Şimdi Ara

Kargo Teslimat Problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.218
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Konunu yeri burası değil ama direk olarak olarak ilişkili ve acil ve ciddi bir ihtiyaç. Bilginiz olsun diye paylaşıyorum.

    İnternetten ne alırsanız alın en büyük sorun ürünün hasarlı veya problemi olması aşamasında kargo veya satıcı ile anlaşmazlık durumu. Kargo şirketleri sorumluluk almamak için kontrole yanaşmaz iken satıcılar mutlaka kontrol edin tutanak tutturun diyerek sizi arada bırakıyorlardı. Bu durumda sahtekarların da lehine bir koz oluyordu.

    Bu konuda yeni düzenleme yapılıyormuş hayırlı olsun. Bu konuda internetten alışverişi sık kullananların mutlaka başına gelmiş olaylar mevcuttur. Umarım bir çözüm olur.

    http://www.ntv.com.tr/ekonomi/telefon-ve-internetten-alisveriste-yeni-duzenleme,R3ZuLBN5s0S81ZXhZUZSbg







  • Bende gördüm kontrol etmeden tutanak imzalamayın yazıyordu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faydalı bir bilgilendirme, teşekkurler.

    Geçen yurtiçi kargo ile aynalı takı dolabı geldi, problem olmadı, açıp ayna sağlam mı diye baktırmıştı, görevli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok iyi oldu bu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zaten bu yokmuydu ?
  • Yeni bir düzenleme yapacak diyor , yürürlüktemi bu uygulama şimdi .
  • Mevcut uygulamada hiçbir kargo şirketi imzadan önce kontrol etmenize izin vermiyor. İmza attıktan sonra ise kontrol için yanınızda tutabilir ve problem çıktığında tutanak tutturabilirseniz şanslısınız. Bu konuda yasal bir boşluk var. İmzayı attıktan sonra ise karşı firma sorunlu ise mücadele ancak tüketici hakem heyetince çözülebilir. Böylece örneğin telefon diye boş kutu göndermek gibi art niyetli satıcıların önüne de geçilecektir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • He canım he.

    Her yeni gelen kanun gibi buna da kesin uyulur. İş kanun getirmek değil o getirdiği kanunu takip edip uymayanlara ağır cezalar kesmek.
  • Yönetmelik çıkarılacakmış vs vs... Gün yok ki yeni bir haberle uyanmayalım. Yıllardır şehit veriyoruz ya siyasi polemiklerle ya da böyle yalan haberlerle günler bitiyor. Son 10 yıldır her haber kanunu, yönetmeliği uygulansa ya da çıkarılsa şuan cennetteydik.

    Yapacak olan adam kapıda ödeme sistemini yasaklamalı. Kontrol edip ödeme yapmak saçmalık, kapıda dahi olsa kredi kartı ya da debit kart zorunluluğu gelmesi lazım. Ödemenin bir havuzda yasal sınırlar zarfında durması ve alıcıdan teyit sonrası miktarın satana iletilmesi lazım.

    Ya da top yekün yasaklayacaksın, kapıda ödeme son derece gereksiz bir yöntem. Bir malın kusuru o an anlaşılmayabilinir.
  • kilecerme kullanıcısına yanıt
    Onu sen yapacaksın işte. Kanunun yaptırımı olacak sen takip edeceksin. İzinsiz sms için yana yakıla firmalar izin için nasıl şimdi uğraşıyorlar. Şikayet edildiğinde kanun açık 10 bin TL den başlıyor. Elinde bir yasal yaptırım varsa isterse uymasın firma. Uymadığı kadarıyla sen uğraşacan, ben uğraşacam mecbur kalacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forever54 -- 15 Mayıs 2016; 20:32:14 >
  • Şu an sistem çok sakat kontrolsüz teslim alınan ürünlerde sorun çıkarsa sıkıntı çok büyük, online alışverişte türkiyenin en büyüklerinden sayılabilecek bir firma kargo tutanağı olmadan arızalı-sorunlu ürünü kesinlikle iade almıyor.
    kargo görevlisi önünde kontrol ayrıca sıkıntılı bir durum, kargo görevlisi önünde alınan ürün(leri) tamamen kalite kontrolden geçirmek imkansız. Tüketici hakem heyetleri çıktı müşteri hizmetleri nasıl yok olduysa kargo görevlisi önünde yapılan kontrole de yasal zemin verilirse bu durumda ürün iadesinde başka sıkıntılarla karşılaşılabilir misal tam dikkat edilmeden kontrol edilerek teslim alınan üründeki küçük bir kargo hasarı alıcının üstüne kalır.
    Kargo görevlisi önünde kontrolün özel hayatın gizliliğini ihlal ettiğide ayrıca çok önemli bir sorun.

    Bu işin tek yolu var ürünler için koşulsuz iade için yasal düzenleme yapılmalı, bu durumu kötüye kullanabilecek olanlara karşı da firmalar kendi savunma mekanizmasını geliştirmeli misal firmalar kargo ile giden sağlam ürünlerin arızalı olanları ile değiştirilmesini önleyecek özel barkodlar bandroller geliştirmeli ya da online satış yapmamalı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok art niyetli bir millet olduğumuz için ne desek boş
    elin Çinlisi sana güvenip ücretsiz kargo ile gönderiyor ve postacı kapının önüne bırakıp gittiği halde çoğu kez sorun çıkmıyor
    bizimkiler ise kolileri fırlata fırlata taşıdıkları için hasar oranı her geçen gün artıyor
    kargoyu açıp kontrol etmek istesen çoğu kargocu yanaşmak istemiyor ve zaten artık o kadar çok kargo var ki yetişemiyorlar
    hadi aç kontrol et dese bu defa işi abartmayı sevenler ortaya çıkıyor
    adam cep telefonu almış ,kargocu önünde koliyi açıp cihazı gördüğü yetmiyor ,birde telefonu açıp kontrol edeceğim diyor
    utanmasa antutu testi yapıp ondan sonra alacak

    benim aklıma sadece bir çözüm geliyor ,kontrollü kargo
    değerli ve hasara uğrama ihtimali çok olan ürünler için kontrollü kargo seçeneği getirilebilir
    normal kargo 5-6 tl. ise ,kontrollü kargolar 10 tl. gibi olabilir
    ancak yukarıda anlattığım telefon örneği gibi yapmamak kaydıyla
    hiçbir kargo şirketi bu kadar uzun kontrolü bekleyemez




  • Doğru yurtdışında daha fazla risk var. Fakat oradan yüksek fiyatlı veya teknoloji ürünleri alımı daha sınırlı. Ama en azından geri ödeme sistemi alıcının yanında. Türkiye'de alıcı-kargo-satıcı arasında dengeyi sağlamak için kontrol fiziksel kontrolü aşmamalı. Cihazda hasar yok ise işlem tamamdır. Ötesi sorunlar için zaten kargo şirketi muhatap veya çözüm merci olamaz. Biliyorsunuz kargo şirketleri bir de akıllılar. Ürün pahalı bir ürün ise hemen size bu ürün sigortasız gider, risk size ait diye konuşur sonra bir şeyler imzalatırlar. Parası neyse verelim sigorta parasını diyemezsin.
  • forever54 kullanıcısına yanıt
    bizdeki kargo şirketleri kesin sorunlu ama satıcı ve alıcıların bazıları da art niyetli
    şartlar böyle olunca çözümde zor oluyor
    sigorta konusunu yeni duyuyorum ,benim bildiğim genelde sigortalı oluyor
    aldığım buzdolabını kargocular hasarlamış ,dedim şimdi ne olacak ?
    zararı biz karşılayacağız dediler ve ben hiçbir şeye karışmadım ,param iade oldu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.