Şimdi Ara

KAZA YAPTIK FİKİRLERİNİZE İHTİYACIMIZ VAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
5.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, ilçe merkezine girişte kendi güzergahımızdan yol alırken, karşı güzergah tarafının ara sokağından çıkıp bizim şeridimize geçen bir sürücü ile kaza yapmış bulunmaktayız. Araç sahibi bir başka kişi sürücü bir başka kişi. Aracın sigortası yok muayenesi yok 91 model Toros, sürücünün ise kimliği yok ehliyeti yok. Bizim aracımız vw caddy 2011 1.6 tdi comfortline. Bizim sigortamız var ancak kaskomuz yok. Karşı tarafın hasarı çok az bizimki ise hayli fazla. Hava yastıkları felan hep açıldı. Yolcu tarafındaki Yakınımızın kolu kırıldı. Polis ifadeleri aldı kaza tutanağı tuttu sonuç olarak karşı tarafın aracı bağlandı ve suçlu oldukları tespit edildi. Bundan sonraki süreçte herkes elini kolunu sallayarak emniyetten çıktı. Yaralının hastaneden iş görmezlik raporu var. Karşı taraf aracımızı yaptırmayı reddediyor, mahkemeye verin isterseniz diyor. En büyük şansımız kimseye ciddi birşey olmadı Allah’a şükür. Ancak şu andan itibaren izlememiz gereken yol hakkında değerli fikirlerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Zaman ayırıp yazan arkadaşlara da okuyanlara da teşekkür ediyorum. Sağlıklı günler diliyorum.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1cem1

    Karşı taraf olabileceği en kötü durumda ancak şimdilik tutar dalımız yok. Mahkemede 1-2 sene sürer sanırım.
    Geçmiş olsun.
    Paranızı alamayabilirsiniz, karşı tarafın bir geliri yoksa mahkeme yolu ile bile..

    90 model araç diyorsunuz. Ülkemiz gerçekten hukuk devleti olsa, böyle saçma sapan mağduriyetler olmazdı diye düşünüyorum. Bir gelişmiş ülkede o araç sanmıyorum trafiğe hem yaşı, hem sigortasızlığı dolayısı ile trafiğe çıkabilsin.

    Dediğim gibi gelişmiş bir ülke olsa bu gerekçe ile bana göre bunun asıl sorumlusu devletin idari kurumlarıdır. Sizin asıl mağduriyetinize sebep asıl buna müsaade eden idarelerdir. İyi bir avukat bulabilirseniz idareye bence husumet yöneltilebilir. Evrensel hukuk öğretisi gereği. Ama burası Türkiya ne kadar başarılı olur orasını bilemem. Denemek bakmak lazım.

    Şimdi bu araç can alsa kim verecek hesabını? Kaza-kader diyip geçiştirilecek. Bide ilahi taktir dendi mi üzerine kaymak olucak.
    Cart diye, ortadan kağıt gibi ikiye üçe beşe ayrılan, araçlar halen trafiğe çıkabilmekte. Bir büyük devlet buna nasıl müsaade edebilir- seyirci kalabilir onlarca senedir? Sonuç değişmiyor; araba ufak bir kazada başı kıçı ortadan ikiye. motoru başka yere.. E o rabadan sağ çıkanda olmuyor haliyle.. Bunları devlet nasıl halen toplatmaz- görmez? Bu ülkede hukukçular da hayin esasında! Cahil halkı bilgisiz ve de husumet yöneltilecek tarafları doğru göstermiyorlar toplumumuza. Toplum ne bilir? Asıl sebep- sorumlu kim? Toplum kadar- kaza ile bile kandırılabilir. Onun için ''asıl hayinler aydınlardır'' demiş, bir kaç çıkardığımız gerçek aydınımız- bilginimiz!..

    Yazılacak çok şey var esasında.. Aynı mahkemeler gelişmiş ülkede de var. Aynı kanunlar var. Kanunlarımız ve hukuk öğretimiz neredeyse aynı olduğu ve adalet personelimiz onlardan fazla olduğu halde. Bu ülkede adaletin olmaması halimize ağlanılacak bir durumdur esasında..

    İşlevsiz bu kurumları bu halk vergisi ile daha nereye kadar var edebilir ki? Türkiye o bakımdan eşi benzeri bulunmaz bir topluma da sahip ülkedir esasında! Başka ülkelerde sanmıyorum. İstinaf dosyaları 2 senedir atama bekliyor gerekçesi ile geçiştirilsin. İlk derece mahkemesi de 1,5 sene sürse min.
    Personel yetersiz ise al kardeşim. Kaldı ki bu alanda fazla fazla hukuk fakülte mezunu personelimiz var. Sokakta işsiz gezen bir sürü avukat var misal..

    Cami ye imam lazım değil. Ama bu ülkeye acilen doktorlar ve hukuk personelleri ihtiyacı aleni yani.

    Hoş doktor ve hakim-savcı-av. alsakta pek bir şey değişseceğini sanmıyorum ya neyse.. Önce dediğim gibi sistemin ivedi değişmesi lazım. Önce devlet zarar görenin maadi-manevi zararını ödeyecek. Bu beğenilmeyen Arabistan da böyle. Siz ise vatandaşı önlem almadığınız olayda 1. derece sorumlu olduğunuz halde.. Vatandaşın aracı kullanan ile muhatap olması saçmadır. Tamam arabayı o kullanıyorda! O araç nasıl hem sigortasız hem ruhsatlı olabilir ki? En altta bu eski araçların hali ortadadır. Bunlar trafik için can güvenliği için 1. derece tehlike oluşturmaktadır. Ha Toros bunun neresindedir orasını ben bilemem. Onun bilirkişise elbette otomobilcilerdir. Ama fotoğraf da alenidir yani.. Bu aracı hiç bir şekilde devlet trafiğe çıkaramaz. Adam kendi canını taşımıyor sonuçta. Başkalarının canını devlet korumak için vardır. Can güvenliği yoksa vergi toplamayacaksın, hukuk devletiyiz iddiasında bulunmayacaksın, vatandaşa hile desise yapmayacaksın o zaman. Devlet kendi vatandaşına hile yapar mı ya?

    Böyle sistem olmaz. Ortada bir mağduriyet varsa devlet vatandaşının zararını giderir. Sonra hasarı vatandaşı uğraştırmadan kendisi tahsil eder. Hülasa bunun çözümü budur. Bunun çözümünü dayatacak olan da gene dolaylı vergi veren devleti ayakta tutanlardır. Bu hak verilmiyorsa zaten o devletin meşrutiyetinden söz edilemez. Kağıt üzerinde devlet olsa da esasında vatandaşın can ve mal güvenliğ ve tazmininde işlevsiz devlet var ama gerçekte yoktur.


    KAZA YAPTIK FİKİRLERİNİZE İHTİYACIMIZ VAR


    KAZA YAPTIK FİKİRLERİNİZE İHTİYACIMIZ VAR

    Bu araç nasıl trafiğe çıkabilir sayın devletimiz?
    Öncelikle yarılı şahsın tedavi masraflarını sizin sigorta karşılar. Aracın masraflarını ya cebinizden yaptırıp farura ve değer kaybı şartları varsa bunu tespit eden rapor ile ilk önce ihtar çekilecek ödenmezse haksız fiilden doğan alacak davası açılacak sonra ilamlı icra yoluyla tahsil edilecek...

    Direkt ilamsız icraya başvurarak (fatura rapor vs yanında olsun) itiraz edilirse itirazın iptali davası açabilirsin.



    Bence avukat tut kendin yaparsan usul işlemlerini eksik yapman veya yanlış kelimeler yazman hak kaybı yaşatabilir.
  • Aracınızı yaptırıp Mahkemeye vereceksiniz mahkemeden söke söke alırsınız paranızı işte bu tür durumlarda insan keşke kasko olsaydı diyor uğraşmıyorsunuz ama onunda yüzü astarından pahalı... Yazık ülkenin hali içler acısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 11 Eylül 2019; 12:35:56 >
  • Karşı taraf olabileceği en kötü durumda ancak şimdilik tutar dalımız yok. Mahkemede 1-2 sene sürer sanırım.
  • Öncelikle aracı cepten yaptıracaksınız veya hurdaya çıkaracaksınız (hurdaya çıkarma durumunda satış bedelini noterde doğru yazdırın ve güncel rayiç bedeli de kayıt altına alın), sonra da hem maddi zararınız, hem iş göremezlik durumu için dava açacaksınız ve maalesef suçsuz olduğunuz halde süreç biraz uğraştıracak. Karşı taraf suçlu olduğunu bildiği halde itiraz ederse vs. iyice uzuyor. Suçlu taraf bu süreci bildiği için dava açın deyip çekiliyor zaten.

    Yine de bu bilgileri teyit etmek ve minimum zarar için önce sigortacıdan, sonrasında dava için avukattan destek alın.

    Kasko olduğunda farklı olarak süreç şu şekilde ilerliyor. Kaskodan aracı yaptırıp işinize bakıyorsunuz, karşı taraftan zararı karşılama vs. tüm işlemler ile kasko şirketi ilgileniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1cem1

    Karşı taraf olabileceği en kötü durumda ancak şimdilik tutar dalımız yok. Mahkemede 1-2 sene sürer sanırım.
    Geçmiş olsun.
    Paranızı alamayabilirsiniz, karşı tarafın bir geliri yoksa mahkeme yolu ile bile..

    90 model araç diyorsunuz. Ülkemiz gerçekten hukuk devleti olsa, böyle saçma sapan mağduriyetler olmazdı diye düşünüyorum. Bir gelişmiş ülkede o araç sanmıyorum trafiğe hem yaşı, hem sigortasızlığı dolayısı ile trafiğe çıkabilsin.

    Dediğim gibi gelişmiş bir ülke olsa bu gerekçe ile bana göre bunun asıl sorumlusu devletin idari kurumlarıdır. Sizin asıl mağduriyetinize sebep asıl buna müsaade eden idarelerdir. İyi bir avukat bulabilirseniz idareye bence husumet yöneltilebilir. Evrensel hukuk öğretisi gereği. Ama burası Türkiya ne kadar başarılı olur orasını bilemem. Denemek bakmak lazım.

    Şimdi bu araç can alsa kim verecek hesabını? Kaza-kader diyip geçiştirilecek. Bide ilahi taktir dendi mi üzerine kaymak olucak.
    Cart diye, ortadan kağıt gibi ikiye üçe beşe ayrılan, araçlar halen trafiğe çıkabilmekte. Bir büyük devlet buna nasıl müsaade edebilir- seyirci kalabilir onlarca senedir? Sonuç değişmiyor; araba ufak bir kazada başı kıçı ortadan ikiye. motoru başka yere.. E o rabadan sağ çıkanda olmuyor haliyle.. Bunları devlet nasıl halen toplatmaz- görmez? Bu ülkede hukukçular da hayin esasında! Cahil halkı bilgisiz ve de husumet yöneltilecek tarafları doğru göstermiyorlar toplumumuza. Toplum ne bilir? Asıl sebep- sorumlu kim? Toplum kadar- kaza ile bile kandırılabilir. Onun için ''asıl hayinler aydınlardır'' demiş, bir kaç çıkardığımız gerçek aydınımız- bilginimiz!..

    Yazılacak çok şey var esasında.. Aynı mahkemeler gelişmiş ülkede de var. Aynı kanunlar var. Kanunlarımız ve hukuk öğretimiz neredeyse aynı olduğu ve adalet personelimiz onlardan fazla olduğu halde. Bu ülkede adaletin olmaması halimize ağlanılacak bir durumdur esasında..

    İşlevsiz bu kurumları bu halk vergisi ile daha nereye kadar var edebilir ki? Türkiye o bakımdan eşi benzeri bulunmaz bir topluma da sahip ülkedir esasında! Başka ülkelerde sanmıyorum. İstinaf dosyaları 2 senedir atama bekliyor gerekçesi ile geçiştirilsin. İlk derece mahkemesi de 1,5 sene sürse min.
    Personel yetersiz ise al kardeşim. Kaldı ki bu alanda fazla fazla hukuk fakülte mezunu personelimiz var. Sokakta işsiz gezen bir sürü avukat var misal..

    Cami ye imam lazım değil. Ama bu ülkeye acilen doktorlar ve hukuk personelleri ihtiyacı aleni yani.

    Hoş doktor ve hakim-savcı-av. alsakta pek bir şey değişseceğini sanmıyorum ya neyse.. Önce dediğim gibi sistemin ivedi değişmesi lazım. Önce devlet zarar görenin maadi-manevi zararını ödeyecek. Bu beğenilmeyen Arabistan da böyle. Siz ise vatandaşı önlem almadığınız olayda 1. derece sorumlu olduğunuz halde.. Vatandaşın aracı kullanan ile muhatap olması saçmadır. Tamam arabayı o kullanıyorda! O araç nasıl hem sigortasız hem ruhsatlı olabilir ki? En altta bu eski araçların hali ortadadır. Bunlar trafik için can güvenliği için 1. derece tehlike oluşturmaktadır. Ha Toros bunun neresindedir orasını ben bilemem. Onun bilirkişise elbette otomobilcilerdir. Ama fotoğraf da alenidir yani.. Bu aracı hiç bir şekilde devlet trafiğe çıkaramaz. Adam kendi canını taşımıyor sonuçta. Başkalarının canını devlet korumak için vardır. Can güvenliği yoksa vergi toplamayacaksın, hukuk devletiyiz iddiasında bulunmayacaksın, vatandaşa hile desise yapmayacaksın o zaman. Devlet kendi vatandaşına hile yapar mı ya?

    Böyle sistem olmaz. Ortada bir mağduriyet varsa devlet vatandaşının zararını giderir. Sonra hasarı vatandaşı uğraştırmadan kendisi tahsil eder. Hülasa bunun çözümü budur. Bunun çözümünü dayatacak olan da gene dolaylı vergi veren devleti ayakta tutanlardır. Bu hak verilmiyorsa zaten o devletin meşrutiyetinden söz edilemez. Kağıt üzerinde devlet olsa da esasında vatandaşın can ve mal güvenliğ ve tazmininde işlevsiz devlet var ama gerçekte yoktur.


    KAZA YAPTIK FİKİRLERİNİZE İHTİYACIMIZ VAR


    KAZA YAPTIK FİKİRLERİNİZE İHTİYACIMIZ VAR

    Bu araç nasıl trafiğe çıkabilir sayın devletimiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi titan321 -- 11 Eylül 2019; 12:53:54 >




  • Öncelikle yarılı şahsın tedavi masraflarını sizin sigorta karşılar. Aracın masraflarını ya cebinizden yaptırıp farura ve değer kaybı şartları varsa bunu tespit eden rapor ile ilk önce ihtar çekilecek ödenmezse haksız fiilden doğan alacak davası açılacak sonra ilamlı icra yoluyla tahsil edilecek...

    Direkt ilamsız icraya başvurarak (fatura rapor vs yanında olsun) itiraz edilirse itirazın iptali davası açabilirsin.



    Bence avukat tut kendin yaparsan usul işlemlerini eksik yapman veya yanlış kelimeler yazman hak kaybı yaşatabilir.
  • Keske kasko yaptirmis olsaydiniz su anda tum yapilacak olanlari sizin adiniza kasko yapıyor olacakti. Arac perte cikar, sizin kaybiniz, yaralinin tedavi masraflari vs sigorta karsi taraftan catir catir alirdi.
  • Herbirinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sizlerinde dediği gibi cebimizden yaptırıp faturalandırıp dava ile karşı taraftan almaya çalışacağız. Umarım hak yerini bulur
  • Kasko olmadığı için ne yazık ki zor bir süreç sizi bekliyor.

    Yaralanmali kazadan dolayı olan konudan sürücüler yargilanacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 11 Eylül 2019; 15:57:58 >
  • Karşı tarafı güzelce dövün...
    Ama döverken mutlaka sopa kullanın, elleriniz acıyıp da dayağı yarım bırakmayın...
  • Cebinden yaptırıp faturalandırma, karşı taraftan isteme diye bir durum yok.
    Önce mahkemeden tespit yaptırıp aracındaki hasarı , maddi kaybı tespit ettireceksin, sonra aracını yaptırıp bedelinin karşı taraftar isteyeceksin.
    Yoksa karşı taraf itiraz üzerine itiraz eder.
    Kasko yaptırmamak hata olmuş, bari bu işi eksiksiz yapın.
  • Kaza resimleri mevcut, hasarın tamir edilecek ve değişecek parçalarını tek tek resimleyerek yaptırsak, faturalandırsak, mahkeme günü geldiğinde evrakları sunduğumuzda bilirkişi tespit edilip hasar tespiti yapılıp masrafı belirleyip karşı tarafı bu şekilde para cezasına mahkum edemeyiz mi yani? Mahkeme 1-2 sene sürecek belki ilk mahkeme günü 3-4 ay sonraya olacak. Bu süreçte aracı nasıl bekletelim.
  • Öncelikle geçmiş olsun. Diğer arkadaşlarımızın yorumlarına katılmakla beraber şöyle bir şey hatırlıyorum. Bu tip durumlarda sizin mağduriyetinizi gidermek için bir kurum vardı. Fakat ismini hatırlamıyorum. 2008 de Antalya da (bankacıydım) Cumhuriyet caddesinde müşterimin başına gelmişti Tofaş marka bir otomobil yanarken Toyota Corollaya vurdu kaçtı yakalandı senaryo aynı
  • Yaralılar için tedavi masrafları için Güvence hesabı mevcut bu tip durumlarda
  • Kaza ile ilgili güvence hesabına baş vurabilir, zararınızın karşılanmasını, yolcunuzun sağlık giderlerini isteyebilirsiniz. Ayrıntı ve başvuru için:

    https://www.guvencehesabi.org.tr/
  • Bence bir avukattan destek alman gerekiyor çünkü süreç çok yorucu ve karmaşık.
  • kaskoya ne gerek var, yaptırmam olur biter üç kuruşta cebimde kalır diyenlere kapak olsun
  • hey maşallah. muayene yok - sigorta yok - kimlik yok - ehliyet yok - tam VIP sürücüymüş.

    torosa çarpıp nasıl daha fazla hasar alabiliyorsunuz ben onu merak ettim, fotoğraf falan var mı? çünkü torosları hak getire; kaza yaptıklarında kaput / bagaj / 4 kapı ve benzin kapağı olmak üzere bütün işlevlerini mutlaka 1 kez açıp kapatır.

    ilginç..
  • Aracın toros olmasinin bir önemi yok. Darbeyi alan aracın en ölü noktasına vurduysa, ister İsveç çeliği volvo olsun ister alman panzeri bmw olsun önünde hicbirsey duramaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    kaskoya ne gerek var, yaptırmam olur biter üç kuruşta cebimde kalır diyenlere kapak olsun
    Cep telefon faturanda bile 3 ayrı ötv dünyanın neresinde var diye soramadığın için..
    Devlet zor günümde niye yanımda değil diye soramıyorsun, doğal olarak.

    Vergiden başka bir şey üretmeyen bir ülkenin bir de üstüne trafiğe sigortasız arac salmaması düşünülemezdi zaten. Sigortasız eski püskü araç ne ki.. İnşaat kepçeleri otoyollarda cirit atıyor megaşehirlerde.. Kamyonlar arka kasasında açıkta inşaat demirleri taşıyorlar. Bir olası kazada ok gibi fırlamamsı imkansız düşünün artık nasıl bir ülkeyiz. Dolayısı ile artık bu ülkede anormal algılanacak olay kalmadı..

    Trafik sigortası ayrıca bütün zararı karşılamayacaksa niçin zorunlu? İnsanlar hem trafik sigortası hem özel kasko yapsın. 6 lira mazot ödesin. Otoyola ayrı para ödesin. Hatta o otoyolu elim mütaitine ihale etsin 3 liralık yol 15 liraya mal olsun. Ve bunun finansmanınıda gene devletin bankası yapsın.. Bana da bir kredi açsa da bir ihalede banada verse de ben daha azına razıyım sizi d*diklemeye.. veliCengiz kadar düd*klemem yani.

    Vala böle bir ülke insanımıza her şey müstehak. aliCengize helal olsun yani. diye sesli düşünüyorum sinirlenmekten!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi titan321 -- 11 Eylül 2019; 18:27:52 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.