABS'ye sahip, kampana frenli araçlar özellikle Amerika'da yıllardır satılıyor. Çünkü arka tekerlek de, zor şartlarda kilitlenir.

    Örnek olarak bu arabada arkada kampana fren ve sadece arkada ABS vardır:
    http://columbuscars.carsite.com/index.cfm?page=4&INVENTORY_ID=1300698

    Bunda ise 4 disk fren vardır ancak sadece arkada ABS vardır:
    http://www.utahautofinder.com/index.cfm?page=4&INVENTORY_ID=1206754

    Bu arabada da aynı şekilde, standar 2 arka tekerlek ABS'si ile gelmekte, 4 tekerlekte ABS opsiyonel sunulmaktadır:
    http://www.dealtime.com/xPF-Dodge_2004_Dodge_Dakota

    Arka tekerlekteki olası bir kitlenme ön taraftakinden çok daha tehlikeli olduğu için, düşük maliyetli ABS sistemleri sadece arkaya etki eder.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.