Şimdi Ara

Karbüratör Enjeksiyon Ve arıza tespitle ilgili Sorunlarınız icin buraya (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
138
Cevap
8
Favori
41.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mrb hocam aracım 2 sabahtır bogularak calisiyor

    Ne yapmaliyim.

    2000 model bora

    benzinli
  • bakımlarını yaptirmanızı tavsiye edecegim
    ayrica carbon clean yaptirmaniz aracın benzin tortularından tıkanan sistemin acilmasini saglayacaktir.
  • selammlar

    1989 ford taunus 2.00 gls aracım benzinde ( gazda sorunum yok uzun yol yapmadığımdan gazda kullanmıyorum ) ilk çalıştırmada rolanti dengesizliği ve boğulma yaşıyor devir düşüyor istop ediyor bir miktar yol alınca motor ısınmaya yakın saat gibi işliyor kapatıp tekrar açtığımda ise gaza basmaya gerek kalmıyor gittiğim usta karbüratörün üst kısmında 2 tane meme temizledi hava bastı çatlak yakıt hortumlarını değiştirdi rolanti ayarı yaptı havasını aldı sorunsuz eve geldim ne yapmam gerekli ok gibi taunusuma kavuşmak için teşekkürler ( sonax karbüratör temzileyici kullandım çekiş gidiş değişiyor fakat ilk çalıştırma yine aynı )
  • tofaşım motor soğukken rölantide istop ediyo sıcaklık 50 dereceye gelince istop etmiyo ama istop etçekmiş gibi çalışıyo ısındıkçada rölantide devri artıyo otomatik jikle var sorun jiklede olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaslar
    98 model marea aracımın enjektör lambası yanmıyor ve bu lamba yanmadıgı için araç çalışmıyor sebebi sizce ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim.
  • volan sensörü kontrol etmelisiniz
  • KAR .Havalarda buzlanmaya dikkat edelim arkadaslar
    Buzlanma olan yerlerde 1. vites te gaza basmadan aracin rolantide gitmesini saglayalim
    fren yapmamaya gayret gösterelim arakdaslar


    BİRBİRİMİZE KARŞI DUYARLI VE SAYGILI OLALIM

    iyi aksamalr..


    TEM OTO
  • güzel başlık ve konu.takipteyim.
  • Merhaba,

    Aracımda vites değiştirdiğimde sanki sürtünme ve hırıltıya benzeyen bir ses geliyor motorun oralardan. Nasıl anlatılır bilemiyorum ama, mesela 2. vitese atıyorum 20 km hızdayken, devir düşüyor ya o sırada bu hırıltı sesi geliyor, gaza basıp biraz hızlanıp devir yükselince de ses kesiliyor. 3. vitese geçince yine aynı. Ayrıca araç rölantideyken yine motorun oralardan şıkırtı sesine benzer bir ses geliyor.

    Son zamanlarda soğuklardan dolayı arabayı stop etmeden önce benzine alıyorum, sonra ilk çalıştırmadan sonra on saniye kadar benzinle çalıştırıp yine lpg ye alıyorum, bunu yaptım yapalı bu olmaya başladı.

    Aracım 92 model karbüratörlü tempra, sorun ne olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    Merhaba,

    Aracımda vites değiştirdiğimde sanki sürtünme ve hırıltıya benzeyen bir ses geliyor motorun oralardan. Nasıl anlatılır bilemiyorum ama, mesela 2. vitese atıyorum 20 km hızdayken, devir düşüyor ya o sırada bu hırıltı sesi geliyor, gaza basıp biraz hızlanıp devir yükselince de ses kesiliyor. 3. vitese geçince yine aynı. Ayrıca araç rölantideyken yine motorun oralardan şıkırtı sesine benzer bir ses geliyor.

    Son zamanlarda soğuklardan dolayı arabayı stop etmeden önce benzine alıyorum, sonra ilk çalıştırmadan sonra on saniye kadar benzinle çalıştırıp yine lpg ye alıyorum, bunu yaptım yapalı bu olmaya başladı.

    Aracım 92 model karbüratörlü tempra, sorun ne olabilir.

    muhtemelen aracınız uzun zamandir lpg calisiyordu

    Mevcut arizanizda siboblarla ilgili sıkırtı sesi ordan gelmektedir

    aracınızıbir motorcuya götürebilirseniz detayli bilgiyi usta size verecektir zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEMOTO

    quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    Merhaba,

    Aracımda vites değiştirdiğimde sanki sürtünme ve hırıltıya benzeyen bir ses geliyor motorun oralardan. Nasıl anlatılır bilemiyorum ama, mesela 2. vitese atıyorum 20 km hızdayken, devir düşüyor ya o sırada bu hırıltı sesi geliyor, gaza basıp biraz hızlanıp devir yükselince de ses kesiliyor. 3. vitese geçince yine aynı. Ayrıca araç rölantideyken yine motorun oralardan şıkırtı sesine benzer bir ses geliyor.

    Son zamanlarda soğuklardan dolayı arabayı stop etmeden önce benzine alıyorum, sonra ilk çalıştırmadan sonra on saniye kadar benzinle çalıştırıp yine lpg ye alıyorum, bunu yaptım yapalı bu olmaya başladı.

    Aracım 92 model karbüratörlü tempra, sorun ne olabilir.

    muhtemelen aracınız uzun zamandir lpg calisiyordu

    Mevcut arizanizda siboblarla ilgili sıkırtı sesi ordan gelmektedir

    aracınızıbir motorcuya götürebilirseniz detayli bilgiyi usta size verecektir zaten.

    Teşekkürler ustam, şu an maddi durumlar maalesef müsait değil, aracı bu şekilde kullanmam zarar verir mi?...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEMOTO

    quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    Merhaba,

    Aracımda vites değiştirdiğimde sanki sürtünme ve hırıltıya benzeyen bir ses geliyor motorun oralardan. Nasıl anlatılır bilemiyorum ama, mesela 2. vitese atıyorum 20 km hızdayken, devir düşüyor ya o sırada bu hırıltı sesi geliyor, gaza basıp biraz hızlanıp devir yükselince de ses kesiliyor. 3. vitese geçince yine aynı. Ayrıca araç rölantideyken yine motorun oralardan şıkırtı sesine benzer bir ses geliyor.

    Son zamanlarda soğuklardan dolayı arabayı stop etmeden önce benzine alıyorum, sonra ilk çalıştırmadan sonra on saniye kadar benzinle çalıştırıp yine lpg ye alıyorum, bunu yaptım yapalı bu olmaya başladı.

    Aracım 92 model karbüratörlü tempra, sorun ne olabilir.

    muhtemelen aracınız uzun zamandir lpg calisiyordu

    Mevcut arizanizda siboblarla ilgili sıkırtı sesi ordan gelmektedir

    aracınızıbir motorcuya götürebilirseniz detayli bilgiyi usta size verecektir zaten.

    Teşekkürler ustam, şu an maddi durumlar maalesef müsait değil, aracı bu şekilde kullanmam zarar verir mi?...

    Suanda siboblarda olan sıkıntı pistonlara zarar verecektir.

    dikkat etmeniz lazim

    kullanmamaniz daha iiyi




  • 94 model weber karbüratörlü şahin aracımız var. Araç bu yaşına kadar hep benzinde kullanıldı. İlk çalışmada hızlı rölanti (otomatik jigle )devreye giriyor, hararet ibresi 50 dereceyi biraz geçince devreden çıkıyor. Tam bu sırada araç stop ediyor. Stop ettikten sonra tekrar çalıştırıyorum, normal rölanti devrinde sorunsuz çalışıyor. Eskiden hızlı rölantiden çıkarken hiç hissetmezdim bile, şimdi stop edip normal rölantiye öyle geçiyor. Artık ne zaman stop edeceğini ezberledim, tam o sırada gaz verip bırakıyorum ve stop etmiyor. Diyaframa baktır falan diyen oldu. Sorunum nerde acaba? Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    94 model weber karbüratörlü şahin aracımız var. Araç bu yaşına kadar hep benzinde kullanıldı. İlk çalışmada hızlı rölanti (otomatik jigle )devreye giriyor, hararet ibresi 50 dereceyi biraz geçince devreden çıkıyor. Tam bu sırada araç stop ediyor. Stop ettikten sonra tekrar çalıştırıyorum, normal rölanti devrinde sorunsuz çalışıyor. Eskiden hızlı rölantiden çıkarken hiç hissetmezdim bile, şimdi stop edip normal rölantiye öyle geçiyor. Artık ne zaman stop edeceğini ezberledim, tam o sırada gaz verip bırakıyorum ve stop etmiyor. Diyaframa baktır falan diyen oldu. Sorunum nerde acaba? Şimdiden teşekkürler.

    Aracınızın karbüratör bakımları yaptırmalisiniiz

    otomatik jikle devreden cıkarken kelebek yavas haraket ettiginden dolayı karbüratörün bogazınıı kapatiyor buda stop etmesini sebep oluyor

    karbüratörün bakımlarını yaptırıp otomatik jiklenin oldugu yerin icinede bakım yapılması lazım

    bakımları yaptırdıgınız zaman unutmadan atesleme sisteminide elden gecirmenizi tavsiye ederim (Buji-Buji Kablosu-Distbüratör Kapagi- Tevzi Makarasi- Plastin-Meksefe)




  • Kelebeği açıp kapatan yay gibi bir düzenek mi var? Tam olarak hangi aksamın bakımını yaptırayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Kelebeği açıp kapatan yay gibi bir düzenek mi var? Tam olarak hangi aksamın bakımını yaptırayım.

    evet jikle aparatin iicinde yay sistemi var lakin onu zamanlayan kapaktanda yapılan belli aralıklarla acmasini saglayan ayarı var onun yapılması lazim
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEMOTO -- 8 Şubat 2013; 22:50:48 >
  • Yakıt sisteminin görevi yeterli bir hava ve yakıt karışımını motora sağlamaktır. Hava-yakıt karışımı motorun üzerindeki yükü karşılamak için belli bir oranda olmalıdır.

    Sistemin ana parçaları: yakıt deposu, yakıt kapağı, emisyon kontrolleri, yakıt borusu, yakıt filtresi, karbüratör , emme manifoldu ve depodaki yakıt miktarını gösteren yakıt göstergesi.

    Motor Yakıtı
    Motor yakıtı hidrojen ve karbondan yapılmıştır. Karışım mevcut oksijenle yanıp içindeki ısı enerjisini mekanik enerjiye çevirmektedir. Sıvı yakıtlar içten yanmalı motorlar için idealdir çünkü ekonomik olarak üretildikleri gibi yüksek ısı değerlerine sahiptirler kolayca nakledilip saklanabilirler. En yaygın örnekleri benzin , gazyağı ve dizel yakıtıdır.

    Benzinin bir çok avantajları vardır ve buji ateşlemeli içten yanmalı motorlarda en yaygın kullanılan yakıttır. Dizel yakıt benzinden sonra ikinci sıradadır. Benzin kadar ucuza maledilmesine rağmen kullanımı dizel motorlarla sınırlıdır.

    Oktan Nedir?
    Benzinin patlamaya karşı olan direncine oktan denir. Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar. Bütün benzinler bu iki türün karışımından elde edilir. Eğer karışımları kontrol edilmezse kaliteleri değişir.

    Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir. 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir. Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir. Bu iş için en iyi kimyasal yakıta eklenen tetra-etil kurşun karışımıdır.

    Tetra-etil kurşun benzine tümüyle karışıp tamamıyla buharlaşan bir sıvıdır. Etilen dibromid tetra-etil kurşunun bujilerde ve supaplarda kurşun oksit birikintiler oluşturmasını engeller. Son zamanlarda ise kurşunlu benzinler gittikçe yerini kurşunsuz benzine bırakmış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalitik konverter standart ekipman haline gelmiştir.

    Yakıt Deposu
    Bütün modern yakıt sistemleri yakıtı bir pompa ile beslerler. Böylece benzin deposu genelde aracın arkasında bulunmaktadır. Deponun giriş ve çıkış boruları vardır. Çıkış borusu genelde deponun üzerinde veya yan tarafında bulunur. Borunun ucu deponun alt yüzeyinden 1 cm kadar yukarıda tasarlanmıştır, böylece depoda oluşabilecek veya satın alınan benzindeki tortular direk karbüratöre gönderilmemiş olur.

    Yakıt Filtresi
    Karbüratör ve enjeksiyon sistemlerinde birçok jetler ve küçük kanallar bulunduğu için temiz yakıt aracınız için çok önemlidir. Temizliğin garantilenmesi için yakıt hattı üzerine yakıt filtresi konulmuştur. Yakıt filtresi benzin deposu ile karbüratör arasında bulunmalıdır. Kirli parçalar akaryakıt tankerlerinde, benzin istasyonu tanklarında oluşan pastan kaynaklanır. Su ise yakıt tanklarında yoğunlaşan buhardan oluşur.

    Yakıt Pompası
    Yakıt pompasının üç görevi vardır: motora çalışması için gerekli olan yakıtı sağlamak, yakıtın kaynamasını engellemek için karbüratör ve pompa arasında yeterli basınç sağlamak, ve buhar kilitlemesini engellemek. Aşırı basınç karbüratör şamandıra iğnesini yerinden çıkarıp taşma kısmında çok benzin dolmasına sebep olur. Sonucunda ise aracınız çok yakıt tüketir. Yakıt pompaları mekanik ve elektronik olmak üzere iki türlüdür.

    Hava Filtresi
    Hava filtreleri içeri alınan havadaki toz ve diğer zerreciklerin karbüratörün içine girmesini engeller. Binlerce metreküp havanın silindirlerden geçtiğini düşünürseniz aracınızın hava filtresinin önemini anlarsınız.

    Yakıt Boruları
    Yakıt boruları bütün yakıt sisteminin parçalarını birleştiren çelik veya bakırdan imal edilmiştir. Yakıt boruları, egzoz boruları, susturucular ve manifolddan uzak olmalıdır, bu şekilde aşırı sıcaktan dolayı boğulmanın önüne geçilmiş olur. Motora, gövdeye, titreşimin az olduğu başka kısımlara iliştirilebilirler, böylece keskin kenarların sebep olacağı aşınmanın önüne geçilmiş olur.

    Arıza Arama
    Sökülen bujide ıslaklık görülmediyse yakıt donanımı kontrol edilmelidir. Yakıt donanımının çabuk kontrolünü yapabilmek için karbüratör hava filtresi sökülerek karbüratörün üstünden içine bakılır. Bu anda gaz pedalına basılır. Basılma anında karbüratör içindeki fıskiyelerden benzin fışkırıp fışkırmadığına dikkat edilir.

    Benzin fışkırıyorsa kapış pompası çalışıyor ve karbüratörde benzin var demektir. Bundan sonra jikle kelebeğinin durumu kontrol edilir. Motor soğukken jiklenin kapalı olması lazımdır. Değilse motoru çalıştırmak için elle karbüratörün ağzı kapatılabilir ve kontak açık olduğu halde marşa basılır. Ancak motor çalışır çalışmaz karbüratörün ağzını kısmen açmalıdır. Aksi halde aşırı zengin karışımdan motor boğulur ve durur.

    Gaza basıldığında karbüratörde benzin görülmüyorsa, yakıt pompasından karbüratöre giden borunun ucu sökülür ve marşa basılır. Motor dönerken pompanın tazyikle benzini fışkırtması gerekir. Bu hal görülürse borunun karbüratör bağlantısı sökülür, boruya ve karbüratör benzin giriş deliğine hava tutulur.

    Pompa yakıt püskürtmüyorsa, pompanın giriş borusu sökülür. Ve boru ucundan üflenerek depoda kaynama sesi gelip gelmediği dinlenir. Ses geliyorsa boru açık, pompa arızalıdır. Pompa filtresi sökülür, içindeki pislikler ve süzgeçler temizlenir, mümkünse yenileriyle değiştirilir.

    Depodan gelen boru pompaya bağlıyken tekrar marşa basılır. Yakıt gelmiyorsa pompa yenisiyle değiştirilir. Varsa yeni diyafram takılır.




  • merhabalar bende hyundaı accent 1.5 gls var lpg regülatörüm arızalıydı değiştik (atiker marka ) fakat sıkıntım giderilmedi.sıkıntım ise araç yolda giderken uzun yolda önde iki kişi arkada iki kişi varsayalım yüke bindiği zaman gazı zorladığın zaman pırpır yapıyor gaz çok gider gibi araç çekmiyor sabah çalıştırdığımda ise bazen sadece 1 defa patlatma yapıyor sonra ise yığılıyor aracım .
    bu konuda bana yardımcı olacak arkadaşlarıma teşekkür ederim ..
  • ateşleme sistemini kontrol ettirmeniz lazım
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.