Şimdi Ara

Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
5
Favori
40.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç önden çeker idi. Çekerek götürdüğüm ise sürat teknesi, motoru, günlük kullanılacak eşya vs. karavan antalya da sabit.
  • Hem soruyorsunuz hem pek laf dinlemiyorsunuz çoluk çocuğun söylediklerini, tahminlerini zaten geçiyorum ama hiçbirşey dinlemiyorsunuz şunu gördümlerle sihhatlice olmuyor malesef bu işler.:) Can senin ailenin canı kartalın, şahinin değil.
    - Bu tip tonaj çekimi için halen doğru uygulama AWD sonra da RWD... FWD çekemez diye bir kaide yok ancak handikapları fazla tolerasyonları çok daha güç kaldı ki 0 araba ile bu işe bi dünya para yatırarak yapacağını söylüyorsun.
    - Salınım öyle sandığınız gibi üst hızlarda olacak bir problem değil düşük hızlarda da söz konusu yoldaki bir eğim, çukur sorunu dahi buna sebep olabilir hele ki bizim anadolu yollarında. Tedbirli olmayanları geç bunun için ya çok daha tedbirli, dikkatli, yavaş olmak lazım yada belirlediğin opsiyonları değiştireceksin yada espli 4 tekerli hatta kendinden motorlu karavan uygulamalara bakacak kişi rahat olmak istiyorsa. SUV larla dağ bayır, karavanla tatil çekmek bizim sandıklarımız, hesapladıklarımızın çok üzerinde şeyler çıkarıyor zamanla insanların başına bu tecrübelere de birebir görüşmeden ulaşamazsın.
    - FWD doğru, stabil, güvenli uygulama değil burada düşük hızda salınım, frenlemenin doğru gerçekleşmemesi dahi arkayı kaybetmene sebep olur fwd ile arkayı toparlayamazsın heleki sürüş tecrübesi çok yoksa bir noktaya gelmeden farkedemiyor bile insanlar sonrası Allah kerim :) Bu illa ki yaşanacak bir konu değil ancak tonajı salla iniş, çıkış hatta eğimli düzlüklerde yaşanırsa kişinin işi zor. Hatta tek çekerli kişinin aracında ESP'nin bir müdahalesi bile çekileni salınıma sokup işleri tersine çevirebilir. İşte bu yüzden en güvenli yol AWD.
    - dsg zaten tercihlerin açısından bu iş için olmaz onu geç ancak o bahsettiğin tonajlar için çoğu bineğin otomatik şanzımanı dahi birşeyler yaşandığında sapıtıp seni afallatabilir manuel müdahale edinceye kadar hem şanzımanın ömrü hem başka şeyler için çok geç olabilir :) o yüzden en doğru yol tüm kontrolün dahilde ve dayanıklı olduğu manuel şanzıman.
    - senin o dediğin araç o şartlarda 2,5 lt düşük hp li 2 ton ucuz awd den fazla yakar en baştan söyleyeyim 1 ayın hesabını yapar yapar durursun sonra :) Bahsettiğin kişi ve tonaj rakamlarını hafife alıyorsun. Güzel tecrübe olur sonra senin için :)
    - Bana göre ne şanzıman ne diğer şeyler o seçtiğin araç için asıl mesele problemle sonuçlanmayacak salınım ve düzgün yürüme için dahi şasinin yürürün birkaç yıl içerisinde mahfolacağı üzerine :) Bunu pek hesaba katmıyorlar ve katmıyorsun anlaşılan bir süre sonra niye yengeç gibi gidiyor bu araç dediklerinde üzülür durursun. Mesela o şartlarda birşey çektiğini bilsem 1-2 yıl sonunda dahi senden o aracı satın almam kesinlikle :) Her seferinde rot balansın bozulması, aks, rot, başların yamulması başına geleceklerin en hafifi olur :) İşte bu yüzden doğru tercih konforun pek olmadığı suv ve önemsiz olacak eski ucuz araçlar.
    - Sonuç olarak herşeyi tek bir araçla yapmak istiyorsun ama seçtiğin araç yapmak istediklerinin konforuyla doğru tercih değil. Onun sıfırı ile deneneceğine yılda 1 ay için değermi kafayı zorlar ama 2x ucuz 2. el doğru seçim araçla yapmak daha akıllıca olabilir. 1xsuv + 1xküçük a/b sınıf..
    1 ay için başta şartları zorlama bu iş rahat görecek suv kiralanır derdik ama çeki demirli araç bulmak bazen kolay olmuyor artı her rent bilirlerse bu kullanım için araç vermek istemeyebilir :)
    Karavan da zaten mülk değil kira olacak alındığında bunun bakımına girme durumu mantıklı mı sanki freni zartu zurtu hep iyi durumda mı gelecek eline onu da hesapta tutmak lazım.
    Bahsettiğin ölçütler hiçde önemsenmeyecek değil bana göre en doğru tercih 1 ay için bu işe gireceğime motokaravan bu işin van tiplerine girişirdim bunlar da kiralanabiliyor. He bu işin hesap kitabı doğru yapıldığında otel işi daha ucuza bile gelebilir o ayrı :)
    Örneklemeye gelince bildiğim kadarıyla çok sık görüşmediğim birileri bu işi kendi mülkiyetlerinde olan Pajero ile yapıyor. Karavanı birkaç kişi hafta sonlarına yıl içinde fazlaca kullanıyor ölçütleri de senin ki kadar yukarda değil diye hatırlıyorum yemeklerini tüple dışarda yapıyorlarmış 1,5 ton felan olması lazım. Bu adamlar öyle zengin adamlar değil iş için kullandıkları ticarilerinin dışında bir awd pajero niye tutma zorunluluğu hissediyorlar iyi tahmin yürütmek lazım. Başka biri de çok daha az kullanımla yine kendi mülkiyetinde karavanla bu işi yapıyordu. Şimdi hatırlamamın zor olduğu birçok şeyler anlatıp duruyordu yıllar oldu aracıyla antalyaya gittik geldik bende kullandım hatta da bir türlü araç neydi hatırlayamıyorum awd subaru gibi birşeydi galiba. Bu kısa mesafe çanakkaleye gidip yüzüp gelme dalgıçlık için kullanıyordu. Şu arkadaşım şöyle dedi muhabbetlerini sevmiyorum bu arada. Bunları arayıp danışma ihtiyacı görmüyorum şuan yazılanlar itibariyle ama illa dert edinseydim uğraşılabilirdi. Bulabildiğin bu işi sık yapan kişilerle özelden irtibata geç telefonla konuş öyle harekete geç derim çok fazla tahminlerle hareket ediyorsun.

    Bu arada şunu da ekleyeyim aklıma hep gelir böyle şeyler görünce birilerinin düz hesap lafına aldanıp geçeriz diye 3.0 x6 'ı sürdük altımızdakine güvenip kuma oturup kaldığımızla açılan masrafla kaldık. :) Tecrübe önemli sonra tecrübesiz çekici gelince oyalanıp durduğumuzla kaldık ki meşakkati görüp gelen tevafuk o ya meğer çekici tamircisi olan amcalar :) gelince ancak gün bitmeden tatil keyfimize devam edebildik :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 27 Aralık 2015; 5:31:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Hem soruyorsunuz hem pek laf dinlemiyorsunuz çoluk çocuğun söylediklerini, tahminlerini zaten geçiyorum ama hiçbirşey dinlemiyorsunuz şunu gördümlerle sihhatlice olmuyor malesef bu işler.:) Can senin ailenin canı kartalın, şahinin değil.
    - Bu tip tonaj çekimi için halen doğru uygulama AWD sonra da RWD... FWD çekemez diye bir kaide yok ancak handikapları fazla tolerasyonları çok daha güç kaldı ki 0 araba ile bu işe bi dünya para yatırarak yapacağını söylüyorsun.
    - Salınım öyle sandığınız gibi üst hızlarda olacak bir problem değil düşük hızlarda da söz konusu yoldaki bir eğim, çukur sorunu dahi buna sebep olabilir hele ki bizim anadolu yollarında. Tedbirli olmayanları geç bunun için ya çok daha tedbirli, dikkatli, yavaş olmak lazım yada belirlediğin opsiyonları değiştireceksin yada espli 4 tekerli hatta kendinden motorlu karavan uygulamalara bakacak kişi rahat olmak istiyorsa. SUV larla dağ bayır, karavanla tatil çekmek bizim sandıklarımız, hesapladıklarımızın çok üzerinde şeyler çıkarıyor zamanla insanların başına bu tecrübelere de birebir görüşmeden ulaşamazsın.
    - FWD doğru, stabil, güvenli uygulama değil burada düşük hızda salınım, frenlemenin doğru gerçekleşmemesi dahi arkayı kaybetmene sebep olur fwd ile arkayı toparlayamazsın heleki sürüş tecrübesi çok yoksa bir noktaya gelmeden farkedemiyor bile insanlar sonrası Allah kerim :) Bu illa ki yaşanacak bir konu değil ancak tonajı salla iniş, çıkış hatta eğimli düzlüklerde yaşanırsa kişinin işi zor. Hatta tek çekerli kişinin aracında ESP'nin bir müdahalesi bile çekileni salınıma sokup işleri tersine çevirebilir. İşte bu yüzden en güvenli yol AWD.
    - dsg zaten tercihlerin açısından bu iş için olmaz onu geç ancak o bahsettiğin tonajlar için çoğu bineğin otomatik şanzımanı dahi birşeyler yaşandığında sapıtıp seni afallatabilir manuel müdahale edinceye kadar hem şanzımanın ömrü hem başka şeyler için çok geç olabilir :) o yüzden en doğru yol tüm kontrolün dahilde ve dayanıklı olduğu manuel şanzıman.
    - senin o dediğin araç o şartlarda 2,5 lt düşük hp li 2 ton ucuz awd den fazla yakar en baştan söyleyeyim 1 ayın hesabını yapar yapar durursun sonra :) Bahsettiğin kişi ve tonaj rakamlarını hafife alıyorsun. Güzel tecrübe olur sonra senin için :)
    - Bana göre ne şanzıman ne diğer şeyler o seçtiğin araç için asıl mesele problemle sonuçlanmayacak salınım ve düzgün yürüme için dahi şasinin yürürün birkaç yıl içerisinde mahfolacağı üzerine :) Bunu pek hesaba katmıyorlar ve katmıyorsun anlaşılan bir süre sonra niye yengeç gibi gidiyor bu araç dediklerinde üzülür durursun. Mesela o şartlarda birşey çektiğini bilsem 1-2 yıl sonunda dahi senden o aracı satın almam kesinlikle :) Her seferinde rot balansın bozulması, aks, rot, başların yamulması başına geleceklerin en hafifi olur :) İşte bu yüzden doğru tercih konforun pek olmadığı suv ve önemsiz olacak eski ucuz araçlar.
    - Sonuç olarak herşeyi tek bir araçla yapmak istiyorsun ama seçtiğin araç yapmak istediklerinin konforuyla doğru tercih değil. Onun sıfırı ile deneneceğine yılda 1 ay için değermi kafayı zorlar ama 2x ucuz 2. el doğru seçim araçla yapmak daha akıllıca olabilir. 1xsuv + 1xküçük a/b sınıf..
    1 ay için başta şartları zorlama bu iş rahat görecek suv kiralanır derdik ama çeki demirli araç bulmak bazen kolay olmuyor artı her rent bilirlerse bu kullanım için araç vermek istemeyebilir :)
    Karavan da zaten mülk değil kira olacak alındığında bunun bakımına girme durumu mantıklı mı sanki freni zartu zurtu hep iyi durumda mı gelecek eline onu da hesapta tutmak lazım.
    Bahsettiğin ölçütler hiçde önemsenmeyecek değil bana göre en doğru tercih 1 ay için bu işe gireceğime motokaravan bu işin van tiplerine girişirdim bunlar da kiralanabiliyor. He bu işin hesap kitabı doğru yapıldığında otel işi daha ucuza bile gelebilir o ayrı :)
    Örneklemeye gelince bildiğim kadarıyla çok sık görüşmediğim birileri bu işi kendi mülkiyetlerinde olan Pajero ile yapıyor. Karavanı birkaç kişi hafta sonlarına yıl içinde fazlaca kullanıyor ölçütleri de senin ki kadar yukarda değil diye hatırlıyorum yemeklerini tüple dışarda yapıyorlarmış 1,5 ton felan olması lazım. Bu adamlar öyle zengin adamlar değil iş için kullandıkları ticarilerinin dışında bir awd pajero niye tutma zorunluluğu hissediyorlar iyi tahmin yürütmek lazım. Başka biri de çok daha az kullanımla yine kendi mülkiyetinde karavanla bu işi yapıyordu. Şimdi hatırlamamın zor olduğu birçok şeyler anlatıp duruyordu yıllar oldu aracıyla antalyaya gittik geldik bende kullandım hatta da bir türlü araç neydi hatırlayamıyorum awd subaru gibi birşeydi galiba. Bu kısa mesafe çanakkaleye gidip yüzüp gelme dalgıçlık için kullanıyordu. Şu arkadaşım şöyle dedi muhabbetlerini sevmiyorum bu arada. Bunları arayıp danışma ihtiyacı görmüyorum şuan yazılanlar itibariyle ama illa dert edinseydim uğraşılabilirdi. Bulabildiğin bu işi sık yapan kişilerle özelden irtibata geç telefonla konuş öyle harekete geç derim çok fazla tahminlerle hareket ediyorsun.

    Bu arada şunu da ekleyeyim aklıma hep gelir böyle şeyler görünce birilerinin düz hesap lafına aldanıp geçeriz diye 3.0 x6 'ı sürdük altımızdakine güvenip kuma oturup kaldığımızla açılan masrafla kaldık. :) Tecrübe önemli sonra tecrübesiz çekici gelince oyalanıp durduğumuzla kaldık ki meşakkati görüp gelen tevafuk o ya meğer çekici tamircisi olan amcalar :) gelince ancak gün bitmeden tatil keyfimize devam edebildik :)

    bütün yazdıklarınız için çok teşekkür ederim. soru sordum laf dinleyen biriyim ama genelde çekme karavanı sanki aracın üzerine yüklüyormuşum gibi cevaplar olunca dinlemez göründüğüm doğru. türkiyede ilk kez karavan kitabı yazıldı bunu yazan biri yıllarca farklı araçlar ve farklı tip karavanlarla seyahat eden biriydi kitabı okudum kişinin internet sitesindeki tüm güncel makaleleri okudum kişi ile irtibata geçtim ve sorduğumda araç oldukça güçlü gözüküyor rampalar hariç hiç zorlanmazsındı dediği. bir kaç karavan üzerine forum sitesinden karavan kullanmış kişilere sorduğumda aldığım cevap önden çeker araçla çok karavan çeken gördük sorun yaşayacağını düşünmüyoruz şeklindeydi. ben az yakan araç olduğu için ve güvenli aile otomobillerinden birisi olduğu için octavia modeline yöneldim çünkü okul ve işe haftada 4 gün gidiyorum bu ise günde 120 km yol demek benim için. haftasonlarıda bizimkilerin markete gidelim hava güzelken yazın köye gidelim pikniğe gidelim istekleri yüzünden az yakar araç olması benim için çok çok önemli. aracın kataloğunda 1800 kg çeker yazmakta bu 1.6 ve 2.0 motorlar için nedense aynı biri 110 diğeri 150 beygir olmasına rağmen katalogta 1800 kg çeker yazmakta. dsg konusunda fazla tecrübem yok ama yıl içinde trafikte ömrüm geçeceği için otomatik bana büyük konfor gibi gelmekte. çoğu kişi otomatikte alma manualde git triptonik olanını al dediler. ki o vites türü konusunda ise zerre bilgim yok ve hiç kullanmadım. skodaya gittim sordum özel istek üzerine satılıyor istediğin aracı şuan alır gidersin yada yurtdışından gelmesini maksimum 1 ay beklerken onun için 3 aya kadar bekleyebilrsin demişlerdi. çoğu kişi araçla yokuş inerken ve çıkarken manuel geçirirsin düzde otomatikte gidersin ve hız sabitleme özeliği varsada 80 km de sabitler keyfine bakarsın demişti. salınım sorunu ben karavan çekenlerde hiç görmedim çünkü karavanlarda amortisör mevcut fren mevcut lüks donanımlılarında yokuş kalkış desteği ve esp gibi teknolojilerde mevcut. ama tabiki ülkemiz yolları herşey olabilir o yüzden olabildiğince temkinli ve yavaş gitmek en iyisi olacaktır. 2 araç alsam diğerini koyacak yerim yok ve tek araç alıp sıfır alıp uzun soluklu kullanmayı düşünüyorum. bu yüzden araç konularını öncelikle araştırıyorum. octavia modelinde mi kalmalıyım başka modele mi yönelmeliyim yoksa 4x4 modeli var ona mı yönelmeliyim direkt düz vites mi almalıyım otomatik olur mu yada söylenenler gibi triptonik mi almalıyım artı önden çeker aracın yokuş ve eğimlerdeki sorunlarından ötürü işte bu konuları araştırmaktayım




  • ben sahsen dsg sanzımana guvenmem. Ama dizel 1.6 araç karavan cekmek için yeterli. Autoexpress sitesinde en iyi karavan araçları konusu var. Octavia ceed gibi araçlar 1 numara o konuda
  • udmexpert U kullanıcısına yanıt
    araştırmalarımda 1800 kg frenli karavanlarda 5 yıldız üzerinden 5 yıldız almıştı hemde yokuş testlerinde bile
  • farazicosmos kullanıcısına yanıt
    Hocam o testlerin hepsi katalogdaki max agilrik icin yapiliyor yani 1800 kg icin.
    Sizin soylediginiz agirlik 2400 kg. Yani o testlerdekinin yuzde 40 daha fazlasi.
    Cekmekten kasit karavanin ilerlemesi ise evet ilerler ama onemli olan guvenli mi guvensiz mi ilerledigi.
    Avrupada yasal olarak karavan aracin 1.5 katindan daha agir olamaz. Bunun sebebi de fizik kanunlari, arkadaki 2400 kilo savrulmaya basladiginda siz onu ondeki 1200 kg aracla dengeleyemezsiniz. O karavan araci savurur goturur. Bir de onden cekis oldugunu dusunun metrelerce uzunlukta bir arac sadece on tekerlekte cekis var.
    1.6 ve 2.0 motorlarin max cekmesinin ayni 1800kg olamsin sebebi de budur. 1800kg motorun limiti degil aracin fiziksel kabiletlerinin limitidir. Sadece motor degil olay. Eger amac ilerletmekse evet ilerletir zaten araci sabit hizda goturmek icin gereken guc duz yolda cok cok dusuk.
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    katalogtaki maksimum ağırlık için dediniz ya katalog 1800 kg çekebilr dediğinde araç boşken mi bu hesaplanır yoksa bağajda yük var ve 5 kişi tam dolu ağırlığıylamı hesaplama yapılır. bu bilgide çok öenemli mesela. çünkü çekeceği ağırlığa insanların eşyalarının ağırlığıda dahil olacak ve içindeki insanlarda dahil olursa çekiş 1800 den daha düşük olmalı bu durumda
  • Bütçe var ise Subaru Levorg önerebilirim, fakat 2.400kg karavan için en az 2.500-3.000 cc motorlu araç lazım
  • farazicosmos kullanıcısına yanıt
    Hemican'ın söylediği gibi o tonaj çekim aralıkları motor ile ilgili değil aracın şasi, total fiziki kaabiliyetleri ile ilgili o yüzden zaten aynı motor segmentlerine göre katalog verisi değişmiyor. Senin opsiyonların ise çok yüksek 4-5 kişiden artı fazlaca yükten bahsediyorsun işte bu yüzden zaten o araç baştan uygun, güvenli olmaz dedi insanlar. Katalog verisi aracın sürücü dahil lilitleri full dolu itibariyle verilir bu veri de hangi norm baz alınmış ayrıntılı bakmak lazım ezbere bilmiyorum çünkü bazılarında +100 kg araca dahil edilir. Bu da 1 yolcu bir valiz gibi düşünülür. Senin çeki hesabın bile bunun üzerindeyken sen basit binek otomobil de tüm işi değiştiren full yolcu kapasitesi ve ek ağırlıktan bahsediyorsun sana zaten o yüzden düz çeksen bile deli yakarsın ve kısa vade de dahi o belirlediğin aracın şasisi fazlaca yıpranır demeye çalıştık.
    Valla sana bunları söylediğin halde karavancılar bu tip noktalara dikkat çekmiyorsa ya çok düz insanlar seni sallıyorlar yada bu işlerden gerçekten anlamıyorlar. Biz karavan işinden elbette anlamıyoruz ama otomobil işinden iyi derecede anlıyoruz şartları, kuvvet olayları nasıl oluyor buna göre görülerde bulunmak zor değil. Karavancılar salınımı nasıl es geçer ben anlamam bu öyle olağanüstü şartlarda yaşanan bir şey değil TIR dediğimiz çekiciler bile bunu bir derece yaşıyorken burada farklı katar durumları var ve oluşanlar elbette ki farklı. Ben salınıma giren karavan elbette görmedim ama hani eskiden otobüslerin arkasında sık görürdük bunu çok gördüm tabi burada fazlaca tonluk otobüsten bahsediyoruz boşu 1,5 tonluk sedan dan değil.
    Özetle bana göre bu işi uzun vadeli rahatça yapabilecek şey awd 1,8 ton dan az olmamak üzere yakıtı da deli yakmamak üzere yüksek hacimli bir suv..
    Kişi dergi testlerine bakacaksa herifler dsg nin vakalarını felan da yazdığı yok ama milletin elinde patlayan patlayana artı otomatik şanzımanların şaçmaladığı yorumlarını da pek azı yazar ama biz reel de görürüz ne ne kadar..
    Tiptronik'e gelince bu tork konvertörlü eski mercedeslerde göreceğinle dsg gibi tam otomatik şanzımanların öncesinde ki neredeyse tüm şanzımanlardır. Bunların ilk-orta neslinde debriyaj bulunmaz otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar olarak düşünebilirsin sonrasında selenoid hidrolikleri daha gelişmiş olanlarıdır. İş manuel kontrol de değil sadece yoksa dsg de de manuel yönetim var. Tiptronik ile bu iş yapılmaz mı yapılır elbet dsg ile kıyaslamam dahi. Bana göre en büyük handikap iş açarsa yokuş inişlerinde bahis ettiğin yük itibariyle fazlaca bindireceği için açar burada kişinin kaabiliyetleri de çok önemli ama fren var demekle bitmiyor. Kısa vade de şanzıman bakım parça değişim maliyetleri açabilir. Unutmamak lazım ki otomobillerin en pahalı müdahalelerinden birisi şanzımanları oluyor. Manuel de debriyaj varlığı kişi kullanmayı bilirse tolerasyonu fazlaca kolaylaştırır motor her şekilde senin elinde oluyor. Tiptronik de D konumunda olmaz da 1 de kontrollü ağır frenleme ile inilir çıkılır vs vs.
    Son olarak benim diyebileceğim bu işi güvenli ve sıkıntısız yapabilmek için ya karavan şartlarını değiştirmelisin yada aracı ona göre belirlemelisin. Konfor demek para demek bu dünyada :)




  • 1.6 turbo dizel çeker çekmesine de o şanzıman zorlanırsa sıkıntı olabilir, malum dsg problemli bir şanzıman, düz vites olmasında fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    katalogtaki maksimum ağırlık için dediniz ya katalog 1800 kg çekebilr dediğinde araç boşken mi bu hesaplanır yoksa bağajda yük var ve 5 kişi tam dolu ağırlığıylamı hesaplama yapılır. bu bilgide çok öenemli mesela. çünkü çekeceği ağırlığa insanların eşyalarının ağırlığıda dahil olacak ve içindeki insanlarda dahil olursa çekiş 1800 den daha düşük olmalı bu durumda

    Hocam cekme kapasitesi demek arac full yuklu durumda iken arkaya da 1800 kg yukleyebilirsin demek (ama romorkun araca binen kismi da arac agirligina eklenir.)
    Aracin istihap haddi + 1800kg romork cekilebilir demektir.

    Ayrica arac dolu olursa stabilite acisindan daha iyi olacaktir. Ondeki aracin agir olmasi avantaj saglar. Tabi motor daha fazla zorlanacaktir ve hizlanmalar daha yavas olacaktir. Bir de bagaji yuklerseniz on tekerin tutus iyice azalir.

    Katalog verilerinde cogu zamn bir guvenlik payi vardir. Yani 50 kg fazla yukledin diye araba dagilmaz ama sizin bahsettiginiz miktar kapasitesinin cok ustunde.

    Bizim bir arkadasta aluminyum karavan vardi sw benzinli arac ile cekiyordu sanirim 1 tonun altindaydi karavan agirligi. Boyle bir sey bakilabilir belki. Sonra buyuk karavana gecince V6 dizel SUV aldi.




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Grand Cherokee bence daha iyi çeker hocam

  • Arkadaşlar videodaki karavanın tek tekerli olan versiyonuna karar kıldım. 1800 kg ağırlığı var ve ağırlığa lpg tankları su hazneleri doluyken sahip. içine konulacak eşya ise 100 kg dan fazla olmaz diye düşünüyorum. tabak bardak çatal kaşık yorgan yastık yani eşyalarda. gerisi giyim kuşam ve bilgisayarım aracın bagajında durabilir veya karavanda da durabilir diye düşünüyorum. 3 kişi 2 çocuk şeklinde ilk etapta yolculuklar olacak. araç olarak halen kararsızım duruma göre başka modellere yönelecem yada octavia nın 4x4 manuel modelini araştıracam. katalog verisine göre tam 1800 kg çekecek araç. yurt dışından ara modeller getirilebiliyormuş bir ihtimal 1.6 yerine 1.8 motor da alabilirim yada yeni teknoloji içeren yeni çıkan araçları araştıracam.
    YouTube
    Dethleffs Beduin VIP
    https://youtu.be/OuSDhYQRd94
    herkese yorumları için çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Grand Cherokee bence daha iyi çeker hocam





    araç alımında ve yakıt kısmında sponsor olursan hemen sipariş verelim




  • Karavanı nereden almayı düşünüyorsunuz ve fiyatı ,modeli nedir?Hayırlısı olsun.
  • qnedim Q kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim.
    YouTube
    Dethleffs Beduin VIP
    https://youtu.be/OuSDhYQRd94
    bu videodaki modeli almayı tabi bunun tek tekerli olanını almayı düşünüyorum. alman malı ve almanyadan gelecek. ortalama 40 45 bin euro fiyata sahip. tabi hemen satın almayacam sadece şuan gelecek adına araştırmalar yapıyorum. muhtemelen bir iki seneye kalmaz siparişini vermiş olurum. tabi fiyatı içindeki donanımlar etkilemekte ama ortalaması 40 bin euro




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    teşekkür ederim.https://youtu.be/OuSDhYQRd94 bu videodaki modeli almayı tabi bunun tek tekerli olanını almayı düşünüyorum. alman malı ve almanyadan gelecek. ortalama 40 45 bin euro fiyata sahip. tabi hemen satın almayacam sadece şuan gelecek adına araştırmalar yapıyorum. muhtemelen bir iki seneye kalmaz siparişini vermiş olurum. tabi fiyatı içindeki donanımlar etkilemekte ama ortalaması 40 bin euro

    Hocam karavan çok iyi duruyor. 2500 kilo olarak düşündüğünüz karavanın videosu var mı? O dsha ihtişamlıdır sanırım.


    Manuel almanız yararınıza olur. Dsg karavan olmasa bile bir gün patlayacak. Yerinizde olsam 4x4 1.6 dizel manuelini alırdım. Hem kronik sorunlu şanzımana fazladan binlerce lira vermemiş olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dsg ye Yük binmesin diye bagaja bir şey koymuyorum siz karavan çekmekten bahsediyorsunuz o iş tehlikeli.
    Macera aramaya gerek yok.

    4*4 çekişi kuvvetli araç yada Moto karavan alacaksınız başka türlü sürekli sorun çıkarır. Performans kaybına sebep olur.
    Yakıt sarfiyatı artar. En önemlisi DSG nin ölmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    teşekkür ederim.
    YouTube
    Dethleffs Beduin VIP
    https://youtu.be/OuSDhYQRd94
    bu videodaki modeli almayı tabi bunun tek tekerli olanını almayı düşünüyorum. alman malı ve almanyadan gelecek. ortalama 40 45 bin euro fiyata sahip. tabi hemen satın almayacam sadece şuan gelecek adına araştırmalar yapıyorum. muhtemelen bir iki seneye kalmaz siparişini vermiş olurum. tabi fiyatı içindeki donanımlar etkilemekte ama ortalaması 40 bin euro

    Hocam karavan çok iyi duruyor. 2500 kilo olarak düşündüğünüz karavanın videosu var mı? O dsha ihtişamlıdır sanırım.


    Manuel almanız yararınıza olur. Dsg karavan olmasa bile bir gün patlayacak. Yerinizde olsam 4x4 1.6 dizel manuelini alırdım. Hem kronik sorunlu şanzımana fazladan binlerce lira vermemiş olursunuz.

    videodaki karavan eski donanıma sahip ve 2400 kg olan model bu. 1800 veya 1700 kg olan modellerde teker teke düşmekte tuvalet ve banyo bitişik şekilde yatağın olduğu kısmın yan kısmına özel bölme ile yapılıyor. yatak ise ortada değilde duvara bitişik şekilde odada duruyor. gardolabı ise bu durumda malesef kadın erkek bitişik bir halde yer alıyor yatağa yatma ve kalkma kısımları yandan değilde yatağın alt kısmından oluyor biraz zor bir hal yani ama alışması kolay. dsg olayına gelirsek herkes gözünden büyütüyor ben hiç sorun yaşayanını görmedim. arabanın facebook gruplarına sayfalarına üyeyim. 2013 te ilk versiyonunu alıpta 2015 sonuna kadar kullanan bağajda sandıkta taşıyan yazlığı için jet sikide taşıyanını gördüm dsg konusunda sorun yaşayan şimdiye kadar çıkmadı neden bilmiyorum ama insanlar çok abartıyor. 4x4 modelinde dsg getirtmeyi veya triptonik vites seçeneğini almayı planlıyorum. şehir içi dsg karavan çekme veya zor durumlarda manuel kullanır geçerim düşüncesindeyim şuanki adaptif 4x4 oluşu yani araç zorlanmadıkça önden çeker gitmeside büyük yakıt avantajı sağlayacaktır.




  • Selamun Aleyküm
    Sayın farazicosmos kira malzemelerinde sigorta oluyor, maddiyat biniciye kalmayacaktır ama tabi o karavanlarda kim ne halt etmiştir ayrı mesele.
    Yalnız karavanı sanki taşınıyormuşçasına doldurmaktan bahsediyorsun? Karavan ile tatile çıkan vaktini doğada geçirmeli sadece kalma ihtiyacını karavana yüklemeli. Herşey inimuma indirilirse ufak bir karavan+doğa çok rahat ve masrafsız olur. Ayrıca geniş bir karavam da alaşmlı alüminyum ve -uzay mekiği- çeliğinden özel bir tasarımla gayet hafifletilebilir.
    Buzdolabı felan çok uçuk. Onun yerine uygun bir soğutma tertibetı- 12V akü ile- ara akışkan ile vb portatif soğutma cihazı, küçük tüp vb sadece iş görmek lazım. Gerekirse en yakın şehre giderek bazı ihtiyaçlar alınabilir.
    Aslında yemeği ateş yakarak, soğutmayı da soğuk su kaynağında Rambo misali...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.