Şimdi Ara

Kayseri ve Konya da bilen yok

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
2.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2001 1.6 8 valf seat toledo Manuel aracım var.

    Kayseride ve bulan usta çıkmadı
    Konya ya telefon ettim onlarda tatminkar bi cevap veremedi.

    Sorunum şu...

    Daha önce gaz halatı çok gevşek duruyordu bende onu biraz gerdirdim sadece boşluğunu alacak kadar...

    Sonrasında arabada... Ayağımı gazdan bırakınca sanki tam bırakmamışım yada aragazı veriyor muşum gibi araç 1 ile 2 saniye arası gaz veriyor ve düşüyor...

    Olması gereken ayağımı çektiğim anda düşmesi gerek ama ibreye bakıyorum mesela ; 3000 devir gaz vermişim ayağımı gazdan çekiyorum araç 3300-3500 arası gaz verip düşmeye başlıyor ( bağırıyor araba) normalde debriyaja basıp gazdan çekince anında düşmesi gerek değil mi...

    Debriyaj dan mı acaba diyerek vites değiştirmedim sadece ayağımı gazdan çektim olay yine aynı malesef...

    Başka bi boğaz kelebeği ile değişti sorun yine aynı....

    Gazda da, lpg dede aynı durum...

    Vites atmaya imtina ediyorum...

    Bilgisayara bağlandı hata vermedi (hall sensörü hatası vardı Sente atlakmış triger değişimi yapılınca hata düzeldi)...

    Kaç aydır bu çözüm bulamadım inşaallah burda bulurum...







  • Peki gaz teli gevşekken durum nasıldı? Gaz tepkileri falan? Gerekirse teli bir tık geri gevşetin.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Gevşek Ken sorun yoktu... Sıkıp yola çıktım olmaya başladı bi daha da eskisi gibi olmadı
  • Bir tık 2 tık 3 tik denedim ama olmadı
  • Geri gevşetip deneyin?

  • telin bağlı olduğu yerleri kontrol edin. belli ki mekanizma salmıyor kendini, gazın eski konumuna dönmesini sağlayan yay eskimiş olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Emir -- 3 Kasım 2020; 20:47:47 >
  • Motor tararindan gaz verin, telin takilip takilmadigini anlarsiniz.
    Eger motor tarafindan gaz verince sorun yoksa gaz telini degistirin.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Denedim çok denedim her yivi tek tek denedim ama olmadı
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Motorun ordan kelebeğin direk kendisinden gaz veriyorum ama sıkıntı olmuyor yada arabada iken rolanti halinde yine yok sıkıntı ama yola çıkınca vites değişirken (değişmezken bile) oluyor gazdan ayağımı ne surette çekersem çekeyim oluyor
  • _Emir kullanıcısına yanıt
    O yay boğaz kelebeği üstündeki yay mi o ise ben de ustalar da elle çok kere gaz verdik ordan olsa belli ederdi sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kantay

    Motorun ordan kelebeğin direk kendisinden gaz veriyorum ama sıkıntı olmuyor yada arabada iken rolanti halinde yine yok sıkıntı ama yola çıkınca vites değişirken (değişmezken bile) oluyor gazdan ayağımı ne surette çekersem çekeyim oluyor

    Tamam oradan bir kac defa deneyin. Sorun Olmuyorsa gaz teli kendini hemen salmiyordur. Orjinalini alin takin.

  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Çok mantıklı ama niye hiçbir usta Bunu söylemedi... İhtimal bile vermediler onlara da söyledim gaz teli ile oynadığımı..
  • _Emir kullanıcısına yanıt
    Hatta bazen düşük devirde gaza basınca gaz takılı kalıp tık diye birden kendini bırakıyormuş gibi araba küt diye ileri atılıyor aynı şekilde gazı en düşük seviyede verirken araba yine birden gazı bırakmış gibi birden yığılma yapıyor hafif ama
  • Hocam nerde ikamet ediyosun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kantay

    Hatta bazen düşük devirde gaza basınca gaz takılı kalıp tık diye birden kendini bırakıyormuş gibi araba küt diye ileri atılıyor aynı şekilde gazı en düşük seviyede verirken araba yine birden gazı bırakmış gibi birden yığılma yapıyor hafif ama

    hocam o hattı ıvır zıvırıyla beraber komple kontrol edin

  • Liny L kullanıcısına yanıt
    Kayseri
  • Bende de aynı araç var.
    Gaz kelebeğini temizleyip adaptasyon yaptırın.


    Kayseri ve Konya da bilen yok
  • kantay kullanıcısına yanıt
    Hocam Kayseri'de sanayiye gittiniz mi ? Yoksa netten bulduğunuz usta vb kişileri mı aradınız ?
  • 2001 aracınızda muhtemelen AKL motor vardır. Bu motorda boğaz kelebeği her ne kadar telli olsa da kelebeği yani klapeyi kontrol eden step motor da var. Aslında kelebek içindeki step motor, motorun stop edeceğini varsayıp klapeyi hafif açıyor böyle olunca da gaza basılmış gibi oluyor. Yazdıklarım tamamen AKL/AEH/AFT motor özelindedir, genel yazmadım. Probleminiz tamamen gaz telinin ayarsızlığından ve adaptasyondan kaynaklı. Boğaz kelebeği ile en ufak işlemde yeniden adaptasyon yapılması gerekir. Bu kadar basit bir şeyi çözememiş olmalarına şaşırdım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 3 Kasım 2020; 22:57:35 >
  • g70g G kullanıcısına yanıt
    Kayseri de yaklaşık 10 farklı ustaya gittim.
    Konya da ise aradım fikir almak için başlarına gelmiştir diye
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.