Şimdi Ara

Kampana Fren ve ABS (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
6.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne alakası var 4 lastikte sensörlü ve abs donatılmıştır zaten arka balatalar frenleme esnasında aracı dengeleme görevi yapar ayrica toprak ve asfalt üstü tozda abs fren kayma yapar bunu bilip abs li aracım var diye riske girmeyelim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Çok uzatmaya gerek yok. Sadece arka tekerlekte ABS'ye sahip, kampana frenli araçlar özellikle Amerika'da yıllardır satılıyor. Çünkü arka tekerlek de, zor şartlarda kilitlenir.

    Örnek olarak bu arabada arkada kampana fren ve sadece arkada ABS vardır:
    http://columbuscars.carsite.com/index.cfm?page=4&INVENTORY_ID=1300698

    Bunda ise 4 disk fren vardır ancak sadece arkada ABS vardır:
    http://www.utahautofinder.com/index.cfm?page=4&INVENTORY_ID=1206754

    Bu arabada da aynı şekilde, standar 2 arka tekerlek ABS'si ile gelmekte, 4 tekerlekte ABS opsiyonel sunulmaktadır:
    http://www.dealtime.com/xPF-Dodge_2004_Dodge_Dakota

    Arka tekerlekteki olası bir kitlenme ön taraftakinden çok daha tehlikeli olduğu için, düşük maliyetli ABS sistemleri sadece arkaya etki eder.


    Dostum örneğini vermiş olduğun araçlarda maliyetten kısmak amacıyla bu şekilde tasarlanmış.. Ayrıca hepside pick-up.. Günümüzde sedan-hb ve jiplerde 4 tekerlekten abs sistemi kullanılır.. Kendi aracınızınki öğrenmenin en pratik yolu ABS beynine bakmak olacaktır.. Kaputu açınca köşelerden birinde ufak bi kutu bulunur, üstünde FR-FL-RR-RL v.b. yazılar olur ve ufak borular çıkar, işte bu abs beynidir..




  • Ayrıca buraad demişler ki arkada kampana bile olsa eski araç bile olsa ABS dahi olmasa tekelerlekler kilitlenmez ben buna gülerim, kilitlenirse faciaya davetiye çıkarırmış...

    Bir kere tehlikeli olan önlerin kiltilenmesidir. Bu kadar cahilce saçma nasıl konuşuyorsunuz ve konuştuğunuza inanıyorsunuz...

    Hayatında bisiklet temi kulanmadın bire cahil adam. Bisiklette hiç hızlı giderken ön fren sıkmadın mı? Peki hiç arka freni kullanmadın mı? İkisinin arasındaki farkı anlamadın mı?

    Direksiyonun kontrol ettiği ön lastiklerde kilitlenme olursa sen nereye çevirirsen çevir direksiyonu kaya kaya önündeki nesneye gömersin....

    Niye şöförler lastikleri eskidimi, arkaları çıkarıp öne önü arkaya alırlar? Veya 2 tane lastik alıp sadece öne takarlar? Önemli olan ön dür çünkü...


    Arka kilitlenmez diyenler gitsin bir minibüs alsın, çıksın dışarı arkadaşıfren yapsın arkalar nası kızaklıyor görsün.

    Ben gözlerimle bir FORD Transitin yeni yaptırdığı frenleri denemek için yaptığı denemeleri gördüm nasıl kızaklıyor arka tekerler...


    EL freni çektiğinde kızaklayan tekerlek , frene basınca niye kızaklamasın? İkisi de balata. İkisinded de fren yapılıor, birinde hidrolik birinde mekanik olarak frenleme yapılıyor... Fren aynı fren. Tekerlek aynı tekerler...


    Off babam offf....



    Madem çok biliyorsunuz, kampana ile disk araasındaki farkı söyleyin neden tercih ediliyor onu da söyleyin biz de bilelim öğrenelim..




  • @antiochos

    quote:

    Ayrıca buraad demişler ki arkada kampana bile olsa eski araç bile olsa ABS dahi olmasa tekelerlekler kilitlenmez ben buna gülerim, kilitlenirse faciaya davetiye çıkarırmış...


    Kazık frende arka tekerleri kilitlenen bir araç her ufak virajda yaptığı sert frenle arkasını döner. Kilitlenen arka tekerler araca spin attırır. Bu yüzden kazık fren de olsa disk -kampana farketmez-, arka frenler kilitlenme yapmaz.

    quote:

    Hayatında bisiklet temi kulanmadın bire cahil adam. Bisiklette hiç hızlı giderken ön fren sıkmadın mı? Peki hiç arka freni kullanmadın mı? İkisinin arasındaki farkı anlamadın mı?


    Bir bisiklette de otomobil gibi profesyonelce arka fren teli ayarlanırsa, kolu sonuna kadar da bastırsan kilitlenme yaptırmayabilirsin. Yavaşlamaya yardımcı olur ve arkayı dengede tutar, tüm ataleti öne vermesini engeller.

    quote:

    Direksiyonun kontrol ettiği ön lastiklerde kilitlenme olursa sen nereye çevirirsen çevir direksiyonu kaya kaya önündeki nesneye gömersin....


    ABS fren sistemlerini zaten bu dediğin faktör için icad edip, geliştirdiler. ABS bulunmayan araçlar bu şekilde, önleri kilitlenince direksiyon pasif kalıyor.

    quote:

    Niye şöförler lastikleri eskidimi, arkaları çıkarıp öne önü arkaya alırlar? Veya 2 tane lastik alıp sadece öne takarlar? Önemli olan ön dür çünkü...


    Tabir vardır; ön tekere nereye, arkası oraya. Sadece frenler için geçerli değil bu söylediğin, yol tutuş için de geçerli.

    quote:

    Arka kilitlenmez diyenler gitsin bir minibüs alsın, çıksın dışarı arkadaşıfren yapsın arkalar nası kızaklıyor görsün.


    Benim Hyundai H100 Panel Vanım var. Birgün kazık frende arka tekerlerim kilitlenirse, aynı gün ustamın kafasını gözünü yarmaya giderim gecikmeden. 4 yıldır hiç başıma gelmedi Allah'a hamdolsun.

    quote:

    Ben gözlerimle bir FORD Transitin yeni yaptırdığı frenleri denemek için yaptığı denemeleri gördüm nasıl kızaklıyor arka tekerler...


    Bu aracın eğer fren yaptığı yer çok çok kaygan değilse yeni yaptırdığı frenler olmamış maalesef, arka balataları tekrar ayarlanması gerekiyor.

    quote:


    EL freni çektiğinde kızaklayan tekerlek , frene basınca niye kızaklamasın? İkisi de balata. İkisinded de fren yapılıor, birinde hidrolik birinde mekanik olarak frenleme yapılıyor... Fren aynı fren. Tekerlek aynı tekerler...


    Teker aynı teker, lakin fren aynı fren değil. Zaten el freni de ardına kadar çekilirse tam kilitlenme olur. Her türlü çekildiğinde kilitlemez. El freni aracı sabitlemek, olduğu yere kazıklamak içindir. Hidrolik arka fren ise aracı kontrollü yavaşlatmak, öne binen yükü azaltmak içindir.

    Bir not: Hepimiz gerek rallilerde, gerekse artistik sürüşlerde görmüşüzdür, hatta uygulayanlar da vardır. Aracın arkasını savurmak, spin attırmak için arka tekerlekleri kilitlememiz şarttır. Bunun için de el frenini kullanırız sonuna kadar çekerek. Eğer sadece pedal freniyle arkalar kilitlenebilseydi bu hareket için el freni kullanmaya gerek kalmazdı. Bu dediğim olay absden önce de bu şekildeydi, absden sonrada halen böyle.
    Fren esnasında kilitlenen bir arka fren mekanizması viraj içerisinde fren yapan bir arabayı ters döndürür arkadaşlar. Düzgün çalışan bir fren sisteminde arka tekerlekler hiçbir zaman kilitlenmez.

    Tatmin edemediysem üzgünüm. Daha geçerli bir mercii olan ustanıza sorabilirsiniz.

    Kolay gelsin...




  • bı ara forumda cep telefonlarının ABS ye zararı ıle ılgılı bı topıc vardı
    o topıcte ABS mekanızması resımlı olarak anlatılmıstı.
    o resımlerde 4 tekerlek ıcınde ABS mekanızması gecerlı gozukuyordu

    zaten arabanın arkasıda kayarsa bı ABS nın bı manası kalmaz kı
  • yurt dışında t4 var ve arkası kampana(ilk çıkan serilerden) abs var ve kampanalarıda kontrol ediyor..kızaklama olayıda asla yok önler neyse arkada o
  • galiba ilk araçlara monte edip günümüz mantığıyla kullanan 1970 li yıllarda chrysler dir.
    bu konuda yorum yapmak için abs nin mantığınıda bilmek lazım galiba...
    abs siteminin asıl amacı aracı kontrollü bir şekilde durdurmaktır.
    bu mantıkla üretilen araçlarda 2 kanallı 3 kanallı ve 4 kanallı (selenoid valf) sistem kullanılmaktadır
    mesela arkadan çekişli mercedesde 3 kanallı selenoid kullanılır ön iki tekerleğe 1er tane arka aksada 1 tane giriş vardır .
    yine bir çok önden çekişli araçlarda çapraz bölmeli iki devreli sistem kullanılmaktadır
    4 kanallı sistem ise en pahallı ssitemdir.
    ayrıca kamyonet gibi iş taşıtlarında kullanılan yanlızca arka tekerleklere etki eden sistemde kullanılmaktadır.

    ayrıca sisteme şöyele bir bakarsak.....
    fren basınç kontrolü ünitesi, elektronik kontrol üniesi, fren merkezi, tekerlek hız sensörü, ve frenler den oluşan bir sistemdir ABS


    quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    ABS zaten ön tekerlekler içindir. Çünkü araca ön tekr. yön verir. Bu yüzden önlerin kızaklamaması çok önemlidir. ABS'de burada devreye girer.





  • üstadsın serkes hocam
  • ne yaptın hocam yaa...

    asıl frenlerde önemli olan arkadır absli araçlarda arka her halükarda abs olur.
    amerikan bazi kamyonet gibi iş taşıtlarında bunu rahatlıkla görmekteyiz vede 4 tekerlek siteminin getirdiği yararın %80 nini verbilmekte ve ucuz bir sitemdir bu..
    ayrıca kampana veya disk abs için farketmez
    @alysentr ın koyduğu resim olayı anlatıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ayrıca buraad demişler ki arkada kampana bile olsa eski araç bile olsa ABS dahi olmasa tekelerlekler kilitlenmez ben buna gülerim, kilitlenirse faciaya davetiye çıkarırmış...

    Bir kere tehlikeli olan önlerin kiltilenmesidir. Bu kadar cahilce saçma nasıl konuşuyorsunuz ve konuştuğunuza inanıyorsunuz...

    Hayatında bisiklet temi kulanmadın bire cahil adam. Bisiklette hiç hızlı giderken ön fren sıkmadın mı? Peki hiç arka freni kullanmadın mı? İkisinin arasındaki farkı anlamadın mı?

    Direksiyonun kontrol ettiği ön lastiklerde kilitlenme olursa sen nereye çevirirsen çevir direksiyonu kaya kaya önündeki nesneye gömersin....

    Niye şöförler lastikleri eskidimi, arkaları çıkarıp öne önü arkaya alırlar? Veya 2 tane lastik alıp sadece öne takarlar? Önemli olan ön dür çünkü...


    Arka kilitlenmez diyenler gitsin bir minibüs alsın, çıksın dışarı arkadaşıfren yapsın arkalar nası kızaklıyor görsün.

    Ben gözlerimle bir FORD Transitin yeni yaptırdığı frenleri denemek için yaptığı denemeleri gördüm nasıl kızaklıyor arka tekerler...


    EL freni çektiğinde kızaklayan tekerlek , frene basınca niye kızaklamasın? İkisi de balata. İkisinded de fren yapılıor, birinde hidrolik birinde mekanik olarak frenleme yapılıyor... Fren aynı fren. Tekerlek aynı tekerler...


    Off babam offf....



    Madem çok biliyorsunuz, kampana ile disk araasındaki farkı söyleyin neden tercih ediliyor onu da söyleyin biz de bilelim öğrenelim..




  • harika bulmuşsun....
    bu yorumu yapacaktım şimdi ... elimden kalemi aldın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX


    Dostum örneğini vermiş olduğun araçlarda maliyetten kısmak amacıyla bu şekilde tasarlanmış.. Ayrıca hepside pick-up.. Günümüzde sedan-hb ve jiplerde 4 tekerlekten abs sistemi kullanılır.. Kendi aracınızınki öğrenmenin en pratik yolu ABS beynine bakmak olacaktır.. Kaputu açınca köşelerden birinde ufak bi kutu bulunur, üstünde FR-FL-RR-RL v.b. yazılar olur ve ufak borular çıkar, işte bu abs beynidir..




  • Ford transit dediğin araç yük taşır arkadaşım. boşken tabiki arka teker kilitlenir. yüklüyken kilitle de görelim bakalım.

    El freni devresi ayrıdır, mekaniktir, tellidir, bisiklet freni gibidir aynı. Ayak ile bastığın (düz vites ise üç pedaldan ortadaki fren oluyor bu arada, otomatikse soldaki) fren ise hidrolik devrelidir ve aracın yük durumuna göre fren silindirine giden yağ basıncını ayarlayan sistem sayesinde kilitlenmesi engellenmiştir.

    açık söyliyeyim cahilce ve saçma konuşan asıl sensin. kendini birşey biliyor zannedip herşeye atlıyorsun.



    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ayrıca buraad demişler ki arkada kampana bile olsa eski araç bile olsa ABS dahi olmasa tekelerlekler kilitlenmez ben buna gülerim, kilitlenirse faciaya davetiye çıkarırmış...

    Bir kere tehlikeli olan önlerin kiltilenmesidir. Bu kadar cahilce saçma nasıl konuşuyorsunuz ve konuştuğunuza inanıyorsunuz...

    Hayatında bisiklet temi kulanmadın bire cahil adam. Bisiklette hiç hızlı giderken ön fren sıkmadın mı? Peki hiç arka freni kullanmadın mı? İkisinin arasındaki farkı anlamadın mı?

    Direksiyonun kontrol ettiği ön lastiklerde kilitlenme olursa sen nereye çevirirsen çevir direksiyonu kaya kaya önündeki nesneye gömersin....

    Niye şöförler lastikleri eskidimi, arkaları çıkarıp öne önü arkaya alırlar? Veya 2 tane lastik alıp sadece öne takarlar? Önemli olan ön dür çünkü...


    Arka kilitlenmez diyenler gitsin bir minibüs alsın, çıksın dışarı arkadaşıfren yapsın arkalar nası kızaklıyor görsün.

    Ben gözlerimle bir FORD Transitin yeni yaptırdığı frenleri denemek için yaptığı denemeleri gördüm nasıl kızaklıyor arka tekerler...


    EL freni çektiğinde kızaklayan tekerlek , frene basınca niye kızaklamasın? İkisi de balata. İkisinded de fren yapılıor, birinde hidrolik birinde mekanik olarak frenleme yapılıyor... Fren aynı fren. Tekerlek aynı tekerler...


    Off babam offf....



    Madem çok biliyorsunuz, kampana ile disk araasındaki farkı söyleyin neden tercih ediliyor onu da söyleyin biz de bilelim öğrenelim..




  • quote:

    Bir kere tehlikeli olan önlerin kiltilenmesidir. Bu kadar cahilce saçma nasıl konuşuyorsunuz ve konuştuğunuza inanıyorsunuz...

    Hayatında bisiklet temi kulanmadın bire cahil adam. Bisiklette hiç hızlı giderken ön fren sıkmadın mı? Peki hiç arka freni kullanmadın mı? İkisinin arasındaki farkı anlamadın mı?

    Direksiyonun kontrol ettiği ön lastiklerde kilitlenme olursa sen nereye çevirirsen çevir direksiyonu kaya kaya önündeki nesneye gömersin....


    Arabada arka tekerlek kitlenir ve direksiyonu çevirirsen, döne döne yörüngeye girersin... Ön tekerlek kitlenir ve direksiyonu çevirirsen düz gidersin.

    serkes zaten söylemiş. Frenlemede arka tekerleğin kitlenmesi arabanın başına gelebilecek en kötü şeydir. Önden kötüdür.

    Zaten bisikletle arabayı nasıl karşılaştırırsın ki... İki tekerli araçla dört tekerlekli aracın dinamiklerini mantıklı bir insan nasıl böyle karşılaştırır ki?

    quote:

    Dostum örneğini vermiş olduğun araçlarda maliyetten kısmak amacıyla bu şekilde tasarlanmış.. Ayrıca hepside pick-up.. Günümüzde sedan-hb ve jiplerde 4 tekerlekten abs sistemi kullanılır.. Kendi aracınızınki öğrenmenin en pratik yolu ABS beynine bakmak olacaktır.. Kaputu açınca köşelerden birinde ufak bi kutu bulunur, üstünde FR-FL-RR-RL v.b. yazılar olur ve ufak borular çıkar, işte bu abs beynidir..


    Öyle. Ben arka tekerlerin de zamanı geldiğinde kitlendiğini, kampana arka frenlerde de ABS uygulandığını anlatmaya çalıştım burada.

    Arka tekerlek hayatta kitlenmez diyenler, neden binlerce sadece arka tekerlek ABS'sine sahip aracın satıldığını açıklarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 19 Ekim 2006; 11:04:04 >




  • 1- Bazı arkadaşlar demişki araç ABS li veya ABS siz,arka frenler disk veya kampana farketmeksizin arka tekerlekler kilitlenmez.. BU KESİNLİKLE YANLIŞ!

    Lakin arka fren basıncını yuke senkronize eden Limitör mevcuttur cogu aracta ama araç en boş halındeyken ve limitor en dusuk basınc konumundayken bıle ayak frenı arkaları kılıtlemeye yetecek guce sahıptır.Ama frenı dozlarken tabıkı once onler kılıtlenecektır arkaları kılıtlemek ıcın baya fazla guc uygulamak gerekebılır.Eger tam gucunuzle frene basmanıza ragmen arka kılıtlenmıyorsa sıstemde bır sorun vardır,Ya kampana ayarınız fazla bosluk yapmıstır yada lımıtorunuz arızalıdır..
    bunun kanıtı SOL AYAK FRENİ adlı suruş teknıgıdır. bu gune kadar bırcok aracta denedım hıç kılıtlenmeyenını gormedım (ABS olanlar hariç fakat bunun sebebi baskadır konuyu dagıtmak ıstemıorum)....


    2- antiochos arkadaşımızın bisiklet benzetmesı tamamen yanlış yorumlara dayanıyor.. Yıllardır bılıncsızce yapılan bır hatadır eskıyen lastıklerı arkaya almak, çünki understeering(onden kayma) kontrolu kolay bır kaymadır,ama over steerıng(arkadankayma) kontrolu cok zordur ve cogu zaman kontrol kaybına ve buyuk kazalara sebep olur. Aynı şekılde eger o arkaya taktıgınız lastık eskı oldugundan dolayı bır sekılde gumlerse bu sızın ıcın onun gumlemesınden daha buyuk problem yaratacaktır!Bu sizlere sacma gelirse bu bılgıyı mıchelın contınental gıbı buyuk fırmaların kullanma klavuzlarından dogrulayabılırsınız eskı teker her zaman onde kullanılır! Can guvenlıgınız ıcın!

    Saygılar....




  • Oktard dostum bence 2 düşüncendede yanlış düşünüyorsun..

    1- Düzgün ayarlanmış bir fren sisteminde ABS olmasa bile arka fren kitlenme yapmaz! Arka fren sadece yavaşlatmaya yardımcı olur, eğerki kitlenirse sisteminde problem var demektir..

    2- Arka tekerlere verilmesi gereken önem konusunda haklı olabilirsin, fakat "eskı teker her zaman onde kullanılır" bu ne demek kardeşim? Bukadar cahillik görmedim.. Hiç mi lastik değiştirtmedin, hiç mi lastikçiyle konuşmadın? Frenlemenin esas unsuru ön tekerlerdir, ön tarafa kabak lastiği tak bakalım durabiliyomusun heleki kışın.. Sen bi dene bunu ondan sonra hastaneden yollarısın mesajını.. Beni dinlemiyosan, en basitinden arabana kış lastiği taktırırken lastikçiye sor.. Yok oda senin kafaysa, oda senin gibi düşünüyosa lastikçini değiştir..

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 19 Ekim 2006; 12:17:06 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: C4_1400

    Ford transit dediğin araç yük taşır arkadaşım. boşken tabiki arka teker kilitlenir. yüklüyken kilitle de görelim bakalım.

    El freni devresi ayrıdır, mekaniktir, tellidir, bisiklet freni gibidir aynı. Ayak ile bastığın (düz vites ise üç pedaldan ortadaki fren oluyor bu arada, otomatikse soldaki) fren ise hidrolik devrelidir ve aracın yük durumuna göre fren silindirine giden yağ basıncını ayarlayan sistem sayesinde kilitlenmesi engellenmiştir.

    açık söyliyeyim cahilce ve saçma konuşan asıl sensin. kendini birşey biliyor zannedip herşeye atlıyorsun.



    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ayrıca buraad demişler ki arkada kampana bile olsa eski araç bile olsa ABS dahi olmasa tekelerlekler kilitlenmez ben buna gülerim, kilitlenirse faciaya davetiye çıkarırmış...

    Bir kere tehlikeli olan önlerin kiltilenmesidir. Bu kadar cahilce saçma nasıl konuşuyorsunuz ve konuştuğunuza inanıyorsunuz...

    Hayatında bisiklet temi kulanmadın bire cahil adam. Bisiklette hiç hızlı giderken ön fren sıkmadın mı? Peki hiç arka freni kullanmadın mı? İkisinin arasındaki farkı anlamadın mı?

    Direksiyonun kontrol ettiği ön lastiklerde kilitlenme olursa sen nereye çevirirsen çevir direksiyonu kaya kaya önündeki nesneye gömersin....

    Niye şöförler lastikleri eskidimi, arkaları çıkarıp öne önü arkaya alırlar? Veya 2 tane lastik alıp sadece öne takarlar? Önemli olan ön dür çünkü...


    Arka kilitlenmez diyenler gitsin bir minibüs alsın, çıksın dışarı arkadaşıfren yapsın arkalar nası kızaklıyor görsün.

    Ben gözlerimle bir FORD Transitin yeni yaptırdığı frenleri denemek için yaptığı denemeleri gördüm nasıl kızaklıyor arka tekerler...


    EL freni çektiğinde kızaklayan tekerlek , frene basınca niye kızaklamasın? İkisi de balata. İkisinded de fren yapılıor, birinde hidrolik birinde mekanik olarak frenleme yapılıyor... Fren aynı fren. Tekerlek aynı tekerler...


    Off babam offf....



    Madem çok biliyorsunuz, kampana ile disk araasındaki farkı söyleyin neden tercih ediliyor onu da söyleyin biz de bilelim öğrenelim..




    Terbiyeli konuş.Atlamayıo sen seviyorsan onu bilemem , gelmiş sazan gib alamışsın.

    Yukarıda örneği verdim kiltilenmez denmiş kilitleniyor.

    Heralde yük taşıyan bir aracın arka frenleri kuvvetli olacak, arkaya yük bineceği için bunu bilmek için müneccim olmak gerekmez...

    Arka tekerleklerin kilitlenmesinin önlerden önemli olduğunu söylenlerle ben hiç tartışmam gülüyorum...

    Bir de yukarıda bilinçsiz hareket denmiş, siz 20-30 yıllık şöförlerden daha iyi biliyorsunuz demek....

    Otomotiv de bilim böyle kalkıp newton gibi teoriler üreterek değil tamamen deneysel gözlemlere dayanır. Böyle yerinden sallayarak değil. Bu konuda yıllardır araç kullanan şöförler değilde forumda yerinde sallayanlar değildir bence

    Bana oversteer understeer diye sağda solda duyduğunuz kelimeleri söylemeyin lütfen. Tamamen internette sağda solda okuduklarınızla yorum yapıyorsunuz. Türkçe konuşun lütfen...

    Ayrıca el freniyle size istediğiniz yerde istediğiniz şovu yapayım... Arka tekerlekleri kilitleyerek... İstediğiniz harketi yapayım size , istediğiniz hızda...


    Ama yiyorsa bir de ayak freniyle yapın önleri kilitleyerek te göreyim sizi...


    Ayrıca understeer demek ön tekerleklerin kilitlenmesi dmeek değildir... Understeer den rahatlıkla kontrayla veya kontradan kolay biçimde belki kararlılıkla direksiyonu daha fazla çevirmeyerek veya belki gazdan çekerek kurtulabilirsiniz... Ama tekerlekler kilitlendiğinde yapacağınız pek birşey yok... Hiçbiryöne hiçbirşekilde gidemezsiniz...Arabanın durumuna göre yanyan kayarsınız veya dümdüz ben ani fren yaptığım bir vakit 60 dereceyle kaymıştım...
    kontra vs. kar etmiyor freni pompalamaktan baika, pompalayınca durma mesafesi uzuyor...

    Arka tekerleklerin kilitlenmesi ise kontrayı yaptığın zaman resmen dışarıdakilere şov , sana keyif oluyor...

    Oversteer=Kıçtan kayma Understeer=Kafadan kayma

    O yüzden arkadan itişli araçlar önden itişli araçlara göre daha az tehlikei arkadan kayıyor, kontrolü daha kolay, kıçtan kayma kontrolü çok kolay kontra ile işi bilen adam kurtarıyor...

    AMa bilen bilir ,10-15 yıl öncesi, gençlik 70 kuşağı diyebilirim, Flash larlla Reno 9 larla çok virajda spin attı, yoldan çıktı ,can verdi. Hepsi bu araçların önden çekişli olduğu için virajda kendini kaybetmesinden dolayıydı... Bunu hatırlayanlar bilirler.. Benim ilkokul ortaokul zamanlarımdı, çok şahit olurdum spin atanlar , hatta Reno 9 ile benim de spin maceram var... Yeni araba kullanmayı öğrenirken ben de spin attım...


    Kafadan kayma belki işi bilen için kontrolü kolaydır ama ben bizzat araç kafadan kayma eğilimindeyken bile korkmaya başlıyorum. Çünkü kıçtan kaymakontrolü daha kolay...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 19 Ekim 2006; 12:53:10 >




  • teves firmasının 1950 li yıllarda bulduğu formül şudur ve günümüze kadar bu formül değişik ekipmanlar ve anlayışlarla geliştirimiştir.
    fren basıncının, arkaların önlerden önce kilitlenmelerini önleyecek şekilde arka ve ön akslara dağtılmasını sağlamak.
    absli bir araçta eğer kilitlenme oluyorsa abs sisteminde sorun vardır.(ön ve arka aksa giden abs sistemi varsa)

    bu bağlamda kimse yanlış diyor demek istemiyorum ama yine önemli bir hususdur, kilitelenmenin abs siz araçta yaşanması muhakkaktır.
    bu aracın yüküne ve zemine görede değişir.
    ayrıca yeni lastikler arkaya alınması kesinlikle önerilen bir durumdur.
  • arkadaşlar bir durumdaha var onuda belirtmeden geemiycem...
    4 disk fren sistemine sahip bir araçta
    önler yaklaşık 2000 kg yük geliyorsa arkalar 1300-1400kg tutma gücüne maruz kalır...
  • Valla bilmiyorum da artık uzatmaya gerek yok, ben eğer illa bir lastiğimi patlaycaksa ki kimseye ALlah göstermesin, arka lastiğim patlasın isterim, kontrolarla yoluma sokmaya çalışırım... Artık siz arkaya takarsınız yeni lastiklerinizi...

    Ben çekişin ve direksiyon kontrolünün olduğu ön tekerleklere takarım... Ve dünyada milyarlarca insan benimle hem fikirdir... Zaten araç kullananlar bilirler ön lastikler arkalardan önce aşınır...
  • Ayrıca ön daha güvenli diyenler hiç ön patlayan lastik görmemişler... Allah kaza bela vermesin başınıza gelmesin inşallah...

    Bu arada yanlışımı gördüm yukarıda, ben arkaya daha fazla yük biner demişim frende... Esas öne daha yük biner... Öyle değil mi? O yüzden arkaya ABS koyuyorlar ki kamyonlarda araç kiltilenmesin.. Abd de bu uygulama bu yüzden.. Demekki arkalar daha kolay kilitlenir...

    Zaten önce önler tutuyor sanırım fren yaptığınızda öyle değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 19 Ekim 2006; 13:19:34 >
  • bundan eminmisin.?
    açılıp kapanamasının nedeni ne?

    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Kampana olunca sanırım saniyede bilmem kaç bin kere fren sıkılıp açılamıyor, arkadaşın
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.