Şimdi Ara

Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
16
Favori
7.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mhk198555 kullanıcısına yanıt

    Merhaba.


    Bir yeri düzeltelim. Bizim bahsettiğimiz pozisyonda anlaşmayı işletmeciler kendi arasında yapmıyor, işletmeci ile müşteri grubu (işyeri,konut,esnaf,site,kooperatif vb) arasında yapılıyor. O kısım tam anlaşılmamış sanırım.


    Sizin binanızdaki abone sayısı oldukça yeterli esasen, yönetici hep siz miydiniz yoksa sizden önce de yöneticiler var mıydı? Superonline fiberi çekerken imzalanan sözleşme duruyor mu? Bir inceler misiniz kısıtlayıcı bir madde var mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 25 Şubat 2022; 14:54:20 >
  • Kerros kullanıcısına yanıt

    Hocam işletmecilerin verdiği cevaba iki kez itiraz etmeniz durumunda başvurunun statüsü "kurum incelemesinde" haline düşüyor. Bu şekilde size BTK yanıt veriyor. O yanıttan hoşnut kalmazsanız üstte de bahsettiğim gibi yasal süreler içerisinde olmak kaydıyla KDK yolu açıktır.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Hocam Kamu Denetçiliği Kurumu icrai nitelikte bir karar almaz, tavsiye niteliğinde karar alır. Haliyle KDK sürecinin başvuran yönünden etkili bir yanı yoktur.


    KDK'ya gidene kadar, mahkemeye-tüketici hakem heyetine gidersiniz. En azından icrai niteliği olan bir karar alırsınız.


    BTK, EPDK, BDDK ve türevleri, bu kurumların görev alanına giren tüzel kişiliklerin arka bahçesi gibidir. Bu kurumların çalışanları bir süre sonra anılan tüzel kişilikler bünyesinde çalışır ya da daha önce çalıştığı kurumdan ayrılıp, bu kurumların yetkilisi olurlar.


    Ne yazık ki ülke gerçeği bu şekilde. Haliyle sizin şikayetinizin muhatabı ile kurumun yapısı birbirine geçmiş vaziyette.Kurumlar denetleme alanındaki tüzel kişiliklerin arka bahçesini andırmaktadır.


    Ben forumdaşların karma yapısını gözeterek, halk diliyle yazdım yorumlarımı. Bu kurumlardan olumlu bir netice çıkarabilen başvuran sayısı bir elin parmaklarının sayısını geçmez.


    Ben başvurularımdan bahsettim. Hiç birinden sonuç alamadım. Hukuki yollarla örneğin Vodafone başvurumda haklı çıktım. Aboneliğimi iptal ettim, cayma bedeli-taahhüt cayma bedeli gibi bir sorun ile karşılaşmadım. Zira izlediğim yöntemde BTK hiç bir rol üstlenmemiştir.


    Bu gibi başvuru merciileri AB müktesebatına uyum amacıyla evrilmiş ve ancak işlerlik açısından olumlu bir yanı olmayan, gaz alma merciileri halindedir. Açık söylemek gerekir ise vakit ve emek israfından başka bir şey değildir.


    BTK tüketici şikayetlerini bir bütün olarak ele alıyorlar, mevzuatta lafzen yazılı hususları inceliyor. Tüm yaptırımları bu konularla kısıtlı kalmış.


    Örneğin yaşadığım VDF örneğinde, DNS sunucularının çökmesi gibi nedenlerle bandwith kısıtlaması, veri kaybı gibi konularla ilgili ben bir karar göremedim.


    Şahsi düşüncemi izah etmiş oldum. İyi forumlar.





  • Kerros kullanıcısına yanıt

    Hocam öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim.


    Bahsettiğiniz gibi, ilgili kurum tavsiye kararı,gönderme kararı gibi kararlar almaktadır. Benzer şekilde Tbmm e dilekçe komisyonu vardır, o da konuyu ilgili kurumlara sorup, gelen cevabı size iletiyor. Benim tecrübem bu yönde olmuştu. Bilindiği üzere Cimer de,Açık Kapı da şikayetinizi ilgili kuruma iletiyor ve ilgili kurum size yanıt veriyor.


    Ancak bu demek değildir ki, icra yönünde karar verme yetkisi olmayan kurumlar hiç işe yaramaz, eminim buralardan çıkan tavsiye kararlarıyla problemleri giderilen insanlar vardır. Benim de çeşitli konularda KDK ya başvurum sonucu çıkan tavsiye kararına ilgili kurumlar uymuş ve problemi düzeltmişti.


    Yani işleyiş olarak bizde problemleri direkt olarak kendisi ele alıp değerlendiren kurum yok sanırım. Mesela belediyeyi Cimer e şikayet ediyorsunuz ama size yine belediye yanıt veriyor. Okulunuzu Yök e şikayet ediyorsunuz cevabı yine okulunuz veriyor. Açık Kapı da da durum böyle. Eskiden Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulu vardı. Başbakanlığa bağlı idi ve yapılan bilgi edinme başvurularından iyi sonuç alamazsak başvurabiliyorduk. Çok işlevseldi. Kendim çoğu kez tecrübe ettim. Şu anki durumunu ise bilmiyorum.


    Açıkcası vatandaşın devlete ulaşması adına oluşturulmuş tüm sistemleri kullanmışımdır ve bir çoğunun da konusunu açtım, görmüşsünüzdür. Buralardan her ne kadar sonuç alamayanlar var olsa da, işini buralardan çözenler de var. İş dönüp dolaşıp bölgeden bölgeye değişen memur profilinden kaynaklanıyor.


    Mesela kimi Açık Kapı görevlilileri "Telekom problemleri ile ilgilenmiyoruz" dese de, kimi bölgelerdeki memurların Telekom dan bilgi alıp vatandaşa bildirdiğini görüyoruz Açık Kapı konusunda. Bu bile bir örnek esasen, yani aslında çözüm durumu tamamen oradaki memurun gayreti, girişimleri ile değişebiliyor. Kimi memurlar ilgili kurumlara kendileri ulaşım sağlıyor, iletişim kuruyor ve çözüme yönelik baskı yapabiliyorlar. Tabiki herkes kendi kanuni çerçevesinde duruma yaklaşıyor ancak kimilerinin insiyatif aldığını görebiliyorum.


    Tüketici mahkemesi, Tüketici Hakem heyeti, elbette buralara başvuru yapılabilir ve buralar icra niteliğinde kararlar veriyorlar. Ancak bu aşamadan önce de icra yönüde karar aldırılabiliyor, yeter ki üstte bahsettiğim gibi çözüm odaklı memurlara denk gelelim.



    Bu kapsamda, aydınlatıcı ve detaylı mesajlarınızı daima okumak isterim. Bu şekilde ilerleme katedebiliriz, tartışarak, bilgi alış verişinde bulunarak ve bilgileri yayarak. Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]] 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 25 Şubat 2022; 17:47:46 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Anladım Hocam ama yönetici bizdik ve Superonline ile o zaman da iletişime geçmemiştik.O zamanlar Keçiören'in tamamına fiber getirmek için bir atılım yaptılar.Mahalleme,yandaki mahallelere menhollerini ve fiberlerini döşediler ardından binalara gelip kutu koydular.Sonrada kapı kapı dolaşıp biz fiber getirdik bizi tercih edin dediler.Başta güzeldi...


    fakat şuan 100 mbps 160 lira

    105 liraya 25 mbps teklif ediyorlar şaka gibi Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]] 

    Telekom gelse Türknet altyapısında 100 liraya 100 mbps miss


    BTK kapatmış :D


    Kurum Tarafından Kapatma


    Şikâyetiniz işletmeciye yönlendirilmiş olup, işletmeciniz tarafından verilen cevap;


    "Sayın Murat HAK,


    İletmiş olduğunuz talebinizle ilgili gerekli incelemeler tamamlanmıştır.


    İnternet erişim hizmetinden yararlanmak istediğiniz lokasyonda Fibernet hizmetinin tesis edilmesine yönelik talebinize istinaden yapılan kontrollerde, Fibernet hizmetine ait altyapımızın bulunmadığını üzülerek sizinle paylaşmak isteriz. Altyapı hizmetine dair çalışmaların devam ettiği süre bilgisi verilemediğini iletmek isteriz.


    Mevcut imkanlar doğrultusunda altyapı dönüşümünün henüz gerçekleşmemiş olması nedeniyle hizmet sunumu mümkün olamamaktadır.


    Saygılarımızla." şeklindedir.


    Tüketici şikâyetleri, Kurumumuz tarafından yapılacak düzenleme ve denetlemelerde dikkate alınmaktadır.


    Diğer taraftan, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan parasal sınırlar içerisinde, tüketici hakem heyetleri ve/veya tüketici mahkemelerine başvuruda bulunabileceği değerlendirilmektedir.


    Ayrıca, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması ile başvuruların ilave yazışmaya ihtiyaç olmaksızın doğrudan ilgili muhatabı tarafından ivedilikle işleme alınarak sonuçlandırılması kapsamında, sonraki tüketici şikâyeti başvurularının tüketici tarafından hizmet alınan işletmecinin internet sitesinde yer alan ve şikâyetler/işletmeci cevaplarının Kurumumuza iletildiği "Tüketici Şikâyetleri" bölümünden yapılması halinde, başvurular daha etkin ve hızlı sonuçlandırılacaktır.


    Bilgilerinizi rica ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhk198555 -- 25 Şubat 2022; 19:32:8 >




  • mhk198555 kullanıcısına yanıt

    Hocam merhaba. Eğer ortada kısıtlayıcı bir sözleşme yok ise, tüm daireler ile ortak bir dilekçe hazırlayıp ilgili müdürlüğe teslim edebilirsiniz.


    https://forum.donanimhaber.com/turk-telekom-dilekce-ornegi-ornekleri-ve-altyapi-port-fiber-talepleri--140072962-98#152090519

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    3 kez dilekçe verdik bu şekilde sonuç yok maalesef. Hep yuvarlak konuşmalar.....

    "Biz ilgili birime ilettik,ona göre ödenek çıkıyor,planlamalar yapılıyor,tarih veremiyoruz,en kısa zamanda inşallah vs....

  • mhk198555 kullanıcısına yanıt

    Peki hiç şunla karşılaştınız mı? "Projenizi çizdik gönderdik onay bekliyoruz, zaman veremeyiz, ne zaman onaylanır bilemeyiz"

    Böyle bir şeyle karşılaşıp yıllarca bekletildiniz mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LGKullanıcısıı324 L kullanıcısına yanıt

    Hayır projeyle ilgili birşey söylenmedi.

  • mhk198555 kullanıcısına yanıt

    Umarım önümüzdeki yatırım dönemi sizin yatırım döneminiz olur hocam, yani bu yatırım döneminde kavuşursunuz.

  • Btk ya yaptığım başvurularım hicbir işe yaramadı şimdiye kadar buna 10 metre telefon kablosu çektirme dahil onu da rastgele gelip yaptılar. Servis sağlayıcının keyfine kalmış.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • LGKullanıcısıı324 L kullanıcısına yanıt

    Açık kapıya sabah 6 gibi yazdım fiber talebini ve gelen cevap :D


    Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    inşallah hocam inşallah :D güzel dilekleriniz için teşekkürler.

  • LGKullanıcısıı324 L kullanıcısına yanıt
  • LGKullanıcısıı324 L kullanıcısına yanıt

    Yani mealen, yasal mevzuatta belirtilen alt hız limitini fazlası ile karşıladığını ifade etmişler. Sizin durumda, yatırım döneminin başlamasını beklemek gerekiyor yalnızca. Orada belli olacaktır sizin projenin durumu.

  • mhk198555 kullanıcısına yanıt

    Ne demek :)

  • Ülkemizde görünmez bir altyapı tekelleşmesi var. Ayrıca bu tekelleşmeye ek olarak, -şahsi düşüncem- ISS'ler arasında rekabeti engelleyici gizli anlaşmalar söz konusu.


    Adil kullanım kotası uygulanan dönemde, BTK olsun, bakanlık olsun, AKK'yı kaldırıyoruz diye ortaya atıldılar. O tarihte 500gb AKK'lı internete 5x para ödüyorduk, kota kaldırılacağı an, tüm ISS'ler tarafından, AKK'sız tarifeler neredeyse aynı fiyata %50'ye yakın zamlarla ortaya atıldı.


    O tarihte Rekabet Kurumuna yazılı bir başvuru yapmıştım ancak başvuru sonucu bugüne kadar gelmedi.


    Altyapı tekeli ise bakanlık nezdinde oluşan bir süreç. Ben fiber altyapı kuran ISS'lerin aynı mahalle ve bölgede, altyapı kurduklarını çok nadiren gördüm.


    Ülkede Türk Telekom ve Süperonline tarafından fiber altyapı kuruluyor. Vodafone'un ise kısıtlı bir altyapısı var diye biliyorum.


    Bu iki ana firmadan birinin olduğu yerde, diğeri olmuyor. Bu nasıl mümkün diye düşündüğümde, çıkan sonuç, ya bakanlık aynı bölgede iki farklı iss'ye altyapı kurma izni vermiyor ya da firmalar arasında yapılan gizli-açık anlaşmalarla birbirlerinin bölgelerine altyapı kurmuyorlar.


    Bence her ikisi de aynı anda oluşuyor, bakanlık ve firmalar tekelleşme amacıyla bu işi bir şekilde hallediyorlar.


    İşin özü, BTK olsun, Bakanlık olsun, ISS olsun, ne olursa olsun, bölgenizde iki farklı "yeni teknoloji" fiber altyapıdan yararlanmanızı sağlayabilecek bir kurum göremiyorum.


    Bu iş Rekabet Kurumunun soruşturma açması halinde ortaya çıkar, bence beş yıllık süreç içerisinde ISS'lerin tekelleşmesi ve rekabeti önleyici anlaşmaları yönünden bazı konular ortaya dökülecektir.





  • Kerros kullanıcısına yanıt

    Ağzından bal damlıyor azizim. 1 haftadır kafamda düşündüğüm konuyu çok güzel bir şekilde dile getirmişsin. Yahu tüm mersin mezitliyi geziyorum bakıyorum benim bulunduğum mahalle dahil 4-6 mahalle de sadece sol fiber var tt hep vdsl falan fakatt o 6 mahalleden yukarı çıktığım zaman hep kablonet bu seferde bayağı bir mahalle de hemde sonra bir farklı bölge geziyorum hep TT fiber ama başka fiber sağlayan olmuyor orada da yani tek firma oluyor fiber olarak. Kafamda şey oluşmaya başladıydı acaba bu firmalar sen şu mahalle kapsamını al ben şu mahalleleri alayım sen benimkine girme ben seninkine şeklinde gizli kapaklı anlaşmalar mı yapıyorlar diye deli deli düşünmeye başladıydım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LGKullanıcısıı324 L kullanıcısına yanıt

    Üstad hepimiz aynı düşüncelerdeyiz. Ben Ankaranın göbeğinde, iyi bir yerindeyim. Bu bölgede sadece SOL var. Diğer ISS'lerden teklif istediğimde, bana 16mbite kadar hız sağlayabileceklerini söylüyorlar.


    Bir firma 1000mbite kadar hız verebilirken, 2022 yılında 16mbit'e KADAR hızdan bahseden diğer firmalar var.


    Rekabet Kurumu kararlarına baktım, birbirlerini de çokça şikayet etmişler aslında. Sanırım bu noktada Bakanlık tarafında bölgesel ayrımlar söz konusu gibi.


    Zamanla ortaya çıkar gerçek durum. İyi forumlar.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.