Şimdi Ara

Kelepir araç almak ve motor indirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
2
Favori
1.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kelepir bir taunus alıp (En fazla 15.000 TL) motor indirip yerine çıkma performans motoru taktırabilir miyim? Aşağı yukarı hesap yapacaksanız ~30.000TL'ye mal edebilirsiniz. 5.000TL iç döşeme ve elini ayağını düzeltme masrafı.
    Ayrıyeten ruhsatta sıkıntı çıkarmı?


    Bkz:

    Kelepir araç almak ve motor indirmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Biraz daha ugrassan Mustang a benzer mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasal olarak olur tabi ruhsata işletmen gerek ama birsürü şartı var. Zaten 30k'ya olmaz o iş performans motoru olmaz en azından.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alacaksan da bu aracı alma, bildiğin rezil etmiş aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasal olarak nasıl olur bilmiyorum ancak güçlü bir motor ne kadar güçlü olacak. Belli bir yerden sonra şanzıman, kavrama, diferansiyel, akslar, radyatör gerekecek...



    Çıkma motor dediğimiz hadise sadece motordur genellikle. Yani klima kompresörü, direksiyon pompası, şarj dinamosu üzerinde bulunmaz. Bunlar da ek olarak almak gerekebilir...



    Ve en önemlisi yürüyen ve frenler geliştirilmeli.



    Ucuza kaçıpta yarım yamalak iş yapma derim. Hem canından olma ihtimalin var hem de o yarım işlerin domino taşı gibi başka parçalara zarar verme ihtimali var. Ve bunlar küçümsenecek düzeyde şeyler değiller.



    Hepsini tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Ve bu tecrübe beni eşek yerine koyan sözde tamirciler, aldığım ve onca heba olan parça, ziyan olan zaman olarak yansıdı.



    Oturup iyice hesap kitap yapılmalı ve örnekler üzerinden tahminler yürütülmeli. Yapacağın şeyi çok iyi bilmelisin. Öyle köşedeki tamirciye bırakırsan kaz gibi yolarlar olan zamanına ve parana olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SirFFarjad kullanıcısına yanıt
    Herseye bir bahane bulmus hicbirsey bilmiyormus ve araba cop olmus bi tane dogan slx al modifiye et o bile daha iyi olur ve ucuza gelir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Haksızlığa gelemeyen adam -- 29 Ekim 2018; 5:36:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Böyle birşeyi ancak çıplak şasi ve kabin üzerine yapabiliriz anladığım. Para konusunda sıkıntı yoksa; Diyelim ki bmw m5 üzerine yapıyoruz. Şanzuman, diferansiyel, radyatör, frenler. Silecek motoruna kadar hepsi m5 parçası. Bu şekilde olurmu?

    Ayrıyeten bu iş arkadan kazalı hurda bir m5 üzerine yapılabilirmi?

    M5 sadece örnek. Başka bir aracın parçaları şasiye uyarmı? Gerekirse kabin kesilip biçilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok zor ve tecrübe isteyen işler bunlar. Hesapladığın fiyatın 2 katına bile sağlam sorunsuz bir araç yapamayabilirsin belki de. Özellikle sanayide kaportacı-tamirci-boyacı üçgeninde aylarını harcarsın ki diğer motoru da bu araca oturtacak usta nadirdir. O motor araca uyum sağlayacak mı, diğer parçalarının yerleri olacak mı gibi bir sürü sorunla baş edersin. Sonuçta motoru oturtmakla bitmiyor iş, radyatörü,dinamoları gibi tüm parçaları değiştirmekten başlayarak sonra da komple fren tertibatlarını değiştirmek zorunda kalırsın. Çok yoğun uğraşsan bile en az 3-5 ay sürer ve maddi-manevi çok yorucu olur senin için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre-45 E kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam bu iş tahmin ettiğim gibi, olmazmış. Ben en iyisi, yine 30000TL civarı fiyat performans arabası bakayım. Yeni konu açacağım tavsiye almak için. Varmı senin önerin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yasal kısmına cevap vereyim;

    1-) yeni koyacağınız motor, aracın orijinal motoru ne ile çalışıyorsa onunla çalışacak (dizele dizel - benzine benzin)
    2-) beygir gücü farkı benzinliler için %50 , dizeller için %30 sınırını aşmayacak
    3-) bütün bu tamiratlar tüv-sud onaylı tamirhanede yapılacak ve ilk seferinde özel bir teste sokulup denenecek. (mukavemet-ağırlık ve montaj)
    4-) yeni motor ya ''0'' km olacak yada çekme belgeli araçtan çıkma olacak ve bütün evrakları tam olacak
    (eski araç ruhsatı-plakalar-söküm yapılan yer-fatura-nakliye irsaliyesi v.s.)

    hybrid, cng, lpg ve h2 sistemleri için prosedürler apayrı.
  • Çok teşekkür ederim hocam. Cevabınız için minnettarım.

    Kral adamsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SirFFarjad

    Böyle birşeyi ancak çıplak şasi ve kabin üzerine yapabiliriz anladığım. Para konusunda sıkıntı yoksa; Diyelim ki bmw m5 üzerine yapıyoruz. Şanzuman, diferansiyel, radyatör, frenler. Silecek motoruna kadar hepsi m5 parçası. Bu şekilde olurmu?

    Ayrıyeten bu iş arkadan kazalı hurda bir m5 üzerine yapılabilirmi?

    M5 sadece örnek. Başka bir aracın parçaları şasiye uyarmı? Gerekirse kabin kesilip biçilir.
    İyi bir şasi ve yürüyen işleri bayağı kolaylaştırır ama yine de herşey bitti demek güç. Bmw'lerde parçalar en azından yer konusunda sıkıntı yaşatmıyor diye biliyorum ama yine de bildiğim otomobil değil bmw. Şasi kesme biçme işine hiç girme. Açtığın delik bile iyi yalıtılmalı yoksa pas oluşur ve bütün şasiye yayılma ihtimali var.



    Günlük kullanacağın bir otomobilde böyle bir modifiye işine hiç girme. Çünkü araç günlük kullanıma uygun olmaktan çıkıyor. Egzoz, headers, filtre ve en fazla hafif dereceli egzantirik yap ötesine geçme. Böyle büyük denemeler paran çoksa ve günlük kullanım için ikinci bir aracın varsa yapılmalı. Çünkü çok zaman alıyor herşey yolunda gitse bile...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim hocam. Uzun uzun yazmışsın, anlatmışsın.Minnettarım. Kuru kuru teşekkür ediyorum, kötü hissetim kendimi. :(

    Peki 30-35.000TL civarı önerebileceğin araba varmı? Anlamışsındır zaten ne istediğimi.

    Performanslı ve (n)ah bu taunus gibi klasiğimsi. (Tasvir edemedim k.b. artık )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SirFFarjad -- 29 Ekim 2018; 16:48:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer daha yeni modeller düşünülürse taksi çıkması araçlar da düşünülebilir
    Sandık motor, boya = çiçek gibi olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ustatamponcu -- 29 Ekim 2018; 23:18:58 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Rica ederim. Ben de böyle keyif kaçırıcı gerçekleri söylediğim için kendimi kötü hissediyorum ama iyiliğin için söylemek zorundayım.



    Türkiye otomobil piyasası uzak olduğum bir konu. Tavsiye verebilecek kadar bilgim olduğunu düşünmüyorum :( Muscle car tarzı istiyorsun sanırım ama öyle bir model aklıma gelmiyor. 106gti, eski golf gti'ları beğenirsen bir bak ve araştır derim. Ama nedir, ne değildir bilmiyorum açıkçası. Ben Arabistan'dayım o yüzden bilmiyorum açıkçası...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edit Araca alcı gözü ile baktım

    Uzak dur. 78 fastback coupe anca Arjantinde olur. Bu arabada çok fazla kesme biçme var. Tavan orjinal değil. Muhetemele coupe ile fastback bir şekilde birleştirilmiş.

    Aman diyeyim

    ------

    Olur da,

    O paraya olmaz. 30 bine öyle cillop gibi klasik, hemde performanslı araba yapacaklar da sana mı kalacak.

    İmkan varsa, bilen biri ile o arabayı al. Şaseye iyice baksın. O kasa zarar etmez.

    Düzgün bir işçilikle düzgün bir şase yap. İçini dışını toplat, araç sahibi yakında bir yerde ise, danışmanlık al 2 senede kulağının arkası kalmıştır düzülmedik.

    Üstüne 2000 taunus motoru tak, üstüne de 2 aded 45 lik weber tak.

    Bu sana aşağı yukarı 120 bg motor verir. Buda yeter.

    Ha beni kesmiyor vırt zırt dersen, 2000 mondeo motorları var, bunlardan bir tanesini takabilirsin (ingiltereden kit getirmen lazım).
    ondan sonra turbo dur şudur budur 400 bg kadar yolun var. Ondan sonra durması kalkması, şanzumanı vs.

    Bunlar hep dolar bazlı. Yani v12 toyota motoru da takarsın 1000 beygirde yaparsın, bir şekilde muayneden de geçersin.

    Sorun

    1- Para
    2- Para
    3- Parayı versen de işini yapacak düzgün ustayı buluncaya kadar edineceğin tecrübe kazıkları için harcayacağın para.


    O araba sadece kaporta boya vırt zırt için 15 rahat rahat yer. yani sen 30 bine jilet gibi bir 1.6 taunus coupe ye bin performans için de bir o kadar ayır.

    Ucuza restomod performans klasiği, ancak her şeyi kendin yaparsan, ha bide amerika da falan yaşarsan mümkün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delifisek.Tux -- 30 Ekim 2018; 11:53:16 >




  • VETERINARY kullanıcısına yanıt
    30k çok düz bir hesap olmuş kesinlikle, bu iş sanıldığından daha masraflı. 60k masraf bile çıkarabilir.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Her motor takılamıyor diye biliyorum. Yani o araç için Türkiye'ye ithal edilen motorlardan birisi takılabiliyor diye biliyorum. Yanlış mı biliyorum.
  • 30 bin liraya neredeyse Şahin satılan bir dönemde, performans aracı almaya kalkmak demek "Macera aramaktan sıkıldım; biri beni gömsün" demek gibidir.

    İlla ki gömülmek istersen, aşağıdaki gibi bir araç bakabilirsin.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.