3 ün önce gözümün önünde bir kaza oldu. Ben yaya idim. Araçlardan birisi ışıklı kavşaktan sola dönüş yaparken, diğeri de düz karşıya geçiyordu kavşaktan. Birisi kırmızı ışığı ihlal etti mutlaka. Kaza sonrası tartışmaya başladılar filan... Gelecek olan trafik ekibi bu durumda kırmızıyı kimin ihlal ettiğine nasıl karar verecek? Sonuçta ikisi de "yeşilde geçtim ben" diyecek. Arkadaki araçlardan böyle durumlarda şahitlik mi istemek gerekir?
Bende merak ediyorum bunu :)
ikisine de yarı yarıya kusur verir, ceza da keser ekip ordan ayrılır
İyide haklı olan adama neden kusur verip ceza kesiyor ?
Ben sürücü kursunda öğrenmiştim "Şahit" ile karar verilebiliyormuş..
kardeş genelde kazalarda iki tarafın da kusuru oluyor, mesela sen kavşaka girerken diğer taraf ışık ihlali yapıyor sana çarpıyor, bu durumda ışık ihlali yapanın kusurunu 6/8 veriyolar senin kusurunu da 2/8 veriyolar. Sana kusur vermelerinin nedeni de kavsaka kontrolsüz girmenden oluyor. Polis aklınca kavsaka girerken dikkat etseydin dursaydın diyor, hemen hızlanmasaydın diyor. Isık sana yansa bile veriyor kusuru. Eğer büyük bir maddi yük olursa mahkemeye veriyosunuz tekrar kusur tespiti yaptırıyorsunuz o ayrı konu. Ceza da yazabiliyolar bazen hem sana hem diger tarafa. Olay bundan ibaret. Bence o olaytda kesin iki tarafa da kusur verirler.
Kesin cevap: Kusur hanesine şu ibare düşülür: İDDİA.
Yani kendisinden çıkar iş. Mahkemeye kalır. Mahkeme bilirkişiye verir. Bilirkişi çözer.
adam polis gelene kdr butun arkadaşlarını çağırır da şahitlik isterse kimin daha çok arkadaşı gelirse o kazanır vlla böyle uzar gider bu neyse bigun başımıza gelirse ogrenırız yazarız buraya :)
ışıklara kamera koymaları lazım
arkadasımın basına aynısı gelmişti polis her iki tarafa da eşit kusur vermişti...
telefonu default video modda bırakıp kaza anında eğer hala sağlamsanız hemen çekim yapmak lazım
Benim başıma da aynı olay geldi . Antalya dan kumluca istikametine gidiyorum. Tekirova kavşağında ki 3 yol kavşağıdır sola dönmek için sağdaki cebe girip ışığı beklersiniz. ben ana yoldan geliyorum ve yeşil yanıyor, sağdan bir kamyonet fırladı ve karşıya geçti tabi ben frene bastım, arkasındaki turizm servis aracı da onun arkasından fırladı ve frene tamamen abandım ama nafile kaçsamda kurtulamadım araç bana sağ kapıları ortalayarak bir köstü... sonra malum önce jandarma ama sonra anayol olduğuiçin polis geldi. polis gelmeden önce ilk geçen kamyonet şöförü bana geldi ve beklediği yerdeki trafik ışıklarında kırmızı ışığın patlak olduğu için yanmadığını ve kendisinin o yüzden geçtiğini söyledi sonra da ortadan kayboldu, ayrıca bize yeşil yandığını gören ve şahitlik eden bir karı koca (adam alman, kadın türk) vardı. bize çarpan adam yeşilde geçtiğini iddia ediyordu polise olayı ilk ben anlattım, olayı anlatıp trafik ışığını da gösterdim ilk geçen kamyon şöförünün gelip bana kırmızı ışığın patlak oldunu söylediğini söyledim ve gösterdim ayrıca şahitleride dinlediler. sonra tutanak tutuldu ben o arada araçtaki kişilerle ilgileniyordum çünkü sağ arkada oturan bir bayan ki gendisi fransadan gelmişti misafirdi kaburgasında ağrı vardı biz de yaralı olarak bildirdik ne olur ne olmaz diye, o zaman da jandarma devreye girdi ve tutanak jandarmaya teslim edildi.biz jandarmadan daha sonra teslim aldık. tutanağa bir baktım ki adamlar kırmızı ışık ihlalini bana yazmışlar sinirden kudurdum bana çok koydu ama uğraşamadım aslında uğraşmam gerekirdi ama olmadı işte öteki dünyaya havale ettim bende napayım siz siz olun kaza sonrası tutanağı iyice okuyun ve öyle imzalayın, %100 haklıda olsanız polise güvenmeyin. sonra benim gibi
quote:
Orjinalden alıntı: dodii123
Kesin cevap: Kusur hanesine şu ibare düşülür: İDDİA.
Yani kendisinden çıkar iş. Mahkemeye kalır. Mahkeme bilirkişiye verir. Bilirkişi çözer.
bilir kişi nasıl çözecek? (şahit olmadan)
Her iki taraf da yeşil ışıkta geçtiğini idda ediyorsa polis veya jandarmanın tutacağın kaza tespit tutanağında kusur belirtilmez.
Zabıtın arka yüzünde, olayın özeti kısmının altına şu yazılır: "her iki taraf da yeşil ışıkta geçtiğini idda ettiği için kusur tespit edilememiştir. Not= Mahkeme huzurunda şahitlerle yeşil ışıkta geçtiğini ispatlayan sürücüsü kusursuzdur."
Trafik bilirkişileri, bilgi ve tecrübeleri sayesinde normal bir sürücünün hatta yılların sürücüsünün göremediği bulguları görebilir, tespit edebilir.
Örneğin normal bir polis kaza esnasında gelip tutanak tutar, yerdeki fren izini :"Yerde, 7 metre fren izi var." şeklinde yazar.
Halbuki trafik bilirkişisi aynı olayda 15 metre fren izi olduğunu ifade edebilir. Zira gerçekten de, normal bir insan gözüyle fren izini sadece siyahlıklara, lastik izine bakarak ifade ederken, trafik bilirkişisi için fren izi, lastik izinden ibaret değildir.
Aracın frene dokunulduğu anı dahi gerçekten profesyönel bir bilirkişi anlayabilir ve o 7 metre gibi görünen fren izi katlanarak artabilir.
Bunun gibi normal bir insanca algılanamayacak ayrıntılarla bilirkişi sonuca varabilir. Lastiğin yönü, savrulma gücü, araçların çarpıştığı yer, ışıklara ne kadar mesafede çarpışmanın meydana geldiği,parçaların nereye savrulduğu, arabanın neresine vurduğu ve benzeri tüm ayrıntılar gözden geçirilerek gerçek ve işinin uzmanı bir bilirkişi gerçeğe şahit olmadan da ulaşabilir. Ancak elbette ki yanılma payı her zaman vardır. Lakin bilirkişi raporuna itiraz edilebilir veya mahkemece resen yeni bir bilirkişi incelemesi yaptırılabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: ozdemir_
quote:
Orjinalden alıntı: dodii123
Kesin cevap: Kusur hanesine şu ibare düşülür: İDDİA.
Yani kendisinden çıkar iş. Mahkemeye kalır. Mahkeme bilirkişiye verir. Bilirkişi çözer.
bilir kişi nasıl çözecek? (şahit olmadan)
demek bu tür bir durumda, arkadaki araçlardan filan şahitlik istemek gerek. en azından plakasını alıp, daha sonradan yardım talep edilebilir. kazasız günler..
Dip not = Yaralanmalı veya ölümlü bir kazayla sonuçlanmadıkça "yeşil ışıkta geçme iddası" için bilirkişi atanmaz. Mahkemede şahitlerle haklılığını ispat eden kusursuzdur.
Ne için bilirkişi atanabileceğine, ne için atanamayacağına dair kesin kurallar yoktur. Bu, savcı veya hakimin takdirine bırakılmıştır. Zira TCK m. 179 gereği, trafik güvenliğini tehlikeye sokmak, suçu vardır ki bu suçu işlemek için ne ölüme ne yaralamaya ve de hatta ne de 2. araca gerek vardır. Tek araç trafik güvenliğini hiçbir araca çarpmadan dahi tehlikeye kasten sokmuşsa, bu maddeden cezalandırılacağından, şahit de bulunmadığı taktirde sübut bakımından hukuki bir dayanağa gereksinim olduğundan, bilirkişi atanabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: Factor-B
Dip not = Yaralanmalı veya ölümlü bir kazayla sonuçlanmadıkça "yeşil ışıkta geçme iddası" için bilirkişi atanmaz. Mahkemede şahitlerle haklılığını ispat eden kusursuzdur.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme