Şimdi Ara

KARBON KANİSTER (EVAP VALFİ) Nİ İPTAL ETTİRMEK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
4.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese hayırlı günler arkadaşlar 2007 model Dacia logan 1.4 mpi motor benzin-lpg li aracımın sıcak havada ilk marşta zor çalışma problemi vardı.Bu sorunumu DH de yaklaşık 1 yıl önce yaz aylarında paylaşmıştım.Bu yaz sorunun karbon kaniter evap valfi (benzin buharı tahliyesi valfi)nde olduğu anlaşıldı. Evap Valfi devamlı açık kaldığı için sıcak havada benzin deposunda oluşan benzin buharı emme manifolduna dolarak ilk marşta aracı boğuyordu.Bu nedenle aracım sıcak havalarda zor çalışıyordu.Şu an sistemin emme manifolduna giden Evap sistemi (benzin buharını gönderen )hortumu söktüm emme manifoldunun giriş deliğini tıkadım ve sistemi kısmen iptal ettim aracım şu an en sıcak havada bile çok şükür sorunsuz çalışıyor.Yani sorun kesin olarak haloldu. Ancak ustam bana bu sistemi iptal edelim pek sorun olmaz dedi. Bende depo havalandırma valfinin 10 yaş ve üzeri çoğu araçta sağlıklı çalışmadığını bu nedenle iptal etmenin çok sorun olmadığını bazı forumlarda okudum ama yinede verilen bilgilerden pek tatmin olamadım.Karbon kaniterin araçlara ne amaçla takıldığını biliyorum.Size sorum bu sistemi iptal eden arkadaş var mı iptal ettirmek mi yoksa yenisini takmak mı mantıklı ? Arkadaşlar tecrübelerini veya bilgilerini paylaşabilirlerse memnun olurum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rgurtus -- 26 Temmuz 2019; 21:32:39 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    KARBON KANİSTER (EVAP VALFİ) İPTAL ETTİRMEK

    Karbon kanister, otomobillerin yakıt sistemlerinde kullanılan ve buharlaşan yakıt dumanlarını emen bir bileşendir. Evap valfi, karbon kanister ile motor arasında bulunan ve kanisterin doğru çalışmasını sağlayan bir valftir.

    Karbon Kanister Valfi İptal Ettirmek

    Bazı sürücüler, performansı artırmak veya yakıt ekonomisini iyileştirmek amacıyla karbon kanister valfini iptal ettirirler. Ancak, karbon kanister valfini iptal ettirmenin bir takım potansiyel sonuçları vardır:

    • Emisyon Artışı: Karbon kanister valfi iptal edildiğinde, buharlaşan yakıt dumanları doğrudan atmosfere salınır, bu da araç emisyonlarının artmasına neden olur.
    • Motor Performansı Sorunları: Karbon kanister valfi, motorun hava-yakıt karışımını düzenlemesine yardımcı olur. Valf iptal edildiğinde, motor performans problemleri yaşayabilir, örneğin rölanti dalgalanması veya güç kaybı.
    • Yakıt Ekonomisi Azalması: Karbon kanister valfi, buharlaşan yakıt dumanlarını yeniden motora yönlendirerek yakıt ekonomisini iyileştirmeye yardımcı olur. Valf iptal edildiğinde, yakıt ekonomisi azalabilir.
    • LPG Kullanımı: LPG kullanan araçlarda karbon kanister valfi iptal edilmemelidir, çünkü bu valf LPG sisteminin düzgün çalışması için gereklidir.

    Sonuç

    Karbon kanister valfini iptal ettirmek, potansiyel olarak olumsuz sonuçlara sahip olabilecek bir modifikasyondur. Aracının emisyonlarını azaltmak veya performansını iyileştirmek istiyorsan, daha güvenli ve etkili başka seçenekleri değerlendirmelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eski bir konuyu hortlatacagim ama bu konuda bilgi çok az o yuzden bildiklerimi aktarmak istiyorum. Kanister valfi ecudan gelen açıl komutu haricinde belirli basınc ile de aktiflesiyor özellikle yüksek devirde karbon haznenin içinde biriken benzin bu şekilde değerlendiriliyor ayrıca kanister iptal edilirse bazı araçlarda depo havalandırma da iptal olduğu için depoda gaz birikmesine neden oluyor o da tehlikeli bir durum. yani bu valf arızalı ise mecburen iptal fakat daha sonra mutlaka yenisi ile değiştirilmeli
  • Ufak bir ekleme yapayım, ustalar 20-25 yıllık araçlardaki kanister problemlerini çözemediklerinde veya parça bulamadıklarında, (genelde valf kapalı kaldığı konumda) kanister taşırmasını engellemek için havalandırma sisteminin en uç noktalarından bir yerden 0.5 mm civarı bir delik deliyorlar. Bu delik aşırı basıncın önüne geçiyor. Havalandırma sistemleri katmanlı olursa sadece çok sıcak havalarda ml ile ifade edilen benzin kayıpları olabilir. Fakat en azından benzin buharının basınç yapmasının önüne geçilmiş oluyor ve kanister taşırması gibi durumlar yaşanmıyor.

    Bu da bizim eski ustaların zaman içinde bulduğu alternatif bir çözüm. Sonradan okuyacaklar için bir seçenek olarak kalsın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Karbon kanister valfi ve lpg
    7 yıl önce açıldı
    EGR VALFİ HAKKINDA
    11 yıl önce açıldı
    Egr ve dpf iptali sonrası koku
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.