Şimdi Ara

Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
5
Favori
40.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    imzadaki link ölmüş onu farkedeli aylar olmuştu ama düzeltemedim bir türlü neyse. neden atarlandın anlamadım ama gerçekten düzde o yükü ver çocuk rahatlıkla çeker. misal düm düz yolda araban bozuldu boşa al itekle hatta koşarken itecek hale gelirsin aracın 1 ton diyelim 1 ton yük kaldırmıyorsun ki tekeri var itiyor yada çekiyorsun. önemli olan bu yokuş ve eğimlerde ne hissettirecek bu yani. dsg konusunda gerçekten yeniler sorunsuz kaç arkadaşımda octavia yada dsg vw gurubu araç var anlatamam ve 2004 ve sonrası alıpta sorun yaşayanını gerçekten görmedim asla. vw bile açıklamıştı sorun bizim deneme yanılma ile test yapmamızdan ötürü diye bu yüzden iyi bir ceza aldıklarında denemeyi test araçları ile yapıp insanlara sorunsuz satmaya başladılar. ki bu genelde her araba üreticisinde mevcut corolla alırsın yeni çıkmıştır sorunludur ben ikinci parti ürünü alırım sorunsuzdur diğeri üçüncü parti ürünü alır daha güzeldir hepsi insanlarla denendiği için malesef. firmada biliyor sorunla gelsin ki ben sorunu test edeyim yada sorun diye sorunla gelmezse bırakalım sorunlu devam etsin demekteler. ilk jettaların arka süspansiyonlarının ses yapması çalışmaması mesela hepsi test ürününün göstergesi

    Çekeceğinden eminseniz alın hocam. Kendi frenide varmış. Ama çok dikkatli olmalısınız virajlarda. Ancak otomatik almayın. Dsg 2015te bile problemli. Araştırabilirsiniz. 2008de geldi dsg vwne. Yani en azından bahsettiğimiz 7 ileri o tarihlerde geldi. Hatta 2010 gibide olabilir tam hatırlamıyorum bakmam gerek. 2004 2005Teki tork konvertörlüleri dsg sanıyor sahipleri. Neyse o ayrı konu. Ama hala problemlidir dsg. Demedi demeyin. Yazıyorum buraya. Çok dayanmaz elinizde patlar dsg. Manuel daha mantıklı ve sorunsuz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    ikisinide almayıp triptonik alsam peki
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    hocam sıfır alıp uzun soluklu araç kullanacam ikinci ele asla bulaşmam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    quote:

    Orijinalden alıntı: yufat

    çekmesine çeker bu araçlarda yük dengesi tekerlerde iyi yapım bir karavansa sorun olmaz. ama dsg yi düşünmek lazım acaba millet abartıyorumu diyordum yakın bir akrabamın 2013 model daha 20 bin olmamış araç dsg arızası verdi 2 kez sanırım şanzıman komple değişecekmiş.

    yeni dsg ler sorunsuz hatta tüm otomatikler içinde en sorunsuz ve güvenlisi diyebilirim 2004 ve üzerini araştır anlarsın beni

    kullanmadığım ve almayı düşünmediğim için araştırmadım doğrudur. bizim akraba 2013 model daha 20 bin olmamış pasatta iki kez eline alınca şanzımanı ön yargı oluyor ister istemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • volswagenleri bilmiyorum ama vw grubu teknolojileri önce lamborgjini sonra skoda seat audi ve en son volswagende kullanıyor belki bu yüzdendir.
  • 96 model 2000 motor opel vectra arkada römork üzerinde 5.5 metre boyunda 50 beygir motorlu sürat teknesi, teknenin içinde dört kişinin tatilde kullanacagı ful eşyalar tahmini agırlık römorkla beraber 2.5 ton civarı yolculuk kütahya antalya tek sorun antalya yolundaki dağ kasabasından sonraki ramba inişi. Yanlız römorkta dört teker mevcut ve frenli. Aynı römorkla istanbul zeytinburnundan aldıgım yaklaşık 2.5 ton civarı demir tornasını kütahyaya getirmiştim, zeytinburnundan çıkışta bir ramba var inişte çok zorlanmıştım. Şayet çekeceginiz römork dört teker olursa bence sorun yaşamazsınız gibi dgs kullanmadım o konuda birşey diyemem. Kolay gelsin.
  • Freemont alınır dere tepe gidilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    o kadar cevap gelmiş ama hepsi boş cevap.

    2 tekeri var karavanın aynı el arabası ile yük çekmek yada itmek gibi bu üzerine isterse 10 isterse 10 bin ton konsun ne farkeder ağırlığı tekerler çekmekte araç ise onu itip yada çekecek. arabaya yük 70 80 kg kadar biniyor sadece onun harici sadece iş çekmekte kalıyor ki freni var bazı modellerin yokuş kalkış sistemi var varda var yani dandik arabalarda 2 kişiden fazla binince aracın çekişinin düşmesini sıfır arabalarda da var gibi görmeyin. 110 beygir 250 nm tork gücünden bahsediyoruz. dandik fiat 500 bile karavan çekiyor çekerken gördüm çektiği karavan 1800 kg seviyelerindeydi adam eşini almış geziyordu ama araçta zerrede zorlanma yoktu.

    Bakıyorum herkesten çok fikriniz var.Niye konu açıp soru soruyosunuz ozaman? Sizin mantıkla trenlere binlerce beygirlik motor koymaları çok gereksiz.Koy bir 110 beygir motor ne ala.Üstelik düz yol bir de rayın üzerinde yağ gibi gider değil mi?Fizik bilginiz yok düzeyde zayıf.Üniversiteye hazırlık konularından ''bir araca etkiyen kuvvetler''in neler olduğunu bir inceleyin derim ben.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihakkis

    96 model 2000 motor opel vectra arkada römork üzerinde 5.5 metre boyunda 50 beygir motorlu sürat teknesi, teknenin içinde dört kişinin tatilde kullanacagı ful eşyalar tahmini agırlık römorkla beraber 2.5 ton civarı yolculuk kütahya antalya tek sorun antalya yolundaki dağ kasabasından sonraki ramba inişi. Yanlız römorkta dört teker mevcut ve frenli. Aynı römorkla istanbul zeytinburnundan aldıgım yaklaşık 2.5 ton civarı demir tornasını kütahyaya getirmiştim, zeytinburnundan çıkışta bir ramba var inişte çok zorlanmıştım. Şayet çekeceginiz römork dört teker olursa bence sorun yaşamazsınız gibi dgs kullanmadım o konuda birşey diyemem. Kolay gelsin.


    hocam sizin araç önden çeker mi arkadan mı ?

    benim alacağım karavan malesef ki sadece arkalarda tekere sahip ama araca maksimum 70 kg civarı yük bindirmekte tekerleri çok dengeli bir halde diyebilirim ağırlık konusunda.




  • qnedim Q kullanıcısına yanıt
    tren yolu dümdüz eminmisin onda rampa yok mu yani. trende olsa tırda bir yükleme sınırı var ben sadece önden çeker araçlar karavan çekmek için uygun mu diye sordum uygunsa octavia alacam değilse fikrimi değiştirecem dedim ama o kadar saçma sapan şeylerle karşılaştım ki sonra bilgim herkesten çok oldu. karavan tekerlerine yük bindirmekte onu çeken araç sanki bağajına o yükü alacakmış gibi cevaplar gelince mi bilgili oluyorum. hayatında şahinden başka arabaya binmemiş insanların yorumlarına tabi tepkili olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    tren yolu dümdüz eminmisin onda rampa yok mu yani. trende olsa tırda bir yükleme sınırı var ben sadece önden çeker araçlar karavan çekmek için uygun mu diye sordum uygunsa octavia alacam değilse fikrimi değiştirecem dedim ama o kadar saçma sapan şeylerle karşılaştım ki sonra bilgim herkesten çok oldu. karavan tekerlerine yük bindirmekte onu çeken araç sanki bağajına o yükü alacakmış gibi cevaplar gelince mi bilgili oluyorum. hayatında şahinden başka arabaya binmemiş insanların yorumlarına tabi tepkili olurum

    Önden çekişli araçlar için benim yazdıklarımda bir hata yoktur.Arkada 2 kişi ile Avcılarda dik bir yokuşta aracı patinaj yaptırarak zor kaldırabilmiştim.Aracın önü kalkıyor ve yere tutunamıyor.Arkada bir de karavan ile düşünemem bile.
    https://www.youtube.com/watch?v=BeDLX9hzPoA Bu videoda da yüzlerce beygirlik(belki de birkaç bin beygir) özel traktör ile sadece 8 beygirlik bir buharlı traktörün çekme gücü karşılaştırılıyor.Buharlı olan kazanıyor çünkü diğerinden 10 kat daha ağır; yere daha iyi tutunuyor.Bir de çeki demiri ,buharlıda daha yükseğe bağlı.Dolayısıyla modern traktörün arka tekerleklerini yukarı kaldırıp çekiş gücünü daha da zayıflatıyor.Yere iyi basmanın önemini anlatabilmişimdir umarım.
    Bir de çift kavramalı bir 4x4'ün inceleme videosunu seyretmiştim.Aracın markasını hatırlamıyorum.4x4 özelliğini test etmek için yol kenarındaki toprak alana çıktılar ve pişman oldular.Dakikalar içinde çift kavrama ısındı ve ilerleyemediler.Karar sizin.Alın bir önden çeker de birkaç yokuş çıkın , yağmurdan ıslamış toprak yollara girin, karavan ile tecrübelerinizi bizimle paylaşın.




  • Değerli forumdaşlar karavan yükü sadece karavan tekerlekleri ile dengelenebilmekte. Araca yük diye düşünmeyin.
    Ayrıca tırlar da römork çekiyor, bu salınımı fazla dert etmeyin. Senkronizasyon sorunu oluyorsa daha düşük hızda gider sürücü.

    Ama en önemlisi ailesi ile tatile giden birisi 3 tonluk karavanı ne yapacak? Sert alüminyum ve ya yüksek kalite çelikten hafif bir araç gerekmekte...
  • Merhaba,

    Karavan ile ilgili hiçbir tecrübem ya da bilgim yok. =)

    Öncelikle ben olsaydım diye başlayıp bir iki şey soracam:
    Karavan çekmek için jip kiralamayı düşünür müsünüz? İki aile falan gidecekseniz tatile 2 haftalık bir tatilde Qashqai kiralasanız aile başı bin lira olur.
    Komple karavan kiralasanız aile başı 2300 falan tutar.
    Kiralama daha mantıklı gibi geliyor sanki.

    Kiralama olayı istemiyorsanız. Önden çekişli bir araba ile karavan çekilir mi sorusunun cevabına internetten baktım, tabiki çekilir diyorlar. Ancak yeni karavan çeken birisi iseniz çekeceğiniz karavanın yüklü ağırlığı arabanızın boş ağırlığını geçmemeli, eğer usta iseniz çekeceğiniz karavanın dolu ağırlığı arabanızın dolu ağırlığının %85'ini geçmemeli diyorlar.

    Sizin bahsettiğiniz karavan 2 tonun üzerinde diye anladım, bu kadar ağır karavanı almayı düşünüyorsanız, bilenlere bir danışın bence. Karavanın yokuş kalkış desteği vardır diye düşünüyorum. Ama ona rağmen virajlarda falan nasıl davranır hayal bile edemiyorum.

    Konu ile ilgili bilgim ya da tecrübem olmadığı için atıp tutmaya biraz daha devam edeyim.
    Ben küçükken ehliyet kursunda hocamız araba çekerken kendi arabanızdan büyük araba çekmeyin, tamponunuzu düşürürsünüz demişti. Büyük ihtimal 1.5 tonlok arabanın arkasına 2.5 ton bağlarsanız viraja girince ilginç şeyler olurmuş gibi geliyor.
    İnternette birçok kişi şahin, kartalla karavan çektiğini yazmış, siz de skoda ile çok rahat çekersiniz bence, 80 ile gitmezsiniz de 50 ile gidersiniz gene sorun olmaz bence. Ama tekrar başa dönelim, benim bu konu ile ilgili bilgim ya da tecrübem yok, azıcık karavan nasıl olur diye internette baktım ona göre aklıma gelenleri yazdım. Eğer böyle birşeye cidden niyetiniz varsa karavanla ilgili birkaç forum var. Açın orada sorun. Bu gibi işlerde tecrübe çok önemli.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Değerli forumdaşlar karavan yükü sadece karavan tekerlekleri ile dengelenebilmekte. Araca yük diye düşünmeyin.
    Ayrıca tırlar da römork çekiyor, bu salınımı fazla dert etmeyin. Senkronizasyon sorunu oluyorsa daha düşük hızda gider sürücü.

    Ama en önemlisi ailesi ile tatile giden birisi 3 tonluk karavanı ne yapacak? Sert alüminyum ve ya yüksek kalite çelikten hafif bir araç gerekmekte...

    daha önceleri eşimi alır tatile giderim diye düşünüyor ve 750 800 kg ağırlığında bir karavan bakıyordum sonra işin içine ailelerde dahil oldu kız ilerde çocukta olursa dediği için 4 yada 5 kişilik karavanlara yönelir oldum bu yüzden ve bu karavanlar mutfağı tuvaleti yatağı derken 1800 kilodan başlıyor 2,5 tona kadar çıkıyor. benim bahsettiğim karavan ne 2400 değil ama insanların ihtiyaçlarını eklediğimizde bu kıyafet buzdolabı malzemesi mutfak için lpg su hazneleri ve içme suyu dendiğinde yorganı yastığı vs net 2350 kg tutmakta bende 2400 dedim düz hesap.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qnedim

    quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    tren yolu dümdüz eminmisin onda rampa yok mu yani. trende olsa tırda bir yükleme sınırı var ben sadece önden çeker araçlar karavan çekmek için uygun mu diye sordum uygunsa octavia alacam değilse fikrimi değiştirecem dedim ama o kadar saçma sapan şeylerle karşılaştım ki sonra bilgim herkesten çok oldu. karavan tekerlerine yük bindirmekte onu çeken araç sanki bağajına o yükü alacakmış gibi cevaplar gelince mi bilgili oluyorum. hayatında şahinden başka arabaya binmemiş insanların yorumlarına tabi tepkili olurum

    Önden çekişli araçlar için benim yazdıklarımda bir hata yoktur.Arkada 2 kişi ile Avcılarda dik bir yokuşta aracı patinaj yaptırarak zor kaldırabilmiştim.Aracın önü kalkıyor ve yere tutunamıyor.Arkada bir de karavan ile düşünemem bile.
    https://www.youtube.com/watch?v=BeDLX9hzPoA Bu videoda da yüzlerce beygirlik(belki de birkaç bin beygir) özel traktör ile sadece 8 beygirlik bir buharlı traktörün çekme gücü karşılaştırılıyor.Buharlı olan kazanıyor çünkü diğerinden 10 kat daha ağır; yere daha iyi tutunuyor.Bir de çeki demiri ,buharlıda daha yükseğe bağlı.Dolayısıyla modern traktörün arka tekerleklerini yukarı kaldırıp çekiş gücünü daha da zayıflatıyor.Yere iyi basmanın önemini anlatabilmişimdir umarım.
    Bir de çift kavramalı bir 4x4'ün inceleme videosunu seyretmiştim.Aracın markasını hatırlamıyorum.4x4 özelliğini test etmek için yol kenarındaki toprak alana çıktılar ve pişman oldular.Dakikalar içinde çift kavrama ısındı ve ilerleyemediler.Karar sizin.Alın bir önden çeker de birkaç yokuş çıkın , yağmurdan ıslamış toprak yollara girin, karavan ile tecrübelerinizi bizimle paylaşın.

    ben senin yazdıklarında bir hata vardır demedim ki. ben geçenlerde bir dolmuşa bindim rampada kırmızıda durdu içinde ayakta yolcusuda var. önden çeker pati çekmeden kalkamadı ve kalktığında bile yer yer pati çekiyordu yanından çok dandik eski bir dolmuş geldi geçti gitti bizimki ise lüks ve yeni araç olmasına rağmen düzde anca toparlayabildi kendisini. karavan sitelerinde 4x4 veya arkadan çeker araçlar kullanıldığını gördüm ve o yüzden ben burda bu soruyu sordum. adam üstü açık 2 kişilik spor otomobille sevgilisi ile tatile karavanı alıp çıkmış o bile arkadan çekerdi.




  • mcadirci M kullanıcısına yanıt
    merhaba,

    hocam öncelikle şunu rahatlıkla söyleyebilirim. sen arabana ister ön yada arkadaki çekme yerlerinden istersende çeki demiri ile birşey bağla farketmez bu aracın şaşisine bağlanır yani ehliyet kursundaki hoca tampon düşer diyerek gerçekten atmış tutmuş. tampona bağlansa tamponu 4 5 vida tutuyor ve tamponlar plastik bir bisikleti bile çekemez elinde kalırdı tampon bu konuda hocan sana atmış tutmuş.

    internetteki forum sitelerine tabiki baktım uzman karavancılara tabiki sordum hepsinin dediği araç güçlü sorun olmaz demeleriydi.

    kiralama olayına gelirsek senin nissan qashqai dediğin araba neredeyse çöp sınıfında bir araba %80 i önden çeker. karavan yada araba kiralamak lafta güzel ama gerçekte aşırı sorunlu. karavanın musluğu bozulur duş alacaksındır alamazsın senden önceki kombisini bozar su ısınmaz biri zorlamıştır kapısı kilitlenmez eee ben hiç mi başından bunun ayrılıp gezmeyecem veya olur mu olur biri gelir arabaya vurur sonra kiralama şirketi ile uğraş dur. ve ben sıradan basit otel tatilerine binlerce lira vermekten kurtulmak özgürce tatil yapmak için karavana yöneldim. başkasının yattığı yatakta yatmak içime sinmez ki. hem otele para bayılmak kiralamaktan daha iyi bence ama diğer türlü depoyu fulle istediğin yere git istediğin yerde dur ye iç gez toz azıcık paraya keyif sür tatil yap gel.

    karavana gelirsek yokuş kalkış sistemi ve esp ile fren mevcut




  • http://forum.donanimhaber.com/m_66005680/f_//tm.htm#113041649 şu konuda güzel güzel karavan çekme kurallarını yazmışınız,4 dakika sonra hiçbir fikriniz yokmuş gibi konu açıp soru sormuşsunuz.Ben anlamadım bu işi?
  • farazicosmos kullanıcısına yanıt

    Arada dusmus tamponlar =)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • qnedim Q kullanıcısına yanıt
    çünkü para sorunu olan biriyim, ben sadece yılda 15 20 gün karavanla iç içe olacam ama adamlar 3 4 ay karavanı ile geziyor aralıksız, hem bende o kadar zaman hemde o kadar tatilim olan bir işim ve param yok. ben karavan kısmını geçtim 4x4 araç yada daha güçlü bir araç alsam bu şehir içinde yaktığı yakıttan tut bakım servis üçretlerine kadar çok daha fazla olacak. ben az yakan bir arabaya yöneldim çünkü yakıttan tasarruf etmek için. kimsede net cevap vermiyor bu yıllarca karavanla tatile çıkanlardan tut internetteki karavan araç siteleri forum sitelerine kadar. sen en kötü şahin doğana tak karavanı onlarda çeker ama yokuş kısmı sıkıntı çünkü malesef ki ülkemiz düz yoldan daha çok eğim yokuş çukuru mukurlu yollara sahip. önden çeker araç karavan çeker diyorlar ama bunu gözlerimle görmediğim için net birşeyde söyleyemiyorum ve araştırma için sordum burda. karavan alırken esp ve yokuş kalkış desteği taktırabiliyorsun ama neredeyse bir araba parasına denk geliyor bu o yüzden herkes sadece fren taktırıp frenli olanını alıyor. ben oyuncak araba kumandası gibi kumandayla karavanı araçtan bağımsız sürende gördüm ama maliyet fazla




  • Önemli olan bu duruma düşmemek.
    Rob Annableyoutube
    Caravan rolls back down hill
    http://www.youtube.com/watch?v=jGkG0fZbprk
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.