Şimdi Ara

!!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!! (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
2
Favori
123.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sorularınıza sıra ile cevap vermeye çalışayım..
    manifold ile konvertör arasındaki bahsettiğiniz bölge oksijen sensörü değildir..fakat sensör katalizörden önce manifolda mümkün olduğunca yakın monte edilmiştir..focusta tam nerede bilmiyorum ama aracı alttan incelediğinizde egzoz sistemine giren aşağıdaki resimdeki gibi bir parça görürseniz bu oksijen sensörüdür..

     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!


    katalizör iptalini servis yapmaz..bir egzozcuya gitmeniz gerekir..iptal sonrası yerine takılan susturucunun belli bir özelliği yoktur..sadece katalizör çapında olması yeterlidir(sağa sola veya aracın karoserine çarpmaması için)

    eğer katalizör bitmişse kesinlikle para verip yenisini almaya değmez..nereden bakarsanız 1000 ytl dir..

    son sorunuza gelirsek..aslında katalizör iptali performansı arttırmak için yapılan birinci basamak modifikasyon işlemlerinden sadece biridir..ilk basamak modifikasyon işlemleri arasında katalizör iptali,direkt hava filtresi ve chip tuning(veya ara beyin uygulaması) yer alır..eğer katalizör iptali sonrası düz susturucu takarsanız dinamometrede 2-3 hp civarı güç artışı olur..fakat düz susturucu yerine performans tipi susturucu(pahalıdır) taktırırsanız 5 hp civarı güç artışı olur..bundan bahsediyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 25 Temmuz 2007; 22:03:45 >




  • Sanırım @karenin arkadaşın bahsettiği katalizörün kendisi oluyor.Gözenekli taş şeklinde biraz geniş olan bir parça.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stres

    Sanırım @karenin arkadaşın bahsettiği katalizörün kendisi oluyor.Gözenekli taş şeklinde biraz geniş olan bir parça.


    olabilir..sistemi incelemeden bir yorum yapmak zor..fakat katalizör dış muhafazası aynen susturucu gibidir..iç yapısı farklıdır..
    />


    sonuçta alttan basit bir inceleme ile yorum yapılabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 25 Temmuz 2007; 22:23:10 >
  • türbülans hocam hatırlar mısın bilmem bende 99 model 306 var. standart bir araç işte. manifoldun hemen çıkışında egzos borusuna giren başı vidalı gövdesi kabloyla bi yerelere bağlanan vidalı kısmıda egzos borusunun içine giren bi parça var. motora üstten bakın ca hemen görünebiliyor rahatlıkla. oksijen sensörü bu mudur?


    aracım 96 binde alt devirlerde memnunum da 4-5 viteslerde biraz hantal kalıyor gibi geliyor bana. acaba bu 4-5 viteslerin ekon omik unsurlu olmasından mı yoksa katalizörden midir? saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    türbülans hocam hatırlar mısın bilmem bende 99 model 306 var. standart bir araç işte. manifoldun hemen çıkışında egzos borusuna giren başı vidalı gövdesi kabloyla bi yerelere bağlanan vidalı kısmıda egzos borusunun içine giren bi parça var. motora üstten bakın ca hemen görünebiliyor rahatlıkla. oksijen sensörü bu mudur?


    aracım 96 binde alt devirlerde memnunum da 4-5 viteslerde biraz hantal kalıyor gibi geliyor bana. acaba bu 4-5 viteslerin ekon omik unsurlu olmasından mı yoksa katalizörden midir? saygılar



    evet o parça oksijen sensörüdür..

    ayrıca hemen hemen tüm araçların 4. ve özellikle 5.vitesleri ekonomi amaçlı olarak uzun oranlı seçilmiştir..dolayısıyla devir düştükten sonra bu viteslerde 1.6 motorlu tüm araçlar ara hızlanmalarda hantal kalıyor..bahsettiğiniz durum vites oranları ile alakalı normal bir durum..katalizörden kaynaklanmaz..katalizör problemlerinde(genelde tıkanma şeklinde problem olur) tüm vites ve tüm devirlerde performans düşüklüğü olur




  • çok sağol hocam.. içimi rahattlattın bi nebze olsun

    en azından kat iptali yaptırma gereği doğarsa bu parçanın ismini cismini yerini öğrenmiş olduk..

    bnm araçta katla oksijen sensörü birbirlerine baya uzak kalıyorlar..
  • yok hocam bahsettiğim şey katalizör değil eminim. bendeki katalizör de türbülansın resmini verdiği gibi birşey. benim bahsettiğim yine tüp şeklinde ama çelik tellerden örülmüş gibi paslanmayan bir parça. ama verilen diğer resimlere de bakarsak oksijen sensörü de değil. anlayan birisi görse hemen söyleyecek ama görmesi lazım işte anlatmak biraz zor. manifoltla katalizör arasında.
    quote:

    Orjinalden alıntı: stres

    Sanırım @karenin arkadaşın bahsettiği katalizörün kendisi oluyor.Gözenekli taş şeklinde biraz geniş olan bir parça.
  • türbülans verdiğin bilgiler için teşekkür ederim bahsettiğim parçanın resmini bulursam burdan tekrar bilgine başvururum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    sorularınıza sıra ile cevap vermeye çalışayım..
    manifold ile konvertör arasındaki bahsettiğiniz bölge oksijen sensörü değildir..fakat sensör katalizörden önce manifolda mümkün olduğunca yakın monte edilmiştir..focusta tam nerede bilmiyorum ama aracı alttan incelediğinizde egzoz sistemine giren aşağıdaki resimdeki gibi bir parça görürseniz bu oksijen sensörüdür..

    katalizör iptalini servis yapmaz..bir egzozcuya gitmeniz gerekir..iptal sonrası yerine takılan susturucunun belli bir özelliği yoktur..sadece katalizör çapında olması yeterlidir(sağa sola veya aracın karoserine çarpmaması için)

    eğer katalizör bitmişse kesinlikle para verip yenisini almaya değmez..nereden bakarsanız 1000 ytl dir..

    son sorunuza gelirsek..aslında katalizör iptali performansı arttırmak için yapılan birinci basamak modifikasyon işlemlerinden sadece biridir..ilk basamak modifikasyon işlemleri arasında katalizör iptali,direkt hava filtresi ve chip tuning(veya ara beyin uygulaması) yer alır..eğer katalizör iptali sonrası düz susturucu takarsanız dinamometrede 2-3 hp civarı güç artışı olur..fakat düz susturucu yerine performans tipi susturucu(pahalıdır) taktırırsanız 5 hp civarı güç artışı olur..bundan bahsediyor..




  • arkadaşlar dediğim parçayı buldum.
    şimdi bu resim bildiğiniz üzere katalizör oluyor


     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!


    bu da kat. ile manifolt arasında yukarıda tarif etmeye çalıştığım parçanın ta kendisi.

     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!


    yorumlarınızı bekliyorum.


     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!


     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karenin -- 26 Temmuz 2007; 20:17:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    arkadaşlar dediğim parçayı buldum.
    şimdi bu resim bildiğiniz üzere katalizör oluyor


     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!


    bu da kat. ile manifolt arasında yukarıda tarif etmeye çalıştığım parçanın ta kendisi.

     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!


    yorumlarınızı bekliyorum.


     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!


     !!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!



    resmini verdiğiniz iyi oldu..bahsettiğiniz parçanın içerisinde hava pompası vardır..bu pompa gözenekli yapısından dolayı dış ortamdan hava vakumlayarak içerisinde depolar ve bu sıkıştırılmış havayı egsoz manifolduna veya bazı durumlarda katalitik konvertere gönderir. sıkışmış havadaki oksijen egzoz dumanındaki yanmamış hidrokarbonların (yakıt) büyük bir kısmını yakar, böylece zehirli karbon monoksiti bildiğimiz iyi huylu karbon diokside çevirir.


    ayrıca şunu da ekleyeyim..bu parça kısmen esnek olduğundan egzozdaki oynamaların rijit egzoz sistemin bağlantı yerlerindeki(özellikle manifold bağlantısı) burulmalarının önlenmesine yardımcı olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 26 Temmuz 2007; 20:43:42 >




  • bilgiler için teşekkür ederim. peki bunun bizim kat. iptaliyle bir alakası var mı? kat. iptali yaparken bu sökülüyor mu yoksa yerinde duracak mı? kat değişirse bu da değişir mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    resmini verdiğiniz iyi oldu..bahsettiğiniz parçanın içerisinde hava pompası vardır..bu pompa gözenekli yapısından dolayı dış ortamdan hava vakumlayarak içerisinde depolar ve bu sıkıştırılmış havayı egsoz manifolduna veya bazı durumlarda katalitik konvertere gönderir. sıkışmış havadaki oksijen egzoz dumanındaki yanmamış hidrokarbonların (yakıt) büyük bir kısmını yakar, böylece zehirli karbon monoksiti bildiğimiz iyi huylu karbon diokside çevirir.


    ayrıca şunu da ekleyeyim..bu parça kısmen esnek olduğundan egzozdaki oynamaların rijit egzoz sistemin bağlantı yerlerindeki(özellikle manifold bağlantısı) burulmalarının önlenmesine yardımcı olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karenin -- 26 Temmuz 2007; 21:29:54 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    bilgiler için teşekkür ederim. peki bunun bizim kat. iptaliyle bir alakası var mı? kat. iptali yaparken bu sökülüyor mu yoksa yerinde duracak mı? kat değişirse bu da değişir mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    resmini verdiğiniz iyi oldu..bahsettiğiniz parçanın içerisinde hava pompası vardır..bu pompa gözenekli yapısından dolayı dış ortamdan hava vakumlayarak içerisinde depolar ve bu sıkıştırılmış havayı egsoz manifolduna veya bazı durumlarda katalitik konvertere gönderir. sıkışmış havadaki oksijen egzoz dumanındaki yanmamış hidrokarbonların (yakıt) büyük bir kısmını yakar, böylece zehirli karbon monoksiti bildiğimiz iyi huylu karbon diokside çevirir.


    ayrıca şunu da ekleyeyim..bu parça kısmen esnek olduğundan egzozdaki oynamaların rijit egzoz sistemin bağlantı yerlerindeki(özellikle manifold bağlantısı) burulmalarının önlenmesine yardımcı olur..




    hayır..katalizör iptaliyle bir alakası yoktur..bu parça yerinde bırakılır..zaten bu parça hemen manifold çıkışındadır..yani bunun bir ucuna manifold(verdiğiniz resimde kısa olan uç) diğerine konvertör bağlıdır..yani konvertör iptalinde bu parça alınmaz..sadece aradaki konvertör çıkarılır..




  • ilginiz için teşekkür ediyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    bilgiler için teşekkür ederim. peki bunun bizim kat. iptaliyle bir alakası var mı? kat. iptali yaparken bu sökülüyor mu yoksa yerinde duracak mı? kat değişirse bu da değişir mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    resmini verdiğiniz iyi oldu..bahsettiğiniz parçanın içerisinde hava pompası vardır..bu pompa gözenekli yapısından dolayı dış ortamdan hava vakumlayarak içerisinde depolar ve bu sıkıştırılmış havayı egsoz manifolduna veya bazı durumlarda katalitik konvertere gönderir. sıkışmış havadaki oksijen egzoz dumanındaki yanmamış hidrokarbonların (yakıt) büyük bir kısmını yakar, böylece zehirli karbon monoksiti bildiğimiz iyi huylu karbon diokside çevirir.


    ayrıca şunu da ekleyeyim..bu parça kısmen esnek olduğundan egzozdaki oynamaların rijit egzoz sistemin bağlantı yerlerindeki(özellikle manifold bağlantısı) burulmalarının önlenmesine yardımcı olur..




    hayır..katalizör iptaliyle bir alakası yoktur..bu parça yerinde bırakılır..zaten bu parça hemen manifold çıkışındadır..yani bunun bir ucuna manifold(verdiğiniz resimde kısa olan uç) diğerine konvertör bağlıdır..yani konvertör iptalinde bu parça alınmaz..sadece aradaki konvertör çıkarılır..





  • bende 99 marka reno 19 rne var ve tüplü konvektör patlamış anormal ses geliyor...bende sustruucu taktırmak istedim samsunda 150 ytl istediler sizin rakamlara göre pahalı gibi geldi...fiyat olarak ne dersinixz

    teşekkürler
  • Hocam bende de Clio Symbol var.Yan sanayi olarak işçilik dahil 70 ytl ye taktırdım
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratcolak55

    bende 99 marka reno 19 rne var ve tüplü konvektör patlamış anormal ses geliyor...bende sustruucu taktırmak istedim samsunda 150 ytl istediler sizin rakamlara göre pahalı gibi geldi...fiyat olarak ne dersinixz

    teşekkürler
  • ho
    quote:

    Orjinalden alıntı: stres

    Hocam bende de Clio Symbol var.Yan sanayi olarak işçilik dahil 70 ytl ye taktırdım
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratcolak55

    bende 99 marka reno 19 rne var ve tüplü konvektör patlamış anormal ses geliyor...bende sustruucu taktırmak istedim samsunda 150 ytl istediler sizin rakamlara göre pahalı gibi geldi...fiyat olarak ne dersinixz

    teşekkürler





    hocam hangi ildesiniz acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratcolak55 -- 28 Temmuz 2007; 17:49:11 >
  • Valla hemşerim ben de Ünye'liyim ama İzmir'de yaşıyorum.Sana fikir olsun diye söyledim.Fazla para vermeden işini halledersin umarım.Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orada Olmayan Adam -- 28 Temmuz 2007; 17:45:42 >
  • o zaman hemşeriyiz benimda annem ümyelidir

    teşekkürler hocam biraz daha gezeyim sanyiyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratcolak55 -- 28 Temmuz 2007; 17:51:30 >
  • katalitik konvertorun içindeki muhteviyat
    sadece orta afrikada bulunan bir agacın govdesinden ve bir toprak çeşidinden yapılıyor
    zararlı gazları solunabilir havaya çıkardığı nemi içilebilir suya çeviriyor
    iptali öncesinde aracınızda katalitik konvertor öncesi ve sonrası sensör varmı bakmanız gerekir
    cift sensorlu ise aracınız kat iptali kesinlikle yaptırmayın aracınız işlem sonra 5000 km civarında arıza verir
    tek sensorlu ise yapılabilir

    katalitik konvertorun içeriğinde bulunan toksik madde tutucu molekuller platin, paladiyum, ve rodium dur

    katalize edilen (hızlandırılan ) yani detoksifiye edilme reaksiyonlarıda

    2CO + O2 → 2CO2

    2CxHy + (2x+y/2)O2 → 2xCO2 + yH2O reaksiyonu

    CO için şofben zehirlenmelerinin asıl sebebi oldugunu düşünerek gazın etkisini düşünebilirsiniz

    diğer bir reaksiyonda

    2NOx → xO2 + N2 nitrik oksid dediğimiz zehirli gazın oksijen ve havada en fazla bulunan molekul nitrojene çevrilmesi

    2NOx için zararlı etkilerinden birisi artmış mide ve solunum yolu kanseridir


    en son olarakta yanmamış hidrokarbonların karbondioksit ve suya çevrilmesi reaksiyonun hızlandırılması olayı

    2CxHy + (2x+y/2)O2 → 2xCO2 + yH2O
    yanmamış hidrokarbonlarda yine cilt ve akciğer kanserlerinin sebeblerindendir

    kapalı bir odada 2-3 paket sigarayı art arda içtiğinizde etkisini anlayabilirsiniz bu gazların



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 56_chevy -- 12 Ocak 2008; 15:11:19 >




  • Sayın türbülans bişi sorcam izninizle ;

    Katalitik konvertör iptali aşamasında katalitiğin içini boşaltmamızla katalitiği aldırmamız arasında ne fark var ?
    Verim farkedermi , performans olarak yani.
    Ayrıca sadece katalitiği boşaltıp elemanları olduğu yerde bırakırsak daha kolay bi işlem olmaz mı? Böylelikle sensorlerlede oynamaya gerek kalmaz sadece o delikli maddeyi döktürtürüz içinden.
    ayrıca bir susturucu veya oraya düz bi boru takmaya da gerek kalmaz , orjinali olduğu gibi kalır içi boşalır sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi COLEM@N -- 2 Şubat 2008; 6:30:10 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.