|
Bildirim
|
Dsg normalde sorunlu bir şanzıman. Karavanda çekmeye çalışınca o şanzıman o yükü kaldırabilecek mi? İkinci gününe giremez elinize alırsınız dsgyi. 2400 kiloyu düz yolda bile zor kaldırır o araç. Yokuşu falan söylemiyorum bile. Sizin ilacınız pickuplardır. Onların bile çok rahat çekeceğini düşünmüyorum. Ama dinlemeyip dsgli octaviayla çekmeye çalışırsanız bilgilendirin
![]() |
Karavanin agirligi aracin agirliginin 1.5 katindan fazla oldugunda sikinti olmaya baslar stabilite konusunda. Bir de o aracla 2400 kgik karavan yokusta falan cok zorlanirainiz. Ayrica motor hararet de yapabilir. 2400 kg aracin arkasina basacagi icin burun havaya kalkar ve yoksta cekis problemleri de yasanabilir onden cekis aracta.
Aracin kitapcigina bir bakin max romork 2400 kg dan dusuktur o arac icin. Frenler isinip tutmayabilir. |
Bakıyorum herkesten çok fikriniz var.Niye konu açıp soru soruyosunuz ozaman? Sizin mantıkla trenlere binlerce beygirlik motor koymaları çok gereksiz.Koy bir 110 beygir motor ne ala.Üstelik düz yol bir de rayın üzerinde yağ gibi gider değil mi?Fizik bilginiz yok düzeyde zayıf.Üniversiteye hazırlık konularından ''bir araca etkiyen kuvvetler''in neler olduğunu bir inceleyin derim ben.
|
Dsg o yük altında can cekişir.
|
Illa o arac ile cekecekseniz 1000 kg alti derim ben tahmini. Tercihen 750kg civari. Ama o bile rahat olmaz ozellikle daglik bolgelere gidecekseniz.
2400 kg o arac ile cekilmez. |
Valla su ana kadar karavan ceken, tekne ceken vs gordugum tum araclar ya jipti ya da kamyonetti. Macera aramaya gerek yok bence
|
Ben olsam Skoda Octavia veya başka bir beğendiğim aracı alır, karavan çekmem gereken zamanlarda da en az 400-500nm torku olan Pick-up veya SUV kiralardım.
|
Merhaba.Öncelikle bu işin uzmanı olmadığımı belirteyim ama yaşadığım tecrübeler doğrultusunda elimden geldiğince cevap vereyim.Keyfinizi kaçırmak istemem ama öncelikle az yakan ekonomik araç kavramını aklınızdan çıkarın.Ekonomik derken araç satın alırken mi yoksa yakıt sarfiyatını mı kastediyorsunuz emin olamadım ben yakıt olarak değerlendireceğim
Karavan muhteşem!Umarım bir an önce alır ve keyfini çıkarırsınız. Bu büyüklükteki bir karavan için tork değeri yüksek (350-500) bir araç almalısınız.Bu da dizel anlamına geliyor. Ama sadece tork değerinin yüksek olması da yetmez önemli olan o yüksek tork’u düşük devirlerde vermesidir. Araçların teknik verilerine bakılabilir.(1500 devirden itibaren en yüksek tork değerini verebilmeli) İlk tercih 4*4 olmalı. Sonra arkadan itişli olmadı(benim gibi) önden çekişli araçla da kullanılabilir. Çekiş sisteminin faydasını en çok ıslak yada hafif kumlu zeminlerde yokuş yukarı çıkarken hissedersiniz. Asıl handikap şimdi geliyor. En önemli kural : Çeken araç karavandan ağır olmalıdır. Nedenine gelince bu başlık altında paylaşılmış 2 videoyu kıyaslamanızı isterim.1. lada nın arkasındaki odun yüklü römork 2.si Amerikan bir minibüsün arkasına bağlanmış hafif bir römork. İkisi de yalpalıyor römorku kendisinden ağır lada da römork aracı savurup atıyor ama 2. Örnekte araç römorktan ağır olduğu için konserve kutusu gibi sürüklüyor. Umarım anlatabilmişimdir. Ama sizin karavanın ağırlığı 2400 kg ciddi sorun. Peki bu adamlar reklam filmlerinde falan bu araçları 1.6 araçlarla nasıl çekiyorlar. Günlük güneşlik bir günde tırtıklı temiz asfalt,0 derece yol eğimi…Hayaller Paris gerçekler Bağcılar .Gerçek hayatta böyle olmuyor. Ben 2.8 dizel (360 tork) araçla 6-7 metrelik 1500 kg ağırlığında çift dingilli karavan çekiyorum. Şehir içinde 11-13 lt yakıtım var. Karavanla yola çıktığımda uzun yolda yine 11-13 lt yakıyorum(40-50 kuruş gibi).Kamp yerlerinde tanıştığım 750 kg -1000kg karavan taşıyan düşük motorlu araç sahipleri 1,4 1,6 araçlar 1tl ye yakın yaktıklarını söylüyorlar.(rampalarda da çoğu zaman 1.viteste kullanmak zorunda kalıyorlarmış).Kısaca araca karavan bağlandığında yakıt motor hacmiyle ters orantılı çalışıyor. Nedenleriyle anlatmaya çalışırken yazım uzamış kusura bakmayın. Bahsettiğim sebepleri bir araya getirirsek sizin minimum2.5 motor düşük devirde ortalama 400 tork veren mümkünse de 4*4 bir araca ihtiyacınız var. Tavsiye edilecek uçuk araçlar olsada (f-650,f 350 ki bunlar 6000 üstü motorlardır) bence Jeep Grand Cherokee 4*4 bu iş için biçilmiş kaftandır.3.0crd motor.yeni kasasını incelerseniz yakıt değerlerinin de düşük olduğunu görürsünüz.13lt civarı yakar ve 1600 devirde 540 nm tork veririr.Motor da Mercedes e aittir. Aynı motor crhysler 300c de de var.binek arkadan itişli bir araç.Tabi Mercedesler de var ama fiyatlar alıp başını gidiyor. Sonuç 2500 kg karavan için ya çok güçlü bir araç alacaksınız (ekonomiyi unutun) yada karavanı küçülteceksizin. Umarım yazımın içerisinden faydalanabileceğiniz bir şeyler vardır. NOT:Bu konu içerisinde , karavanın ağırlığı önemli değil zaten asıl yükü karavanın tekerleri taşıyor, elle de itilir gibi yorumlar yazan arkadaşlara tavsiyem önce bir alışveriş arabasını itsinler sonrada bir tır dorsesine omuz versinler |
Dsg patladığında dağ başında kalmamak için her araca bir karavan hediye etseler iyi niyet altında doğuşun satışları katlanır bence...
Hem kendi can güvenliğiniz hem de başkalarının can güvenliği için pickup harici araç bakmayın derim... |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 25 Aralık 2015; 0:52:13 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |