Şimdi Ara

KAZA ANINDA AIRBAG'LERİN AÇILMASI NEYE BAĞLI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
56.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eldorado06

    dostum benim bildiğim kadarıyla megane ll lerde emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmıyor.onun için ikazlı sistem koymuşlar

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: eldorado06

    dostum benim bildiğim kadarıyla megane ll lerde emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmıyor.onun için ikazlı sistem koymuşlar



    Ya oyle şey mi olur ? Bendede var ikaz ama airbagle memerin takılı olup olmamasının alakası yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: eldorado06

    dostum benim bildiğim kadarıyla megane ll lerde emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmıyor.onun için ikazlı sistem koymuşlar



    Ya oyle şey mi olur ? Bendede var ikaz ama airbagle memerin takılı olup olmamasının alakası yok.

    Alıntıları Göster
    önden mi çarpmışlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SERKAN DENİZ

    ARKADAŞLAR MERHABA DÜN AKŞAM BU TATSIZ KONUYU ÇÖZEMEDİK.ÇOK SEVDİĞİM BİR ARKADAŞIMIN İŞ ARKADAŞINDA MEGANE ARAÇ VARDI.HAFTA SONU ÇOK KÖTÜ BİR KAZA GEÇİRMİŞ MALESEF ...EŞİNİN TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMIŞ OLDUĞUNDAN HAFİF SIYRIKLARLA ATLATMIŞ KAZAYI...FAKAT SÜRÜCÜ TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMADIĞINDAN ÇOCUĞUN DURUMU BİRAZ CİDDİYMİŞ...ARKADAŞIM EMNİYET KEMERİNİ BAĞLAMAMIŞ SANIRIM ONDAN AÇILMAMIŞ OLABİLİR DEDİ?EMNİYET KEMERİNİ TAKMAKLA HAVA YASTIĞININ BİR İLGİSİ VARMI?YADA KAZA ANINDA HAVA YASTIĞININ AÇILMASI NELERE BAĞLIDIR?HANGİ ARAÇLARDA BU SİSTEM DAHA HASSAS VE GÜVENLİDİR?BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER...


    Arkadaşlar megane araçlarda airbag ler emniyet kemeri takılmamışsa açılmazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUNERBOY

    hava yastığını harekete geçiren sensörler bulunuyor bunlar yanlış bilmiyorsam ön tampon altında fln çarpma siddetine göre açılıyorlar hava yastığının açılmamasının emniyet kemerinde kaynaklanması düşük bir ihtimal ancak kemerde sensör bulunuyorsa olabilir bunun yanı sıra söfor hava yastığını harekete geçirecek sensörlere şiddetli bşr darbe gelmemişte olabilir

    benim bu tür hatalara karşı bildiğim önlem yeni araçlarda bu sensörlerin hassaslaştırlması başka taraftan gelen darbelere karşı da duyarlı hale getirilmesi
    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    hava yastığını harekete geçiren sensörler bulunuyor bunlar yanlış bilmiyorsam ön tampon altında fln çarpma siddetine göre açılıyorlar hava yastığının açılmamasının emniyet kemerinde kaynaklanması düşük bir ihtimal ancak kemerde sensör bulunuyorsa olabilir bunun yanı sıra söfor hava yastığını harekete geçirecek sensörlere şiddetli bşr darbe gelmemişte olabilir

    benim bu tür hatalara karşı bildiğim önlem yeni araçlarda bu sensörlerin hassaslaştırlması başka taraftan gelen darbelere karşı da duyarlı hale getirilmesi


    Emniyet keremeri takılı değilken hava yastığı açılırsa sürücü sabit kalamayacağından hava yastığının sürücüyü veya yolcuyu öldürme tehlikesi bulunuyormuş. O yüzden kemer takılı değilken hava yastıkları açılmazmış.

    Servisin bana söylediği bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dartannyan

    Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dartannyan

    Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.


    Yapma ya. O zaman ben kafamı cama çarpmamdan dolayı ölmüş ve bunları yazmış olamazdım öyle olsaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    quote:

    Orjinalden alıntı: dartannyan

    Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.


    Yapma ya. O zaman ben kafamı cama çarpmamdan dolayı ölmüş ve bunları yazmış olamazdım öyle olsaydı.

    Alıntıları Göster
    02.05.2008 de clio symbol ile kaza yaptım.
    3 takla attım, araçtan sağ çıkmam mucizeydi, çok şükür burnum kanamadan çıktım.
    Sağ çıkmam tamamen tesadüftü ama hava yastığım açılmadı.

    benden size naçizane bi tavsiye;

    mümkün olduğu kadar renault marka otoya ve özellikle clio'ya binmemeye çalışın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc_crmb

    02.05.2008 de clio symbol ile kaza yaptım.
    3 takla attım, araçtan sağ çıkmam mucizeydi, çok şükür burnum kanamadan çıktım.
    Sağ çıkmam tamamen tesadüftü ama hava yastığım açılmadı.

    benden size naçizane bi tavsiye;

    mümkün olduğu kadar renault marka otoya ve özellikle clio'ya binmemeye çalışın

    Alıntıları Göster
    emniyet kemerini takmadığınız zaman açıla hvayastığı boynunuzu dahi uçurabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc_crmb

    02.05.2008 de clio symbol ile kaza yaptım.
    3 takla attım, araçtan sağ çıkmam mucizeydi, çok şükür burnum kanamadan çıktım.
    Sağ çıkmam tamamen tesadüftü ama hava yastığım açılmadı.

    benden size naçizane bi tavsiye;

    mümkün olduğu kadar renault marka otoya ve özellikle clio'ya binmemeye çalışın

    Alıntıları Göster
    symbol öyle olabilir benim bir arkadaşım 2004 de clio hb ile kaza yaptı tampon ve sol ön far gitti sürücü tarafı açılmış ama açılmasada bir şey olmazdı dedi çünkü araçta sadece ön tampon değişti. tam ayar tutturamıyorlar mı ne




  • quote:

    Orijinalden alıntı: biz

    symbol öyle olabilir benim bir arkadaşım 2004 de clio hb ile kaza yaptı tampon ve sol ön far gitti sürücü tarafı açılmış ama açılmasada bir şey olmazdı dedi çünkü araçta sadece ön tampon değişti. tam ayar tutturamıyorlar mı ne

    Alıntıları Göster
    Ön iki havayastığı da aynı sensöre bağlıdır. Önden çarpışmalarda her iki havayastığı da birlikte açılır. Mesela NCAP testlerinde genelde önden çarpışmalar sürücü tarafından yaptırılır. Ama her iki ön havayastığı da açılır.

    Yani sensörden kaynaklı bir durum olsa her iki ön havayastığı da açılmaz. Çünkü ön havayastıkları aynı sensörü kullanıyor.

    Hava yastıklarının birinin açılıp diğerinin açılmamasının iki açıklaması olabilir;

    - Sürücü havayastığı arızalıdır
    - Sürücü emniyet kemeri takılı değildir.

    Bazı araçlarda hava yastıkları emniyet kemeri takılı olmadığı durumlarda açılmaz. Ancak bazılarında da her durumda açılır.

    Lütfen benimkinde emniyet kemeri takılı değildi, ama açıldı gibi mesajlar yazmayın. Bu sistem araçtan araca değişebilir.

    Geçmiş olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Ön iki havayastığı da aynı sensöre bağlıdır. Önden çarpışmalarda her iki havayastığı da birlikte açılır. Mesela NCAP testlerinde genelde önden çarpışmalar sürücü tarafından yaptırılır. Ama her iki ön havayastığı da açılır.

    Yani sensörden kaynaklı bir durum olsa her iki ön havayastığı da açılmaz. Çünkü ön havayastıkları aynı sensörü kullanıyor.

    Hava yastıklarının birinin açılıp diğerinin açılmamasının iki açıklaması olabilir;

    - Sürücü havayastığı arızalıdır
    - Sürücü emniyet kemeri takılı değildir.

    Bazı araçlarda hava yastıkları emniyet kemeri takılı olmadığı durumlarda açılmaz. Ancak bazılarında da her durumda açılır.

    Lütfen benimkinde emniyet kemeri takılı değildi, ama açıldı gibi mesajlar yazmayın. Bu sistem araçtan araca değişebilir.

    Geçmiş olsun...


    Alıntıları Göster
    Açılmakta olan airbag camdan daha fazla tepki verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balimsnet

    Açılmakta olan airbag camdan daha fazla tepki verir.

    Alıntıları Göster
    renault'un 5 yıldız aldığına dair güzel bir örnek daha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloww

    renault'un 5 yıldız aldığına dair güzel bir örnek daha

    Alıntıları Göster
    bende bazı araçlarda emliyet kemeri takılı olmadığında açılmıyor diye biliyorum...
    boyunu kırma ihtimali oluyor diye....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bende bazı araçlarda emliyet kemeri takılı olmadığında açılmıyor diye biliyorum...
    boyunu kırma ihtimali oluyor diye....

    Alıntıları Göster
    Havayastığını tamamlayan sensörlerden biriside emniyet kemeridir.Emniyet kemeri takılı değilken havayastığının açılması açılmamasından daha büyük zararlar verebilmektedir.

    by onno usta...

    bencede son derece doğru ustanın dedikleri

    ustamın dediği(birdir bir oynayanlar bilir)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Havayastığını tamamlayan sensörlerden biriside emniyet kemeridir.Emniyet kemeri takılı değilken havayastığının açılması açılmamasından daha büyük zararlar verebilmektedir.

    by onno usta...

    bencede son derece doğru ustanın dedikleri

    ustamın dediği(birdir bir oynayanlar bilir)

    Alıntıları Göster
    quote:

    mc_crmb | 4 Mayıs 2008; 13:08:43
    Yeni mesajlar yok Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz.
    02.05.2008 de clio symbol ile kaza yaptım.
    3 takla attım, araçtan sağ çıkmam mucizeydi, çok şükür burnum kanamadan çıktım.
    Sağ çıkmam tamamen tesadüftü ama hava yastığım açılmadı.

    benden size naçizane bi tavsiye;

    mümkün olduğu kadar renault marka otoya ve özellikle clio'ya binmemeye çalışın


    çok geçmiş olsun...kaza nasıl oldu ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta1903

    fiestada ön tamponla kaputun arasında kalan panjurda airbag sensörleri var eğer doğru açıyı yakalayamazsan airbag ler patlamıyoo emniyet kemeri ister takılı olsun ister olmasın oyüzden işiniz biraz şansınıza bağlı kaza anında o anda kaza yapmamak için mi uğraşcaksınız yoksa düzgün açıyı yakalayıp vurmaya mıı

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    fiestada ön tamponla kaputun arasında kalan panjurda airbag sensörleri var eğer doğru açıyı yakalayamazsan airbag ler patlamıyoo emniyet kemeri ister takılı olsun ister olmasın oyüzden işiniz biraz şansınıza bağlı kaza anında o anda kaza yapmamak için mi uğraşcaksınız yoksa düzgün açıyı yakalayıp vurmaya mıı

    bence arabayla kaza yapmasınıda bilmek lazım bakıyon arabaya vuracan kaçarı yok nasıl kendimi kurtarırım daha az hasrla onu düşünüp vuracan. artık el frenini çekip arkayı kaydırıp arakdanmı girersin yada yanlayarakmı girersin oda senin o anki kabiliyetine kalmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whoppix

    quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    fiestada ön tamponla kaputun arasında kalan panjurda airbag sensörleri var eğer doğru açıyı yakalayamazsan airbag ler patlamıyoo emniyet kemeri ister takılı olsun ister olmasın oyüzden işiniz biraz şansınıza bağlı kaza anında o anda kaza yapmamak için mi uğraşcaksınız yoksa düzgün açıyı yakalayıp vurmaya mıı

    bence arabayla kaza yapmasınıda bilmek lazım bakıyon arabaya vuracan kaçarı yok nasıl kendimi kurtarırım daha az hasrla onu düşünüp vuracan. artık el frenini çekip arkayı kaydırıp arakdanmı girersin yada yanlayarakmı girersin oda senin o anki kabiliyetine kalmış

    Alıntıları Göster
    bizim bir tanıdık 3 yıl önce clio symbol ile kamyona arkadan çarpmış.emniyet kemeri takılı değilmiş.airbag açılmamış.otoyolda 140-150 civarı giderken öndeki kamyona aracın sağı ile çarpmış.kamyon 90 ile gitse 40-50km ile çarpma gibi etki etmiştir.
    vücudunda darbe olmamasına rağmen boyun kırılmasından vefat etmişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    bizim bir tanıdık 3 yıl önce clio symbol ile kamyona arkadan çarpmış.emniyet kemeri takılı değilmiş.airbag açılmamış.otoyolda 140-150 civarı giderken öndeki kamyona aracın sağı ile çarpmış.kamyon 90 ile gitse 40-50km ile çarpma gibi etki etmiştir.
    vücudunda darbe olmamasına rağmen boyun kırılmasından vefat etmişti.

    Alıntıları Göster
    Emniyet kemerı takmazsanız çalışmaz.Çünkü kaza anında eğer kemer sızı tutmazsa hava yastıgı yüzünüzü ezer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Emniyet kemerı takmazsanız çalışmaz.Çünkü kaza anında eğer kemer sızı tutmazsa hava yastıgı yüzünüzü ezer.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar avrupada adamlar jantlara aksesuara falan para vermiyor öncelikle istedikleri şey güvenlik

    o yüzden ne alırsanız alın en az 6 hava yastığı olacak şekilde alın (ön yan ve tavan perde şeklinde)

    aksi halde takla esnasında ön hava yastıkları önden darbe almadığı sürece açılmaz bunun marka model ile alakası yoktur

    etki tepki meselesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Havayastığını tamamlayan sensörlerden biriside emniyet kemeridir.Emniyet kemeri takılı değilken havayastığının açılması açılmamasından daha büyük zararlar verebilmektedir.

    by onno usta...

    bencede son derece doğru ustanın dedikleri

    ustamın dediği(birdir bir oynayanlar bilir)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Havayastığını tamamlayan sensörlerden biriside emniyet kemeridir.Emniyet kemeri takılı değilken havayastığının açılması açılmamasından daha büyük zararlar verebilmektedir.

    by onno usta...

    bencede son derece doğru ustanın dedikleri

    ustamın dediği(birdir bir oynayanlar bilir)



    Bu arada ohannes (onno) usta ve babası kistor usta ahbabım olur kendileri 10 numara sanatkardır

    atölyeleri 4 levent istanbuldadır olurda işi olan varsa bana pm atsın aracı olayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocKing

    quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Havayastığını tamamlayan sensörlerden biriside emniyet kemeridir.Emniyet kemeri takılı değilken havayastığının açılması açılmamasından daha büyük zararlar verebilmektedir.

    by onno usta...

    bencede son derece doğru ustanın dedikleri

    ustamın dediği(birdir bir oynayanlar bilir)



    Bu arada ohannes (onno) usta ve babası kistor usta ahbabım olur kendileri 10 numara sanatkardır

    atölyeleri 4 levent istanbuldadır olurda işi olan varsa bana pm atsın aracı olayım


    Alıntıları Göster
    Hava yastıkları ivme sensörüyle çalışır.Yani 100 den 80 den mili saniye içinde 0 a iniyosanız yani birşeye çarpmışsanız ivme sensörü çalışır ve havayastığı şişer.

    Sanılanın aksine sensör tamponda diil.Motor un yakınlarında ,şaside ve kabine yakın yerdedir.

    Ön havayastıkları çift şişer ayrı sensörü yoktur.

    Açıkçası emniyet kemeriyle bağlantısı olmayabilir.Şiddetli açılsada kafa gelene kadar yastık çoktan şişmiş olur.Cam kesinlikle daha ölümcüldür.

    MUHTEMELEN ARIZA OLABİLİR.KEMERİ RENAULT A SORMAK GEREKİR.

    Eğer çarpma testlerdeki düzgünse emniyet kemeri yeterlidir.Fakat hafif bir dönme yani savrulma varsa emniyet kemerinin AKTİF GERGİLİ HATTA YENİ NESİL ARAÇLARDA CLIO 3 DE EXPRESSIONDAN İTİBAREN ÇİFT AKTİF GERGİ VARDIR.

    AKTİF GERGİ KEMER KİLİTLENDİKTEN SONRA SİZİ KOLTUĞA ÇEKEREK KEMERLE BERABER BEŞİK GİBİ SALLANIP KAFANIZI VURMANIZI ENGELLER.

    EN SAĞLIKLI KEMER YARIŞ ARAÇLARINDAKİ OMUZDAN VE BACAK ARASINDAN BAĞLANAN KEMERDİR.YANİ KAZA ANINDA NE KADAR AZ HAREKET EDERSENİZ O KADAR ŞANSINIZ ARTAR.

    HATTA F1 DEKİ GİBİ KALIN BANTLI VE ALTTAN VE OMUZDAN BAĞLANTILI KEMER KULLANILSA HAVA YASTIĞINA BİLE İHTİYAÇ OLMAZ!!!BKNZ. F1 ARAÇLARI.

    AKTİF GERGİ RENAULTDA SADECE CLIO SYMBOL DE BULUNMAMAKTADIR!!!,DİĞER HEPSİNDE VAR.

    CITROEN İN SABİT GÖBEK OLAYININDA TÜM ARAÇLARDA STANDART OLMASI ŞART..BİRDE SADECE MERCEDES İN KULLANDIĞI PRE SAFE.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 6 Mayıs 2008; 14:00:48 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.