Şimdi Ara

Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
5
Favori
40.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    sigorta olayına gelirsek araba kiralarken bile açık senet imzalatan ve en ufak bir çizikte bile aracın hasarını sigortadan kaskodan alarak ve yetmezmiş gibi sanki firmanın işi aksamış yada cebinden para çıkmış gibi seneti doldurarak kiralayanın yakasına yapıştıklarına çok sahit oldum ve bu gibi davalarla ilgilenen avukat akrabam var. neyse karavanlar boş ağırlığı ile lanse edilir. misal 2400 kg lık karavana lgp tüpü banyo tuvalet ve mutfak için ayrı ayrı veya bütünleşik su depoları atık su deposu döşemeler yatak parke veya yerdeki parke görünümlü muşamba bunlar dahil değildir bunlarla beraber 2400 kg olur sana 2600 kg daha eklenmemiş bir dünyada şey vardır aküler tv buzdolabı ocak fırın internet varsa modem akülerin belki güneş enerji panelleri ile dolumu yani panel artı onun kontrol üniteleri bunlar eklenir. sen karın çocukların gitsen 2 yada 3 çocuk olsa 4 yada 5 kişi olacaksın 5 kişi için giyim eşyaları mutfakta yeme içme banyo tuvalet ve mutfak için su. ocak için lpg gazı bunlarda eklendiğinde ağırlık artarda artar. ben 750 kg karavan almış ve 1400 kg çekme kapasitesi sunan araçla yolda kalanını biliyorum. adama bom boş ağırlıktan bahsetmişler içini doldurunca ağırlık artmışta artmış. bunu taşınıyor gibi düşünme asla. su içilir su bardağı yemek yapılır tava tencere çatal kaşık tabaklar kıyafetler dışarı için katlanır masa sandalyeler kahve içme keyfi varsa termoslar su ısıtıcısı vs buzdolabı ocak fırın yiyecekler diye düşün sonuç artar gider. işin özü şu ki karavan 1000 kg ise 1500 diye hesaplamalısın. neyse ağırlık %50 kadar fazlası bir yük varmış gibi düşünerek haraket etmelisin. çünkü karavan için ocaklar buzdolapları özel donanım normal evdekinden bile ağırlar çünkü hem elektrik hem lpg ile çalışma yetileri var yani say say bitmezde ağırlığı tartışmamıda evi yükleyip gidecek gibi algılama. ateş yakma konusunda sana katılmıyorum devamlı mangalla mı uğraşılacak yada çalı çırpı topla uğraş her yanın is kir pis koksun belki gittiğin yerde ateşe karışan kızan olacak veya çocuklar varken hem riskli hemde uğraşması sıkıntı. karavanlar günümüzde resmen bir konfor aracı haline geldi




  • Sayın farazicosmos jakuziyi unutmuşsun!!! 750 kg lık karavan nasıl 5 10 ton yapılır? Konunun yeni başlığı bu...!!!
    İnsan evinde yaşadıklarının aynısını yaşamak için karavan tutuyorsa??? Ev zaten bu işler için değil mi??
    Şööle bi su kenarı, hemen ufak tahtadan bir tuvalet, çalı çırpı vb bedava hem de avda balık ördek vb..... Hayatın tadı bu.. Devamlı yemek yemediğimizden ateş en fazla günde bir. Yakmayı bilen için birkaç dk bile değil..
    Takıntıları aşın , Hayatın tadını çıkarın..!!
  • Bu arada sigorta konusunda açık senet zaten suçtur, düzgün bir yer bulunur. Ama bahsettiğimiz ağır bir kazada ne olacak sorusuydu. Sigorta bu durumda kiralayanı zorda bırakmıyor. Yani ufak tefek dertleri olabilir ama sonuçta büyük masrafları eliyor.
    Tavsiye ettiğimden değil yeşillik olsun diye sööledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    o kadar cevap gelmiş ama hepsi boş cevap.

    2 tekeri var karavanın aynı el arabası ile yük çekmek yada itmek gibi bu üzerine isterse 10 isterse 10 bin ton konsun ne farkeder ağırlığı tekerler çekmekte araç ise onu itip yada çekecek. arabaya yük 70 80 kg kadar biniyor sadece onun harici sadece iş çekmekte kalıyor ki freni var bazı modellerin yokuş kalkış sistemi var varda var yani dandik arabalarda 2 kişiden fazla binince aracın çekişinin düşmesini sıfır arabalarda da var gibi görmeyin. 110 beygir 250 nm tork gücünden bahsediyoruz. dandik fiat 500 bile karavan çekiyor çekerken gördüm çektiği karavan 1800 kg seviyelerindeydi adam eşini almış geziyordu ama araçta zerrede zorlanma yoktu.

    Tırlar neden 10-15 ton yükü çekmek için 12.000cc 400-600 hp arası güç. 2000nm üzeri torklu motor kullanıyor. Bir tıra 25 ton yük binince o 2000nm lik 500hp lik motor bile gitmez oluyor. Rampalarda iyice yavaşlıyor. Atalet kuvveti nedir bi açın okuyun bilgilenin. Arabaya 5 kişi binine bile gidişi duruşu herşeyi değişiyor.




  • Cidden beklentiniz ne konuyu açarken yok cevap gelmiş boşmuş felan filan, he dsg 1.6 ceker al sana boş olmayan yorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    o kadar cevap gelmiş ama hepsi boş cevap.

    2 tekeri var karavanın aynı el arabası ile yük çekmek yada itmek gibi bu üzerine isterse 10 isterse 10 bin ton konsun ne farkeder ağırlığı tekerler çekmekte araç ise onu itip yada çekecek. arabaya yük 70 80 kg kadar biniyor sadece onun harici sadece iş çekmekte kalıyor ki freni var bazı modellerin yokuş kalkış sistemi var varda var yani dandik arabalarda 2 kişiden fazla binince aracın çekişinin düşmesini sıfır arabalarda da var gibi görmeyin. 110 beygir 250 nm tork gücünden bahsediyoruz. dandik fiat 500 bile karavan çekiyor çekerken gördüm çektiği karavan 1800 kg seviyelerindeydi adam eşini almış geziyordu ama araçta zerrede zorlanma yoktu.

    Tırlar neden 10-15 ton yükü çekmek için 12.000cc 400-600 hp arası güç. 2000nm üzeri torklu motor kullanıyor. Bir tıra 25 ton yük binince o 2000nm lik 500hp lik motor bile gitmez oluyor. Rampalarda iyice yavaşlıyor. Atalet kuvveti nedir bi açın okuyun bilgilenin. Arabaya 5 kişi binine bile gidişi duruşu herşeyi değişiyor.

    Konu sahibi fizik profesörümüze sorarsak, 2.5 tonluk karavanı çocuk rahat rahat çekermiş. Aracına 5 kişi binse bile hiç değişiklik olmayacakmış. Kendisi gelen yorumlara "boş" demekle, ve kendisine yorum yapanları hayatı boyunca şahinden başka araca binmemiş diye yaftalamakla meşgul.

    Böylelerine hiç cevap vermemek en iyisi aslında, ancak yine forumun yardımseverliğinden dolayı bolca ilgi olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    o kadar cevap gelmiş ama hepsi boş cevap.

    2 tekeri var karavanın aynı el arabası ile yük çekmek yada itmek gibi bu üzerine isterse 10 isterse 10 bin ton konsun ne farkeder ağırlığı tekerler çekmekte araç ise onu itip yada çekecek. arabaya yük 70 80 kg kadar biniyor sadece onun harici sadece iş çekmekte kalıyor ki freni var bazı modellerin yokuş kalkış sistemi var varda var yani dandik arabalarda 2 kişiden fazla binince aracın çekişinin düşmesini sıfır arabalarda da var gibi görmeyin. 110 beygir 250 nm tork gücünden bahsediyoruz. dandik fiat 500 bile karavan çekiyor çekerken gördüm çektiği karavan 1800 kg seviyelerindeydi adam eşini almış geziyordu ama araçta zerrede zorlanma yoktu.


    Ağırlığı karavan tekerlekleri çekmez. Sadece paylaşır. Tamamen karavan tekerlekllerinin çekmesi için ağırlık merkezi arka aksın üzerinde olmalı ki bu da imkansız. Çift aks olursa avantajlı olur. Ya da ufak ve aksın hemen hemen ortada olduğu karavan gerekir. O araç o ağırlıktaki karavanı bence de çekemez. Karavanın ağırlığı arka aks ve araca takılan nokta arasında paylaşacak. Ağırlık merkezi arkaya yakın olsa dahi aracın onü havaya kalkma eğilimi gösterecektir. Önden çekiş olması sebebiyle direksiyon kontrolü, yol tutuşu çok zayıflar. Pikap daha mantıklı olabilir ya da başka karavan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batarya zayıf -- 10 Ocak 2016; 15:50:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşım biz uçak çekiyoruz yeri geldiğinde ve araçlarımız tam otomatik 4 çeker Ford F 350..Yeri geldiğinde karda çamurda arkamızda 35 tonluk uçakla araba banamısın demiyor cayır cayır gidiyor.
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    jakuzi vs iyice saçmalamışsın. ben sana 5 10 ton mu dedim işi saptırıyorsun. karavan firmaları boş ağırlığı söyler. sana 750 kg der mutfakta çeşme vardır ocak vardır evye vardır fırını dolabı tüp yerine artık lpg kullanılır boş lpg tüpü sonra içerde yatağı dolapları oturma gurubu tavandaki ışığı onu bunu kısaca ağırlık artar. yaşam aküsü vs diye tabir edilen jel aküler vardır ki onlar neredeyse otobüs aküsü kadar ağırdır görünümü araba aküsü gibidir ama. neyse sen yaşamak için gidip lpg tüpüne gaz doldurtacaksın sonra su depolarını dolduracaksın en küçük depo 40 litre su alır eeee bunun ses sistemi televizyonu onu bunu senin eşyaların hesapla 750 kg da mı kalınır hadi söyle bakalım. yani 5 10 diye işi gerçekten saptırdın ya helal olsun sana
  • batarya zayıf B kullanıcısına yanıt
    karavanın çeki demirine bindirdiği ağırlık 70 ile 100 kg arasında 100 kg ağırlık aracın önünü nasıl havaya kaldırır anlamış değilim. bu el arabası mı ki de önü en ufak ağırlıkta havaya kalksın. karavan üreticilerinden tut karavanla tatile gidenlere kadar hatta türkiyenin ilk ve tek karavan kitabını yazan kişi ile konuştum ve yetmezmiş gibi internet sitesindeki tüm yazıları kitabını okudum. dediğine çok dik yokuş yoksa zorlanmazmışım. yokuşta dur kalkta sıkıntı çıkarırmış önden çekişler ve günümüzde %70 80 herkes önden çeker araç ile karavan çekmekte 750 kg dan 1600 kg ma kadar sorun yaşamazsın dedi. üzeri yokuşlarda sıkıntı çıkarır aslında sıkıntı patisiz kalkamaman olur dedi ki bence adam haklı. ben ford transit dolmuşa bindim önden çeker ayakta yolcuda var abartı dik bir yokuşta kırmızıda durdu patisiz kalkamadı. yeni araçlarda tamam bir dünya elektronik sistem var patinaj önleme gibi vs ama ne derece işe yarar bilmiyorum. octavia modelini ise araştırdım almanyada akrabam var alacağım karavanda almanyadaydı onuda sordurttum. denilen yakın zamanda aracın güncelleneceği şeklindeymiş. yeni çıkan 1.6 motorlu tüm araçlar bayaaa güçlü ve bayaa az yakmakta 1.6 110 beygir 250 nm tork sunan octavia onların gerisinde bunu güncelleme ile aşacaklarmış. bunu duyunca bekleme kararı aldım. ve 4x4 olan modellere yönelicem sırf karavan çekeceğim için. karavanda ise yokuş kalkış sistemi ve yüksek hızlarda zigzag çizerek takla atmaları önleyen sistem fren süspansiyon vs mevcutmuş. kısaca 2400 kg olan karavanı değilde 1400 yada 1600 kg olan karavanı alıp geçicem. hayatı boyunca 1 kere karavan görmemiş bir kere arabası ile yük çekmemiş kişiler saçma sapan burda yorum yaptılar. dalga geçende oldu benimle ama gerçekten yorum yapanlarda oldu neyse. pikap dediğin araç iyi güzelde yılda sadece 15 20 gün karavan tatili için fazla kaçıyor çünkü yılın diğer günlerinde şehir içinde yakıt vs diye düşünürsek bütçe zorlayıcı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    arkadaşım biz uçak çekiyoruz yeri geldiğinde ve araçlarımız tam otomatik 4 çeker Ford F 350..Yeri geldiğinde karda çamurda arkamızda 35 tonluk uçakla araba banamısın demiyor cayır cayır gidiyor.

    forda diyecek söz yok uçak ne kelime peş peşe çeker hemde ama onun yakıtına gücüm asla yetmez benim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    karavanın çeki demirine bindirdiği ağırlık 70 ile 100 kg arasında 100 kg ağırlık aracın önünü nasıl havaya kaldırır anlamış değilim. bu el arabası mı ki de önü en ufak ağırlıkta havaya kalksın. karavan üreticilerinden tut karavanla tatile gidenlere kadar hatta türkiyenin ilk ve tek karavan kitabını yazan kişi ile konuştum ve yetmezmiş gibi internet sitesindeki tüm yazıları kitabını okudum. dediğine çok dik yokuş yoksa zorlanmazmışım. yokuşta dur kalkta sıkıntı çıkarırmış önden çekişler ve günümüzde %70 80 herkes önden çeker araç ile karavan çekmekte 750 kg dan 1600 kg ma kadar sorun yaşamazsın dedi. üzeri yokuşlarda sıkıntı çıkarır aslında sıkıntı patisiz kalkamaman olur dedi ki bence adam haklı. ben ford transit dolmuşa bindim önden çeker ayakta yolcuda var abartı dik bir yokuşta kırmızıda durdu patisiz kalkamadı. yeni araçlarda tamam bir dünya elektronik sistem var patinaj önleme gibi vs ama ne derece işe yarar bilmiyorum. octavia modelini ise araştırdım almanyada akrabam var alacağım karavanda almanyadaydı onuda sordurttum. denilen yakın zamanda aracın güncelleneceği şeklindeymiş. yeni çıkan 1.6 motorlu tüm araçlar bayaaa güçlü ve bayaa az yakmakta 1.6 110 beygir 250 nm tork sunan octavia onların gerisinde bunu güncelleme ile aşacaklarmış. bunu duyunca bekleme kararı aldım. ve 4x4 olan modellere yönelicem sırf karavan çekeceğim için. karavanda ise yokuş kalkış sistemi ve yüksek hızlarda zigzag çizerek takla atmaları önleyen sistem fren süspansiyon vs mevcutmuş. kısaca 2400 kg olan karavanı değilde 1400 yada 1600 kg olan karavanı alıp geçicem. hayatı boyunca 1 kere karavan görmemiş bir kere arabası ile yük çekmemiş kişiler saçma sapan burda yorum yaptılar. dalga geçende oldu benimle ama gerçekten yorum yapanlarda oldu neyse. pikap dediğin araç iyi güzelde yılda sadece 15 20 gün karavan tatili için fazla kaçıyor çünkü yılın diğer günlerinde şehir içinde yakıt vs diye düşünürsek bütçe zorlayıcı

    Karavanın resmi var mı? 100 kg yük bindiriyor dediğinize göre çift aks olmalı. 2.5 tonluk karavanı merak ettim. Tek aks olanların aks ortaya alınıyor ama onlar ufak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hiç merak etme hocam bizde bir toyota-chaser vardı arkasına tank gibi karavanı bağlayıp çektik hiçbir sorun yaşamadık. İllaki biraz performans düşüklüğü oluyor ama yokuşlarda falan hepten vitesi düşürür çıkarsınız problem olmaz
  • saveyourself S kullanıcısına yanıt
    bana karavancıların dediği zaten şu oldu. önüne ileriye bak yokuşta kırmızı mı var hızı yavaşlat hızlı gidip duracağına yavaş git sarıyı gördün mü yokuşta gazı kökleydi. illede çok durmak zorunda kalırsan dörtlüleri yak önünde baya boşluk olsun arabada patinaj önleme yokuş kalkış sistemleri vs olacağı için korkma en fazla bir iki pati ile kalkarsındı dedikleri. ki babamda mazda var o bile sadece babam ve ben giderken önden çeker olduğu için yokuşta pati ile kalkıyor yer yer. kısaca burdakiler çok bütüyor olayı
  • batarya zayıf B kullanıcısına yanıt
    diğer sorulara bakarsan almayı düşündüğüm karavanın videosunu atmıştım. aynı markanın 1 tık daha küçük modelini alacam.
  • Tırların belirli bir zamanda iş yetiştirme gereği olduğundan hızlı gitmeliler ve güç gerekmekte.
    Karavan tekeri karavan ağırlık merkezinde olursa karavanın rijitliği ile beraber karavan üzerindeki tüm yükü kaldırır.
    İnsan saçmalayabilir farazicosmos sen terbiyesizlik etme önemli olan o. Sen 750 kg lık karavanı nasıl yükleyeceğinden bahsettim. Ben de senin saydıklarınu eleştirdim. Evdekilerin giyimi bilmem kaç yüüz kilo felan derken 5 10 ton helalinden.... Dedik ki sana karavanla çıkıyosan bi yerlere ona göre davran. Olta takımı avtüfeği, tüp, keser çivi vb ... İcabında wc yi çakacaksın ağaç dalından. İki dalı kesip ateş yakamıyorsan karavanla ne işin var?
  • Denk gelince paylaşayım dedim


    Amerikan uzay mekiği Endeavour'u çeken stock pick-up ;



    seg9585youtube
    Endeavour Towed over 405 Freeway by a Toyota Tundra
    https://www.youtube.com/watch?v=3weSO1I5hrE




  • 1.6 dizel araç 2400 kg karavanı***** sağlıklı***** çekemez.Sorularınız varsa bir karavan kullanıcısı olarak elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdinç hoca

    1.6 dizel araç 2400 kg karavanı***** sağlıklı***** çekemez.Sorularınız varsa bir karavan kullanıcısı olarak elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    hocam size göstereceğim karavanı sizce hangi tip araç rahat çekebilir. amacım yıl boyu ekonomik şekilde şehirde aracı kullanmak ve yaz döneminde 15 20 gün tatile karavanla gitmek.

    Karavanın videosu
    YouTube
    Dethleffs Beduin VIP
    https://youtu.be/OuSDhYQRd94
    ,
    DethleffsTVyoutube
    Dethleffs Exclusiv 2016
    https://www.youtube.com/watch?v=LsWOUtEbTkk


    Karavanın Web Sitesihttp://www.dethleffs.de/caravans/exclusiv/ 760 DR Modeli 2200 kg ve içinde 4 kişinin eşyaları ile ortalama 2400 kg olacağı söyleniyor.




  • Merhaba.Öncelikle bu işin uzmanı olmadığımı belirteyim ama yaşadığım tecrübeler doğrultusunda elimden geldiğince cevap vereyim.Keyfinizi kaçırmak istemem ama öncelikle az yakan ekonomik araç kavramını aklınızdan çıkarın.Ekonomik derken araç satın alırken mi yoksa yakıt sarfiyatını mı kastediyorsunuz emin olamadım ben yakıt olarak değerlendireceğim
    Karavan muhteşem!Umarım bir an önce alır ve keyfini çıkarırsınız. Bu büyüklükteki bir karavan için tork değeri yüksek (350-500) bir araç almalısınız.Bu da dizel anlamına geliyor. Ama sadece tork değerinin yüksek olması da yetmez önemli olan o yüksek tork’u düşük devirlerde vermesidir. Araçların teknik verilerine bakılabilir.(1500 devirden itibaren en yüksek tork değerini verebilmeli)
    İlk tercih 4*4 olmalı. Sonra arkadan itişli olmadı(benim gibi) önden çekişli araçla da kullanılabilir. Çekiş sisteminin faydasını en çok ıslak yada hafif kumlu zeminlerde yokuş yukarı çıkarken hissedersiniz.
    Asıl handikap şimdi geliyor. En önemli kural : Çeken araç karavandan ağır olmalıdır.
    Nedenine gelince bu başlık altında paylaşılmış 2 videoyu kıyaslamanızı isterim.1. lada nın arkasındaki odun yüklü römork 2.si Amerikan bir minibüsün arkasına bağlanmış hafif bir römork. İkisi de yalpalıyor römorku kendisinden ağır lada da römork aracı savurup atıyor ama 2. Örnekte araç römorktan ağır olduğu için konserve kutusu gibi sürüklüyor. Umarım anlatabilmişimdir. Ama sizin karavanın ağırlığı 2400 kg ciddi sorun. Peki bu adamlar reklam filmlerinde falan bu araçları 1.6 araçlarla nasıl çekiyorlar. Günlük güneşlik bir günde tırtıklı temiz asfalt,0 derece yol eğimi…Hayaller Paris gerçekler Bağcılar .Gerçek hayatta böyle olmuyor.
    Ben 2.8 dizel (360 tork) araçla 6-7 metrelik 1500 kg ağırlığında çift dingilli karavan çekiyorum. Şehir içinde 11-13 lt yakıtım var. Karavanla yola çıktığımda uzun yolda yine 11-13 lt yakıyorum(40-50 kuruş gibi).Kamp yerlerinde tanıştığım 750 kg -1000kg karavan taşıyan düşük motorlu araç sahipleri 1,4 1,6 araçlar 1tl ye yakın yaktıklarını söylüyorlar.(rampalarda da çoğu zaman 1.viteste kullanmak zorunda kalıyorlarmış).Kısaca araca karavan bağlandığında yakıt motor hacmiyle ters orantılı çalışıyor.
    Nedenleriyle anlatmaya çalışırken yazım uzamış kusura bakmayın. Bahsettiğim sebepleri bir araya getirirsek sizin minimum2.5 motor düşük devirde ortalama 400 tork veren mümkünse de 4*4 bir araca ihtiyacınız var. Tavsiye edilecek uçuk araçlar olsada (f-650,f 350 ki bunlar 6000 üstü motorlardır) bence Jeep Grand Cherokee 4*4 bu iş için biçilmiş kaftandır.3.0crd motor.yeni kasasını incelerseniz yakıt değerlerinin de düşük olduğunu görürsünüz.13lt civarı yakar ve 1600 devirde 540 nm tork veririr.Motor da Mercedes e aittir.

    Aynı motor crhysler 300c de de var.binek arkadan itişli bir araç.Tabi Mercedesler de var ama fiyatlar alıp başını gidiyor.

    Sonuç 2500 kg karavan için ya çok güçlü bir araç alacaksınız (ekonomiyi unutun) yada karavanı küçülteceksizin. Umarım yazımın içerisinden faydalanabileceğiniz bir şeyler vardır.

    NOT:Bu konu içerisinde , karavanın ağırlığı önemli değil zaten asıl yükü karavanın tekerleri taşıyor, elle de itilir gibi yorumlar yazan arkadaşlara tavsiyem önce bir alışveriş arabasını itsinler sonrada bir tır dorsesine omuz versinler




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.