@XpressMusic34 hocam, merhabalar tekrardan. Siz bizleri dert edindiğiniz için, bizler de sizin başınızı ağrıtmaya devam ediyoruz. Öncelikle hakkınızı helal edin KDK'ya 8 Şubat'ta başvuruda bulunmuştum, 2 Mart'ta karar yayınlanmış. Bugün fark ettim. Konuyu bilmeyenler için şöyle özetleyeyim: 2021 yılının Şubat ayında yeni bir bina yapıp taşınmış, sonra internet altyapısı çekilmesi hususunda XpressMusic34'ün dilekçe örnekleri konusundan yararlanarak hazırladığımız dilekçe ile Türk Telekom'a bizzat giderek başvuruda bulunmuş, daha sonra telefon aracılığıyla ön başvurumuzu da yapmıştık. Her iki ayda bir de CİMER ve BTK aracılığıyla şikayette bulunmuştuk. Son olarak, 2021 Ekim ayında Telekom'dan bir yetkili bize "Size yeni saha dolabı lazım, şuan için projelendirme yapılacak" diyerek işleri iyice zora soktuklarını resmen söylemişti. 2022 yılının Ocak ayı da bitince, tekrar başvuru yolları aramıştık. KDK'ya yaşadığımız her şeyi detaylıca yazmıştım. CİMER ve BTK başvurularımızın ekran görüntüleri ile Telekom'a verdiğimiz dilekçenin fotoğrafını da başvuruya eklemiştim. KDK kararının özeti ise şöyle: İdari başvuru yolları tüketilmeden KDK'ya başvuruda bulunduğumuz için DOSTANE ÇÖZÜM usulünün dikkate alınacağı ve durumun benim anlattığım gibi olup olmadığının araştırılması için, KDK'ya başvuru yaparken gönderdiğim dilekçe ve dosyaların Türk Telekom'a gönderileceği olmuştur. Yani ben Telekom'u şikayet etmişim, onlar da durumun tespiti için başvurumu olduğu gibi Telekom'a havale etmişler. Ben bir nevi Telekom'a Telekom'u şikayet etmiş gibi olmuşum KDK köprü görevi görmüş. Görevi bu muymuş, merak ettim Şikayet edeni, şikayet edilene havale edip işin içinden çıkıyorlar. Ne güzel dünya. Sonra da "Biz çalışıyoruz" diyorlar. Halkı oyalamaya devam. Bunu yapanların BANKAMATİK MEMURLARINDAN farkı kalmıyor. Resmen "Bize iş getirme" kafasında hareket ediyorlar ya, neyse... Karar metninde şöyle bir madde dikkatimi çekti, aynen iletiyorum:
Şimdi benim tüm idari yolları tüketmem gerekiyor ve özellikle de BTK'ya yazılı başvuruda bulunup, onlardan yazılı cevap almam gerekiyor anladığım kadarıyla. Bunu nasıl yapacağım? Online başvurular hikâye mi? Baksanıza, KDK dijital görüntüleri delil saymamış (ki zaten saymasını beklemem). BTK'da başvurumuz görünmüyormuş. Burada ne yapmam gerektiğini bilirsem, en azından KDK'ya tekrar başvuru yapabilmek için bir hak daha elde ederim. Belki böyle neticeye varırım. İsteyenler olursa karar metnini kendisine iletebilirim. Nasıl halkla dalga geçildiğini kendi gözleriyle görmek isteyenler olabilir. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkangunes04 -- 7 Mart 2022; 23:8:48 > |
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) NEDİR NASIL BAŞVURULUR? (İNTERNET VE GSM PROBLEMLERİ) (3. sayfa)
-
-
Valla bende merak ettim, bu durum nasıl sonuçlanacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam öncelikle merhaba. Estağfurullah hocam helal olsun, siz de hakkınızı helal edin. Elimden geldiğince herkese yardımcı olmak gayreti içerisindeyim.
Sizin durumunuzda, kararın bu şekilde çıkmasının sebebi şu hocam, KDK başvuru koşullarında da yer aldığı üzere, tüm idari yollar tüketilmeden yapılan başvurularda KDK konuyu ilgili kurumlara havale ediyor ve gelecek olan cevap sizin açınızdan yetersiz ise KDK ya tekrar başvuru oluşturarak gelen cevaplara itiraz etme hakkı sunuyor. Esasen KDK kararlarına itiraz hakkı kanunda öngörülmemiş olup, size kurum tarafından verilen cevaba itirazınızı yeni bir başvuru oluşturarak yapabiliyorsunuz.
Gelelim konuya. Hocam BTK ya yapılan başvuruda kurum size cevap verdiğinde üstteki itiraz et butonu ile iki kez itiraz hakkınız bulunuyor. Daha sonrasında konu BTK ya devroluyor ve cevabı size BTK yazıyor. BTK nın verdiği cevabı KDK ya taşıyabilirsiniz.
İdari başvuru yollarının tüketilmemesi, yani ilgili kurumlara yapılan başvurulara gelen cevaplara itiraz edilmemiş olması, bir üst yere başvurulmamış olmaması gibi şeyleri içeriyor. Mesela şey gibi düşünün atıyorum sizin buzdolabınız bozuldu ama yetkili servisi çağırmadınız ve direkt tüketici hakem heyetine başvurdunuz. Bu durumda benzer şekilde, normal prosedürleri tüketmemiş olduğunuzdan ilgili firmanın savunması da öncelikle servise başvurulması yönünde olacaktır.
KDK sizin eklediğiniz dosyaları (cimer ekran görüntüsü vb.) elbette delil kabul ediyor hocam, o konuda endişeniz olmasın. Sadece ilgili kuruma ulaşarak oradan da yazılı bir savunma istiyor ve ilgili savunma hem KDK ya, hem de size geliyor. Size gelen çözüm odaklı bir yazı oluyor. Siz bundan memnun kalmazsanız o verilen cevaba üstte belirttiğim şekli ile KDK aracılığı ile itiraz edebiliyorsunuz.
Telekom a verilen dilekçe, BTK aracılığı ile yapılan şikayet (iki kez itiraz edilmiş ve son sözü BTK nın söylediği hali ile), cimer başvuruları ve akabinde KDK nın konuyu ilgili yerlere sorması ve ilgiliye çözüm sunulmasına yönelik "gönderme kararı" içeren yazısına siz ilgili kurumlardan gelecek olan yanıta göre itiraz edebilirsiniz. İtirazınızı da gelen cevabı yeni bir KDK başvurusuna ekleyerek yapacaksınız. Dosyanızın esastan incelenmesini talep edeceksiniz.
Antetli kağıt mevzusuna gelince... Ben bu konuyu KDK iletişim numarasını arayıp sormuştum çünkü aynı madde benim başvurularıma çıkan kararda da vardı. İlgili görevliye Cimer başvurularına gelen cevapta herhangi bir antet olmadığını söyledim. Onlar da bunu bildiklerini ve sorun olmadığını, ekran görüntüsü olarak Cimer başvurusu ekleyebileceğimi söylemişti. Ancak anlasılan prosedür olarak o madde yer alıyor karar yazısında. Çok da ciddiye almamıza gerek yok hocam yani benim anladıgım bu.
Bir de hocam, KDK idari bir karar vermiyor yapısı gereği. Yalnızca tavsiye kararları verebiliyor ama bu tavsiye kararlarına uyulduğunu söyleyebilirim yani kişisel deneyimim bu yönde oldu.
Hocam bir de, ülkemizdeki şikayet sistemleri tam da sizin dediğiniz gibi işliyor. Mesela Cimer üzerinden belediyeyi şikayet ediyorsunuz ama size cevabı yine belediye veriyor, okulunuzu şikayet ediyorsunuz ama cevabı yine okul veriyor. Yani ortada bir denetleme mekanizması yok, aslında var deniyor ama şöyle; Mesela bir konu ile ilgili kurumlara çok fazla şikayet gidince sistem otomatik bu durumu saptayıp o konuda çalışma yapılıyormuş. Yine de ben belediyeyi şikayet ettiğimde bana cevabı belediyenin vermesini istemiyorum mesela. Keşke Cimer hem benim düşüncemi alsa, hem de konuyu belediyeye sorsa ve son kararı kendisi verse. Ancak böyle bir işleyişi yok, böyle bir işleyişi olan sadece Başbakanlığa bağlı Bilgi edinme değerlendirme kurulu vardı ancak onun da son durumu nedir hiç bilmiyorum, duruyor mu, kapandı mı, işleyişi değişti mi.. Hiçbir fikrim yok maalesef ama zamanında çok başvuru yapmıştım ve çok güzel sonuçlar almıştım.
Online başvurular kesinlikle hikaye değil hocam, siz sadece belirttiğim şekilde yapın başvurularınızı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 8 Mart 2022; 16:9:10 >
-
Bilgilendirme için teşekkürler. Öyleyse Telekom'dan yazılacak cevabı bekleyeceğim. Karar metninde bir aylık süre tanınmış. Bakalım, görelim ne olacak?
İlk BİMER sisteme koyulduğuna çok daha etkindi. Oradaki başvurulara "kopyala-yapıştır" şeklinde cevap verilemiyordu. Bildiğiniz, birileri oturup adam akıllı cevap yazıyordu bizlere. Başka kurumlara havale edilip işin içinden çıkılmıyordu.
Bundan yıllar evvel, daha üniversitede öğrenciyken, yine yeni binaya taşınmış, altyapı için başvurmuş, yine benzer sorunları yaşıyorduk. Bu durumu BİMER'den defalarca dile getirdim. Sonuç, olarak Telekom'un tarafıma para ödemesine karar verildi. Gittim bir telekom bayisine. Herkes fatura öderken ben para aldım. Tabii olay bu kadar basit gelişmedi. BİMER, daha önceki Telekom'la olan ilişkilerimi incelemiş, daha önceki zamanlarda yaptığım bir abonelik iptali sonrası ödediğim ceza ücretinin tarafıma ödenmesine karar verilmişti.
Yani ben farklı bir interneti nakletmek için şikayette bulunmuştum ancak önceki abonelik iptalindeki cezai işlemi iptal edilmişti. Ne istedim, ne oldu? İyi oldu mu, oldu ama nakil gerçekleşmedi tabii. Sonra bina sakinleri dilekçe ile binaya "BAKIR" telefon hattı çektirdi, benden bağımsız. Birinin tanıdığı varmış Telekom'da. O dönemlerde de güya bakır hat döşenmiyordu, fiber döşeniyordu. Yalanmış meğer. Şuanda da yalan. Telekom istese, internetsiz bıraktığı, kasten mağdur ettiği tüm hanelere bakır telefon hattı çekebilir.
-
Merhaba hocam. Elbette, Bimer dönemini de hatırlıyorum. Ne kadar etkin olduklarını tecrübe etmiştim. Yok hocam, sözde bakır altyapı artık yapılmıyor ama yapılmaya devam ediliyor yani görebiliyorum rahatlıkla sokakta.
-
BTK'dan "mektupla" cevap geldi:
Özetle, Telekom'dan bilgi istemişler. Bu işin sonu nereye varacak?
-
Hocam selamlar,
Öncelikle BTK durumu Telekom a sormak istemiş. Bu cevap sizin elinize ulaştıktan sonraki bir ay içerisinde (Telekom un cevap verme süresini de göz önünde bulundurarak) yeniden başvuru oluşturarak BTK nın cevap yazısındaki Turk Telekom a sorma kısmıyla ilgili bilgi talep edebilirsiniz. Acaba ne yanıt verecekler merak ettim.
-
Peki, öyle yaparım. Sonucu da yine buradan paylaşırım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Rica ederim. Telekom direkt olarak size yanıt vermeyebilir hocam, böyle bir durumda yeni kayıt açarak önceki başvurunuzda geçen BTK nın yanıtındaki ilgili kısmı ekran görüntüsü olarak ekleyip bilgi talep edersiniz.
-
Sakarya il türk telekom müdürü çok gıcık bir insan hep şirket zarar etmesin derdinde bende 2017den bu yana talep ediyorum enson gecen sene 2021 sonunda gelecek mesajı geldi cimerden tarafıma il müdürü projeyi iptal etti anla artık ne kadar saçma iş ettiğini genel müdürlük proje cıkarıyor il müdürüne gönderince proje iptal ediliyor saçmalık işte :)
-
Hocam 1 ay oldu dosya inceleme diyor normal midir ? Beni galeye almadıklırını düşünmeye başladım
-
9 mart tarihinden bu yana internetim yok.
Genel arıza "Hırsızlık olmuş" diye kestirip atıyorlar. Müstakil evlerin oldu meskun mahal bizim ilçe.
Yan komşum ve karşı komşum ile aynı hattı, aynı telekom direğine bağlı kutuyu kullanıyoruz. Bunlarda bir gün dahi gitmedi benim 3 aydır internetim yok. Akşamları komşumdan bağlanıyorum
İSS değiştirdim , BTK ve Cimer'e ye yazdım sonuç yok .Başvurmadığım yöntem kalmadı.
9 mart tarihinden bu yana adamlar bir tarih veriyor, o gün geldiğinde tekrar ileri tarih veriyorlar. En son tarih 31 mayıs olmak üzere bu zamana kadar geldik.
Türk Telekom omurgası üzerinden başka iss kullanmamdan ötürü "cezalandırıldığımı" biliyorum ama ıspat edemiyorum.
Epitopu vdsl 22 mbit internet hizmeti alıyordum yalan oldu, başka boşta vdsl portu da yok sanırım diğer servis sağlacıları adsl üzerinden 12-14 mbit gibi çok komik hızlar verebiliyorlar.
Yani tam bir açmazın içindeyim. Adamlar bulmuş sistemin açığını Bir bahane uydur , sürekli ileri tarih ver abone hattını kapatsın .
Ya seve seve yada tatsız şekilde TürkTelekom abonesi olmalısın yoksa sana net yok diyorlar.
SESİMİ KİME DUYURABİLİRİM?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Richard Parker -- 30 Mayıs 2022; 16:50:30 >
-
Hocam selamlar, Kamu Denetçiliği kurumunda yanıt süresi altı ay. Bu sebeple durumunuz normal hocam. :)
Alıntı
metni:Kamu Denetçiliği Kurumu’nun altı ay içinde karar vereceği bu süre içinde yargıya başvuru süresinin duracağı ilgi mevzuatta düzenlenmiştir. www.ombudsman.gov.trKAMU DENETÇİLİĞİ KURUMUhttps://www.ombudsman.gov.tr/BasvuruYaparkenNelereDikkatEdilmeli -
Merhaba. İnternet kesintiniz ile ilgili bölgesel arıza mı var diyorlar? Daha öncesinde tuketici.btk.gov.tr adresine başvurunuz var mı bu hususla ilgili? Eğer var ise, başvuru tarihlerini de göz önünde bulundurarak dilerseniz yeniden kayıt oluşturun. Müspet bir yanıt alamazsanız, tarafınıza iletilen yanıt ile KDK ya başvurabilirsiniz.İlk mesajda belirttiğimiz gibi, işletmeci tarafından verilen yanıta itiraz edin iki kez ve başvurunuz kurum incelemesine düşecek. Burada BTK size yanıt verecek ve o yanıtla KDK ya başvurabilirsiniz.
-
Evet . hem BTK hem Cimer'e başvurdum aynı yanıt geldi. Kopyala/yapıştır yapmışlar.
1 ay oldu başvuralı.
Sözde bugün arıza çözümü olacaktı ve yine tarihi ertelediler.
Bu şekilde 3 aydır ekiyorlar.
Bu durumda BTK tekrar mı başvurmalıyım ?
-
En son Btk dan aldığınız yanıtın tarihi eski değilse, ekran görüntüleri ile birlikte KDK ya başvurabilirsiniz. Şikayet edilen idare kısmına Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu yazacaksınız. Konu Btk ya intikal ettiğinde, onlar ilgili işletmeciden de bilgi alıp genel cevaplarını KDK ya iletiyorlar.
-
Hocam Bugun uyurken beni K.D.K telefonumdan aramış ama internettte dosyam hala incelemede gözüküyor,olası bi durum olabilir mi yine aramalarını beklıyorum şuan
-
Eksik belge veya ek bilgi ihtiyacı var ise aramış olabilirler hocam. Siz arayın dilerseniz, sitesindeki iletişim kısmında telefonları var.
-
Aradılar konuştuk hocam hala şikayetiniz sıkıntısı devam ediyor mu, şikayet konusu sokakdaki binaları etkiliyor mu kaç yıldır bu sıkıntı yaşanıyor diye sordular.
-
Çok iyi hocam.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X