bu arkadaşı dinleyipte elektirikci çağırıp masrafa girmeyin Türk Telekom komple yeniledi ankastreyi. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]] (4. sayfa)
-
-
Telekom kimsenin ankastresini veya tesisatını yenilemez, mülkiyeti kendisine ait olan bir kutu var ise bunu yeniler yalnızca. Mülkiyeti binaya ait olan hiçbir şeyi ellemez, yenilemez, düzenlemez.
Görselde gözüken kutuların veya regletlerin hiçbiri Telekom a ait değil. İlgili görselde görülebileceği üzere, orada kısa bir iş de yok gayet büyük bir iş var düzenleme işlemleri açısından. Aynı zamanda elektrikçilerde kablo ölçüm aleti de mevcut tıpkı Telekom da olduğu gibi. O cihaz ile kablonun sıkıntılı olup olmadığı da saptanabiliyor dairelere giden. Ya da daire içinden veya kutu üzerinden yapılacak ölçümle de anlaşılabilir. Telekom da olan ölçüm aletleri elektrikçilerde de mevcut.
Bu arada Telekom kimsenin dairesine de kablo çekmiyor. FTTH projelerinin bazıları eve kadar (proje bazlı) olduğu için birçok bölge ve binada dairelere kadar obk kablo çekildiğini gördük. Bunun dışında çoğu yerde de kabloyu teslim ederek veya kabloyu siz alın diyerek siz kendiniz çektirin biz kutusuna bağlayıp aktif ederiz şeklinde bilgilendirme yapılıyor.
Bunun dışında, zayıf akım tesisatı olan binalar (özellikle apartmanlar) hariç hiçbir binaya da daireye kadar kablo çekmiyor. Kutuya kadar (ankastre) kablonu kendin yenileyeceksin/çekeceksin deniliyor.Müstakil evlerde genelde zayıf akım tesisatı olmadığı için direkten veya kutudan direkt camdan içeri veya çatıdan içeri veya kapıdan içeri usulu ile verebiliyorlar kendi kabloları ile.
Siz diyorsanız ki, bizim binadaki kutuyu veya tesisatı Telekom yeniledi, öyle ise öncesi ve sonrası şeklinde fotoğraf ekleyin görelim mülkiyeti binaya ait olan bir kutu mu yoksa Telekom a ait olan bir kutu mu?
Kutu dediğimiz ankastre sadece bir kutudan ibaret değil bu arada, içerisinde regletler var. Esasen çok ucuz bir malzeme yani elektrikçiler de bu kutuyu satıyor zaten. Önemli olan önceki mesajımda da belirttiğim gibi daireye giden kablolardan da ölçüm alınarak sıkıntılı olanların yenilenmesi. Yani kutunun tek başına yenilenmesi hiçbir şey ifade etmiyor esasen dairelere giden kablolarda sıkıntı olduğu sürece.
Mesela direğin üzerindeki veya duvarın üzerindeki bir ankastreden hizmet alıyorsanız bunun yenilenmesi için Telekom a başvurmaktan daha doğal bir şey yok. Ancak apartmanın kendisinin yaptırdığı bir kutuyu Telekom yenilemiyor veya takmıyor.
FTTH projelerde veya bakır projelerde dikkat edin yeni binalarda, çoğunda Telekom kutusu görebilirsiniz (bakır veya ftth olarak) ancak bu kutular çoğu yeni binada yok yani dışarıdan alınıp takılmış kutular çoğu. Foruma da pek çok örneğini ilgili konulara görsel olarak eklemiştik geçmişteki süreçte.
Yani bizler Telekom çalışanı veya erişim planlama uzmanı olmadığımız için hangi durumlarda takıyorlar veya binaya "siz taktırın" diyorlar bunun bilgisini edinemiyoruz. Ancak Telekom a ait olmadığı bariz olan bir şeyi Telekom a yeniletmeye çalışmak üzere açılacak kaydın sonucunu ben de okumak istiyorum doğrusu.
Saygılarımla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 7 Ekim 2023; 19:4:0 >
-
ben bizzat şehir dışından yönettim olayı bana gelen haber ankastreden 4. kata kadar kablo çekildiği özenle ankastrenin yenilendiği ve bunu müdür yardımcılarının istediği yönündeydi.sonrasında müşteri hizmetleri tarafından aranıp durumu onaylattım. hatta bizimkilere sizin oğlan ne iş yapar diye sormuşlar:) benim şikayet mercilerim pek halka açık yerler değildi orayı düzeltmek lazım :) mum ederler adamı mum.
-
Ftth mi bakır mı?
-
ftth ile çekmişler. öncesinde de eve gelen kabloların bulunduğu zemini kazmışlar bu çalışma da 2 gün sürmüş.
-
Tamam şimdi doğru mu anlıyorum? Binanızda bakır var idi ve sizin başvurularınızın akabinde FTTH çekildi. Doğru mudur?
-
-
Hocam sorum şu. Binanızda bakır altyapı mevcut idi ve başvurularınız sonrası FTTH mi çekildi? Ya da hiç altyapı yok idi direkt FTTH olarak mı yapıldı? Yanıta göre ben de yanıtımı yazacağım o sebeple soruyorum.
-
ilk mesajımda binada aktif kullanıcıların olduğunu ve 75 megabite kadar hız alabildiklerini söyledim. sorun tamamen bana kalan rigletlerle ya da o rigletlere gelen kabloyla ilgiliydi. kazım yapıldı sorun çözüldü başvuru sonucumda ftth çekildi.
-
Mevcut bir sistemin düzenlenmesi ile yeni bir sistemin çekilmesi birbirinden farklı şeyler. Üstteki detaylıca yazdığım mesajımdan da anlaşılacağı üzere zaten bu durumlara değinmiştim.
FTTH de çoğu binaya daireye kadar kendileri çekiyor. Çekmedikleri durumda da kabloyu veriyorlar siz çektirin diyorlar veya kabloyu da kendiniz alın çektirin diyorlar. Kendilerinin yalnızca kutuya montaj yaptığı durumlar da çoğunlukta. Forumda her türlü durumu gördük geçmişte veya güncel olarak.
Yani size uygulanan muamele aslında sandığınız kadar özel bir muamele değil. Herkese uygulanan standart bir şey (forum arşivinden de teyit edebilirsiniz) ama siz özel bir işlem olduğuna inanmak istiyorsanız o farklı tabi.
-
bana özel bir uygulama olduğuna inanmak istiyorum.
-
He o zaman tamam :)
-
@XpressMusic34 Hocam diğer konuda yazdığınız cevap için buraya yazıyorum.
1 aydan uzun bir süredir tüm sokağın internet kabloları kesik. Aşağıya görsel bırakıyorum.
Bu gösterdiğim binada oturan insanlar hattı kesip ankastre kutusunu yerinden çıkarmış bu şekilde sallanıyor. Sokakta neredeyse 10 hane internet kullanamıyor durumda. Bir çoğumuz ve ben Türk Net kullanıyoruz bazıları ise Türk Telekom. 1 ay önce herkes arıza bildiriminde bulundu ama henüz bir sonuç alamadık. Her arıza bildirdiğimizde bize bir tarih verip bu tarihe kadar çözülecek diyorlar ve arızayı kapatıyorlar ama arıza çözülmüyor. İlk arıza bildiriminde arızanın 07/10/2023 tarihinde çözüleceğini söylediler ama çözülmedi ve arıza kaydı silindi. Tekrar arıza bildirimi yaptık bu sefer 22/10/2023 tarihinde çözüleceğini söylediler, Türk Telekomdan ekip gelip durumu inceledi, fotoğraflar çekti ve çözeceklerini söylediler ama yine çözülmedi. Bu arıza kaydı da tamamlandı gözüküyor. Tekrar arıza bildirimi yaptık ve yine bekliyoruz şu an ama neredeyse hiç umudum yok. Türk Net bana Türk Telekom ile iletişim halinde olduğunu ve ekiplerin çalıştığını söylüyor ama 1 aydan fazla oldu. Bu durumda ne yapmam gerekiyor?
-
Merhaba hocam. Bu görsel ile birlikte, ilk mesajda tarif ettiğim şekilde kayıt oluşturmanız lazım. İlk mesajı ziyaret edin hocam orada detaylı tarif var ne yapmanız gerektiği ile ilgili.
-
2 yıla yakın süredir yeni binama altyapı getirtemedim. Cimeri, telekomu, btksı, ulaştırma bakanlığı şikayet etmediğim yer kalmadı Etrafımdaki binalarda, sokağımda falan internet de var. Merkezdeyim, dağ başında değilim. Ne altyapı alabildim, ne magnet veriyorlar... Turkcell, superbox uygun değil diyor... Mağara devrine döndüm çok şükür. Daha önce turksat sorguladığım da altyapı yok yazıyordu. Şimdi 3 tane tarife falan çıkmaya başladı. Aradım müşteri hizmetlerini, etrafınızda alt yapı var görünüyor, alf yapı talebi açalım dedi. Bilmiyorum bir işe yarayacak mı yaramayacak mı... Onlar da telekom altyapısı kullanıyorsa o da gelmeyecek heralde, yok kendileri bir şeyler yapacaksa da bilemiyorum, tarife detayında dsl ftth altyapısı kullanılır yazıyor, ne halt olduğunu bilmiyorum.Boşa umutlanıyorum gibi. Sokakta herkese olan altyapı bana niye olmuyor, bezdirdiler artık...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bağlı olduğunuz telekom müdürlüğü ile görüşme şansınız olmuş muydu hocam? Ne bilgi veriyorlar? Bir de şuradan kayıt açar mısınız?
https://onlineislemler.turktelekom.com.tr/bize-ulasin/internet
-
Müdürlükle de görüştüm, tarife de seçtirdiler altyapı talebi için. Teknik hizmetlerle de görüştüm. Etrafta gözümle şahit olduğum benden sonra başvuran 2 yere dahi getirdiler. Dilekçe de verdim. Cimerden de, telekom müşteri hizmetleri telefondan da, btk dan da. Twitterdan ceoalarına da yazdım. Bir fayda yok, kesinlikle torpil de dönüyor, canlarının istediğine verip, istediklerini sefil ediyorlar. Telefonla ulaştığımda en son şu tarihli şu başvurunuzu yerine getirmek için çalışıyoruz, diye tek tek kayıt ve tarihleri söylüyor telesekreter artık. 27 ydi galiba en son
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaman veremiyorlarmış, bekleyecekmişim. 2-3 gün de olur aylar da sürebilir diyorlar. E diyorum zaten şu kadar oldu, sus pus. Altyapı talepleri uzun sürebiliyormuş. Yok elektrik şirketiyle, belediyeyle işlemler oluyormuş süreç devam ediyormuş. Şuraya şuraya benden sonra nasıl verdiniz, diyorum. 2-3 bina öteme gelen altyapı beni niye pas geçiyor diyorum. Sistemden onunla ilgili bilgiye ulaşamam diye geçiştiriyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam öncelikle geçmiş olsun olumsuz bir deneyim yaşamışsınız. İnşallah en kısa zamanda internete kavuşursunuz.
-
Hocam durum bu şuanda. BTK kurum incelemesinde yazıyor. Resim için kusura bakmayın sığdırmaya çalıştım. Birazda sanırım sinirli yazmışım. Sizce çözülür mü? Çözülmez ise sizce hangi yollara başvurmalıyım? İnternetim 100Mbps 18 Taahhüt ama 5.Aydayım internet 35Mbps indirme 8Mbps yükleme, sürekli kopuyor, sürekli arıza kaydı açılıp açılıp kapanıyor.
Diğer belgeler:
Altyapı değerlerim:
2 farklı modem VDLS2 var, ankastre kutusu yok bizde, siyah kablo(bakır) evden sadece 50metre uzakta ama kablo 65 metre çatıdan geldiği için. Kabloyu 3-4 defa kontrol ettirdim kabloda modemlerde ve iç tesisatta problem yok.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X