Şimdi Ara

Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
5
Favori
40.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sıfır Km Skoda Octavia 1.6 Dizel dsg almayı planlıyorum araç önden çeker

    ben 2400 kg ağırlığında karavan çekmeyi ve karavanla seyahatlerde ortalama 4 kişi olarak seyahat edecem.

    bu araca yönelmemdeki temel nedenlerden biri az yakıyor olması güvenli bir aile otomobili oluşu. yılda sadece 15 20 günlüğüne karavanla tatile çıkacam o yüzden daha güçlü veya 4x4 araç alarak yıl içinde vergi yada yakıta parayı bayılmak istemiyorum.

    sorum şu arkadaşlar, önden çekiş araba karavan çekebilir mi mesela yokuş ve eğimler sıkıntı olur mu. 1.6 dizel dsg 2400 kg lık karavan artı 4 kişi için belki 5 kişi için fazla mı kaçmakta. bahsettiğim karavanı 3000 motorlu Q7 ile çekerlerken gördüm ama önden çeker bir araçla nasıl olur gerçekten bilemiyorum bilenler beni aydınlatırmı







  • Dsg normalde sorunlu bir şanzıman. Karavanda çekmeye çalışınca o şanzıman o yükü kaldırabilecek mi? İkinci gününe giremez elinize alırsınız dsgyi. 2400 kiloyu düz yolda bile zor kaldırır o araç. Yokuşu falan söylemiyorum bile. Sizin ilacınız pickuplardır. Onların bile çok rahat çekeceğini düşünmüyorum. Ama dinlemeyip dsgli octaviayla çekmeye çalışırsanız bilgilendirin Fotoğraflarla destekleyin servis maceranızıda
    Karavanin agirligi aracin agirliginin 1.5 katindan fazla oldugunda sikinti olmaya baslar stabilite konusunda. Bir de o aracla 2400 kgik karavan yokusta falan cok zorlanirainiz. Ayrica motor hararet de yapabilir. 2400 kg aracin arkasina basacagi icin burun havaya kalkar ve yoksta cekis problemleri de yasanabilir onden cekis aracta.

    Aracin kitapcigina bir bakin max romork 2400 kg dan dusuktur o arac icin. Frenler isinip tutmayabilir.
    Bakıyorum herkesten çok fikriniz var.Niye konu açıp soru soruyosunuz ozaman? Sizin mantıkla trenlere binlerce beygirlik motor koymaları çok gereksiz.Koy bir 110 beygir motor ne ala.Üstelik düz yol bir de rayın üzerinde yağ gibi gider değil mi?Fizik bilginiz yok düzeyde zayıf.Üniversiteye hazırlık konularından ''bir araca etkiyen kuvvetler''in neler olduğunu bir inceleyin derim ben.
    Merhaba.Öncelikle bu işin uzmanı olmadığımı belirteyim ama yaşadığım tecrübeler doğrultusunda elimden geldiğince cevap vereyim.Keyfinizi kaçırmak istemem ama öncelikle az yakan ekonomik araç kavramını aklınızdan çıkarın.Ekonomik derken araç satın alırken mi yoksa yakıt sarfiyatını mı kastediyorsunuz emin olamadım ben yakıt olarak değerlendireceğim
    Karavan muhteşem!Umarım bir an önce alır ve keyfini çıkarırsınız. Bu büyüklükteki bir karavan için tork değeri yüksek (350-500) bir araç almalısınız.Bu da dizel anlamına geliyor. Ama sadece tork değerinin yüksek olması da yetmez önemli olan o yüksek tork’u düşük devirlerde vermesidir. Araçların teknik verilerine bakılabilir.(1500 devirden itibaren en yüksek tork değerini verebilmeli)
    İlk tercih 4*4 olmalı. Sonra arkadan itişli olmadı(benim gibi) önden çekişli araçla da kullanılabilir. Çekiş sisteminin faydasını en çok ıslak yada hafif kumlu zeminlerde yokuş yukarı çıkarken hissedersiniz.
    Asıl handikap şimdi geliyor. En önemli kural : Çeken araç karavandan ağır olmalıdır.
    Nedenine gelince bu başlık altında paylaşılmış 2 videoyu kıyaslamanızı isterim.1. lada nın arkasındaki odun yüklü römork 2.si Amerikan bir minibüsün arkasına bağlanmış hafif bir römork. İkisi de yalpalıyor römorku kendisinden ağır lada da römork aracı savurup atıyor ama 2. Örnekte araç römorktan ağır olduğu için konserve kutusu gibi sürüklüyor. Umarım anlatabilmişimdir. Ama sizin karavanın ağırlığı 2400 kg ciddi sorun. Peki bu adamlar reklam filmlerinde falan bu araçları 1.6 araçlarla nasıl çekiyorlar. Günlük güneşlik bir günde tırtıklı temiz asfalt,0 derece yol eğimi…Hayaller Paris gerçekler Bağcılar .Gerçek hayatta böyle olmuyor.
    Ben 2.8 dizel (360 tork) araçla 6-7 metrelik 1500 kg ağırlığında çift dingilli karavan çekiyorum. Şehir içinde 11-13 lt yakıtım var. Karavanla yola çıktığımda uzun yolda yine 11-13 lt yakıyorum(40-50 kuruş gibi).Kamp yerlerinde tanıştığım 750 kg -1000kg karavan taşıyan düşük motorlu araç sahipleri 1,4 1,6 araçlar 1tl ye yakın yaktıklarını söylüyorlar.(rampalarda da çoğu zaman 1.viteste kullanmak zorunda kalıyorlarmış).Kısaca araca karavan bağlandığında yakıt motor hacmiyle ters orantılı çalışıyor.
    Nedenleriyle anlatmaya çalışırken yazım uzamış kusura bakmayın. Bahsettiğim sebepleri bir araya getirirsek sizin minimum2.5 motor düşük devirde ortalama 400 tork veren mümkünse de 4*4 bir araca ihtiyacınız var. Tavsiye edilecek uçuk araçlar olsada (f-650,f 350 ki bunlar 6000 üstü motorlardır) bence Jeep Grand Cherokee 4*4 bu iş için biçilmiş kaftandır.3.0crd motor.yeni kasasını incelerseniz yakıt değerlerinin de düşük olduğunu görürsünüz.13lt civarı yakar ve 1600 devirde 540 nm tork veririr.Motor da Mercedes e aittir.

    Aynı motor crhysler 300c de de var.binek arkadan itişli bir araç.Tabi Mercedesler de var ama fiyatlar alıp başını gidiyor.

    Sonuç 2500 kg karavan için ya çok güçlü bir araç alacaksınız (ekonomiyi unutun) yada karavanı küçülteceksizin. Umarım yazımın içerisinden faydalanabileceğiniz bir şeyler vardır.

    NOT:Bu konu içerisinde , karavanın ağırlığı önemli değil zaten asıl yükü karavanın tekerleri taşıyor, elle de itilir gibi yorumlar yazan arkadaşlara tavsiyem önce bir alışveriş arabasını itsinler sonrada bir tır dorsesine omuz versinler
  • Karavanin agirligi aracin agirliginin 1.5 katindan fazla oldugunda sikinti olmaya baslar stabilite konusunda. Bir de o aracla 2400 kgik karavan yokusta falan cok zorlanirainiz. Ayrica motor hararet de yapabilir. 2400 kg aracin arkasina basacagi icin burun havaya kalkar ve yoksta cekis problemleri de yasanabilir onden cekis aracta.

    Aracin kitapcigina bir bakin max romork 2400 kg dan dusuktur o arac icin. Frenler isinip tutmayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Illa o arac ile cekecekseniz 1000 kg alti derim ben tahmini. Tercihen 750kg civari. Ama o bile rahat olmaz ozellikle daglik bolgelere gidecekseniz.

    2400 kg o arac ile cekilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 dizelin performansı nasıl bilmiyorum ama 2.0 altındaki motorlarla karavan çekmek motorun kaldıramadığı bir şey,özellikle yokuşa geldiğinizde net bir şekilde görürsünüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg normalde sorunlu bir şanzıman. Karavanda çekmeye çalışınca o şanzıman o yükü kaldırabilecek mi? İkinci gününe giremez elinize alırsınız dsgyi. 2400 kiloyu düz yolda bile zor kaldırır o araç. Yokuşu falan söylemiyorum bile. Sizin ilacınız pickuplardır. Onların bile çok rahat çekeceğini düşünmüyorum. Ama dinlemeyip dsgli octaviayla çekmeye çalışırsanız bilgilendirin Fotoğraflarla destekleyin servis maceranızıda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stevenashty

    1.6 dizelin performansı nasıl bilmiyorum ama 2.0 altındaki motorlarla karavan çekmek motorun kaldıramadığı bir şey,özellikle yokuşa geldiğinizde net bir şekilde görürsünüz
    1.3 benzinli arabayla 2 ton römork çekmiştim. tahminimden çok daha rahat çekmişti.
    çekme karavanların tekeri denge merkezine çok yakındır. arabaya çok yük bindirmez. ayrıca bi çok çekme karavanın kendi freni var yokuş aşşağıda bi zorluk çıkarmaz. 2,4 tonluk bi karavanda muhtemelen frende vardır. ha olmasada olur senede bikere kullanacaksınız sağdan sağdan sakin kullanırsınız hiçbirşey olmaz. araç hakkında bi bilgim yok ama 1.6 dizel bi aracın hertürlü zorlanmadan çekmesi lazım.

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    1.3 benzinli arabayla 2 ton römork çekmiştim. tahminimden çok daha rahat çekmişti.
    çekme karavanların tekeri denge merkezine çok yakındır. arabaya çok yük bindirmez. ayrıca bi çok çekme karavanın kendi freni var yokuş aşşağıda bi zorluk çıkarmaz. 2,4 tonluk bi karavanda muhtemelen frende vardır. ha olmasada olur senede bikere kullanacaksınız sağdan sağdan sakin kullanırsınız hiçbirşey olmaz. araç hakkında bi bilgim yok ama 1.6 dizel bi aracın hertürlü zorlanmadan çekmesi lazım.

    karavanın freni var. düz yolda dururken araca 100 - 150 kg gibi bir yük bindiriyor sadece diğer tüm ağırlığı kendi tekerlerinde oluyor. aracın özellikleri 110 beygir 250 nm tork şeklinde ve tüm gücü 3 bin devire gelmeden verebiliyor araba çünkü dizel olduğu için düşük devirlerde zorlanmadan gücü verebilmesi dizellerde bir avantaj. ben 80 km de hızı sabitleyip o şekilde seyahat planlıyorum. aracın orjinal kataloğunda ise 1800 kg 'a kadar sorunsuz çekebileceği söyleniyor. ama bu araç boşken mi doluyken mi yani araçta 5 kişi varken mi 1 şöförle mi sadece belirtilmemiş. ve benim en büyük korkum yokuşlar mesela ankarada çok yokuş var ve yokuşlarda kırmızı ışıkta mevcut ben karavan ile kırmızıda dursam kalkamam diye korkuyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Dsg normalde sorunlu bir şanzıman. Karavanda çekmeye çalışınca o şanzıman o yükü kaldırabilecek mi? İkinci gününe giremez elinize alırsınız dsgyi. 2400 kiloyu düz yolda bile zor kaldırır o araç. Yokuşu falan söylemiyorum bile. Sizin ilacınız pickuplardır. Onların bile çok rahat çekeceğini düşünmüyorum. Ama dinlemeyip dsgli octaviayla çekmeye çalışırsanız bilgilendirin Fotoğraflarla destekleyin servis maceranızıda

    2400 kilo dediğini düz yolda çocuğa ver rahat çeker çok dandk şahin doğan gibi araçlarla 1800 kilo karavan çekenini gördüm. yeni araç mı çekemeyecek bu ağırlığı düzde hadi yokuş neysede




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Karavanin agirligi aracin agirliginin 1.5 katindan fazla oldugunda sikinti olmaya baslar stabilite konusunda. Bir de o aracla 2400 kgik karavan yokusta falan cok zorlanirainiz. Ayrica motor hararet de yapabilir. 2400 kg aracin arkasina basacagi icin burun havaya kalkar ve yoksta cekis problemleri de yasanabilir onden cekis aracta.

    Aracin kitapcigina bir bakin max romork 2400 kg dan dusuktur o arac icin. Frenler isinip tutmayabilir.

    katalogta 1800 kg denmekte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stevenashty

    1.6 dizelin performansı nasıl bilmiyorum ama 2.0 altındaki motorlarla karavan çekmek motorun kaldıramadığı bir şey,özellikle yokuşa geldiğinizde net bir şekilde görürsünüz

    performansı bu şekilde
     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?




  • Valla su ana kadar karavan ceken, tekne ceken vs gordugum tum araclar ya jipti ya da kamyonetti. Macera aramaya gerek yok bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg o yük altında can cekişir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Q7 çeker o agirligida sizin araba çekmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    Sıfır Km Skoda Octavia 1.6 Dizel dsg almayı planlıyorum araç önden çeker

    ben 2400 kg ağırlığında karavan çekmeyi ve karavanla seyahatlerde ortalama 4 kişi olarak seyahat edecem.

    bu araca yönelmemdeki temel nedenlerden biri az yakıyor olması güvenli bir aile otomobili oluşu. yılda sadece 15 20 günlüğüne karavanla tatile çıkacam o yüzden daha güçlü veya 4x4 araç alarak yıl içinde vergi yada yakıta parayı bayılmak istemiyorum.

    sorum şu arkadaşlar, önden çekiş araba karavan çekebilir mi mesela yokuş ve eğimler sıkıntı olur mu. 1.6 dizel dsg 2400 kg lık karavan artı 4 kişi için belki 5 kişi için fazla mı kaçmakta. bahsettiğim karavanı 3000 motorlu Q7 ile çekerlerken gördüm ama önden çeker bir araçla nasıl olur gerçekten bilemiyorum bilenler beni aydınlatırmı

    Kesinlikle karavan cekecekseniz dsg almayin manuel alin derim
    Dsg belli zaman sonra gerek kavrama gerek mekatronik unite olarak sorun cikarabilir narin bi sanjimandir demedi demeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çekmesine çeker bu araçlarda yük dengesi tekerlerde iyi yapım bir karavansa sorun olmaz. ama dsg yi düşünmek lazım acaba millet abartıyorumu diyordum yakın bir akrabamın 2013 model daha 20 bin olmamış araç dsg arızası verdi 2 kez sanırım şanzıman komple değişecekmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    Sıfır Km Skoda Octavia 1.6 Dizel dsg almayı planlıyorum araç önden çeker

    ben 2400 kg ağırlığında karavan çekmeyi ve karavanla seyahatlerde ortalama 4 kişi olarak seyahat edecem.

    bu araca yönelmemdeki temel nedenlerden biri az yakıyor olması güvenli bir aile otomobili oluşu. yılda sadece 15 20 günlüğüne karavanla tatile çıkacam o yüzden daha güçlü veya 4x4 araç alarak yıl içinde vergi yada yakıta parayı bayılmak istemiyorum.

    sorum şu arkadaşlar, önden çekiş araba karavan çekebilir mi mesela yokuş ve eğimler sıkıntı olur mu. 1.6 dizel dsg 2400 kg lık karavan artı 4 kişi için belki 5 kişi için fazla mı kaçmakta. bahsettiğim karavanı 3000 motorlu Q7 ile çekerlerken gördüm ama önden çeker bir araçla nasıl olur gerçekten bilemiyorum bilenler beni aydınlatırmı

    Diyelim ki bi hata yapip dsg aldiniz o zaman kesinlikle garantisi bitmemis bi arac alin derim
    Bunu bir dsg kullanicisi olarak soyluyorm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dsg patladığında dağ başında kalmamak için her araca bir karavan hediye etseler iyi niyet altında doğuşun satışları katlanır bence...
    Hem kendi can güvenliğiniz hem de başkalarının can güvenliği için pickup harici araç bakmayın derim...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Dsg patladığında dağ başında kalmamak için her araca bir karavan hediye etseler iyi niyet altında doğuşun satışları katlanır bence...
    Hem kendi can güvenliğiniz hem de başkalarının can güvenliği için pickup harici araç bakmayın derim...
    Çekeceğiniz römork frenli römork ise olabilir. Aracın kullanım kitapçığında yazacaktır çekilebilecek karavan ağırlığı. Yanlış hatırlamıyorsam S40 2.0 motor için 1750 kilogram kadardı frenli olarak. Emin değilim isterseniz bakarım. S40 1200 kilo civarında bir araç.
  • size tavsiyem illa otomatik olcaksa tork konvertorlu bir sanzumana bakin,cift kavramali sanzumanlar kendilerini zor gotururken bu isin altindan kalkacagini sanmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 25 Aralık 2015; 0:52:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.