Bildirim
Kazalı arabayı nasıl anlarız??
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Aracı satarken sürekli kapılarına baktıklarını gördüm. Bende merak ediyorum nasıl anlaşıldığını. Bilen biri çıkar belki. -
Evet bilen biri gelsin aydınlatsın lütfen bir de boyalı olunca niye boyandı die sorarlar hep -
quote:
Orijinalden alıntı: allaahdiyendragon
Evet bilen biri gelsin aydınlatsın lütfen bir de boyalı olunca niye boyandı die sorarlar hep
kapının ordakı çizgıye bakarlar o çizgı dumduzsse kapı orjınaldır yamuk veya duz değilse kapı değişmıstr oyle diye bılıyorum kucuk cep telefonu gıbı cıhaz var arabanın bellı yerlerıne tutunca %95 ustu çıkınca araba orjınal oluyor dıyolar ama ben gormedım o cıhazı en ıyısı ustaya goturup gostermek
-
Yukarıda dediğiniz gibi kapı kenarları çizgilere bakılır yamuk olup olmadığı ve kapıları açıp kapatınız eğer sert bir darbe yemişse menteşelerde oynamıştır yerinden kapılar tam yerine oturmaz kolay kapanmaz o zaman ayrıca tamponlarda bakılırken yine bu çizgi şeklindeki boşluklara bakılır eğer tampon düşmüş kaza falan görmüşse o çizgi boşluk fazladır veya simetrik şekilde heryerde aynı derece değildir . Ayrıca eğer sonradan yapılan boya yeni ise orası daha düz cilalı mat ve su tutmayacaktır yani üzerine su döktüğümüzde belli edebilir yine bagaj ve kaput kapaklarını tutan kollara vidalara perçin vb. çeşitli vidaların başlarına veya etrafında söküm izi falan var mı diye . Bide şüphelendiğiniz yüzeye dik karşıdan değilde yan başımızı eğip yan bir şekilde bakmalıyız boya yamuk falan varsa öle daha kolay anlaşılabilir . Elleriyle dokunup boyayı anlayan ustalar bliyorum enteresan ve zor bişey gerçekten ben denedim pek anlayamadım nasıl anlıyolar elleyerek boyalı olduğunu .
Ayrıca arkadaşlar niye boyalı diye sormalarının nedeni Acaba parça veya aracın kendisi kazadan darbeden mi yoksa çizikten veya hafif küçük çapmalardan mı boyalı olduğunu bilmek isterler . Mesela bir aynı model marka falan herşeyi aynı iki araç düşünelim ikisininde sadece sol ön kapı boyalı olsun Ama araçlardan birinin kapısına başka bir araç veya motor sert bir şekilde çarpmış ondan boyalı diğeri ise giderken yol kenarındaki direğe sürtmüş ondan boyalı olsun . İkinci aracın olayı sürtmedir yani daha küçük daha az zarar verici dolayısıyla daha az değer kaybeder Ama birincisi kazadır çarpma olayıdır tutanaklara geçmiştir olursa zararı daha büyüktür
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KurtalanEkspres -- 11 Ağustos 2011; 22:25:15 >
-
kaput altı ve far kısmına da bakıyorlar -
kapının içinde kapı dış sacıyla iç sacının puntolarına bakıyorlar.
sizde bakarsanız anlarsınız orjinal puntolarla sonradan yapılan puntolar bakınca anlaşılıyor. -
boyalı araçta kaportaya vurunca bazı yerlerden tık tık sesi bazı yerlerden tok tok sesi geliyor -
Arkadaşım bu ne kadar anlatılsada tecrübe lazım. Ama belli başlı bazıları
- Kaporta bağlantı civataları araç rengine boyalıdır kimse kaza harici kolay kolay kaportadan bi parça sökmez kaporta civatalarının üzerindeki boyalar yenmişmi ona bakarsın,
- Kapıların ve diğer parçaların arasındaki boşluklar standarttır bir kapının arasındaki boşlukla diğerininki bir değilse o kapıda oynama olabilir,
- Bazı ustalar kaputu araç üzerinde boyarlar cam fitillerinin üzerinde boya tozlarına bakarsın yada plastik aksamların arasına
- Metalik boya rengine sahip araçlarda boya içerisindeki sim tarzı parlaklıklar düzenli dairesel şekildedir boyalı araçlardaki zımpara izlerinde bu dairesel çizgiler görünmez,
- Orjinal boyanın üzerine atılan ikinci boya ile kaporta üzerindeki boyanın mikron sayısı artacağından kaportaya tıkladığınızda çıkan ses boyalıda daha tok olacaktır...vs vs vs ama bu dediğim gibi tecrübeyle anlaşılır temiz bi şekilde fırın boyası atılmış araç sıkıntı değildir Boyalı araçtan uzak durulmasının sebebi kaza nedeniyle yapılan boyamalardır kazada aracın ana gövde parçaları zarar görmemişse (Şase,Motorvb) o araçta alınabilir. Bana göre üzerinde güneş yanığı bulunan bi araçtan komple boyalı bi araç daha iyidir tabi alırkn hesaplı almak şrtıyla yoksa satarken zararına satarsınız malum boya takıntılı müşteri fazla. Sen yinede alacağın aracı teste sokarak en verimli sonucu alırsın "0" araçların dahi boyalı çıktığı devirde yaşıyoruz.
-
arkadaşlar şimdi bu konuyu komple okudum ve arkadaşlarımızın bazı söylediklerine katılıyorum.aracın bazı yerleri tık tık derken bazı yerleri neden tok tok der.sebebi tık tık diye ses gelen yerde macun yoktur tok tok diye ses gelen yerde araç doğrultmaya girmiştir boya ustasıda doğrultmacının yaptıgı işlemi pürüzsüzleştirmek için macun çeker.çekilen macun donduktan son zımparası yapılarak kontrol macunu denilen pembe yada mavi renkli dolgu macunu çekilir zımparalanır ve boyanır.yılmaz arkadaşımızında dedği gibi sıfır alınan araçlar bile boyalı çıkıyor.bazı boyalı araçlar varki neresinden bakarsanız bakın filetoları tamponları kapı içleri saçları orjin gibi duruyor.ama değil.peki boyalı aracı nasıl anlarsınız.işi bilmeyen bu işlere uzak olan arkadaslarım için söylüyorum yanlış anlaşılmasın.motor içinden şase kollarından bagaj içinden kapı fitillerinin altından hiçmi olmadı arka koltuğun oturma yerini kaldırın (arka koltuk portatif araçlar için)oralardan yada tavan plastık cıtalarından ön arka camın fitillerini tir tırnagınızı takın hafif kaldırın bakın.yada araca baktıgınızda portakal kabugu görüntüsü var ise boyalı olup olmadıgını anlarsınız.benim aracım 5 yıl önce boyandı.haftada bir pasta cila yaparım.üzerinde su tutmaz sıfır boyalı araç gibi.mekanımız var kaporta boya ve oto döşeme üzerine izmirdeyiz.gerekli bir bilgi yardımcı olabileceğim konu olursa yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.hoşçakalın.
-
sac aksamlarında yandan boya damarlarının durup durmadıgına vernik yemişmse parlaklık ayarına bakarsınız..çamurluktaki çekomastik çekimi orjinal tek izamı yadasonradan çekilen kol titremesi varmı kapı içleri menteşeleri ama en önemlisi tavantır ...tavan yere lastikler havaya bakmıssa fiyat cok uygun olmadıktan sonra alınmaz..
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X