Şimdi Ara

!!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!! (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
131
Cevap
2
Favori
123.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: COLEM@N

    Sayın türbülans bişi sorcam izninizle ;

    Katalitik konvertör iptali aşamasında katalitiğin içini boşaltmamızla katalitiği aldırmamız arasında ne fark var ?
    Verim farkedermi , performans olarak yani.
    Ayrıca sadece katalitiği boşaltıp elemanları olduğu yerde bırakırsak daha kolay bi işlem olmaz mı? Böylelikle sensorlerlede oynamaya gerek kalmaz sadece o delikli maddeyi döktürtürüz içinden.
    ayrıca bir susturucu veya oraya düz bi boru takmaya da gerek kalmaz , orjinali olduğu gibi kalır içi boşalır sadece.


    eğer katalizörün içini boşalttırırsanız araya düz boru takmış gibi olursunuz ve egzoz sesi bir miktar artar..onun dışında başka sakıncası yoktur..zaten katalizör iptali sonrası susturucu takılmasını önermemin sebebi egzoz sesinin artmaması yüzünden..




  • Te$ekkür ederim bu kadar çabuk cevapladığınız için.
  • sevgili türbülans iyi günler,

    89 model mercedes aracım var 3000 motor 6 silindir

    aracımda egzozo sistemi tamamen bitik orta ve son susturuclarımı buldum ama sorunum şu

    aracın orjinalinde katalitik konvertör var ama şu an üzerindeki bitik egzozda bu katalizör iptal edilmiş
    malum katalizörler epey pahalı bende aynı sistemi devam ettirerek öne iyi bir susturucu takmak istiyorum ancak şu anda lambda sensörlerim boşta duruyor

    yeni susturuucu taktığımda da lambda sensörlerim şimdiki gibi hiçbiryere bağlı olmadan boşta mı durması gerek yoksa bir şekilde gaz geçişini okuması için tornacıdan aparat yaptırarak sensörleri devreye sokmaya çalışayım mı?

    eğer sensörler takılı olmazsa araç egzozdaki gaz oranlarını ayarlayamayıp beyine sinyal gönderemediği için aracı kullanırken dengesiz hareketler görürmüyüm yoksa sensörün takılı olmaması sadece zengin karışımla kullanmamı mı sağlar?

    aracımda egzoz tıkanıklığından kaynaklanana gaz yememe sorunu var gaza basıyorsun bazen 3-5 sdaniye geç tepki veriyor bu sensörün boşta yani takılı olmamasıyla alakalı olabilr mi?


    yanlış birşey yaptırmamamk için önceden bligi sahibi olmak istedim teşekkürler...




  • ARKADAŞLAR ÖZELLİKLE FORUMDA EGZOSÇU VARSA ONLARA HİTABEN HER MARKA KATALİTİK KONVERTÖR (KATALİZÖR) HURDALARI DEĞERİNDE TARAFIMIZCA ALINIR

    PRP OTOMOTİV

    İSTANBUL BÜYÜK ÇEKMECE İLGİLENEN ARKADAŞLAR ULAŞIRLARSA GEREKLİ İLETİŞİMİ KURABİLİRİZ
  • KATALİTİK KONVERTÖR KONUSUNDA BİR DUYURU Kullandıgım arabamda ...En büyük korkum oldugu için bu konuyu googlede s ürekli arıyorum.. İstanbul Dudulluda Bilen Eksoz 2006 yılından itibaren katalitik konvertör üretimine başlamış...tescilli markası TROY.... Bilginiz olsun..Çaresiz ve çözümsüz degiliz...İnternet sitesine girip bakıp, sorunuz...Yerli üretim başladıysa 1300 demezler inşallah...Zor durumda olan arkadaşlarıma bilgi vermek için bu konuyu size aktardım. Saygılarımla..
  • herkese selam,

    benim araçtan (egsoz) geçen ay hafif pat pat sesler geliyordu. Şaşmazda bi egzoscuya gittim. Adam katalitik konverter dağılmış bunu çıkarıp yerine susturucu takalım dedi. hem yakıt az yakar hemde ses gider dedi. Bi kaç arkadaştan teyit aldıktan sonra pazarlıkla 50 ytl ye konvereri çıkartırıp yerine susturucu taktırdım.
    Ama yaptırmaz olaydım. O günden beri arabanın altından garip garip sesler gelmeye başladı. Ayrıca acaip bi koku gelmeye başladı. Bunun üzerine bu işi biraz araştırdım ki bi çok egzoscu bu katalitik konverter için para almadan aracınızın tüm egzos tesisatını değiştiriyormuş. bizzat yakın arkadaşlarımdan duydum. Ayrıca mekanik servisten aldığım bilgi de bunun yerine takılan susturucularun ses artışına sebep olacağı yönünde.

    Bu sebeple ; Katalitik konverterde tıkanıklık olup aracın performansını kritik derecede etkilemediği sürece değiştirmemenizi öneririm.
  • BUDA YENİ TİCARET...Eksozdan ses geliyorsa hemen hedef konvertörü kapmak...Katalitik konvertör dagılmış, yerine susuturucu takalım...Belki saglam..Hemen neden sökülüyor ?...Bu durumda eskisini mutlaka isteyip alın...İsterseniz bir kenarda saklayın...Yada Götürüp çöpe atın...Başka hesap yaptılarsa hesapları boğazlarında kalır...Konvertörü kapamazlar....Ben asla eski parçayı bırakmıyorum...Çıkan parça ne olursa alıp getirip kendim çöpe atıyorum...En azından eski parçamı kimseye para ile satamaz..Para ile takamaz..Eski...fren balatalarımı bile alıyorum...Kendim çöpe atıyorum.....Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 8 Nisan 2010; 15:38:57 >




  • slm türübülan bişey sormak isityom benm 2004 getz aracım var durmadan oksijen sesör arızası veriyodu yani lam ba hep yanıyodu sesörleri degiştim ama yine lam yamdı hala yanıyo enson dedilet katalitik konvektörün degişmesi lazım ben bunun yerine kat iptali yaptırsam bu lanet olası arıza lam basından kurtula bilirmiyim 1 senedir ugrasıyom hata arabayı satmayı bile düşünyom yardımcı olursanız cok senirim şimidedn tşkr
  • arkadaşlar bende 206 kullanıcısıyım aracımı geçen sene 112000 de aldım o zamnlar pek bişey yoktu yada vardı bn yeni olduğu için arabama toz kondurmuyodum:) hernyse son 1 aydır(120bin oldu) ilk çalıştığında gaza geçene kadar ciddi manada yığılma yapıyodu resmen yemiyodu benzini araba gaza geçince tamamen kesiliyodu nedir ne değildir diye araştırırken ateşleme bobininde problem var dediler değişti 2/3 günlüğüne düzeldi snra yine başladı gitti 200tl !!! bide tırrr diye bi ses gelmeye başlamıştı son zamanlarda dedim bi egzozcuya sorum en iyisi adam girdi aracın altına katalitik konvektör dolmuş dedi dedim kaça olur 500/600 gibi bi fiyat verdi dedim kalsın:D başka çözüm yokmu dedim çıkma bişiler takarız dedi onada 300 felan dedi takmasıyla onada yok kalsın dedim şimdi:D eve geldim direk donanım habere baktım bu zımbırtı iptal edilebiliyomuş yada yerine susuturucu takılabiliyomuş max 50 lira yani hemen aradım ostimdeki her zaman gittiğim ustayı usta dedim böle böle ne yapalım gel 1/2 saate hallederiz dedi ve 30 tl ye hallettik çıkarttı konvektörü baktı içine kırmadan halledebilirmiyiz felan diye baktı olcak gibi değil kıra kıra çıkardı peteğimsi bi yapı var hatta pamuk gibi bişide çıktı içinden neyse komple temizlendi aynı şekilde yerine takıldı on numarada oldu valla aracımın sesi çok hoş oldu dururken bişi belli değil ama ara gazı verdimmi çok hoş bi ses çıkıyo

    gelelim çevreyi kirletme olayına 120 bin km doğaya yardımcı olmuş araba birazda o bize yardımcı olsun demi:D

    bitek tırr diye bi ses kaldı oda egzoz spiralinden geliyomus 120 tl dedi onada deim o kalsın onuda öbür aya hallederiz zaten sadece benzinde yapıo sesi gaza geçince kesiyo

    aracım 1.4 16v iptal edince alt devirlerde isteksiz kalıyo felan demiş bazı arkadaslar inanın bnde yok aracım azda olsa çekişi arttı usta dedi artık daha az yakar dedi merak ettiğiniz başka şeyler varsa yardımcı olurum saygılar...




  • Arkdaşlar İstanbul Dudullu da Bilen Eksoz.....katalitik konvertör üretimine başlamış...TROY markasıyla patentini almış...netten girip adreslerini alın..Gidip taktırın.. Araba kullanıyorum derken .....Zehir saçmaktan daha iyidir...Çocuklarınızı düşünün.. Çok çok pahalı olduğunu düşünmüyorum...Bu konvertörü aracına .taktıran varsa buraya yazsın.....Saygılarımla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankmrkz

    arkadaşlar bende 206 kullanıcısıyım aracımı geçen sene 112000 de aldım o zamnlar pek bişey yoktu yada vardı bn yeni olduğu için arabama toz kondurmuyodum:) hernyse son 1 aydır(120bin oldu) ilk çalıştığında gaza geçene kadar ciddi manada yığılma yapıyodu resmen yemiyodu benzini araba gaza geçince tamamen kesiliyodu nedir ne değildir diye araştırırken ateşleme bobininde problem var dediler değişti 2/3 günlüğüne düzeldi snra yine başladı gitti 200tl !!! bide tırrr diye bi ses gelmeye başlamıştı son zamanlarda dedim bi egzozcuya sorum en iyisi adam girdi aracın altına katalitik konvektör dolmuş dedi dedim kaça olur 500/600 gibi bi fiyat verdi dedim kalsın:D başka çözüm yokmu dedim çıkma bişiler takarız dedi onada 300 felan dedi takmasıyla onada yok kalsın dedim şimdi:D eve geldim direk donanım habere baktım bu zımbırtı iptal edilebiliyomuş yada yerine susuturucu takılabiliyomuş max 50 lira yani hemen aradım ostimdeki her zaman gittiğim ustayı usta dedim böle böle ne yapalım gel 1/2 saate hallederiz dedi ve 30 tl ye hallettik çıkarttı konvektörü baktı içine kırmadan halledebilirmiyiz felan diye baktı olcak gibi değil kıra kıra çıkardı peteğimsi bi yapı var hatta pamuk gibi bişide çıktı içinden neyse komple temizlendi aynı şekilde yerine takıldı on numarada oldu valla aracımın sesi çok hoş oldu dururken bişi belli değil ama ara gazı verdimmi çok hoş bi ses çıkıyo

    gelelim çevreyi kirletme olayına 120 bin km doğaya yardımcı olmuş araba birazda o bize yardımcı olsun demi:D

    bitek tırr diye bi ses kaldı oda egzoz spiralinden geliyomus 120 tl dedi onada deim o kalsın onuda öbür aya hallederiz zaten sadece benzinde yapıo sesi gaza geçince kesiyo

    aracım 1.4 16v iptal edince alt devirlerde isteksiz kalıyo felan demiş bazı arkadaslar inanın bnde yok aracım azda olsa çekişi arttı usta dedi artık daha az yakar dedi merak ettiğiniz başka şeyler varsa yardımcı olurum saygılar...





    Ne güzel anlatmışsın arkadaşım. bak ben de senin yazmanı bekliyordum neden dersen aynı marka kullanıyoruz. benim de bir 307 var 85000de. tıkandı sanki motor. araba gitmiyor ve gitmediğinin iki katı yakıt tüketiyor. zaten otodiagnostik arıza lambası da yaktı. gittim servise ama servis lpgli olduğu için bakmadı. müşteri temsilcisi ustayı ayarladı bahçede iki dakika bağladılar sisteme. sorunun katalizörden olduğunu söylediler. şimdi ben de kat iptali yapacağım ama dediğin gibi iki sensör var. bakalım sorun çıkaracak mı? yaşayıp göreceğiz. benim arabanın motoru da 1.4 16v. sanırım aynı, 88bg. şimdi sormak istediğim şu: kat iptalinden sonra arıza lambası yandı mı? söndü mü? teşekkürler




  • ben arabayı aldığımdan beri yanıyo arıza lambası:D oyuzden bilemyicem kat iptlinden snra arıza lambası yanarmı yanmazmı ama suana kadar okuduklarım içinde hep yandığını duydum kat iptalini iyi araştır zahmetli bi durum
  • Yaptırdım kat iptalini, çok da iyi oldu. ama bu işte bi terslik var. kat iptalinden sonra su damlaları atmaya başladı. ses konusunda durum şu: yüzde 3 ses artışı var o da sadece düşük devirlerde. yakıt konusu: galiba aracımdaki başka bir arızadan dolayı yüzde on arttı. güç konusu: güç asla kaybolmadı aksine arttı. ama arıza lambası hala yanıyor o başka. yalnız onu da halletmenin yolunu bulacağım kafaya koydum.
    tüm arkadaşlara da sormak istiyorum benim bir derdim var. arabam benzin + gaz. gazda çalışırken sorun yok, benzin ile başlarken boğuluyor araba, sanki motor ölüyor. bir müddet sonra motor ısınınca hiçbir sorun kalmıyor. ve araç sürekli antipollution fault arızası veriyor. özellikle gaz debriyaj ayarını yapmayıp motoru stop edecek hale getirdiğimde. bilen varsa Allah rızası için yardımcı olsun. fikir verseniz yeter bana
  • bende hiç bi ses artısı olmadı hatta sesi daha güzel oldu benim arabada ilk çalışmada biraz değişik sanki benzini yemiyo gibi motor bildiğin sallanıyo stop edecekmiş gibi oluyo araba onada bi çare buldum ilk bindiğimde arabaya 1 dkika felan çalştryrm devir düşüp stop edeck gibi olunca hafif gaz veriyorum bi kaç saniye araba toparlıyo kendini çok rahatsız edici değil esasen olmasa daha iyi olur tabi
  • Herkese merhaba;

    206 cc 2.0 kullanıcısıyım ancak Peugeot forumlarında katalitik konvertör ile ilgili giriş göremediğim ve bu entry olgunluğa ulaşmış olduğu için burdan paylaşmak istedim.

    Benim de aracım sizlerin ki gibi sürekli arıza lambası yakıyordu. Her bilgisayara bağlandığında katalitik konvertör hatası veriyordu. Sildirip devam ediyordum. En son aracı özel servise götürdüğümde güvendiğim bir usta bana aracın stop etme probleminin yüksek ihtimalle konvertör iptalinden olduğunu söyledi. Bu arada düşük devirlerde ciddi performans düşüklüğü olduğunu da söylemeliyim. (Hafif rampa dahi olsa el freni ile kalkmadığımda gaza yüklenmem gerekiyor) Ustanın yaptığı açıklama şu oldu: Beyine giden veriyi okuyan oksijen sensörü (ki bunlardan birkaç tane var biri de katalitik konvertörün çıkışında) katalitik konvertör iptali sonrası yaptığı ölçümde standardın üzerinde egzost gazı okuduğu için motora farklı bir karışım hazırlaması için komut gönderiyor. Bu da motorun düzensiz çalışmasına neden oluyor.

    Elimdeki verileri alt alta yazarsak bu açıklama mantıklı geldi.
    Rölanti motor ısınınca düzensiz
    Araç içinde yoğun bir benzin ve gaz kokusu
    Benzinde çalışırken stop etme problemi (gazda kırk yılda bir oluyor)
    Sık sık yanan arıza ışığı
    Düşük devirlerde hissedilir derecede performans düşüklüğü (bu yüzden her kalkışta gaza yüklenmem dolayısıyla artan benzin ve gaz sarfiyatı)

    Aracın bakımının da yeni yapıldığını hatırlatmak isterim. Bunları bu kadar detaylı yazmamın nedeni benzer problem yaşayan ya da kafasında soru işareti olan arkadaşlara yardımcı olmak. Bu kadar açıklamadan sonra şimdi sıra geldi soruma. Ben iptal edilen katakitik konvertörü tekrar taktıracağım çünkü mühendislere saygım sonsuz :) Ancak 1000 TL vermek yerine acaba Türk Malı yan sanayi katalitik konvertör mü taksam diyorum.

    Kafamdaki sorular:
    1. 2006'da üretime başlanmış acaba orjinal ile parça ömrü açısından fark var mı?
    2. Taktırıp tecrübelerini paylaşabilecek bir arkadaşımız var mı?
    3. İkinci soruya cevabı evet olan arkadaşa son soru madem orjinalin yerine geçecek kadar başarılı bir üretim o halde arıza lambası ile ilgili sorun yaşamayacağım (artık fabrika değerlerinde emisyon olacağından) doğru mu?

    Şimdiden çok teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 206cc

    Herkese merhaba;

    206 cc 2.0 kullanıcısıyım ancak Peugeot forumlarında katalitik konvertör ile ilgili giriş göremediğim ve bu entry olgunluğa ulaşmış olduğu için burdan paylaşmak istedim.

    Benim de aracım sizlerin ki gibi sürekli arıza lambası yakıyordu. Her bilgisayara bağlandığında katalitik konvertör hatası veriyordu. Sildirip devam ediyordum. En son aracı özel servise götürdüğümde güvendiğim bir usta bana aracın stop etme probleminin yüksek ihtimalle konvertör iptalinden olduğunu söyledi. Bu arada düşük devirlerde ciddi performans düşüklüğü olduğunu da söylemeliyim. (Hafif rampa dahi olsa el freni ile kalkmadığımda gaza yüklenmem gerekiyor) Ustanın yaptığı açıklama şu oldu: Beyine giden veriyi okuyan oksijen sensörü (ki bunlardan birkaç tane var biri de katalitik konvertörün çıkışında) katalitik konvertör iptali sonrası yaptığı ölçümde standardın üzerinde egzost gazı okuduğu için motora farklı bir karışım hazırlaması için komut gönderiyor. Bu da motorun düzensiz çalışmasına neden oluyor.

    Elimdeki verileri alt alta yazarsak bu açıklama mantıklı geldi.
    Rölanti motor ısınınca düzensiz
    Araç içinde yoğun bir benzin ve gaz kokusu
    Benzinde çalışırken stop etme problemi (gazda kırk yılda bir oluyor)
    Sık sık yanan arıza ışığı
    Düşük devirlerde hissedilir derecede performans düşüklüğü (bu yüzden her kalkışta gaza yüklenmem dolayısıyla artan benzin ve gaz sarfiyatı)

    Aracın bakımının da yeni yapıldığını hatırlatmak isterim. Bunları bu kadar detaylı yazmamın nedeni benzer problem yaşayan ya da kafasında soru işareti olan arkadaşlara yardımcı olmak. Bu kadar açıklamadan sonra şimdi sıra geldi soruma. Ben iptal edilen katakitik konvertörü tekrar taktıracağım çünkü mühendislere saygım sonsuz :) Ancak 1000 TL vermek yerine acaba Türk Malı yan sanayi katalitik konvertör mü taksam diyorum.

    Kafamdaki sorular:
    1. 2006'da üretime başlanmış acaba orjinal ile parça ömrü açısından fark var mı?
    2. Taktırıp tecrübelerini paylaşabilecek bir arkadaşımız var mı?
    3. İkinci soruya cevabı evet olan arkadaşa son soru madem orjinalin yerine geçecek kadar başarılı bir üretim o halde arıza lambası ile ilgili sorun yaşamayacağım (artık fabrika değerlerinde emisyon olacağından) doğru mu?

    Şimdiden çok teşekkürler


    arkadaşa aynen katılıyorum. benim aracımında katalitik konvertörü sökülmüş ve yerine düz boru takılmış. araç yüksek devirlerde performans olarak çok iyiyken alt devirler neredeyse tamamen kaybolmuş durumda. dolayısıyla yeni bir katalitik konvertör alıp taktırmaya karar verdim.




  • www.egzozmarketim.com Burda her arabanın katalizöru var hemde ucuz
  • Seyfist iyi yerde dükkan açmışsında her arabanın konvertörü yok...Girip baktım...Bazılarının var...Hemde ucuz mucuz değil, okkalı fiyatlara dayanmış....Kolay gelsin...Saygılarımla...
  • http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=45604538
    Bence aynı marka ve fiyatlara bakmalısın.Alman malı orjinal Katalizörleri bu fiyata veren varsa link verip bizlere yardımcı olabilirsiniz.Çinden gelen katalizörler biraz ucuz ama garanti veremiyorlar.İyi çalışmalar.
  • Yerli malı katalitik konvertör üretim var. Bir kaç markada mevcut. Onları alıp takıp kullanırsak elin Alamanını yada Çinini zengin edeceğimize senin benim gibi 50 -100 kişi o malı yapmak, satmak, taşımak, alıp montaj yapmak için çalışır ekmek yer, ailesini geçindirir...Okullarda eskiden öğretmenlerimiz derlerdi...YERLİ MALI YURDUN MALI...HERKES ONU KULLANMALI....saygılarımla.. 1994 yılında MAZDA 2200 minibüs komple eksozuna yetkili servis 1 .800 .000 lira dedi. Yarım değişmiyor, tamamı değişecekmiş...Yoksa parça garantisi olmuyormuş...Öyle dediler....Dolapdereye inip FORD minibüs eksozu taktırdım 250 .000 lira..Yedide biri fiyat farkı..Ben aylık maaş 850.000 Lira alıyordum..Bir MAZDA minibüse orjinal komple eksoz iki aylık maaşımdan fazla... Hiç unutmuyorum....Yerli üretim olmasa ne yapacaktım ?...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 9 Mayıs 2012; 13:43:12 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.