Şimdi Ara

Kapitalizm Giderek Kuduruyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
1.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • .Ferrum. kullanıcısına yanıt
    Niye olmasin omg

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kesinlikle öyle ama bu yeni bir şey değil. Bunun hareketin bayrak sallayanı iPhone mesela. Adamlar her modelde biraz biraz zam yaparak 1000 $ ve üzeri telefon olayını nornalleştirdi. İlk iPhone çıktığında kaç Dolardı 400 mü 450 mi neydi. Tamam enflasyon var eyvallah da bu kadar yüksek fiyatlara çıkılması sadece ABD'deki enflasyonla açıklanamaz. Apple bunun neresinde dersek Apple Iphone'larına zam yapınca diğer firmalar da durmuyor, ellerini ovuşturup onlar da sıra sıra zamlarını, gizli zamlarını yapıştırıyorlar. (Gizli zam işte kutudan adaptör, kablo vs çıkmaması)


    Sony şimdi PS5 Pro ile ilk defa aynı nesilde yüksek fiyatlı yani zamlı bir konsol çıkardı. (Zaten Avrupa fiyatları da durduk yere yükselmişti.) Ve ilk defa aynı neslin bir gelişmişi olan bir konsol çıktığında eskisinin fiyatı düşmedi. PS4 Pro çıktığında PS4'lerin fiyatları düşmüş, PS4 Pro PS4 fiyatıyla çıkmıştı. Bu kırıldı artık. Sony PS Plus yıllıklarına da zam yapmıştı, bu da kırıldı. Bir sonraki nesilde fiyatlar muhtemelen daha da artacaktır. Yeni nesil kontrolcülerinin de fiyatları yükselmişti bu arada. Bu iş nereye varacak? Diğer rakip firmalar da aynı zamları yapacaklar. Nintendosu da yapıştıracak Xbox'ı da yapıştıracak. Hesapta rekabet var ama oyun teorisi diye bir şey de var. Bir rakip tüm firmaların işine gelecek ama müşterilerin hoşuna gitmeyecek olan ilk taşı atıp toplumsal tepkiyi alıp hafifletip alıştırınca diğerleri de peşinden gidiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 1 Ekim 2024; 3:43:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle moruk ama anlatamazsın bizim insanımız 50 sene çalışıp cabalayip yemeden icmeden dişini sıkarsa bir gün Bill Gates olacağını sanıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    ben kapitalizm'i savunmak istemem. sadece seçme şansı verilse komünist ülke yerine kapitalist ülkede yaşamayı tercih ederim. başka biri neyi tercih ediyorsa etsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt
    Tesla ilk kurulduğunda amacı Apple'ın otomobil versiyonu olmaktı. bence başardılar.

    adam sattığı otomobilin pilini kullanmana izin vermiyor. sen pilin %80 kadarlık bi kısmını kullanabilirsin. geri kalanını kullanabilmen için ömür boyu aylık üyelik parası ödemen gerekiyor Tesla'ya.

    ya da kar yağışı fazla olur da afet vs yaşanırsa, sen de pil bitmesi nedeniyle yolda kalırsan, Tesla forması lütfedip uzaktan komut yolluyor ve pilin kalan %20'lik kısmını kullanıp yoluna devam etmen sağlanıyor. bunu da "Tesla yazılımsal güncelleme yapıp pilin optimize olmasını sağladı" diye yutturuyolar ve kimse sorgulamıyor.

    insanlar düşük zekalıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    ilgincmis hocam parali uyelikle sarj kullanimini bilmiyodum ve cok sacma geldi su an. bi cuval para verip araba alicam ama herseyini kullanabilmek icin beyfendiye aylik harac odicem? bunu kabul etmek icin ya cok zengin yada cok saf olmak lazim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • cabriolet1981 kullanıcısına yanıt
    tabi bunu böyle açıklamıyolar. otomobili satarken pilin %100'ünü kullanabiliyorsunuz diyerek sattılar. sonradan dediler ki yeni bi yazılımsal geliştirme yaptık, bu geliştirme sayesinde pili daha optimize olarak kullanabiliyoruz ve menzil çok ciddi şekilde artıyor. ama bu yazılımsal güncelleme paralı. parası da tek seferlik değil, abonelik şeklinde.

    şuanda dünyada hiçbir firma ürün satışı yapmak istemiyor. tüm firmalar abonelik sistemiyle sonsuz şekilde para almak istiyorlar.

    normal otomobil firmaları bile aracın iç ayarlarını paralı üyelik ile yapmak istiyorlar artık. mesela Volvo muydu hatırlamıyorum bi firma dedi ki, koltuk ayarı gibi şeyleri yapabilmek için aylık üyelik sistemine girmek gerekecekmiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9 ay kadar önce yeni çıkmış olan bi Huawei tablet aldım ben. tabletin içi bomboş, kullanmıyorum zaten. İnternete bile bağlanmıyorum. ilk başta birkaç uygulama indirdim öyle film falan izliyom kendim USB ile aktarıp. bi süre sonra tablet çıldırdı. uygulamalar hata vermeye başladılar. uygulama diyo ki sen İnternete bağlanmak zorundasın. neden? çünkü verimi çalacak. çalamazsa deliriyo. tabletin kendisi de hata vermeye başladı, Huawei bulut alanın doldu yeni alan satın alman lazım paralı üyelik açman lazım diyo. ulan ne bulutu? ben hiç kullanmadım ki bulut. lan İnternete bile bağlanmıyorum tablet üzerinden. tabletin yerel hafızası bile boş. adam bana hergün uyarı atıyor "aylık üyelikli bulut alanı satın almak zorundasın çünkü alanın doldu" diye. Apple'dan kopyalamışlar. bu taktiği ilk Apple çıkardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 1 Ekim 2024; 6:25:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    huawei oyle hocam ona ben de sahidim malesef. bu yil nisan ayinda telefonumun ekrani kirilmisti. Zaten eski bir cihazdi ben de tamir ettirecegime biraz daha bekleyim de iyi bir telefon alayim diye dusundum. o arada evde bosta duran huaweiyi 1 ay kadar kullandim ama bu sure icinde telefonda neye tiklasam bildirim ve uyari veriyor, surekli huawei hesabi ac diyor. sirf uyari sussun diye acayim da kurtulayim dedim cakma maille bi hesap actim. zaten kisa sure kullandigim icin onemli bisey yuklememistim ama olan verilerin hepsi Çine gitmistir tabi. Hatta yakin zamana kadar Amerika bu markayi ulkeden uzak tutmaya calisiyordu. gerci kendileri de ayni seyi yapiyor hepsi ayni. Dize getiremedigi sirketlere de dumenden bi dava uydurup cokuyorlar. telegramin sahibini fransada tutuklamislardi gecende. kapitalismde para ve guc icin hersey mubah goruluyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eee zenginler ölürse,fakirlere ne olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    Ve insanlar da bu aptallığı kabul etti yani? Bu nasıl bir ahmaklık seviyesidir. Ben bunu ilk kez duyuyorum. Yani tamam batarya ömrü kapasitesi azaldıkça insanlar zaten araçlarını yenilemek, değiştirmek isteyeceklerdir de pil %80 aşağısında düştü aracı kullanamazsın demek tamamen aracın mülkiyetine çökmek demektir. Parasını vermişim aracı almışım kim niye karşışır arkadaş. Pil verimliliği düşük olsun olmasın ben bunu böyle kabul edip böyle kullanacağım veya bataryalarını yenileteceğim belki kime ne? Gerçekten inanılmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    Evet hatırlıyorum böyle bir haber vardı olay olmuştu. Mercedes'miş gibi hatırlıyorum ben de ya da Alman aracı diyip daha da net olmayan bir ifade kullanayım. Dediğin gibi aracı satın alıyorsun, satarken bu donanımsal özellikler sana kağıt üstünde sunuluyor. Araca fiziksel olarak sahipsin ama bazı özelliklerini kullanmak için paralı abonelik şartı koşuyordu. Servis satma işinin gerçekten boku çıktı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 1 Ekim 2024; 9:14:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt
    %80'e düşünce değil %20'ye düşünce kullandırmıyo gibi demek istedim aslında. yani sen %80'lik kısmını kullanabiliyosun.

    burda %20 kesinti dediğim rakamı ben yuvarladım. belki adamların izin vermedikleri kısım %20 değil de %15'dir. ama şunu gördük net şekilde: adam canı isterse senin menzilini uzatıyor ve uzattığı miktar öyle %3 - %4 falan değil, direk %15 uzatabiliyor. yani pili bitmiş olan araç bi anda %15 daha pile kavuşuyor. yersen. sözde yazılım optimizasyonu bunu sağlıyomuş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt
    son yıllardaki işlemcilerde mesela son kullanıcının hiçbir şekilde müdahale edemediği donanımsal işlemci birimi mevcut. dışarıdan bir yazılım ile sen o birimi devre dışı bırakamıyosun. o birimin içinde ne olup bittiği bilinmiyo. ama o donanımsal birim senin bilgisayarında maksimum yetkiye sahip. yani sen wifi'ı kapattım dersin, o arkada açıp kullanır, senin ruhun duymaz. bios'dan üstün yetki ile geliyo Intel işlemcilerde. Batı devletlerinin o birimi kullanıp senin-benim bilgisayarımda istediklerini yapabilirler ve engel de olamayız.

    uzun yıllar önce Arjantin ile ABD bi gerginlik yaşamıştı. Arjantin baya atarlanmıştı hatta ABD kuralları ihlal ediyo diye ordusunu harekata geçirmişti. iki ordu denizde birbirine yaklaştığında Arjantin'in silahları ve gemileri çalışmayı durdurmuştu. herhangi bi çatışma yaşanmasına gerek kalmadan Arjantin sus-pus olup geri dönmüştü.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    Eyvallah ben pil ömrüyle ilgili sandım. Ama bu da pismiş. Yani uzun yol yapmaya kalkayım desen illaki sınırları zorlarsın. Nabacam yani %20 ya da %15 için abonelik mi satın alacam. Ya bunlar ne güzel müşteriyi kucağa almanın yolunu bulmuş. İyi valla. Aracı nasıl kullanacağıma da karışıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt
    bunu yapan herşeyi yapar. sen aracını çok az kullanırsın, 8 sene sonra da pilin ölmemiş olur, adam uzaktan düğmeye bi basar, sen anlamadan 6 aylık süreçte senin pil ömrün yavaş yavaş düşüş gösterir ve sonunda bi bakarsın ki araç kullanılamaz hale gelmiş. şüphelenmezsin, 8 senelik araç olduğundan normal dersin kendince. aslında pil ölmemiştir. ama sen mebcur gidip yeni Tesla alırsın.

    abi bak ne diyorum, kar fırtınası oluyo, haberler çıkıyo işte pili biten Tesla'lar yolda kaldı diye. Elun Musk bu kötü haberleri engellemek için bi komut gönderiyo, pili %0 olan araçlar bi anda %15'e çıkıyolar, kendi kendilerine, ve çalışmaya devam ediyolar.

    Elun Musk şunu da yaptı: Rusya'da adam Tesla aracın üzerine uçaksavar tarzı bi silah koyup şehirde gezerek hava atıyodu. olay sosyal medyada viral olunca aramın Tesla bi anda çalışmamaya başladı. adam ne yaptırsa da çalıştıramadı bidaha. Elun Musk reyiz Ukrayna savaşı varken Rus birinin Tesla araçla böyle şov yapmasına izin vermedi yani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    Evet geçen hafta haberi çıkmıştı. Elektrikli araçları özellikle takip etmiyorum. Bu tür kontrol saçmalıklar Tesla'ya mı özel yoksa diğerleri de yapıyor mu?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 1 Ekim 2024; 9:31:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt
    diğerlerini zamanla görecez çünkü elektrikli araç piyasası çok yeni. internete bağlanma özelliği olmayan sürüyle elektrikli araç mevcut mesela. 20 senedir elektrikli (hibrit) araç üreten Toyota bile bu konularda henüz yeni. ama hepsi Tesla'nın yaptıklarını görüyolar ve eminim ki aynısını onlar da yapacaklar.

    baksana abi içten yanmalı araçlarda bile koltuk ayarını abonelik sistemine bağlayacam diyo adam. bunların alayı aynı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    Bu tür dayatmaları yapmayan firmalar öne çıkacaktır bence. Çinli firmalarda en azından. Tabii bu kapitalizmin el ovuşturarak kucağa alma hareketleri bulaşıcı. Rakip firmaların yaptıklarını görenler biz de bu sisteme geçiyoruz diyebilir. O günler gelene kadar her zaman alternatiflere bakılacaktır. Bence bu iş bir süre sonra yazılım kırmaya dönecek gibi. Jailbreak'li elektrikli araçlar yani. Otonomu feda edip interneti vs kapattırıp manuel kullanımla ama sınırsız kullanımlı (kısıtlama olmaksızın) araçlar olacak piyasada bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.