|
Kasko bozdurma derecesi oluyor mu? (2. sayfa)
-
-
Hocam en alt basamaktayım yani yüzde 60 indirim alan kısımdayım yani 6 yıldır kasko yaptırıyorum ilk deldirmem olacak
-
Servisler de kaporta konusunda o kadar iyi değilller.
-
Hocam kaportacıya gittim iki haftayı bulur diyor ama servis 1 haftada hallolur diyor arabada hergün iş için kullandığım birşey yani dolmuşla gidebileceğim bir yer olsa sıkıntı yok kasko 1 hafta kiralık araç veriyor gerisi düşündürücü
-
Bu Perşembe artık iki taraftanda fiyat alayım diyorum bakalım aradaki fark aşırı yüksek olacak mı sanayide kasko yoksa da çektikleri fiyat farklı oluyor heralde onu da sormak lazım -
Karşı taraf hatalı ise sizin hasarsızlık etkilenmez
Siz hatalı iseniz ve hasarsızlık koruma var ise aynı kalır, yok ise bir alt basamağa düşer, poliçe bazında bakmak gerek.
Servis- sanayi konusunda satarken kullanıcı müşteri serviste onarılmış aracı tercih ediyor, önceliği yapılan işlemlerin kaydını görmek oluyor, al-satcı müşteri ise düşük tramerli aracı tercih ediyor genelde. -
Size vurdularsa ve hata sizde değilse ne kasko ne de trafik sigortası bozulmaz zaten. Siz başka bir araca hasar vermediniz ve sadece kendi hatanızla (geri geri gelirken duvara vurmak gibi) araç bu hale geldiyse trafik sigortası yine bozulmaz çünkü karşıya ödenen bir şey yok. Hasar kaydı konusunda insanlar hala 40-50 bin liranın yeni arabalarda çok yüksek olmadığına ikna olmadı o yüzden değer kaybı olur illaki. Km konusunda ikna oldu mesela. Artık 350-400 bin km'de araçlar var ilanlarda ve insanlar bunu çok takmıyor. Önceden de 350-400'deydi ama düşürüp düşürüp 150-200'e çekiyorlardı satılmaz diye. Çünkü 150-200 bin km zaten 7-8 senede yapıldığından 2015 model ve üstü araçlar da uçuk olduğundan bunu kabul etti insanlar ve km takıntısı geçti. Ha Türkiye'deki bakım mantığıyla ömrü 350 zaten motorların o ayrı konu :) Ama hasar kaydında 50 bin liraların normal olduğunu kabul etmelerine biraz daha var. Sanayide fişsiz faturasız kasapların eline düşüp kötü bir işçiliğin ardından asla haklı çıkamayacağın bir tartışma ihtimali var o yüzden yetkili serviste yaptırıp uzun süre de binmek en mantıklı olanı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 15 Mart 2023; 9:13:49 >
-
Kaskonun amacı zaten bu değil mi hocam?
-
Nerede yaptırırsanız yaptırın kesinlikle tampon demirinin şaseye bağlantı noktasını ellememelerini söyleyin. Hasara bakarsak muhtemelen tampon demiri yamulmuştur. Demiri sökmeden aracın üstünde düzeltsinler. Şase bağlantı noktasını kesinlikle ellemesinler. Satarken bagaj kapağı, tampon vs önemli değil ama şase bağlantı noktasında işlem olmasın.
Sol arka iç stop değişim (2.500)
Sol arka dış stop değişim (3.000)
Arka tampon boya (1000)
Bagaj kapağı boya (1000)
Bagaj menteşeleri değişen (1500)
Sol arka çamurluk düzeltme-boya (1500)
Bagaj havuzu düzeltme (1000)
Toyota amblemi değişen (500)
Orta krom parça değişen (1000)
Tampon demiri düzeltme (500)
Sanayiye giderseniz benim tahminim 13.500 TL
Bu yazdıklarım tamamen tahmini.
-
Serviste genelde iyi kaporta ustası olmaz. Ufak kaporta işleri sanayide iyi usta bulursanız güzel olur. Ama parça değişimi olacaksa servis en güzeli.
Hasar kaydının yüksek olmasından endişeleniyorsunuz, haklısınız ama aracınızı satarken bazıları hasar kaydına bakarken bazıları servis kayıtlı olmasına bakar. Yani kaza yapmış, serviste yaptırmış, faturası varsa kazanın durumuna ve değişen parçalara bakıp yorum yapar. Ama sanayide yapılmış, fatura yoksa insanda şüphe uyandırır.
Hasar kaydının miktarına bakarken yıla bakmak gerekir. 5 sene 10 bin lira hasar kaydı ile şimdi ki 50 bin lira hasar kaydı aynı olmasa bile yakın sayılır.
Servis 2 haftada çıkar demiş. Kasko 1 hafta kiralık araç veriyorsa ve kazada karşı taraf suçluysa 1 haftalık araç kiralayıp karşı taraftan tahsil edebilirsiniz.
-
Kusur bende tamamen. Şimdi fiyata göre iki düşünce var kaskoyu kullanacağım kesin birincisi kafam rahat servise ver hallet ama şüpheli kısım fatura iyice şişirmeye çalışmaları 20000 çıkacak araç 50000 ye çıkabilir olması zaten video ya çekecek aracı ve al satçı değilim bir 3 yıl daha binerim fakat gereksiz parça değişimi de yapmasınlar diğer seçenek olan kaportacı oraya da Exper gidiyormuş ve far onlarda temin ediyormuş kaskodan ve arkadaşın önerdiği iyi bir kaportacıymış kaza çok büyük değil kaportayı değiştirmene gerek yok gereksiz dedi ama burada ki bazı içi yananların yorumlarına da bakınca para benden çıkmayacak nasıl sa 20000 de 50000 de olsa kasko verecek diyorum ama arabada gereksiz olacak parça değişiminden de çekiniyorum en iyisi buralardan tam oluşacak fiyatları almak peki arkadaşlar bu araç için fiyat aldıktan sonra bu fiyatım iş bitikten sonra sanayide de serviste de değişme şansı var mı ? ( Birde sanayide kaportacılar kaza harici araçta farklı yerlerde küçük göçüklerin olduğu yerleri bu benden olur ücret almam diyor servisinde bu şekilde farklı ikramları olabiliyor mu)
-
Kaporta hasarı serviste yaptırılmaz. Düzgün bi kaportacıya yaptır. Kasko onada ödeme yapar. Herşeye servis diyenleri anlamıyorum ben ya, 2 çektirme ile düzelecek işi parça değiştirtip adamın arabasına üç haneli hasar yazdırtacaklar. -
Cebimden de yaptırsam servise giderdim ama servisle bir konuşun çoğu zaman sigorta şirketleri parçayı kendi gönderiyor hatta firmaları da toyota da seyidoğlu idi ama değişmiş olabilir veya corollanın yan sanayisi daha rahat bulunur siz orjinal parça ile yaptırmaya çalışın. -
benim sağ kapıya birisi geçirmişti geçen sene
7000 civarı tuttu sanayide yaptırdım
ama hiç güzel yapamadı amele herif
çok pişman oldum yetkili servise gitmediğime
aracınız daha yeni
ben olsam yetkiliye giderdim başınız ağrımaz
-
Hafta içi devamlı git gel yaptığım be geç geldiğimden gidemedim ama sadece cuma biraz erken geliyorum ve cumartesi rahatım ama ne zaman Toyota servisine gitsem bir türlü yetkili kişiyi bulup da ne kadara mal olacak öğrenemedik -
Konuya yazanlar olarak haber bekliyoruz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X