|
Karsan, yenilikçi ürün gamıyla Busworld 2023'e çıkarma yaptı
-
-
jest serisini üretim fikri kimden çıktıysa artık...
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
yıllarca otobüs yapan ve yapabilen, şimdilerde de elektrikli otobüs yapan bir otobüs firması, neden otomobil konseptinde üretim yapmıyor.
-
Otokar M2000'ler ihtiyarlayınca piyasadaki boşluğu doldurmak istediler.
-
J9'dan nerelere.
-
Şu güzel araçları motovan gibi farklılıklar ile karavan dünyasına girmelerini ve kendilerini daha iyi tanıtmalarını isterdim. Daha iyi bilinirlik artardı. Sadece belediye ile hızlı büyüme zor olur. Bence sattıklarının 4 katına çıkıp, 20 kat daha fazla tanınırlık kazanmaları içten bile değil. Kendilerini tebrik ederim.
-
belediyeler sırf en ucuz model diye bu biçimsiz otobüslerle proje oluşturuyor.. ulaşım için master planını yapan belediyeler var çok yazık.. insan için üretilmemiş modeller bunlar maalesef.. bir sürü şehirde görmeye başladım.. yazık insanların haline.. balık istifi gibi insan taşıyorlar küçücük minibüsde. tabi bunu ulaşım modelinde ana araç olarak kullanan belediyeler suçlu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İlk Magirus'u 1987 yılında sıfır almıştık ve 2006 yılında M2000 alınca sattık. Aracı motor yaptırmadan sattık 19 yaşında. Sonraki alınan 2006 model M2000 çok kötü şartlarda kullanıldı (kötü şoförler tarafından aracı değiştirelim diye bilinçli kötü kullanım) ve geçen sene motor yaptırmak zorunda kaldığımızda aracın yaşı 16 idi. Tek sorunu konforu, motor sesi ve yüksek olduğu için yaşlıların zor binebilmesiydi.
Neyse konuya gelelim 1 ay önce 2014 model Karsan Jest alıp Magirus'un yerine koydum. Özenerek boyattık süsledik falan biri geldi araca vurdu. Otomatik kapının kırılan tek kanadını bulmak çok zor oldu 12-15binden 30bine kadar karaborsa gibi fiyat çektiler tek kanada. Aracın sacı alüminyum ve tamiri çekiçle falan mümkün değil parça çok hasar görüyor ve tümüyle değişiyor. Amortisörü, ön takımı falan çok pahalı. Jest'in tek amortisör fiyatına Magirusun tüm ön takım ve yağ değişimini yaptırabiliyorsun. Magirusun baskı balatası 3 sene oldu daha yarıya inmiş, Jest'ler 1 seneyi zor çıkarıyor.
Peki neden değiştirdik, günümüzde Magirus ayarında araç yok yaştan ve konfordan dolayı değiştirdik. Onun yerine Mercedes de alabilirdik onu neden almadık? 2014 Jesti 350-400bine alabiliyorsun. Mercedes'in motor yaptırması 300-350bin tl tutuyor. Motor yaptırma parasına Jest alıyorsun 2. el. Ama sıfır fiyatları Jest Mercedes'e yakınken Jest'i neden seçerler onu anlamış değilim.
Aracın içi çok kullanışsız. Arkası lastik sınırında bitiyor. Ön ve arkada gereksiz kule gibi merdiven ve yükseltiler var. Ayaktaki yolcu o basamaklara çıkmak istemiyor. Dolayısıyla uzun mercedese veya magirusa alacağın 40+ kişiyi Jest'e koyman mümkün değil, max 25-30 kişi biner. Jest'in elektrik sistemi çok zayıf, magirusta çift akü var ve her şeyi kaldırıyor. Jest'e ses sistemi ve sis lambası vs bağlarken bilinçsiz yaparsanız aracı yakabilirsiniz.
Jest'in biraz daha uzun modeli olan Centro'yu merak ediyorum. Magirus gibi olmayacağı kesin, m2010 gibi hayal kırıklığı mı olacak yoksa idare eder seviyede mi olacak bakalım.
-
İstanbul'da yeni başlayan sulu karda Jestler yerinden kalkamıyordu..
-
Yıllar önce New York taksi ihalesine V1 konseptiyle girmişlerdi ancak ipi Nissan NV200 göğüsledi. TOGG'un ortaklarından biriydiler ancak sonradan paylarını diğer ortaklara satarak çekildiler. Şimdi Megane 4 Sedan'ı fason olarak üretiyorlar.
-
kesinlikle ergonomi açısından o yükselti falan insanın ayakta durabilmesi için inanılmaz zor.. Centro modeli düz bir model ve bu ulaşım için kullanılabilir. en azından yaşlılar düz olduğu için rahat iner biner. insana uygun bi ergonomisi var en azından.. Magirus, Jestten çok daha konforlu. Ben bu yüzden bu minibüsü kim tasarladı çok merak ediyorum. arkaya doğru bir yükselti. ve ortada derin bir çukur. sonra şoföre doğru bir kule gibi yükselti. ben böyle saçma bir tasarım görmedim..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X