Merhaba. Btk tüketici şikayet sistemi adresinin nasıl kullanıldığı sıkça sorulan bir soru olmakla beraber, bu konuda aydınlatıcı bir konu açma ihtiyacı hissettik. 1) tuketici.btk.gov.tr adresinin kullanımı hakkında giriş tuketicisikayet.btk.gov.tr BTK Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi http://tuketicisikayet.btk.gov.tr/loginÜstteki linke tıkladığımızda açılacak olan pencerede " e devlet ile giriş" kısmına tıklayacağız. Giriş yaptıktan sonra üstteki gibi bir ekran ile karşılaşacağız. Eğer mevcut bir şikayetimizi sorgulamak istiyorsak "şikayetlerim", yeni bir şikayet oluşturacak isek "şikayet girişi" diyoruz. Şikayetlerim ekranı aynı zamanda anasayfa ekranıdır. Burada "Btk üzerinden yaptığım şikayetler" kısmı olduğu gibi, bir de "işletmeci üzerinden yaptığım şikayetler" kısmı vardır. İkinci kısım, işletmeci üzerinden açtığımız kayıtları ifade etmektedir. (Çağrı merkezi, mail, form doldurma vb) Ek bilgi: “20.09.2012 tarih ve 56423-24802 sayılı İşletmecilerin Tüketici Şikayetleri Takip Yazılımı Üzerinden Kendilerine iletilen Tüketici Şikayetlerini Cevaplamada İzlenecek Usul” @Dejuf @Ö1f1 Btk üzerinde, işletmeci tarafından verilen cevaba itiraz hakkı sunulmaktadır. Bu itiraz hakkını iki kez kullandığımızda, son sözü BTK söylemekte ve başvurumuz "kurum incelemesinde" kısmına düşmektedir. Bu aşamadan sonra, talebiniz ile ilgili son kararı BTK vermektedir. 2) Şikayet girişi Üstte görüldüğü üzere formu dolduruyoruz. Herhangi bir hizmet için şikayette bulunmak kolaydır. Bu şikayet başvurusunu oluşturmak için ilgili işletmeciden abonelik zorunluluğu yoktur ANCAK, birebir alınan hizmeti ilgilendiren durumlarda hattın yasal sahibinin başvuruyu oluşturması gerekir. Ancak genel manada sistemi kullanmak için hat sahipliği durumu aranmaz. Örneğin, Turkcell hattınız var ancak Türk Telekom ile ilgili bir konuda da talep oluşturmanız mümkündür. Btk Tüketici şikayet sistemi üzerinden yalnızca haberleşme sistemi değil, aynı zamanda posta hizmetleri hakkında da şikayette bulunabilirsiniz. Bir diğer deyişle, kargo firmalarını BTK'ya şikayet edebilirsiniz. Kargo firmaları ile ilgili şikayetler için en doğru adres BTK dır. Ekranın sağ kısmında ise başvurunuzda dikkat etmeniz gereken hususlar yer almaktadır. 3)Başvuru içeriği Başvuru içeriği son derece kısa ve net olmalıdır. Var ise kanıtlarımızı dosya ekle kısmından eklemeliyiz. Örnek dilekçe XXX numaralı hattın yasal sahibiyim. İlgili hattıma paket aşım ücreti yansıtılmıştır ancak paketimi aşmadığımı gösteren kanıtlar ektedir. Gereğinin yapılmasını arz ederim. XXX numaralı hattın yasal sahibiyim. İlgili hattımda yaşadığım internet hız düşüklüğü problemi ile ilgili arıza kaydım işletmeci tarafından çözüm üretilmeden sonuçlandırılmıştır. Gereğinin yapılmasını arz ederim. Görüldüğü üzere, başvuru metinlerimiz ne kadar sade olursa çözüme ulaşmamız o kadar kolay olacaktır. 4)Takip Üste oluşturduğumuz metni "şikayet oluştur" kısmı ile kayıt altına aldıktan sonra yasal süre işlemeye başlar. Cevap süresi genellikle 15 iş günüdür ancak Dilekçe kanununda bu süre otuz gün olarak belirtilmiştir. Ancak uygulamada daha kısa sürede sonuçlanmaktadır. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=3071&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 5) BTK SİSTEMİNDE YAŞANAN PROBLEMLER - BTK ŞİKAYET KAYDI OLUŞTURAMIYORUM, NEDEN? - BTK ŞİKAYET SİSTEMİNDEKİ PROBLEMİN ÇÖZÜMÜ Değerli arkadaşlar; "“20.09.2012 tarih ve 56423-24802 sayılı İşletmecilerin Tüketici Şikayetleri Takip Yazılımı Üzerinden Kendilerine iletilen Tüketici Şikayetlerini Cevaplamada İzlenecek Usul”" gereğince, işletmeciler kendilerine iletilen şikayetleri doğrudan BTK sistemine entegre etmek zorundadır. Yani şikayetler BTK tarafından görülebilir. Ancak kimi zaman işletmeci üzerinden oluşturduğumuz taleplerimiz doğru şekil ve sonuçlarda kapatılmadığında, BTK üzerinden şikayet kaydı açmak istediğimizde sistem hata vermekte ve "aynı bilgilere ait işletmeci üzerinde şikayet kaydınız bulunmaktadır" şeklinde hata vermektedir. İşletmeciler ise bizde açık kaydın yok şeklinde beyanda bulunmaktadır. Bu hatanın iki sebebi olabilir. İşlem süresi dolmamış başvurular bu hataya sebep olabilir veya işletmeci tarafından doğru şekillerde kapatılmaması durumunda bu hata ile karşılaşabiliriz. Bu durumda sistem yeni şikayet kaydı açmamıza izin vermeyecektir. Bu durumun çözümü için; Cimer.gov.tr adresine girerek şu dilekçeyi göndermeliyiz. ""Bilgi Teknolojileri Kurumuna; "Ekte yer alan ekran görüntülerinden anlaşıldığı üzere, işletmeci üzerinden oluşturulan talep ve şikayetlerin doğru şekilde kapatılmamasından dolayı BTK Tüketici sistemi üzerinden yeni tüketici şikayet kaydı açılamamaktadır. İlgili işletmeci üzerinden açılan kayıtların sisteminizde kapalı konuma getirilerek sistemsel hatanın giderilmesini talep ediyorum. İşletmeci süresi dolmasına rağmen ilgili kayıtları neticelendirmediği için sistem hatası yaşanmaktadır. Arz ederim"" Daha sonrasında başvurumuzu ileteceğimiz kurum olarak "İletişim Başkanlığı" seçiyoruz. Eskiden listede BTK yer alıyordu ancak, ""Ayrıca, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması ile başvuruların ilave yazışmaya ihtiyaç olmaksızın doğrudan ilgili muhatabı tarafından ivedilikle işleme alınarak sonuçlandırılması kapsamında, sonraki tüketici şikâyeti başvurularının tüketici tarafından hizmet alınan işletmecinin internet sitesinde yer alan ve şikâyetler/işletmeci cevaplarının Kurumumuza iletildiği "Tüketici Şikâyetleri" bölümünden yapılması halinde, başvurular daha etkin ve hızlı sonuçlandırılacaktır. Bilgilerinizi rica ederim."" Hükmü gereğince Cimer üzerinden Tüketici şikayetleri gönderilmesi engellenmiştir. Çünkü tüketici şikayetlerinin doğru kanallardan iletilmesi gerekmektedir. Talebimiz teknik bir hatadan dolayı şikayet olduğu için, BTK tarafından çözümlenecek ve yeniden şikayet oluşturabileceğiz. İyi çalışmalar dilerim. https://forum.donanimhaber.com/konu-acmadan-once-mutlaka-okuyunuz-haberlesme-sistemleri-hakkinda-temel-bilgiler--67663544-24#147581996 Not: İşletmeci listesinde hizmet aldığınız işletmeciyi göremiyorsanız, Cimer üzerinden "Bilgi teknolojileri Kurumu" başlığı ile, hizmet aldığınız işletmeciyi listede göremediğiniz için Cimer üzerinden ulaştığınızı beyan edin ve durumu anlatın. Sonraki ekranda ilgili kurum seçeneğinde "iletişim başkanlığı" seçiniz. Not2: İlinize bakan Btk bölge müdürlüğü için : < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 25 Temmuz 2023; 22:38:39 > |
BTK Tüketici Şikayet Sistemi Kullanım Rehberi
İletişim hizmetleri ile ilgili sorunlar yaşayan tüketiciler, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) Tüketici Şikayet Sistemi'ni kullanarak şikayetlerini iletebilirler.
BTK Tüketici Şikayet Sistemi'ne erişmek için şu adımları takip edebilirsin:
- BTK'nın resmi web sitesi olan btk.gov.tr adresini ziyaret et.
- Sayfanın üst kısmında bulunan "Tüketiciler" sekmesine tıkla.
- Açılan menüden "Şikayetler" seçeneğini seç.
- Bu sayfada, şikayetini online olarak veya Çağrı Merkezi aracılığıyla iletebilirsin.
Online Şikayet Oluşturma:
- Online şikayet oluşturmak için "Online Şikayet Oluştur" butonuna tıkla.
- Açılan formda, kişisel bilgilerini, iletişim bilgilerini ve şikayetinin ayrıntılarını doldur.
- İlgili belgeleri (örneğin, fatura kopyası) ekleyebilirsin.
- Şikayetini tamamladıktan sonra "Gönder" butonuna tıkla.
Çağrı Merkezi ile Şikayet Oluşturma:
- Çağrı Merkezi ile şikayet oluşturmak için 120 numaralı telefonu ara.
- Müşteri temsilcisine şikayetini detaylı bir şekilde anlat.
- Müşteri temsilcisi, şikayetini kaydedecek ve sana bir şikayet numarası verecektir.
Şikayet Takibi:
- Şikayetini online olarak oluşturduysan, sistem üzerinden şikayetinin durumunu takip edebilirsin.
- Çağrı Merkezi üzerinden şikayet oluşturduysan, 120 numaralı telefonu arayarak müşteri temsilcisinden bilgi alabilirsin.
- Şikayetinizin sonucu, kayıtlı e-posta adresine veya posta yoluyla bildirilir.
Kurum İncelemesinde Ne Demek:
- BTK, şikayetleri inceledikten sonra, ilgili kuruma karşı bir inceleme başlatabilir.
- Kurum incelemesi, ilgili kurumun performansını değerlendirmek ve tespit edilen sorunların giderilmesini sağlamak amacıyla yapılır.
Önemli Notlar:
- BTK Tüketici Şikayet Sistemi, iletişim hizmetleri ile ilgili şikayetler için kullanılır.
- Farklı konulardaki şikayetler için ilgili kurumlara başvurmalısın.
- BTK, şikayetleri objektif bir şekilde inceler ve ilgili kurumların yasal sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlar.