Şimdi Ara

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) NEDİR NASIL BAŞVURULUR? (İNTERNET VE GSM PROBLEMLERİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
543
Cevap
15
Favori
21.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;


    Yeni bir bürokratik yollarla hakkımızı arama konusu ile birlikteyiz. Diğer HAK ARAMA konularım için;


    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/67663544



    Değerli arkadaşlar; Ombudsmanlık sloganından da anlaşılacağı üzere "Bir hak arama kurumu" dur. Kamu kurumları ile yaşadığımız konularla ilgili kendilerine başvuru yapabiliyoruz.


    Alıntı

    metni:
    Ombudsmanlığa başvurmak, Anayasal bir haktır. Kamu Denetçiliği Kurumu, dünyada bilinen adıyla Ombudsmanlık, HAK ARAMA KURUMUDUR.Kamu kurum ve kuruluşlarının(idarenin) eylemleri ve işlemleri ile kamu görevlilerinin tutum ve davranışları karşısında mağdur olduğunu ya da haksızlığa uğradığını düşünen herkes mahkemeye gitmeden önce Kamu Denetçiliği Kurumu’na(Ombudsmanlığa) başvurabilir.Kamu kurum ve kuruluşlarının kanunları yorumlama ve uygulama şekilleri konusunda,Kamu kurumlarının yönetmelikleri, tebliğleri, kararları ve uygulamaları konusunda,Kamu kurum ve kuruluşlarında hizmet sunmak ile görevli olan tüm kamu görevlilerinin tutumları ve davranışları konusunda,Mahkemeye gitmeden önce Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvuru yapılabilir.


    Değerli dostlar;


    Haberleşme bölümünde olduğumuza göre, haberleşme üzerinden örnek vereceğim. İnternet problemleri, GSM kapsama problemleri vb. bu tarz durumlarla ilgili BTK ya/Açık Kapı ya ve Cimer vb. yapmış olduğumuz başvurulara GELEN YANITLAR İÇİN buradan itiraz edebiliriz.


    Kuruma başvuru yapmak için, öncelikle ilgili kurumlardaki süreçlerin tüketilmiş olması gerekiyor. Yani BTK/Cimer/Açık Kapı nın verdiği cevaba itiraz hakkımızı kullandıktan sonra KURUM İNCELEMESİNDE (Btk için geçerlidir) aşamasından sonra da cevaptan memnun değil isek, ilgili dosyamızı KDK ya taşıyabiliriz. Cimer ve Açık Kapı başvurularımıza da itiraz hakkımız mevcuttur, yeni bir dilekçe oluşturup önceki dilekçemizin numarasını paylaşarak ilgili cevaba itiraz ettiğimizi bildirebiliriz.


    1.adım


    KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) NEDİR NASIL BAŞVURULUR? (İNTERNET VE GSM PROBLEMLERİ)ebasvuru.ombudsman.gov.tr
    KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU E-BAŞVURU SAYFASI
    https://ebasvuru.ombudsman.gov.tr

    İlgili adresten e devlet ile giriş yapılır.


    Soldaki yeni başvuru yap düğmesine basılır. Ancak bu aşamadan önce CEP NO GÜNCELLE kısmından doğrulama yapmamız gerekiyor.


    2.Adım


    Formdaki bilgileri doldurduktan sonra, evrak ekleme kısmına BTK/Cimer/Açık Kapı ya yazdığımız şikayetin ekran görüntülerini yüklüyoruz cevapları ile birlikte. Sonrasında beklemeye başlıyoruz.


    Cevap çok geç olmadan geliyor ve probleminizin çözümüne yönelik olarak işlemler sağlanıyor.


    İşte hepsi bu kadar.


    Önemli not


    Alıntı

    metni:
    6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu uyarınca Kurum tarafından verilen kararlara karşı itiraz yolu öngörülmemiştir. Kurum kararı sonrasında idarenin şikâyete konu edilen işlemi, eylemi için süresinde yargı yoluna başvurulabileceği tabiidir.



    Not: İlgili kurum seçme ekranında mutlaka Bilgi Teknolojileri Kurumu seçilmelidir. Başvurunuzun temeli, Bilgi Teknolojileri Kurumu ndan aldığınız yanıtın itirazı üzerine olmalıdır. Bu durumla ilgili detaylı bilgiye ise şuradan ulaşabilirsiniz.


    https://forum.donanimhaber.com/btk-tuketici-sikayet-sistemi-nasil-kullanilir-rehber--152027365




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 13 Temmuz 2023; 14:10:5 >







  • Sistemi deneyenler yazarlarsa çok sevinirim. :)

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) NEDİR NASIL BAŞVURULUR? (İNTERNET VE GSM PROBLEMLERİ)
  • NitroNos kullanıcısına yanıt

    Hocam sonuç ne oldu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The_Bilal T kullanıcısına yanıt
    Bozacının şahidi şıracı cacıki

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hepsi aynı havuzdan yönetiliyor resmen aynı cevabı onlar verir boşa birşey beklememek lazım bunlardan

  • NitroNos kullanıcısına yanıt

    Güncel bir başvurunuz mevcut mu hocam sisteme?

  • Umudunuzu yitirmeyin, deneyin hocam sistemi.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    denedim hocam cvp aynı değişen birşey yok göz boyama sadece birim icinde birim cıkarıyorlar sadece

  • Ne sekilde yanıt verildi tarafınıza?

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    aynı klasik cevaplar btk üzerindeki gibi

  • Gönderme kararı mı çıktı?

  • KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) NEDİR NASIL BAŞVURULUR? (İNTERNET VE GSM PROBLEMLERİ)
    Haydi bismiallah umudum yok ama bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Yok o yanıttan sonra kullamadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LionTR28 L kullanıcısına yanıt

    Hayırlısı olsun hocam insallah en kısa sürede güzel bir karar çıkar.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Eyvallah hocam şuan dosya inceleme de


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NitroNos kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam.

  • LionTR28 L kullanıcısına yanıt

    Orada Karar diye çıkacak, pdf açılıyor basınca. Gönderme kararı çıkarsa ilgili kurumdan savunma istiyorlar.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Tamamdır karar icin sonuçlandı mı olucak


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LionTR28 L kullanıcısına yanıt

    Evet ama süreç bitmiş olmuyor, arka planda onların yazışması devam ediyor kurum ile KDK arasında ve bu yazışmalar size de gönderiliyor.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.