Şimdi Ara

Karbüratör Enjeksiyon Ve arıza tespitle ilgili Sorunlarınız icin buraya (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
8
Favori
41.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayin arkadasim benim yukarda anlattigim ayari , bazi cahil tecrubesiz kisilerin karbratoru

    temizliyoruz diyip sokup ,dagitip hic bir ayarini tutturamadigi zamanlarda egdikleri kelebekleri duzeltip

    tekrar toplayip bu ayarlari tekrar fabrika cikisi haline getiriyorum, bu ayar yapilmazsa kisi zaten bir hictir

    cunki elinde kullandigin makinalalarla ayarliyamazsin O anlatilan bolumu,iki sIk iki sok degil, senin yazdigin gibi

    cunki o ayar standart ayardir, aynen LPG de ayar tutturamadiklarinda hava filitresinin

    agzina koli banti sarip sarmaladiklari gibi ,arac fazla yakmis az yakmis ne onemi varki benzini ,gazi

    arac sahibi fulluyor,1977 senesinde Ankarada LPG beyinlerini ve elektronik ilk disturubutorleride hollandadan

    ben getirip taktim 1951 dogumluyum ustayim ekmegimin pesindeyim diyene saygim olur fakat saygi sinirlarini

    asarsaniz aramizdaki 30 yas farki ustalik tecrubemle mahcup ederim. Ben 1958 tarihinde 1948 model Austin

    araci sahibi olan bir tamirci Babanin evladiyim ,(Baba meslegim benim) ilk isimde Austin aracinin pancurunun

    civatalarini monte etmekti 1959 senelerinde 8 yaslarimda iken.




  • 2001 model ford focus otomatik vites ve LPG li bir aracım var. Frenleyip durmaya yakın ve rolanti halde dönüşlerde rolanti 490'a kadar düşüyor ve sonra kendini tekrar toparlıyor.
    İki kerede şehir içinde böyle rolanti halde seyrederken stop etti.

    Aracın bobini, buji kabloları, bujiler değişti. Carbon clean ve LPG ayarı yapıldı. Rolanti valfi ve gaz kelebeği temizlendi.
    Karter havalandırma hortumu değişti. Halen sorunum devam ediyor.

    Sizlerin yorumu nedir?
  • Bir ustaya Karbrator kelebegini ayarlayan TP sensorune birde sanzimandaki speed(surat kontrol) sensorunu kontrol ettir,kolay gelsin...

    Edit:Resim
     Karbüratör Enjeksiyon Ve arıza tespitle ilgili Sorunlarınız icin buraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 29 Mart 2011; 17:30:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Bir ustaya Karbrator kelebegini ayarlayan TP sensorune birde sanzimandaki speed(surat kontrol) sensorunu kontrol ettir,kolay gelsin...

    Edit:Resim
     Karbüratör Enjeksiyon Ve arıza tespitle ilgili Sorunlarınız icin buraya


    :)))) 2001 Model karbüratör vay bee ulvi hocam tebrikler

    cok bilinclisiniz arkadasi cok güzel yönlerdiniz

    siz hakketen bu işlerin pihirisiniz

    önce ondan enjeksiyon oldugunu hatirlatayim BY BİLGİLİ YADA BY BİLGE Ulvi Ho Masallah Diyorum ALLAH zeval vermesin size :)




  • Sorununuz benzinde mi

    LPG demi yapıyor??
  • her ikisinde de yapıyor.
    ama lpg'de çok daha belirgin. Hatta lpg'de moda sokaklarında rolati halde dönüşlerde 2 kere stop bile etmişti.
  • quote:

    :)))) 2001 Model karbüratör vay bee ulvi hocam tebrikler

    cok bilinclisiniz arkadasi cok güzel yönlerdiniz

    siz hakketen bu işlerin pihirisiniz
    önce ondan enjeksiyon oldugunu hatirlatayim BY BİLGİLİ YADA BY BİLGE Ulvi Ho Masallah Diyorum ALLAH zeval vermesin size :)


    Vay anasina demek enjektorlu arabada kelebek yok ? sen avucunlami acip kapatiyorsun manifolt emisini kelebek yokmu dedigim sensor yokmu , allahtan kork be ,takilip kalma ince teferruatlara sisteme bak.

    Anlasildi usta sen isin dahada pihirisiniz ,size kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 30 Mart 2011; 3:04:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    :)))) 2001 Model karbüratör vay bee ulvi hocam tebrikler

    cok bilinclisiniz arkadasi cok güzel yönlerdiniz

    siz hakketen bu işlerin pihirisiniz
    önce ondan enjeksiyon oldugunu hatirlatayim BY BİLGİLİ YADA BY BİLGE Ulvi Ho Masallah Diyorum ALLAH zeval vermesin size :)


    Vay anasina demek enjektorlu arabada kelebek yok ? sen avucunlami acip kapatiyorsun manifolt emisini kelebek yokmu dedigim sensor yokmu , allahtan kork be ,takilip kalma ince teferruatlara sisteme bak.

    Anlasildi usta sen isin dahada pihirisiniz ,size kolay gelsin...






    Karbüratör Dyorsun ondan sonra vay be vay be cekiyorsun Ulvi Bey Bilmiyorsan bilmiyorum Diyeceksin...!
    Takip sen Beni Benden Daha cok sey ögreneceksin..!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEMOTO


    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    :)))) 2001 Model karbüratör vay bee ulvi hocam tebrikler

    cok bilinclisiniz arkadasi cok güzel yönlerdiniz

    siz hakketen bu işlerin pihirisiniz
    önce ondan enjeksiyon oldugunu hatirlatayim BY BİLGİLİ YADA BY BİLGE Ulvi Ho Masallah Diyorum ALLAH zeval vermesin size :)


    Vay anasina demek enjektorlu arabada kelebek yok ? sen avucunlami acip kapatiyorsun manifolt emisini kelebek yokmu dedigim sensor yokmu , allahtan kork be ,takilip kalma ince teferruatlara sisteme bak.

    Anlasildi usta sen isin dahada pihirisiniz ,size kolay gelsin...






    Karbüratör Dyorsun ondan sonra vay be vay be cekiyorsun Ulvi Bey Bilmiyorsan bilmiyorum Diyeceksin...!
    Takip sen Beni Benden Daha cok sey ögreneceksin..!




    Evet sisteme baktim o sistemde karbüratör yok ulvi bey

    bilmiyorsanız sayet bilenlere bırakacaksiniz

    ezbere is olmaz fikir veriyorsanızda bu sekilde vermeyin

    milleti yanlıs yönlerdiymeyin..


    ayrıca o enjektör degil enjeksiyon

    enjektör dizel araclar icin

    enjesiyon benzinli araclar icin bunuda not alın lütfen..

    lazim olacaktir elbet..!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEMOTO -- 31 Mart 2011; 8:48:09 >








  • Evet sisteme baktim o sistemde karbüratör yok ulvi bey

    bilmiyorsanız sayet bilenlere bırakacaksiniz

    ezbere is olmaz fikir veriyorsanızda bu sekilde vermeyin

    milleti yanlıs yönlerdiymeyin..


    ayrıca o enjektör degil enjeksiyon

    enjektör dizel araclar icin

    enjesiyon benzinli araclar icin bunuda not alın lütfen..

    lazim olacaktir elbet..!






    Siz benim kelime hatalarimi aramayi birakip esasa bakin, sistem ister karburator olsun ister emme manifoltun girisinde

    kelebek olsun ,karburotorde musluk koselesimi var her ikisindede kelebek var ve her ikisindede kelebek

    pozisyonu ayarlayan sensor var ,sisteme baktim diyorsun bana sunu yaz, birak kelime hatalarini PT sensoru ve

    speed sensoru ne ise yarar masallah allah vermis sende konusuyorsun Bana ciddi ciddi yazabiliyorsan yaz

    ben senin su an icinde bulundugun ortami bildigim icin hos karsiliyorum gulup geciyorum yazdiklarina.En onemlisi

    ne biliyormusun benim su an turkiyenin herhangi bir yerinde tamirhanem falan yok ,korkma musterilerini ayartmam

    zevk icin yardimci oluyorum insanlara O yuzden fazla heyacanlanmana gerek yok,sinirlenmeden yaz bak

    altta karburotordede TP control sensoru var ve ben soran vatandasa TP ve Speed kontro sensorune baktir

    dedim. Beni baglamaz aracin ne tip olusu nede kac model olusu sanki radyotore su doldur sorunun biter demisim,

    sizde biliyorsunuz ne demek istedigimi yoktan bir sorun var ettiniz, karburatorde TP sonsoru var yani bunuda siz

    bir yere not edin.

    Hadi gene hadi isin is sayemde kariyer yapiyorsunAma yeter bu kadar daha fazlada yazmiyacagim bu kadar

    reklam yeter size, Hadi size kolay gelsin dostum...

     Karbüratör Enjeksiyon Ve arıza tespitle ilgili Sorunlarınız icin buraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 30 Mart 2011; 16:14:51 >




  • ulvi Bey Benim Burdan müsteri ihtiyacim yok cok sükür
    millete yanlıs bilgi veriyorsun seni hatandan uyandirdik suclu olduk
    bukadar basit zaten bu memlette basitliklerden sorunlar cikti

    bakın sayemde biseyler daha ögrenio tecrübe kazandıgınız

    2001 model FOCUS ta karbüratör degilde bogaz kelebegi oldugunu ögrendiginiz

    ingilizcesini yaziyorsunuz ya

    türkiyede potansiyel metre olarak bilinen parcayi isaretlemissiniz.

    egerki eksik kalan ögrenmek istediginiz baska bisey varsa bunlar hakkindan bilgi vereyim

    potansiyel metre sistemin icerisinde sadece elektronik malzeme yoktur

    potansiyel metrenin okuyucu yüzüne bakan gaz kelebege bagli ufak yay sistemi vardir

    bogaz kelebeginin icerisinde ince bir tabaka vardir her önüne gelen cok bilmisler temizlemesin diye

    bu tabaka zedelenme gördügünde ne yyapilsa düzelmeyecek arızalara yol acar

    ben size yok felan dedigimi de hatirlamiyorum yanlıs araba icin yanlıs bilgi veriyorsunuz

    Ayrıca ben bu isin okulunda mükereppini

    tecrübede yagını tozunu yuttum

    bu kadar yeter zaten gereksiz uzatımlar yok söyle yok böyle kendinizce anlatıryorsunuz

    tek dilegim anlatınca egolarınızı tatmin edip mutlu oluyorsanız bu bize yeter

    biz insanları mutlu görünce daha mutlu oluyoruz saygılarla

    İSA TERCAN....!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEMOTO

    ulvi Bey Benim Burdan müsteri ihtiyacim yok cok sükür
    millete yanlıs bilgi veriyorsun seni hatandan uyandirdik suclu olduk
    bukadar basit zaten bu memlette basitliklerden sorunlar cikti

    bakın sayemde biseyler daha ögrenio tecrübe kazandıgınız

    2001 model FOCUS ta karbüratör degilde bogaz kelebegi oldugunu ögrendiginiz

    ingilizcesini yaziyorsunuz ya

    türkiyede potansiyel metre olarak bilinen parcayi isaretlemissiniz.

    egerki eksik kalan ögrenmek istediginiz baska bisey varsa bunlar hakkindan bilgi vereyim

    potansiyel metre sistemin icerisinde sadece elektronik malzeme yoktur

    potansiyel metrenin okuyucu yüzüne bakan gaz kelebege bagli ufak yay sistemi vardir

    bogaz kelebeginin icerisinde ince bir tabaka vardir her önüne gelen cok bilmisler temizlemesin diye

    bu tabaka zedelenme gördügünde ne yyapilsa düzelmeyecek arızalara yol acar

    ben size yok felan dedigimi de hatirlamiyorum yanlıs araba icin yanlıs bilgi veriyorsunuz

    Ayrıca ben bu isin okulunda mükereppini

    tecrübede yagını tozunu yuttum

    bu kadar yeter zaten gereksiz uzatımlar yok söyle yok böyle kendinizce anlatıryorsunuz

    tek dilegim anlatınca egolarınızı tatmin edip mutlu oluyorsanız bu bize yeter

    biz insanları mutlu görünce daha mutlu oluyoruz saygılarla

    İSA TERCAN....!

    Bilmukabil ,sana hayirli isler dostum...




  • Yakışmamış size abiler.Şayet tekrar çakışmayacaksanız benim bir sorum olacak size.

    1.2 lt. motor hacmi olan bir araca tempra karburatörü taktık.Meme lerde dengesizlik var üstteki birinci ve ikinci boğazı besleyen iki hava memesi ile alttaki iki ana meme ideal ölçüleri bu motor hacminde ne olmalıdır ? Orjinalinde birinci boğaz ana meme 135 ikinci boğaz 125 idi üstteki hava memeleride birinci boğaz 165 ikinci boğaz 160 di.Bu ölçüler ile motoru çalıştıramadık bile (motor boğulup kalıyordu).Birinci boğazın ana memesini 110 yaptık ikinci boğazın ana memesini 100 yaptık.Üstteki birinci boğazın hava memesini 135 ikinci boğaz hava memesinide 130 yaptık motor bu ölçülerde çalışıyor ancak şöyle sorunlar var rölantide iken gaz pedalına sonuna kadar basıldığında (her iki boğazın tam olarak açılacağı kadar) motor yine boğuluyor patırdamalar oluyor stop ediyor.

    Ve seyir halinde iken hızlanmak istenildiğinde ikinci boğaz açılınca aracın çekişinde düşme oluyor yani ikinci boğaz açılmadan ilk boğaz ile gayet güzel yürüyor ancak daha fazla güç için ikinci boğaz açıldığında performansta düşme oluyor galiba boğuluyor ? Yüksek ihtimal ile yine meme ölçülerinde bir uyumsuzluk var ayrıca sormak istediğim başka değişmemiz gereken bir meme varmı küçültmemiz yada büyütmemiz ?




  • merhaba

    gec oldu kusura bakmayın

    motorun calismasinda heran gibi bir garplik varmı ?

    2.si

    ikinci bogaza taktiiginiz meme ya benziini yetistiremiyordur

    yada benzin bol miktarda atiyordur aracı görmeden bu durumda yorum yapmak yersiz olur bunun icin bulundugunuz bölgede güzel bir karbüratörcüye detaylica bakmanizi tavsiye edebilirim

    bilginize...
  • Cevabınız için teşekkür ederim ancak gerek kalmadı 2.0 taunus motoru swaplamak üzere kolları sıvadık artık çok çok daha güçlü olacağız inşallah
  • merhaba benimde bir problemim var umarım çözülür.aracım 1997 şahin s 2 gün önce araç hareket halindeyken ateşlemeyi kesti sorun distribitördeymiş söktüm manyetik bobin ve avans otomatiği değişti avans ayarında bi sorun yok fakat şimdide karbüratörde patlamalar oluyor araç rölantide durmuyo gaz yemiyo ve stop ediyo acaba sorun karbüratörün biyerden hava alması falan olabilirmi yardımlarınızı bekliyorum.
  • gecmis olsun hocam

    Aracınızın sırasıyla

    avans ayarını ve tiger kayisini kontrol ettirmenizi önericem size

    patlama olayları ateslemeden gerceksir

    buji kablolarınızın kontrollerinide yaptirirsaniz iyi olur
  • benim küçük bir sorum olacaktı, carbon clean acaba katalitik konvertör üzerinde olumlu veya olumsuz nasıl etki eder?
  • Tıkanma yasanmasi zamanla alakalı bisey

    katalitik ici dagilmis yada dagilmaya yüz tutmus durumdadir

    buda etkeni olur

    yoksa tıkanma nadir görülen biseydir

    500 aracta 1 tane denk gelmistir belkide..,
  • merhaba 2002 model boram var
    sabahları 20 dakka marş yaptıktan sonra zorla çalışıyor
    sanayide usta tarif ettim gittim aracın altından sensör degistiler enjeksiyonları temizledir sabah yine ayni
    bujileri kabloları degistirdiler yine aynı
    benzin pompasini degismek istediler tamam dedim oda olmadi
    sabahları gec calisiyor ısındagı zaman sorun yok park ettikten yarım saat sonra gelim yine ayni sorun ne yapmam gerekli?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.