Şimdi Ara

KASA MENTEŞE PROBLEMİ ASUS S551LB - YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
2
Favori
3.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar, ben S551LB model dokunmatik ekranlı Asus Ultrabook'u 2013'ün Ekim ayında satın almıştım. Bir süredir kasayla, menteşelerle ilgili bir problem yaşıyorum. Garantisi bittiği için Asus resmi servisine de göndermedim tamirde çok absuk subuk bir ücret istenir diye. Telefonda fiyat falan da alamayız sanırım.

    Ekranın kasaya bağlandığı yerde, menteşelerde vs. problem var. Yere düşme, şiddetli çarpma vs. gibi bir durum da olmadı hiç. Bir gün kapağı kapalıyken açıyordum ve çatır çutur sesler geldi sonrasında kapağını kapatamadım hiç. Tam 6 aydır kapak açık şekilde masada duruyor. Cihazın kapağı kapanmadığından taşıyamıyorum da. Kapatmaya çalışsam kesin kırılacak gibi geldi.

    Nasıl hareket edebiliriz arkadaşlar, İstanbul'da bildiğiniz uygun ücretle bunu tamir edecek düzgün bir bilgisayarcı var mıdır?

    İlgili fotoğrafları aşağıda paylaşıyorum. Cevaplarınızı burdan veya PM yoluyla bekliyorum. Şimdiden teşekkürler


    Model Bu:http://www.asus.com/Notebooks/ASUS_VivoBook_S551LB/overview/

    KASA MENTEŞE PROBLEMİ ASUS S551LB - YARDIM
    KASA MENTEŞE PROBLEMİ ASUS S551LB - YARDIM
    KASA MENTEŞE PROBLEMİ ASUS S551LB - YARDIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jovanovic -- 16 Ocak 2017; 20:58:10 >







  • Benim garantisi devam ederken daha 6 7 aylık laptop gönderdim 380lira çektiler. Daha kullanmadım doğru düzgün. Oyun oynamak için masaüstü kullanıyorum. Laptopu sadece üniversite okuduğum şehire götürüp orada ders amaçlı kullanmak için almıştım. Çok az kullandım ve çok temiz kullandım çizik yok üzerinde. Çok az açıp kapadım zaten. Ben de menteşe tarafında değil ama arkada Asus yazan kapağın sağ arka köşesinden açılma yaptı. Garanti karşılar diye babama gönderttim iş yerinden halleder diye. Onlarda 380tl demiş babamda yapın demiş pek anlamaz kendisi. Bana kalsa yaptırmazdım onun yerine bari ssd takardım öyle kullanırdım. Zaten her türlü para alıyorlar istersem sonra da yaptırırdım.

    Şimdi her yere yazıyorum. Garantisi bitmeseydi de bi şey farketmezdi kardeşim. Asus rezil bi marka. Özellikle müşteri hizmetleri. Hp bile çok daha iyiymiş bunu anladım. En azından bundan sonra alacaklar dikkat edip tuzağa düşmesin.

    Herkese iyi forumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kasa olarak aynı laptoplarımız seninki daha üst donanıma sahip sadece. Hani sadece menteşeyse sorun daha ucuza çıkabilir benim arka kısmı komple değiştirdiler. Ama bundan sonra kesinlikle asus almam. Kimseye de tavsiye etmem. Arkadaşımda 5 senelik toshiba var hiçte özenmiyor kullanırken ama hala taş gibi. Bizimki 6 ayda kullanmadan dağıldı. Bi de marka hiçbir şekilde ürününün arkasında durmuyor. Üretim hatası olduğu açık birçok kişide var bu problem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef ben de çok titiz kullanıyordum ama böyle bir olay oldu işte. Yorumun için teşekkür ederim hocam.

    İstanbul'da bunu yaptırabileceğim bildiği bir yer olan arkadaşların da yorumlarını bekliyorum şu an hala.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jovanovic -- 16 Ocak 2017; 22:1:14 >
  • Başka bir modelde arkadasım da sorun yaşadı ücret istediler arkadaş kabul etti ama bu seferde yasal süre içinde Parca gelmedi hemen hemen 2 sene sonra sıfır cihaz parasını iade etmek zorunda kaldı Asus. Daha sonra gitti asus n550 aldı birkaç ay sonra ondada Menteşe sorunu oldu. Kullanıcı hatası deyip ısın içinden çıkıyor ama bence diretin arkasında durun tüketici hakem heyetine başvurun Leh'inize sonuçlanır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @bLind Hocam anladım ama götürsem kesin parçasını falan temin ederler yani benim avantajıma bir durum olma ihtimali çok düşük. Hem de maalesef bulunduğum noktaya baya uzak durumda Asus noktası. Kargoda da gidemez zaten bu şekilde. Geriye bir tek düzgün bir Asus tamircisi bulmak kalıyor.

    Konu güncel.
  • Hocam bizim eski asus da böyle olmuştu işte. 2 sene öyle kapamadan kullandık sonra gitti zaten. Siz de kapatmayın büyük ihtimal kırılır. Asus servisi şu şekilde çalışıyor ; siz sorunlu ürünü veriyorsunuz onlar ara sürede arayıp fiyatı bu onaylıyor musunuz diye soruyor. Sizin garanti bitmiş zaten dışarda bir servis arayışında olun. Ben istanbul da yaşamıyorum hocam bir servis öneremiyorum. Servis farkında zaten o kadar çok geliyordur ki bu menteşe sorunu neredeyse 10 notebooktan 6 7 si menteşe problemi çıkartıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @cebocan Hocam işte önceki mesajda da dediğim gibi Asus resmi servisini kullanmayacağım. Teşekkürler ilgin için.

    Konu güncel.
  • jovanovic kullanıcısına yanıt
    Dostum asus s551lb cj019h ultrabook laptop var bende de.2014 ocak ayında almıştım.Son 7 aydır falan ben de menteeşe kırık kullanıyorum.Ama bugün termal macunu yenilemek için kapağı açtığımda iyice kırıldı.Şu an kapak yarım açık kullanıyorum.Servise gönderme gibi bi planım var ama fiyat konusunda gözüm korkuyor.Dokunmatik ekran çünkü bu cihazlar bide.Size net bi fiyat söylendi mi veya yaptırdınız mı?Şu an alt vidaları bile takamadım macunu değiştirdim öylece duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xMakavelix

    Dostum asus s551lb cj019h ultrabook laptop var bende de.2014 ocak ayında almıştım.Son 7 aydır falan ben de menteeşe kırık kullanıyorum.Ama bugün termal macunu yenilemek için kapağı açtığımda iyice kırıldı.Şu an kapak yarım açık kullanıyorum.Servise gönderme gibi bi planım var ama fiyat konusunda gözüm korkuyor.Dokunmatik ekran çünkü bu cihazlar bide.Size net bi fiyat söylendi mi veya yaptırdınız mı?Şu an alt vidaları bile takamadım macunu değiştirdim öylece duruyor.

    Hocam anlıyorum durumu, ben 120 liraya yaptırdım benim işlemi bir laptop tamircisine. Özel mesajdan oranın iletişim bilgisini ileteceğim size.

    Ben yaptıralı tam 1 ay oldu, şimdilik bir sıkıntı yok. Söz konusu yerdeki ilgili bana benim modelde çok fazla bu sorunlu karşılaşıldığını söylemişti.

    Edit: Mesaj atılmıyor size.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jovanovic -- 23 Şubat 2017; 14:36:59 >




  • jovanovic kullanıcısına yanıt
    Hocam adanada oturuyorum.Laptop tamircisine gittiğimde 250lira fiyat çekti bana.Sizde sadece menteşe tamiri mi yapıldı yoksa tüm üst kapağıda mı değiştirdi?
    *
    edit:ekran dokunmatik model miydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xMakavelix -- 23 Şubat 2017; 14:42:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xMakavelix

    Hocam adanada oturuyorum.Laptop tamircisine gittiğimde 250lira fiyat çekti bana.Sizde sadece menteşe tamiri mi yapıldı yoksa tüm üst kapağıda mı değiştirdi?
    *
    edit:ekran dokunmatik model miydi

    Hocam konudaki mesajı okursanız model numarası ve özelliğini belirtmiştim zaten.

    Benim sadece menteşe takımı değiştirildi. Kapakla ilgili bir problemim yoktu ki zaten. Ben 120 lira ödedim, İstanbul'da söz konusu tamirci. Kendi bölgemde 7-8 tamirci gezdim, 300-400 lira fiyat çekenler bile olmuştu, ne geçirsek kardır mantığıyla. Kimisi de yapmayı denerim ama eskisi gibi olmaz bence falan gibi saçmalıklar söyledi. Bu gittiğim yerdeki adam 10-11 tane aynı model cihazın menteşe tamirini yaptığını söyledi bana. Ben de oraya yaptırdım.
  • KASA MENTEŞE PROBLEMİ ASUS S551LB - YARDIM

    Arkadaşlar kız kardeşim laptobunu sadece ödev ve film için kullanıyor laptobun sorunu resimde var alan iki arkadaşındada bu sorun varmış herhalde bu kasalarda kronik problem var servise gönderecem hafta içi bakalım ne olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @SoMaLiLiGeNç

    Bendeki problemin neredeyse aynısı. Servise gönderdikten sonra ne dediklerini ve tamir ücreti bilgisini paylaşırsanız ilerde bu konuyla karşılaşan insanlara da yardımcı olmuş olursunuz.
  • Masaüstü bilgisayar topladım, Anakart tercihimi Asus'tan yana kullandırmayacak kadar mağdur ettiler beni.
    Arkadaşlar tüketici mahkemesine gidin. Ben mağdur olunca müşteri hizmetlerine sövdüm. Zor bela dışardan yaptırıp sattım. Bir arkadaşımın başına da geldi. O tüketici mahkemesinde 8 ayda parasını alabildi. Çocuk sadece Asus un Menteşe özürlü bir firma olduğunu, teknik servisin de Kullanıcı hatasını kılıç olarak salladığını ispat edebildi.
    Yemin ederim Memlekette asus ve Teleservice mağdurları parti kursalar İktidara oynarlar.
    5 sene önce Toshiba da böyle idi, sonunu gördük. Darısı Asus Türkiye'ye.
  • Arkadaşlar Asuslarda bu arıza kronik. Ben İzmir'de bu işi yapıyorum. Kasa tamiri ile sorununuz çözülebilir. Talebiniz olursa mesaj atabilirsiniz.
  • Üzerinden baya zaman geçmiş ama bende de aynı bilgisayar var ve 2017 aralık ayında; aynen sizde olduğu gibi benim bilgisayarın da menteşelerde sorun oldu ve artık kapak kapanamaz oldu. Çatır çutur sesler geldi ve menteşe tamamen kasıp kilitledi.Ve o günden beri masamın üzerinde arkasına destekle bilgisayarı kulanıyorum. Yaptığım araştırmalarda bu sorunun kronik bir sorun olduğunu tespit ettim. Çünkü aynı model bilgisayarlarda birçok kişi bu menteşe sorununu yaşamış.Ben de servise başvurdum. Garantisi bitmişti. Servis bilgisayarımı 1 ay gibi alıkoydu ve tamir etmedi. Bu ara defalarca Asus çağrı merkezini arayıp bilgisayarımın akibeti hakkında bilgi almaya çalıştım. Maalesef bilgisayarım hakkında net bilgi alamadım. 1 ay sonra servise gidip bilgisayarımı sorunca hiçbir işlemin yapılmadığını gördüm. Üstelik bana da hiç bu konuda bilgi verilmemişti. Yetkililere durumu sorunca da bana söyledikleri " Efendim siz bilgisayara format atılmasın dediğiniz için biz de menteşelere de bakmadık. Bilgisayarı tamir için işleme hiç almadık" dediler.Formatla menteşe tamirinin ne alakası var ve bana niye bildirmediniz bu durumu sizde telefon numaram da var deyince de " Efendim biz size mesaj attık" Ben mesaj falan gelmedi pekala arayabilirdiniz dedim. Bu sefer de "efendim mesaj atmışız ama sistemlerimizdeki teknik nedenden dolayı mesaj gitmemiş" dedi. Ben de "bu benim sorunum değil arayabilirdiniz de" dedim. Ben servisi arayamıyordum çünkü karşıma kimse çıkmıyor ve santral müsade etmiyor sadece takip numarası girmeye müsade ediyordu. Numarayı da girince yine karşımda muhatap kimse olmuyordu.
    Ben de 20 iş gününü geçtiği için ve de gizli ayıplı mal olduğu için Tüketici hakem heyetine başvurdu. Hakem heyeti de "Garantisi bittiği için" benim aleyhime karar verdi.Halbu ki benim Tüketici hakem heyetinden istediğim 1. ayıplı maldı ve 2.side tamir için azami 20 iş günü geçmişti. Ben bu nedenlerle para iadesi veya değişim istemiştim.
    Ben de bu sefer tüketici mahkemesine gittim ve dava açtım. Dava neticesinde bilirkişi tayin edildi ve bilgisayarımı bilirkişi inceledi. Neticede menteşelerin imlat hatası olduğu yani bilgisayarın ayıplı bir mal olduğu yönünde rapor düzenleyip mahkemeye sundu.
    Mahkemem hala devam ediyor ve mahkemeyi açarken servis hatalı olduğu için servis aleyhine açmıştım ve yaptığım araştırmalar neticesinde aslında davayı ASUS aleyhine açmam gerektiğini tespit ettim. Çünkü mahkeme lehime karar verirse bu durumda ya ücretini alacağım ya da aynı ürün veya o üründen piyassada yoksa bir üst modeliyle değişimini yasal olarak firmanın yapacağı için ASUS firmasını da davaya dahil olması için dilekçe verdim ve firma da davaya dahil oldu. Önümüzdeki hafta mahkemem var. Zaten bilirkişi raporu da lehime olduğu için mahkeme de ücret iadesi veya değişim kararı verecektir İNŞALLAH. Bu durumda firmadan bu bilgisayıma denk yeni bir model bilgisayar isteyeceğim. Tabii bu bilgisayar da iade olacak.
    Hakkınızı arayınız. Satış sonra hizmet yönetmeliği var onu da dikkatlice okuyunuz. Ayıplı malda tüketici lehine karar çıkıyor. Usanmadan üzerine gidiniz.




  • fransa1999 F kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Davanız ile ilgili bir sonuç çıktı mı acaba? Eğer kronik menteşe hatasından dolayı bir karar çıktıysa bu kararı bizle paylaşabilir misiniz? Bizde dava açacağımız zaman emsal teşkil etmesi açısından dava karar belgesine ihtiyaç duyabiliriz
  • MadTay M kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Mahkeme sonuçlandı ama daha önce de söylediğim gibi davayı direk ASUS'a açmam gerekiyormuş. Her ne kadar servis kusurlu bulunsa da yanlış tarafa dava açtığım için dava reddedildi ve sonuç belgesinde davanın ASUS'a tekrardan açılması gerektiği yazıldı. Ben de gerekçeşli kararı bekliyorum. Hakime hanımın dediğine göre mahkemede sunulan bilirkişi raporunu da gösterip Tüketici Hakem Heyetine yeniden başvurursam lehime sonuçlanacağını söyledi. Yani silbaştan başlıyacağım ama sanırım bu sefer tüketici hakem heyetinde bu iş bitecek İNŞALLAH. Neticede bilirkişi raporu da şu an var ve firma kusurlu burada yazıyor. Yani imalatbhatası var.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.