Şimdi Ara

Kampana Fren ve ABS (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
6.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar araçlarda önden kayma mı yoksa
    arkadan kayma mı daha tehlikeli derseniz
    arkadan kayma daha tehlikelidir..bu yüzden
    el freni çektiğinizde olduğunuz yerde 360 derece
    dönebilirsiniz..ancak önden kaymada doğru
    gaz hareketleriyle bunu telafi etmek mümkün..
    tabi koşullar önemli değişken parametreler var..
    diğer bir konuya gelirsek ABS nin amacı hem önden
    hem de arkadan kaymayı engelleyip,kızaklamanında
    önüne geçerek hem direksiyon hakimiyeti(manevra)
    hemde duruş mesafesinin kısaltılmasıdır..ayrıca araçların
    önce ön frenlerinin tutması arkaların da dengeleme
    görevini yerine getirmesi esastır..dikkat edin frenleme
    yapıldığında araçlar öne yığılır..ama el freni çektiğinizde
    öne yığılmaz..2+2=4 ve son olarak fren pedalına
    uyguladığınız kuvveti artırırsanız arka tekerlekler elbette
    kızaklar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 19 Ekim 2006; 16:55:48 >




  • Önden kayma ,arkadan kaymayı tartışmıyoruz aslında o dediğin doğru, fren konusunda da doğru benim bildiğim araçlarda ilk önce önden tutuyor araç dediğin gibi arka dengeleme kuvveti görüyor gibi birşey diyebiliriz. Benim dediğim arkalar daha önemli diyorlar. Eğer ön lastik patlarsa, ne kontrol edersin, ne durabilirsin fren de tutmaz, bir abim vardı uzun yol şöförü usta o diyordu en son bir tane gördüm ön lastiği patlayan şimdi Karacaahmette... Arka lastik patlasa kenarda bi yerde durrusun tabii çok yüksek hızlardı demiyorum... Erdem 09 un dedikleri doğru...Ben o yüzden yeni lastiği öne takarım siz arkaay takın patlarsa görürüm sizi, pardon göremem
  • Everady önden arkadan kayma değil lastik kilitlenmelerinden bahsediyorum, ön tekerlekler kilitlenirse hiçbirşey yapamıyorsun, arkalar kilitlenirse gene bir şekilde kontralarla birşeyler yapma imkanın var...

    Önden kaymada ise sadece dönüş çapı iraz geniş oluyor, önden kayma ve ön tekerleklerin kilitlenmesi aynı şey değildi, ön tekerler kilitlenince hiçbirşey yapamıyorsun ecelini bekliyorsun kontrol yok araçta, araç arka tekerleklerden kilitlenirse, aracın arkadan kaydığı yönün tersine hamleyle aracı yoluna sokabilirsin...
  • Postumu silmiştim, neyse görmüşsün.

    Senin böyle kontraları verebilecek yeteneğe sahip olduğundan şüphem yok. Ama yetenekli ya da becerikli olman genel üreticileri ilgilendirmez ve bu yüzden arka tekerleklerin kitlenmesini engellemek için her imkanı kullanırlar.

    Ayrıca belirteyim, arkalar kitlendikten sonra önlerinde kitlenmesi zaten çok mümkün, 4 tekerlek de bloke olacak yani. Yani burada istedikleri "en azından arkanın kitlenmemesini garanti altına almak". Bu durumda da yine dönen arka tekerlekler aracın savrulmamasını garanti altına alır, kitlenen ön tekerlekle kontra vermek işe yaramaz. Demek istediğimi anlatabildim mi bilmiyorum. Bu yüzden ucuz ABS sistemlerini sadece arkaya kurmakla yetinmişler.

    Bu basit bir risk analizi çalışması.

    Lastik patlamasından, oversteer/understeer mevzularından bahsetmiyorum. Yol tutuş karakteristiğinde arkadan kayma yani oversteer her zaman tercih edilir. Çünkü dediğin gibi kontralarla ve gaz varyasyonlarıyla aracı kontrol etmek ya da yönlendirmek daha kolaydır. Understeer kötüdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 19 Ekim 2006; 17:54:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Önden kayma ,arkadan kaymayı tartışmıyoruz aslında o dediğin doğru, fren konusunda da doğru benim bildiğim araçlarda ilk önce önden tutuyor araç dediğin gibi arka dengeleme kuvveti görüyor gibi birşey diyebiliriz. Benim dediğim arkalar daha önemli diyorlar. Eğer ön lastik patlarsa, ne kontrol edersin, ne durabilirsin fren de tutmaz, bir abim vardı uzun yol şöförü usta o diyordu en son bir tane gördüm ön lastiği patlayan şimdi Karacaahmette... Arka lastik patlasa kenarda bi yerde durrusun tabii çok yüksek hızlardı demiyorum... Erdem 09 un dedikleri doğru...Ben o yüzden yeni lastiği öne takarım siz arkaay takın patlarsa görürüm sizi, pardon göremem


    kesinlikle söylediğine katılıyorum ön lastiği patlamış bir araç daha zor durumdadır,hangi yöndeki lastik patlarsa ya da gümlerse
    araç olanca ataletle o yöne savrulacaktır kaba deyimle sağ ön lastik patladıysa araç sağa çekecektir ve bir insan kuvveti
    bu aracı yolda tutmaya ancak yeter çok zor bir durum Allah kimseye vermesin inanın yaşamayan bilemez nasıl bir moment olduğunu..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Everady önden arkadan kayma değil lastik kilitlenmelerinden bahsediyorum, ön tekerlekler kilitlenirse hiçbirşey yapamıyorsun, arkalar kilitlenirse gene bir şekilde kontralarla birşeyler yapma imkanın var...

    Önden kaymada ise sadece dönüş çapı iraz geniş oluyor, önden kayma ve ön tekerleklerin kilitlenmesi aynı şey değildi, ön tekerler kilitlenince hiçbirşey yapamıyorsun ecelini bekliyorsun kontrol yok araçta, araç arka tekerleklerden kilitlenirse, aracın arkadan kaydığı yönün tersine hamleyle aracı yoluna sokabilirsin...


    şimdi burada da bir düzeltme gerekiyor sanırım mesleğim gereği yıllardır 100 binlerce km. yol katettim,ayrıca meslek lisesi
    motor bölümü mezunuyum,bildiğim kadarıyla aracın arkası hangi yöne kayıyorsa (ki önden çekişli araç için konuşuyorum)
    direksiyon aynı yöne kırılıp araç önce dengeye getirilir,yoksa arkanın tersi istikamete direksiyon kırmak dengesiz moment transferine sebep olacağı için aracı toparlamak pek te mümkün olmayacaktır..önden çekişli araçların kontrolü genelde doğru gaz ve direksiyon hareketleriyle,arkadan itişli araçlar ise doğru frenaj ve gaz pedalı hareketleriyle sağlanabilir..ama değişkenler vardır hep bu kombinasyonları çok çabuk düşünüp uygulayabilmek önemli olan..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Everady önden arkadan kayma değil lastik kilitlenmelerinden bahsediyorum, ön tekerlekler kilitlenirse hiçbirşey yapamıyorsun, arkalar kilitlenirse gene bir şekilde kontralarla birşeyler yapma imkanın var...

    Önden kaymada ise sadece dönüş çapı iraz geniş oluyor, önden kayma ve ön tekerleklerin kilitlenmesi aynı şey değildi, ön tekerler kilitlenince hiçbirşey yapamıyorsun ecelini bekliyorsun kontrol yok araçta, araç arka tekerleklerden kilitlenirse, aracın arkadan kaydığı yönün tersine hamleyle aracı yoluna sokabilirsin...


    şimdi burada da bir düzeltme gerekiyor sanırım mesleğim gereği yıllardır 100 binlerce km. yol katettim,ayrıca meslek lisesi
    motor bölümü mezunuyum,bildiğim kadarıyla aracın arkası hangi yöne kayıyorsa (ki önden çekişli araç için konuşuyorum)
    direksiyon aynı yöne kırılıp araç önce dengeye getirilir,yoksa arkanın tersi istikamete direksiyon kırmak dengesiz moment transferine sebep olacağı için aracı toparlamak pek te mümkün olmayacaktır..önden çekişli araçların kontrolü genelde doğru gaz ve direksiyon hareketleriyle,arkadan itişli araçlar ise doğru frenaj ve gaz pedalı hareketleriyle sağlanabilir..ama değişkenler vardır hep bu kombinasyonları çok çabuk düşünüp uygulayabilmek önemli olan..


    Katılıyorum dostum.. Allah kimseye göstermesin fakat öyle bir durumdan kurtulmak için iyi bi deneyime ihtiyacı vardır insanın.. Çok yol kat etmiş bir sürücüde az çok kayma durumunda yapılacakları içgüdüsel olarak kestirebilir, fakat birde işin eğitimini almak var.. Bir süre önce haberlerdede çıkmıştı.. Ülkemizdede ileri sürüş teknikleri kursları açıldı.. Birçok kişi erkek adam kendi deneyimini kendi yaratır v.b. sözlerle karşı çıkabilir, fakat kar-buz-yüksek hızlar v.b. her koşulda araç sürmesi gereken kişiler bence imkanı varsa bu kurslardan yararlanırsa büyük hayrını görecekleri yönünde düşünüyorum.. Nede olsa işi engin deneyime sahip bir profesyonelden öğrenmek, acı deneyimler yaşayarak öğrenmekten daha iyidir.. İleri sürüş tekniklerindede zaten ağırlıklı olarak buz üstünde, ıslak zeminde veya yüksek hızlarda sürüş manevraları gibi konular öğretiliyor diye biliyorum.. Fakat unutmamak lazımki özellikle yüksek hızlarda seyreden kişiler, hiçbirzaman kabak lastikle yola çıkmamalı, çünkü yüksek hızlarda patlayan teker nekadar deneyimli, nekadar profesyonel olunursa olunsun saniyeler hatta saliseler içinde feci bir kazayı doğurabilir.. Allah göstermesin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Everady önden arkadan kayma değil lastik kilitlenmelerinden bahsediyorum, ön tekerlekler kilitlenirse hiçbirşey yapamıyorsun, arkalar kilitlenirse gene bir şekilde kontralarla birşeyler yapma imkanın var...

    Önden kaymada ise sadece dönüş çapı iraz geniş oluyor, önden kayma ve ön tekerleklerin kilitlenmesi aynı şey değildi, ön tekerler kilitlenince hiçbirşey yapamıyorsun ecelini bekliyorsun kontrol yok araçta, araç arka tekerleklerden kilitlenirse, aracın arkadan kaydığı yönün tersine hamleyle aracı yoluna sokabilirsin...


    şimdi burada da bir düzeltme gerekiyor sanırım mesleğim gereği yıllardır 100 binlerce km. yol katettim,ayrıca meslek lisesi
    motor bölümü mezunuyum,bildiğim kadarıyla aracın arkası hangi yöne kayıyorsa (ki önden çekişli araç için konuşuyorum)
    direksiyon aynı yöne kırılıp araç önce dengeye getirilir,yoksa arkanın tersi istikamete direksiyon kırmak dengesiz moment transferine sebep olacağı için aracı toparlamak pek te mümkün olmayacaktır..önden çekişli araçların kontrolü genelde doğru gaz ve direksiyon hareketleriyle,arkadan itişli araçlar ise doğru frenaj ve gaz pedalı hareketleriyle sağlanabilir..ama değişkenler vardır hep bu kombinasyonları çok çabuk düşünüp uygulayabilmek önemli olan..


    Katılıyorum dostum.. Allah kimseye göstermesin fakat öyle bir durumdan kurtulmak için iyi bi deneyime ihtiyacı vardır insanın.. Çok yol kat etmiş bir sürücüde az çok kayma durumunda yapılacakları içgüdüsel olarak kestirebilir, fakat birde işin eğitimini almak var.. Bir süre önce haberlerdede çıkmıştı.. Ülkemizdede ileri sürüş teknikleri kursları açıldı.. Birçok kişi erkek adam kendi deneyimini kendi yaratır v.b. sözlerle karşı çıkabilir, fakat kar-buz-yüksek hızlar v.b. her koşulda araç sürmesi gereken kişiler bence imkanı varsa bu kurslardan yararlanırsa büyük hayrını görecekleri yönünde düşünüyorum.. Nede olsa işi engin deneyime sahip bir profesyonelden öğrenmek, acı deneyimler yaşayarak öğrenmekten daha iyidir.. İleri sürüş tekniklerindede zaten ağırlıklı olarak buz üstünde, ıslak zeminde veya yüksek hızlarda sürüş manevraları gibi konular öğretiliyor diye biliyorum.. Fakat unutmamak lazımki özellikle yüksek hızlarda seyreden kişiler, hiçbirzaman kabak lastikle yola çıkmamalı, çünkü yüksek hızlarda patlayan teker nekadar deneyimli, nekadar profesyonel olunursa olunsun saniyeler hatta saliseler içinde feci bir kazayı doğurabilir.. Allah göstermesin...




  • Ben yeni lastikler öne takılır diye biliyorsum fakat geçen hafta bir lastik sitesinde yeni lastiklerin arkaya takılması gerektiği yazzıyordu.Yukarda da bu konuyu tartışmışsınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    Terbiyeli konuş.Atlamayıo sen seviyorsan onu bilemem , gelmiş sazan gib alamışsın.

    Yukarıda örneği verdim kiltilenmez denmiş kilitleniyor.

    Heralde yük taşıyan bir aracın arka frenleri kuvvetli olacak, arkaya yük bineceği için bunu bilmek için müneccim olmak gerekmez...

    Arka tekerleklerin kilitlenmesinin önlerden önemli olduğunu söylenlerle ben hiç tartışmam gülüyorum...

    Bir de yukarıda bilinçsiz hareket denmiş, siz 20-30 yıllık şöförlerden daha iyi biliyorsunuz demek....

    Otomotiv de bilim böyle kalkıp newton gibi teoriler üreterek değil tamamen deneysel gözlemlere dayanır. Böyle yerinden sallayarak değil. Bu konuda yıllardır araç kullanan şöförler değilde forumda yerinde sallayanlar değildir bence

    Bana oversteer understeer diye sağda solda duyduğunuz kelimeleri söylemeyin lütfen. Tamamen internette sağda solda okuduklarınızla yorum yapıyorsunuz. Türkçe konuşun lütfen...

    Ayrıca el freniyle size istediğiniz yerde istediğiniz şovu yapayım... Arka tekerlekleri kilitleyerek... İstediğiniz harketi yapayım size , istediğiniz hızda...


    Ama yiyorsa bir de ayak freniyle yapın önleri kilitleyerek te göreyim sizi...


    Ayrıca understeer demek ön tekerleklerin kilitlenmesi dmeek değildir... Understeer den rahatlıkla kontrayla veya kontradan kolay biçimde belki kararlılıkla direksiyonu daha fazla çevirmeyerek veya belki gazdan çekerek kurtulabilirsiniz... Ama tekerlekler kilitlendiğinde yapacağınız pek birşey yok... Hiçbiryöne hiçbirşekilde gidemezsiniz...Arabanın durumuna göre yanyan kayarsınız veya dümdüz ben ani fren yaptığım bir vakit 60 dereceyle kaymıştım...
    kontra vs. kar etmiyor freni pompalamaktan baika, pompalayınca durma mesafesi uzuyor...

    Arka tekerleklerin kilitlenmesi ise kontrayı yaptığın zaman resmen dışarıdakilere şov , sana keyif oluyor...

    Oversteer=Kıçtan kayma Understeer=Kafadan kayma

    O yüzden arkadan itişli araçlar önden itişli araçlara göre daha az tehlikei arkadan kayıyor, kontrolü daha kolay, kıçtan kayma kontrolü çok kolay kontra ile işi bilen adam kurtarıyor...

    AMa bilen bilir ,10-15 yıl öncesi, gençlik 70 kuşağı diyebilirim, Flash larlla Reno 9 larla çok virajda spin attı, yoldan çıktı ,can verdi. Hepsi bu araçların önden çekişli olduğu için virajda kendini kaybetmesinden dolayıydı... Bunu hatırlayanlar bilirler.. Benim ilkokul ortaokul zamanlarımdı, çok şahit olurdum spin atanlar , hatta Reno 9 ile benim de spin maceram var... Yeni araba kullanmayı öğrenirken ben de spin attım...


    Kafadan kayma belki işi bilen için kontrolü kolaydır ama ben bizzat araç kafadan kayma eğilimindeyken bile korkmaya başlıyorum. Çünkü kıçtan kaymakontrolü daha kolay...





    Oversteer ve under steerın ne oldugunu burdakı arkadasların bıldıgıne emınım... Ayrıca internetten okuduklarımla(teorik bılgılerle) değil tecrubelerımle yazıyorum buraya buna emın olabılırsın.

    Senın el frenı ıle yaptıgın şovu istersen sol ayak freni ile yapabılırım sana.Ama senın yanıldıgın nokta farklı sol ayak frenı ıle onlerı kılıtleyerek yapta gorıyım demıssın,onlerı kılıtleyerek degıl arkaları kılıtleyerek yapılıyor sola ayak frenı,birza arastır bence.Hatta bıraz denersen daha kontrollu olarak yapılabıldıgını kendınde anlayabılırsın..

    Ayrıca ben ayak frenınde onlerın kılıtlenmesı durumunda kontrol daha kolay olacaktır gıbı bır cumle kullanmadım.tabıkı tehlıkelıdır ve tamamen fren anındakı kızaklama kontrol edılemezdır fren bırakılmadıgı surece.

    sen asfaltta 60km hızda,kendı ıstegınle yarattıgın arkadan kaymayı cok rahat kontra dıreksıyon ve dogru gaz hareketı ıle kontrol edebılırsın.ama hıc oto yolda 120km/h hızın uzerınde yagıslı zemınde arkadan kayma yasadınmı?yada vıraj ıcınde arka lastıgın patladımı? tehlıkelı olan arkadan kaymadır yuksek hızlarda.. ama ısteklı sekılde kontrolluce kaydırılmıs arkadan bahsetmıyorum ben.

    Sende solemıssın zaten onden kaymanın kontrolunun basıt oldugunu ayagını gazdan ceker dıreksıyon acısıyla çok ufak oynamalar yapar kurtulursun.cunku gazdan cektıgınde aracın agırlık merkezı one kayıcaktır ve bu on tekerlerın tutunmasına sebep olucaktır.

    Fren guvenlıgı adına yenı lastıklerın onde olması gerektıgı tabıkı aşıkar.ben o ornekte genel arac guvenlıgıne dayanarak yazdım eskı lastıkler one takılmalıdır dıye.cunku gercekten yuksek hızlarda patlayan arka teker on tekerden daha tehlıkelıdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Oktard dostum bence 2 düşüncendede yanlış düşünüyorsun..

    1- Düzgün ayarlanmış bir fren sisteminde ABS olmasa bile arka fren kitlenme yapmaz! Arka fren sadece yavaşlatmaya yardımcı olur, eğerki kitlenirse sisteminde problem var demektir..

    2- Arka tekerlere verilmesi gereken önem konusunda haklı olabilirsin, fakat "eskı teker her zaman onde kullanılır" bu ne demek kardeşim? Bukadar cahillik görmedim.. Hiç mi lastik değiştirtmedin, hiç mi lastikçiyle konuşmadın? Frenlemenin esas unsuru ön tekerlerdir, ön tarafa kabak lastiği tak bakalım durabiliyomusun heleki kışın.. Sen bi dene bunu ondan sonra hastaneden yollarısın mesajını.. Beni dinlemiyosan, en basitinden arabana kış lastiği taktırırken lastikçiye sor.. Yok oda senin kafaysa, oda senin gibi düşünüyosa lastikçini değiştir..

    Saygılarımla...


    1- bunu tartısmanın bır anlamı yok daha fazla. aracın 1.vıteste devır saatın 4000rpm ın ustunde ıken ayagını gazdan cemeden basla ayak frenıne basmaya goruceksınkı yeterlı guce ulastıgında arkalar kıtlenecek.eger motorun onlerı kılıtlenmeden goturebılecek kadar gucluyse ve arka fren sıstemınde sorun yoksa.eger kılıtlenmesse ınankı bu bır anormallıktır.

    Kısaca ayagınızın var gucuyle frene basarsanız once onler olmak uzre tum tekerler kılıtlenmelıdır saglıklı calısan bır sıstemde.


    2- Bır araca kaza yaptırabılecek tek sey onune anıden cıkan bır engel degıldır. tamam eskı lastıkler ondeyken fren performansının dusecegı kesındır,39mt olan 100km/h-0km/h durus mesafen belkı 43 metreyı bulur.ama o arkaya attıgın eskı lastıgın senı yuksek hızlarda kontrolden cıkarırsa bu son savrulusun olur.bılmem anlatabıldımmı?


    Saygılar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oktard


    1- bunu tartısmanın bır anlamı yok daha fazla. aracın 1.vıteste devır saatın 4000rpm ın ustunde ıken ayagını gazdan cemeden basla ayak frenıne basmaya goruceksınkı yeterlı guce ulastıgında arkalar kıtlenecek.eger motorun onlerı kılıtlenmeden goturebılecek kadar gucluyse ve arka fren sıstemınde sorun yoksa.eger kılıtlenmesse ınankı bu bır anormallıktır.

    Kısaca ayagınızın var gucuyle frene basarsanız once onler olmak uzre tum tekerler kılıtlenmelıdır saglıklı calısan bır sıstemde.


    2- Bır araca kaza yaptırabılecek tek sey onune anıden cıkan bır engel degıldır. tamam eskı lastıkler ondeyken fren performansının dusecegı kesındır,39mt olan 100km/h-0km/h durus mesafen belkı 43 metreyı bulur.ama o arkaya attıgın eskı lastıgın senı yuksek hızlarda kontrolden cıkarırsa bu son savrulusun olur.bılmem anlatabıldımmı?


    Saygılar...




    1. Sadece teorik konuştuğum için deneyimi olanlara kafa tutmak istemiyorum.. Bu konuyu deneyimi olanlar tartışsın.. 2 farklı grup var deneyipte kitlenmediğini ve kitlenmemesini gerektiğini söyleyenler ve deneyipte kitlendiğini ve kitlenmesini gerektiğini söyleyenler.. Ben 1. gruba katılıyorum bu benim düşüncemdir, en kısa zamanda kesin bir bilgi edinicem ve doğru neyse o yönde bilgilendirmeye çalışacağım..

    2. Haklısın "Bır araca kaza yaptırabılecek tek sey onune anıden cıkan bır engel degıldır", fakat kazaların büyük çoğunluğu aşırı hız-ani fren ve sonunda duramayarak kaza yapma yönünde gerçekleşmektedir.. Senin örneğini vermiş olduğun yüksek hızlarda kontrolden çıkma biraz daha kontrol altında tutulabilir bir durumdur.. Kabak lastikle viraja 160'la girmek yada girmemek senin elindedir, haksız mıyım? Fakat önüne aniden atlayabilicek bir yaya, aniden çıkabilicek bir araç, aynasına bakmadan önününüze atlayabilicek bilinçsiz sürücüler veya bir virajı aldıktan sonra aniden karşınıza çıkabilecek araba-yol yapımı v.b. bir engel; bunlar daha çok karşılaşılan ve elinizde olmayan durumlardır, işte bu durumlara karşı özellikle ön lastiğinizin iyi olması gerekmektedir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Önden kayma ,arkadan kaymayı tartışmıyoruz aslında o dediğin doğru, fren konusunda da doğru benim bildiğim araçlarda ilk önce önden tutuyor araç dediğin gibi arka dengeleme kuvveti görüyor gibi birşey diyebiliriz. Benim dediğim arkalar daha önemli diyorlar. Eğer ön lastik patlarsa, ne kontrol edersin, ne durabilirsin fren de tutmaz, bir abim vardı uzun yol şöförü usta o diyordu en son bir tane gördüm ön lastiği patlayan şimdi Karacaahmette... Arka lastik patlasa kenarda bi yerde durrusun tabii çok yüksek hızlardı demiyorum... Erdem 09 un dedikleri doğru...Ben o yüzden yeni lastiği öne takarım siz arkaay takın patlarsa görürüm sizi, pardon göremem


    burda belirttiğin bir konuya cevap vermek istiyorum;elbette aracın arkadan önden kaymasını istemeyiz,ancak şu var aşınmış bir lastik illa da patlayacak yeni lastik patlamayacak..böyle birşey yok işim gereği yıllardır 100.000'lerce km. yol katettim,motor meslek lisesi mezunuyum,kendi aracıma aldığım 2 yeni lastiği özellikle ve özellikle arkalara taktım,arkaları da önlerden daha aşınmış olduğu için hemen öne geçirttim..aracın arka tekerlekleri daha iyi yol tutsun daha iyi su tahliyesi yapsın daha iyi dursun diye..önlerde kötü değil sadece sıfıra nazaran aşınmış lastikler ve en az 15.000 km yol yapabilecek durumdalar..yoksa aşınmış lastik kötü olsa diş derinliği 3 mm nin altına inmiş lastikleri değilde 5 mm nin altına inmiş lastikleri değiştirmemiz gerekmez miydi?lastik görevini yerine getiriyor zaten değişim işareti var lastiklerde..




  • orjinalden alıntı Wartox


    1. Sadece teorik konuştuğum için deneyimi olanlara kafa tutmak istemiyorum.. Bu konuyu deneyimi olanlar tartışsın.. 2 farklı grup var deneyipte kitlenmediğini ve kitlenmemesini gerektiğini söyleyenler ve deneyipte kitlendiğini ve kitlenmesini gerektiğini söyleyenler.. Ben 1. gruba katılıyorum bu benim düşüncemdir, en kısa zamanda kesin bir bilgi edinicem ve doğru neyse o yönde bilgilendirmeye çalışacağım..

    2. Haklısın "Bır araca kaza yaptırabılecek tek sey onune anıden cıkan bır engel degıldır", fakat kazaların büyük çoğunluğu aşırı hız-ani fren ve sonunda duramayarak kaza yapma yönünde gerçekleşmektedir.. Senin örneğini vermiş olduğun yüksek hızlarda kontrolden çıkma biraz daha kontrol altında tutulabilir bir durumdur.. Kabak lastikle viraja 160'la girmek yada girmemek senin elindedir, haksız mıyım? Fakat önüne aniden atlayabilicek bir yaya, aniden çıkabilicek bir araç, aynasına bakmadan önününüze atlayabilicek bilinçsiz sürücüler veya bir virajı aldıktan sonra aniden karşınıza çıkabilecek araba-yol yapımı v.b. bir engel; bunlar daha çok karşılaşılan ve elinizde olmayan durumlardır, işte bu durumlara karşı özellikle ön lastiğinizin iyi olması gerekmektedir..


    buna da bir şey diyeyim kazaların oluşma sebeplerini incelerken şunu gözardı etmemek gerekiyor;sürücü hatası...eğer 100 km/h hızla giderken panik fern yapıp birde araç kızaklamışken direksiyonu kırıp kurtarmaya çalışırsan kurtuluşun olmaz aracın kızakladığı yöne doğru yol almaya devam edersin..işte abs burda devreye giriyor ön tekerlek kitlemezse senin o manevran (ki arka da büyük ölçüde kitlemiyor) işe yarıyor,zaten güncel araçlarda ebd abs ile entegre çalışıyor ve stabilite sağlanıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 20 Ekim 2006; 12:32:08 >




  •  Kampana Fren ve ABS


    resimde kampana ve abs (dişli görülen ünite)
  • @oktard, sol ayak freni farklı birşey, ben sol ayak freni ile ilgili yorum yapmadım önden çekişli bir araca aynı zamanda gaz verip aynı zamanda fren yaparsan sanırım önler kilitlenmez...

    Ben ön tekerleri kilitlemek ve arka tekerleri kilitlemekten bahsediyorum... Teori konuşma kısmına gelince otorite misin? O konuyu anlamadım teori konuşurum filan demişsin??
  • öndeki flanş aksa sonradan kaynakla birleştirilmiş gibi duruyor sanki.
    bana mı öyle geldi yoksa.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

     Kampana Fren ve ABS


    resimde kampana ve abs (dişli görülen ünite)
  • @C4_1400 orjinal hali öyle
  • Vaaay topci birbirine girmiş yav. Sakin olun arkadaşlar. Ben aradığım cevabı buldum. Bir soru daha sorayım. ABS devredeykrn frenleri saniyede kaç defa sıkıp bırakıyordu?
  • Ne oldugun karşıdakinin anlama kapasitesiyle sınırlıdır anti...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.