Şimdi Ara

kapak taşlama nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
40.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:

    araba motorlarinin asinmasindan dolayi performans , yag yakmasi vs...tamir etmek ve motorun eski sagligina kavusturmak icin yapilan calisma ...
    yalniz bu is yapilmasi cok zor oldugundan en az 4 tane motor ustasi ve onlara yardim edebilecek 2 cirak olmasi gerekir....

    - kapak taslamasi yapilacagi zaman motor kapaginin etrafi eski bir battaniye ile muhafaza edilir..
    - motor yaklasik yarim saat isitildiktan sonra motor ustalari ve onlara surekli tas tasimakla gorevli olan iki cirak arabanin karsisina gecerler..
    - surekli motor kapagina tas firlatirlar tas darbeleriyle motor icinde kuruyan veya pistonlarin etrafina biriken kuru kotu yag ve pislikler asagi dogru suzulmeye baslar ..
    - bu esnada arac kullanicisi veya bu iste uzman bir kisi (kask takmak kosuluyla) arabanin icinde vites bostayken surekli gaza basar(motor icindeki pislikleri egzost yoluyla disari atmak icin)...
    - araba halen calisiyorsa son olarak uzun bir yolda 140 km veya daha fazla (itiyaca gore) giderken aniden kontak kapatilir ve arkasindan tekrar acilir (egzoz patlatma olayi) bu islem olabildigince tekrarlanir. ve motor tam anlamiyla temizlenmistir...
    - maliyet 10 paket uzun marlboro ustalara ikiser ciraklara birer paket olmak uzere...


    gercegi nedir??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugur67 -- 18 Şubat 2008; 1:10:15 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kapak Taşlama Nedir?

    Kapak taşlama, silindir kapağının yüzeyindeki düzensizlikleri gidermek için kullanılan bir işlemdir. Bu işlem, motorun verimliliğini ve performansını artırabilir.

    Kapak taşlama işlemi, silindir kapağının düzleştirilmesi ve pürüzsüzleştirilmesi için yapılır. Bu, valflerin doğru şekilde oturmasına ve motorun düzgün çalışmasına yardımcı olur. Silindir kapağı taşlama, motorun yeniden inşası veya onarımı sırasında genellikle gereklidir.

    Silindir Kapağı Kaç Kez Taşlanır?

    Bir silindir kapağının kaç kez taşlanacağı, motorun kullanımına ve durumuna bağlıdır. Genellikle, yeni bir motor yaklaşık 50.000 kilometrede bir taşlanır. Bununla birlikte, yüksek performanslı motorlar veya yarış arabaları daha sık taşlama gerektirebilir.

    Silindir Kapağı Taşlama Zararları

    Silindir kapağı taşlama, motor için bazı potansiyel riskler taşır. Kapak çok fazla taşlanırsa, silindir kapağı hasar görebilir ve bu da motorun performansını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, taşlama işlemi silindir kapağının kalınlığını azaltabilir ve bu da motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

    Motor Üst Kapak Taşlama Fiyatı

    Motor üst kapak taşlama fiyatı, motorun markasına ve modeline, işin karmaşıklığına ve tamircinin ücretlerine bağlı olarak değişebilir. Genellikle, üst kapak taşlama işlemi 200 TL ile 600 TL arasında bir maliyete sahiptir.

    Motor Taşlama Nedir?

    Motor taşlama, motorun silindirlerinin ve pistonlarının yenilenmesi için kullanılan bir işlemdir. Bu işlem, motordaki aşınma ve yıpranmayı gidererek motorun performansını ve ömrünü artırabilir. Motor taşlama, genellikle motor büyük onarım veya yeniden yapılandırma gerektiğinde yapılır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motorun termodinamik verimini arttırmak için yapılan işlem...

    kapak sekilerinin(satıh taşlama) taşlanarak ,motor silindir hacminin küçültülmesi yoluyla sıkıştırma oranı yükseltilmiş olur.motorumuzun silindir hacminin küçülmesiyle kaybedeceğimiz gücü,artan sıkıştırma oranı gereğinden fazla telafi eder.

    ayrıca performans için değil de bazı durumlarda da silindir kapağı taşlanır.örneğin araç conta yaktığında.kapak ,conta yakma durumunda yeteri kadar soğutulamadığı için yüksek sıcaklıklarda bükülür.içbükey ya da dışbükey bi hal alır.bu durmda da kapak taşlaması sözkonusu olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    kapak sekilerinin(satıh taşlama) taşlanarak ,motor silindir hacminin küçültülmesi yoluyla sıkıştırma oranı yükseltilmiş olur.motorumuzun silindir hacminin küçülmesiyle kaybedeceğimiz gücü,artan sıkıştırma oranı gereğinden fazla telafi eder.



    Yanılgıya yol açmaması için ufak bir düzeltme yapayım;

    Motor silindir hacmi, pistonun bir strokunda taranan hacim olduğu için kapağın taşlanması ile değişmez...
  • O nasıl açıklamadır oyle

    Recm ediyorlar sanki aracı
  • Açıklamadaki fiyata yapan yer varsa gideyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk


    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    kapak sekilerinin(satıh taşlama) taşlanarak ,motor silindir hacminin küçültülmesi yoluyla sıkıştırma oranı yükseltilmiş olur.motorumuzun silindir hacminin küçülmesiyle kaybedeceğimiz gücü,artan sıkıştırma oranı gereğinden fazla telafi eder.



    Yanılgıya yol açmaması için ufak bir düzeltme yapayım;

    Motor silindir hacmi, pistonun bir strokunda taranan hacim olduğu için kapağın taşlanması ile değişmez...



    yanılgıya yol açmaması için ben de ufak bi düzeltme yapayım.

    kapak taşlanmasıyla hacim değişir.zaten taşlamanın mantığı da budur.silindir kapak iç hacmini düşürerek,pistonun alt ölü noktadan üst ölü noktaya kadar süpürdüğü hacmin karşısında daha sıkıştırma oranını arttırmaktır.

    hatta şöyle diyeyim.biz amerikanlarda (gmden bahsediyorum ) bigblocklar üzerinde kapak değişikliği yaparız.87cc silindir kapağı yerine 72cclik takarız ki sıkıştırma oranı artsın.böylece hem tork hem de beygir eğrileri olumlu yönde değişir.tek eksisi düşük oktan yakıt kullandığınızda vuruntu yapmaya başlar.92 oktan üstü kullanmanız gerek.

    işte bizim yaptığımız da bi tür kapak taşlama ,ama biz taşlanmamış hazır küçük hacimli kapak takarak bitiriyoruz işi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk


    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    kapak sekilerinin(satıh taşlama) taşlanarak ,motor silindir hacminin küçültülmesi yoluyla sıkıştırma oranı yükseltilmiş olur.motorumuzun silindir hacminin küçülmesiyle kaybedeceğimiz gücü,artan sıkıştırma oranı gereğinden fazla telafi eder.



    Yanılgıya yol açmaması için ufak bir düzeltme yapayım;

    Motor silindir hacmi, pistonun bir strokunda taranan hacim olduğu için kapağın taşlanması ile değişmez...



    yanılgıya yol açmaması için ben de ufak bi düzeltme yapayım.

    kapak taşlanmasıyla hacim değişir.zaten taşlamanın mantığı da budur.silindir kapak iç hacmini düşürerek,pistonun alt ölü noktadan üst ölü noktaya kadar süpürdüğü hacmin karşısında daha sıkıştırma oranını arttırmaktır.

    hatta şöyle diyeyim.biz amerikanlarda (gmden bahsediyorum ) bigblocklar üzerinde kapak değişikliği yaparız.87cc silindir kapağı yerine 72cclik takarız ki sıkıştırma oranı artsın.böylece hem tork hem de beygir eğrileri olumlu yönde değişir.tek eksisi düşük oktan yakıt kullandığınızda vuruntu yapmaya başlar.92 oktan üstü kullanmanız gerek.

    işte bizim yaptığımız da bi tür kapak taşlama ,ama biz taşlanmamış hazır küçük hacimli kapak takarak bitiriyoruz işi.


    Motor silindir hacmi (yani kataloglarda, ruhsatta, teknik verilerde bahsedilen hacim) pistonun süpürdüğü hacimdir ve dolayısıyla piston üst ölü noktadayken yukarısında kalan hacmi kapak taşlama (veya farklı kapak takılması) ile küçültmek "motor silindir hacmini" değiştirmez. Sizin de bahsettiğiniz gibi "sıkıştırma oranı", "motor silindir hacminin" piston üst ölü noktadayken üstünde kalan hacme bölünmesiyle hesaplandığı için bu hacmi küçültmek sıkıştırma oranını yükseltir.
    Özetlersek, ortada küçülen bir hacim var ama bu hacim "motor silindir hacmi" değil...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çelik Sibop Ne Fark Eder
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • kullanıma ve motor özelliklerine göre kaç km de yapılması gerekir?
  • otomobil hararet yapıp kapak çoktasını patlarıtsa, contanın patlak olan kısmından kapak yada bloga zarar verebilir. gözlen görülmeyecek bi iz dahi olsa en küçük zorlanmada aynı yerden conta patlama ihtimali yüksektir. bu yüzden kapak taşlanır... perfonrmans için taşlandığını bilmiyordum sizden yeni öğrendim. konu hacimse gömlek değişir, piston değişir ama kapak taşlanmaz benim bildigim. ayrıca performans için egzantrik değişebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bakunungulu -- 20 Şubat 2008; 9:06:06 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.