Merhaba arkadaşlar. Ben bir kargo çalışanıyım. size işlerin iç yüzünü olayların bizim tarafımızdan görünüşünü tarafsız olarak işlerin işleyişini anlatayım. ona göre sizde kendi yorumlarınızı yazın tartışalım.
Ben istanbulda bulunan bir kargo dağıtım merkezindeki dağıtıcı personelim. bizim birimde 5 Adet ilçenin kargoları gelip dağıtıma toplu halde çıkılıyor. HERKEZ TEK KİŞİ. 5 İlçe - ortalama 70 Mahalle ve 25 Dağıtıcı var. kişi başı ortalama 3 Mahalle dağıtıma çıkıyor.
İlk olarak sabah işe girişten bahsedelim.
2 Adet TIR geliyor sabah. ortalama 2000 Adet kargo geliyor tırlardan. buda kişi başı ortalama 85-90 kargo demek Bunlar hafif poşet veya ağır bavul olabiliyor. 25 Personelin yarısı Tırda yarısı içeride. hergün yer değiştiriyorlar, tırdaki personeller kargoları indirip taşıma bandına koyuyor. İçerideki personel taşıma bandından kargoları alıp ilçe ilçe ayırıyor. tır boşaldıktan sonra her personel ilçelerinin bulunduğu alana gidiyor ve kargoları mahalle mahalle ayırıyor. Sonrası dağıtıcılar ister haritaya ister kağıda sokak sokak kargoların adreslerini yazıyor ve kendine dağıtma düzeni oluşturuyor. sonrasında her kargoyu tek tek barkod okuyucu ile sisteme ekleyerek kendine zimmet alıyor. sonrası kargoları tekrar banda yüklüyor ve dışarı yükleme alanında banttan indiriyor. yükleme alanındaki kargoları düzenli olarak aracına yüklüyor. Düzensiz olarak yüklenmesi halinde araç içinde kargo aramakla uğraşılıyor. artık dağıtıma çıkmak için Zimmet listesi alınıp dağıtıma çıkılıyor.
Bu aşamaya kadar 1 Dağıtıcının elinde 1 kargo toplamda 7 Kere taşınıyor. (tır indirme - ilçe ayırma - mahalle ayırma - sokak ayırma - barkod okutma - yükleme alanı - araca yükleme)
sonrasında ortalama 85-90 Adet adrese gidiyorsun, Aracını park ediyorsun, Kargo araçta arayıp buluyorsun, Kargoyu kapıya götürüp zili çalıp kapının açılmasını bekliyorsun, sonra kargoyu yukarı çıkarıp teslim ediyorsun.
TÜM Bu işlemleri 1 Personelin yorgunluk seviyesini, dinlenme süresini, araç kullandığı için dikkat seviyesini, hayati tehlikesini, sağlık sorunlarını vb. özellikleri düşününerek ne kadar sürede yapmasını bekliyorsunuz.
Ek olarak birçok arkadaş kargolar her kiloda ayrı para alıyor diyorlar onlarada birkaç söz söylemek istiyorum. kargo firmaları kargonun araçta kapladığı alana ve ağırlıklarına göre para alıyor bu daha fazla kargo taşımak istedikleri ve daha fazla para kazanmak istedikleri için yapılıyor. peki bu para dağıtıcının cebinemi giriyor ??? tabiki hayır. firma daha fazla kargoyu daha az dağıtıcıya dağıtma peşinde. dağıtıcılar ne kadar yorulduğu, dinlendikleri, istanbul gibi bir şehirde sokak sokak trafikte boğuştukları umurlarında bile değil. belki sizde haklısınız ancak birazda çalışanın halinden anlamanız gerek diye düşünüyorum. çünkü her kargomuz ağır değil yada hafif değil. türkiyedeki patronların işçilere bakış açısı belli bu sebeple çalışanlara kızmadan önce çalışanın yerine kendinizi koyun. bizim kargo götürdüğümüz bazı müşteriler inanın halimize acıyım getirmeyin biz alın diyorlar. ama biz hiçbir zaman kötü sözle karşılamıyoruz.
Ek olarak yaptığımız araştırmalara göre sürekli olarak ağırlık taşınmıyorsa taşıma yükü sınırı erkekte 25 Kilodur. ancak kargo çalışanı sürekli olarak ağırlık kaldırdığı için bu çalışanın insiyatifine bağlıdır. buda firmaya, müşteriye veya başka kişilere şikayet veya dava hakkı vermez. ANCAK yalan beyandan müşterinin şikayet veya dava hakkı vardır. EVDE YOK BULUNAMADI olayında olduğu gibi bu durumda dağıtıcı binanın kofra numarasını, binanın resmini veya binanın ayırt edici binaya gidildiğini kanıtlamak için sunmak zorundadır.