Şimdi Ara

KAZA ANINDA AIRBAG'LERİN AÇILMASI NEYE BAĞLI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
55.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR MERHABA DÜN AKŞAM BU TATSIZ KONUYU ÇÖZEMEDİK.ÇOK SEVDİĞİM BİR ARKADAŞIMIN İŞ ARKADAŞINDA MEGANE ARAÇ VARDI.HAFTA SONU ÇOK KÖTÜ BİR KAZA GEÇİRMİŞ MALESEF ...EŞİNİN TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMIŞ OLDUĞUNDAN HAFİF SIYRIKLARLA ATLATMIŞ KAZAYI...FAKAT SÜRÜCÜ TARAFINDAKİ HAVA YASTIĞI AÇILMADIĞINDAN ÇOCUĞUN DURUMU BİRAZ CİDDİYMİŞ...ARKADAŞIM EMNİYET KEMERİNİ BAĞLAMAMIŞ SANIRIM ONDAN AÇILMAMIŞ OLABİLİR DEDİ?EMNİYET KEMERİNİ TAKMAKLA HAVA YASTIĞININ BİR İLGİSİ VARMI?YADA KAZA ANINDA HAVA YASTIĞININ AÇILMASI NELERE BAĞLIDIR?HANGİ ARAÇLARDA BU SİSTEM DAHA HASSAS VE GÜVENLİDİR?BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Airbag'lerin Açılması Neyi Bağlıdır?

    Airbag'ler, araçlarda çarpışma anlarında açılarak yolcuları korumak için tasarlanmış güvenlik sistemleridir. Açılmaları çeşitli faktörlere bağlıdır:

    • Çarpışmanın Şiddeti: Airbag'ler genellikle belli bir çarpışma şiddeti seviyesinin üzerinde açılır. Bu seviye araç modeline ve üretim yılına göre değişebilir.

    • Çarpışmanın Yönü: Airbag'ler, araç önden veya yandan güçlü bir şekilde çarptığında açılır. Arkadan çarpışmalarda genellikle açılmazlar.

    • Sensör Verileri: Araçlarda bulunan sensörler, çarpışmanın şiddetini, yönünü ve hızlanmasını ölçer ve bu verileri kullanarak airbag'lerin açılması gerekip gerekmediğine karar verir.

    • Koltuk Kemeri Kullanımı: Koltuk kemeri takılı değilse, airbag'ler açılmayabilir veya tam olarak açılmayabilir.

    Airbag'in Açılmaması Durumları:

    • Çarpışma şiddeti, airbag'in açılma eşiğini geçmiyor.
    • Çarpışma, airbag'lerin açılmasını tetikleyecek bir yönden gelmiyor.
    • Sensörlerde arıza var veya yanlış veri topluyor.
    • Koltuk kemeri takılı değil.

    Airbag'in Ne Zaman Açılması Gerekiyor?

    Airbag'ler, aşağıdaki durumlarda açılmalıdır:

    • Araç önden veya yandan şiddetli bir şekilde çarpıyorsa.
    • Çarpışma, yolcuları ciddi şekilde yaralayabilecek bir şiddet seviyesindeyse.
    • Koltuk kemeri takılıysa ve airbag'lerin açılması yolcuların yaralanmalarını azaltacaksa.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hava yastığını harekete geçiren sensörler bulunuyor bunlar yanlış bilmiyorsam ön tampon altında fln çarpma siddetine göre açılıyorlar hava yastığının açılmamasının emniyet kemerinde kaynaklanması düşük bir ihtimal ancak kemerde sensör bulunuyorsa olabilir bunun yanı sıra söfor hava yastığını harekete geçirecek sensörlere şiddetli bşr darbe gelmemişte olabilir

    benim bu tür hatalara karşı bildiğim önlem yeni araçlarda bu sensörlerin hassaslaştırlması başka taraftan gelen darbelere karşı da duyarlı hale getirilmesi
  • Kemersiz airbag lerin açılması ciddi baş ve boyun zedelenmelerine sebep oluyor diye biliyorum.
    Bu yüzden bazı arabalarda kemer takılmadığı zaman airbagler çalışmıyor.
  • bazı araçlarda airbag sensörleri emniyet kemerinede bağlı buda kaza anında emniyet kemeri tekılı değil ise airbag açılma hızı vs. unsurlar göz önünde bulundurulduğunda ciddi yaralanmalara sebep oluyo bundan kaynaklı olabilir...
  • vurma hızı,nerden darbe aldığı,emniyet kemeri gibi faktörler büyük rol oynar
  • Aracta bulunan sensorlerle ilgili , emniyet kemerini takmakla yada takmamakla ilgisi yok :)
  • Bende arabanın aldığı belli bir darbe şiddetinden sonra açılıyor diye biliyorum.Ehliyet kemeri ile alakasını duymadım daha.Ama zaten emniyet kemeri takmadan air bag in çalışması ölümcül bile olabilir..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arabalarda hava yastıkları nasıl çalışıyor?

    Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı. Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı.

    Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.

    Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.

    Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.

    Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.

    Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.

    Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Arabalarda hava yastıkları nasıl çalışıyor?

    Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı. Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı.

    Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.

    Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.

    Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.

    Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.

    Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.

    Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.

    herşeyi açıklıyor galiba




  • Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dartannyan

    Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.



    Boyle 1sacmalık olabilir mi ?
  • Hava yastıkları hangi şartta açılır ?

    * Yandan gelen çarpmalarda ön havayastıkları açılmaz. Yan havayastıkları varsa, önden çarpmada olduğu gibi, aynı uygun koşullar gerçekleştiğinde açılırlar.

    * Arkadan çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

    * Takla atma halinde havayastıkları açılmaz.

    * Üst bölgeden gelen çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

    * Kontak on konumunda değilse havayastıkları açılmaz.

    * Havayastıklarının kullanım amacı sadece ilk çarpma anında havayastıklarının bulunduğu koltuklarda yolculuk eden kişilere yansıyacak darbenin ilk anki şiddetinin etkisini azaltmaktır.

    * Havayastıkları göz açıp kapama süresince 125 milisaniyede açılır ve hemen arkasından sönerler.

    NOT: ALINTIDIR...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartannyan

    Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.



    Boyle 1sacmalık olabilir mi ?



    Bir tane test izlemiştim, zaten kemer bağlı ise airgag ile olan temesın çok sınırlı
    Ama kemer bağlı olmadığında ve airbagler açıldığında cam a vurmuş gibi bir etki olacak.Belki Cam dan daha kuvvetli olur çünkü sana doğru açılıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturke


    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartannyan

    Kemer bağlanmazsa hava yastığı açılmaz.



    Boyle 1sacmalık olabilir mi ?



    Bir tane test izlemiştim, zaten kemer bağlı ise airgag ile olan temesın çok sınırlı
    Ama kemer bağlı olmadığında ve airbagler açıldığında cam a vurmuş gibi bir etki olacak.Belki Cam dan daha kuvvetli olur çünkü sana doğru açılıyor.



    Peki airbag acılmayıpta kafanı direksiyona yada başka 1yere vursan bunun etkisi nasıl olur ?




  • Direksiyonu düzgün tutarsan bişey olmaz
    9.15 ve dirsekler birazcık kırık

    Emniyet kemeri takmazsan zaten yaşama şansın az.
    100 ile giderken kemer takma,airbag olsun gene de bişey farketmezz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturke

    Direksiyonu düzgün tutarsan bişey olmaz
    9.15 ve dirsekler birazcık kırık

    Emniyet kemeri takmazsan zaten yaşama şansın az.
    100 ile giderken kemer takma,airbag olsun gene de bişey farketmezz




    Yani direksiyonu 9.15 tutup dirsekleri kırarsak airbag e gerek yok
  • Çok farklı yerlerden yakalıyorsun,benim demek istediğimin o olmadığını bilmen lazım

    Emniyet kemeri takmadan airbag in pek bir yararı yok, bazı şartlarda zararı bile var.
    Direksiyon ile senin aranda 25 CM olması gerekiyor.Yoksa airbag kullanmak tehlikeli.
    10 cm yanında dur direksiyonun airbag patlasın yüzüne sonuç ne olur sence?

    Emniyet kemeri takmadığımız zaman ve kaza olduğunda direksiyona çok yaklaşıyoruz.
    Emniyet kemeri bu yakınlaşmayı önlüyor.

    Emniyet kemeri+airbag en iyi sonucu veriyor.
    Bu yüzden bazı üreticiler airbag ın açılması için emniyet kemeri şartı koyuyor.

    Allah kimseye göstermesin airbag açılması falan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturke -- 30 Ocak 2007; 14:19:36 >
  • fiestada ön tamponla kaputun arasında kalan panjurda airbag sensörleri var eğer doğru açıyı yakalayamazsan airbag ler patlamıyoo emniyet kemeri ister takılı olsun ister olmasın oyüzden işiniz biraz şansınıza bağlı kaza anında o anda kaza yapmamak için mi uğraşcaksınız yoksa düzgün açıyı yakalayıp vurmaya mıı
  • dostum benim bildiğim kadarıyla megane ll lerde emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmıyor.onun için ikazlı sistem koymuşlar
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.